Helvetin ero

• Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti
Nilkin listiä
Mä olen sitä mieltä, että ap:n elämä on/oli totaalisesti kiinni tuosta ihmisestä, josta kuoriutui nilkki, koska heillä oli yhteisiä suunnitelmia ja oltiin yhdessä sovittu opiskelu- ja muuttokuviot! Ja kyllä mun mielestä eroa harkitaan ja jopa siirretään tuollaisessa tapauksessa kun on perhe, joka on yksikkö, siinä otetaan huomioon kaikki. Ei yksi nilkki voi pistää paskaksi kaikkien elämää vain koska "meitsistä nyt vaan tuntuu, että olisi kiva elää kesä sinkkuna". Jos ollaan yhdessä tehty muuttosuunnitelmat yms. niin niissä pysytään, tai sitten se ero olisi pitänyt ottaa ennen sitä.

Ap:lla on kaikki oikeus olla katkera! Miettikää itse, että olisitte jättäneet vakituisen TYÖN!!

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Nilkin listiä;30108819:
Mä olen sitä mieltä, