"Yllätysvauva" jota isä ei halua

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
besides
Mitä sä ny oikeen sönkötät? Miks hemmetis meidän pitääs käyttää kortsua viä lähes 7kk kuukauden seurustelun jälkeen?
No voi ANTEEKSI kun en tiennyt sun seurustelu- tai seksisuhteestasi saati sen pituudesta!! "Kovin pitkään", mistä sen tietää mitä se kellekin tarkoittaa?!

Oletko sitä mieltä, että kyllä kaikki palstalaiset tietää sun seurustelusuhteesi ja niiden keston, vai mitä ihmettä meinaat?

No voi ANTEEKSI kun en tiennyt sun seurustelu- tai seksisuhteestasi saati sen pituudesta!! "Kovin pitkään", mistä sen tietää mitä se kellekin tarkoittaa?!

Oletko sitä mieltä, että kyllä kaikki palstalaiset tietää sun seurustelusuhteesi ja niiden keston, vai mitä ihmettä meinaat?
No ei sitte sun pieneen mieleen tullu sellaanen, että teidän ei niitä tarvitte tietää vaan riittää ku mä kerron, että meille riittää pillerit ja raskautta ei yritetä. Lisäsin seurustelun pituuden sen takia, että sä et näytä tajuavan oikeen mitään, mutta eipä tuo siltikää mitää auttanu ku tarkootushan on ny vain vittuulla mulle syystä ku syystä.

Mä suuresti ihmettelen näitä joiden mielestä ap ei oo tehny mitää väärää ja vastuutonta. Mies on tehny väärin ja ollu vastuuton, mutta niin on myös ap ja sitä on turha kieltää. Nolo pitää naisen olla jos ei käytä ehkääsyä ku ei kerta mies käytä. Siinä olis voinu ap ottaa sitte vastuun hoidettavakseen (ja kyllä, käskiä miehen käyttämään kortsua jos ap ny sattuu olemaan niitä harvinaisuuksia joille ei sovi mikää ehkääsy!!!) eikä olettaa, että mies sanoistaan huolimatta haluaa kolmannen lapsen.

Ny mä oon kiukkuunen ja jätän tämän paskanjauhamisen teille. Vittuako mä tuollaasille idiooteille selitän yhtää mitää omista asioostani ja mielipiteistäni. Ja aiva turha väittää, että mä aiemmin raivosin. Mä raivoan ny vasta.

Viimeksi muokattu:
jestas!!
No ei sitte sun pieneen mieleen tullu sellaanen, että teidän ei niitä tarvitte tietää vaan riittää ku mä kerron, että meille riittää pillerit ja raskautta ei yritetä. Lisäsin seurustelun pituuden sen takia, että sä et näytä tajuavan oikeen mitään, mutta eipä tuo siltikää mitää auttanu ku tarkootushan on ny vain vittuulla mulle syystä ku syystä.

Mä suuresti ihmettelen näitä joiden mielestä ap ei oo tehny mitää väärää ja vastuutonta. Mies on tehny väärin ja ollu vastuuton, mutta niin on myös ap ja sitä on turha kieltää. Nolo pitää naisen olla jos ei käytä ehkääsyä ku ei kerta mies käytä. Siinä olis voinu ap ottaa sitte vastuun hoidettavakseen (ja kyllä, käskiä miehen käyttämään kortsua jos ap ny sattuu olemaan niitä harvinaisuuksia joille ei sovi mikää ehkääsy!!!) eikä olettaa, että mies sanoistaan huolimatta haluaa kolmannen lapsen.

Ny mä oon kiukkuunen ja jätän tämän paskanjauhamisen teille. Vittuako mä tuollaasille idiooteille selitän yhtää mitää omista asioostani ja mielipiteistäni. Ja aiva turha väittää, että mä aiemmin raivosin. Mä raivoan ny vasta.
Niin että sulla saa olla mielipiteet mut muilla ei? Että oot ainoa joka on oikeassa? Muiden pitäis vaan kuunnella sun selityksia ja perusteluja mut muiden perusteet on ihan yhtä tyhjän kanssa..

Ota hei lisää pillereitä, sul tuntuu kuitenkin olevan "NE".

Niin että sulla saa olla mielipiteet mut muilla ei? Että oot ainoa joka on oikeassa? Muiden pitäis vaan kuunnella sun selityksia ja perusteluja mut muiden perusteet on ihan yhtä tyhjän kanssa..

Ota hei lisää pillereitä, sul tuntuu kuitenkin olevan "NE".
Mä en oo kysyny mitään mielipiteitä musta tai mun elämästä. Piste.

"Mirkku"
Olen totaalisen samaa mieltä Scarletin kanssa tässä AP:n asiassa.

Parisuhteessa MOLEMMAT huolehtivat siitä, että ehkäisy on kunnossa. Jos ei ole pillereitä tms, niin sitten vaaditaan sitä kumia. Vaikka kuinka olisi vauvakuume tms, ei ehkäisyä jätetä pois ilman toisenKIN suostumusta. Sitten ihmetellään, kun se mies (MUKA) halusi niin sitä uutta vauvaa, mutta raskauden alettua olikin toista mieltä. Kyllä tässä tapauksessa ap on tehnyt miehelleen vanhanaikaiset. Aivan turha pyöritellä silmiä ja hokea mantraa: "mies tavallaan antoi luvan, kun...". Huoh.

jestas!!
[QUOTE="Mirkku";30157424]Olen totaalisen samaa mieltä Scarletin kanssa tässä AP:n asiassa.

Parisuhteessa MOLEMMAT huolehtivat siitä, että ehkäisy on kunnossa. Jos ei ole pillereitä tms, niin sitten vaaditaan sitä kumia. Vaikka kuinka olisi vauvakuume tms, ei ehkäisyä jätetä pois ilman toisenKIN suostumusta. Sitten ihmetellään, kun se mies (MUKA) halusi niin sitä uutta vauvaa, mutta raskauden alettua olikin toista mieltä. Kyllä tässä tapauksessa ap on tehnyt miehelleen vanhanaikaiset. Aivan turha pyöritellä silmiä ja hokea mantraa: "mies tavallaan antoi luvan, kun...". Huoh.[/QUOTE]

Luepas ketju kokonaan, mieshän se jätti kumit ostamatta ja luotti siihen että nainen ei raskaudu.. Kuka siis jätti ehkäisyn?

"Mirkku"
Ole kumia, silloin ei paneskella (onhan olemassa suu ja käsipelilläkin voi hoidella?). Muutaman kerran jälkeen varmasti muistaa kumit. Tai nainen voi hommata niitä myös kaupassa käydessään. Niin helppoa. Eli ihan turhaa kitinää.

jestas!!
[QUOTE="Mirkku";30157460]Ole kumia, silloin ei paneskella (onhan olemassa suu ja käsipelilläkin voi hoidella?). Muutaman kerran jälkeen varmasti muistaa kumit. Tai nainen voi hommata niitä myös kaupassa käydessään. Niin helppoa. Eli ihan turhaa kitinää.[/QUOTE]

En kestä teitä!! Oikeesti!! Jos mies jättää kumit pois ja ostamatta, mut vetelee paljaalla niin miksi tässä nyt aloittajaa haukutaan? Jos oli molempien tiedossa että näin voi käydä jopa 2 vuoden jälkeen.. Jos mies ei halua lapsia, pitää myös huolen siitä!!! Kyllä niiltä miehiltä voidaan myös vaatia vastuunkantoa!! Nyt meen pois, kun ei täällä tajuta mitään!

viera.s
[QUOTE="argh";30157266]Perkele kun sieppaa tuo miesten paapominen. Voi että kun meidän Jorma kun se nyt haluaa seksiä mutta kun se nyt ei vaan haluaisi käyttää kumia kun se on niin epämiellyttävä (no perkele, naisellehan nuo erio ehkäisysysteemit ei oo yhtään epämiellyttäviä, mitä?!) mutta kyllähän minä ihana kiltti ja halukas vaimo-pieni toki huolehdin tavalla tai toisella ettei vahinko käy, ettei vaan miespoloisen tarvitse vaivata asialla kumpaakaan päätään, lässyn lässyn.

:headwall:[/QUOTE]

Ei naisella ole yleensä ehkäisemättömyyteen sen parempaa syytä kuin epämukavuus ja/tai toive raskaudesta. On äärimmäisen harvinaista, että naiselle ei oikeasti lääketieteellisesti ajatellen sopisi mikään ehkäisymuoto. Ei aloittajakaan ole sellaista väittänyt, eihän hän ole pillereitä edes testannut.

Kortsun käyttö vähentää miehen tuntoherkkyyttä ja siten nautintoa lähes poikkeuksetta. Sen sijaan naisille ehkäisy ei läheskään aina aiheuta minkäänlaista haittaa, päinvastoin se voi parantaa elämänlaatua. Näin minullakin, pillereiden kanssa tietää tarkalleen koska kuukautiset alkaa, vuoto niukkenee, kuukautisia voi siirtää tai skipata aina halutessaan ja ihokin on paremmassa kunnossa. Minä en missään tapauksessa haluaisi käyttää kortsua ehkäisynä edes naisena, koska vaikka se ei minulla tunnu, se häiritsee seksielämän spontaaniutta ja on sitä paitsi ehkäisykeinona niin epävarma (paljon epävarmempi kuin mainitsemasi kierukka), että ei-toivottua raskautta saisi pelätä koko ajan. Uusissa suhteissa olenkin varmuuden vuoksi syönyt myös pillereitä, vaikka tautiriskin takia kortsuakin on alussa pakko käyttää. Niin ja tuleehan ne kortsut kalliiksikin, jos on vilkas seksielämä.

Mutta jos nyt ajatellaan, että ehkäisy aiheuttaa joka tapauksessa jommalle kummalle epämukavuutta, kortsut miehelle ja pillerit sekä kierukka naiselle. No ensin kummankin pitäisi tietysti näitä ehkäisyjä kokeilla, ennen kuin voi väittää ettei ne sovi, on ikäviä tai hankalia. Aloittaja ei ollut pillereitä edes kokeillut ainakaan vuosikausiin, joten hän ei voi tietää, olisiko ne ainoastana parantaneet hänen elämänlaatuaan (joka on itse asiassa todennäköistä kiertohäiriöistä kärsittäessä). Mies sen sijaan oli jo vuosien ajan joutunut kortsua käyttämään ja kokenut sen ikäväksi. Eihän tällainen ole reilua! Vasta jos aloittaja olisi käytännössä todennut, että muut ehkäisymenetelmät aiheuttavat hänelle haittaa, olisi reilua vaatia että mies sitten oman mukavuutensa kustannuksella asian hoitaa. Ja silloinkin olisi reilua vuorotella, eli kumpikin ottaa vuorollaan vastuun ja haitat.

Mies haluu lapsen eikä rupee ite ehkäseen, vaikka hyvin tietää etten mä halua lisää lapsia.
En myöskään rupee rakkaan kehoni luontaista hormonitoimintaa sekoittamaan jatkuvalla lääkityksellä eli hormonaalisella ehkäisyllä.
Kuparikierukka ahistaa, niin en ota sitäkään.

Nyt toi vitun mies vinkuu kun mä abortoin, mut sen oma mokahan se on.
Se tiesi, etten mä halua lisää lapsia joten ois ehkässy ite!
Kyllä kumppanin pitää ottaa vastuu toisenkin ehkäisettömyydestä, jos toinen ei haluu ehkäisystä huolehtia eikä haluu lisää lapsiikaan.

....kj
"Olen semmoinen joka haluaa puhua asioista" -Siltä tosiaan vaikutat...
Ei käytetä ehkäisyä ja sitten ei kuitenkaan lasta haluta. Miten aikuiset ihmiset voi olla noin idiootteja.
T 19v joka OIKEASTI juttelee asioista poikaystävän kanssa

111111111
"kuka jätti ehkäisyn kun mies ei itse ostanut kumeja" Mitään tyhmempää soopaa en oo lukenu. EHKÄSY ON PARISKUNNAN MOLEMPIEN OSAPUOLIEN YHTEINEN ASIA. Ei vain toisen hoidettavissa!!!

jestas!!
"kuka jätti ehkäisyn kun mies ei itse ostanut kumeja" Mitään tyhmempää soopaa en oo lukenu. EHKÄSY ON PARISKUNNAN MOLEMPIEN OSAPUOLIEN YHTEINEN ASIA. Ei vain toisen hoidettavissa!!!
hohhoijaa, lue eka mihin kommenttiin vastasin ennenku mulle alat! Jos on yhteinen asia niin miksi naisen pitää huolehtia miehen ehkäisystä kun tämä ei vain VIITSI!?

viera.s
hohhoijaa, lue eka mihin kommenttiin vastasin ennenku mulle alat! Jos on yhteinen asia niin miksi naisen pitää huolehtia miehen ehkäisystä kun tämä ei vain VIITSI!?
Katsos kun sen huomaa kyllä, jos mies ei kortsua käytä. Vastuuntuntoinen nainen kysyy silloin mieheltä, että hei, mitä oikein meinaat, oletko muuttanut mielesi lapsiasiasta?

Sitä paitsi kortsuja voi sekä ostaa että laittaa paikalleen myös nainen. Ainakin ostaminen on syytäkin hoitaa niin, että se ostaa ken sattuu kaupassa käymään, eikä niin että miehen pitäisi erikseen lähteä niitä hakemaan. Jos kumpikaan ei ole kortsuja ostanut, kumpikin on osaltaan laiminlyönyt ehkäisyn.

purkaja
En mä jaksa näitä: "meillä on sata lasta, en käytä ehkäisyä ja siksi oletan että sadat uudetkin lapset on jees. Kun mies nihkeilee, en tajua sitä, koska kaikkien pitäisi hehkua kanssani".

Mies sanoi harvinaisen suoraan sulle, mitä ajattelee. Mutta sehän ei miellytä.

T: lapseton, ketä vituttaa nämä "tulen raskaaksi pelkästä katselemista ja nyt byääääh".

Yhteistyössä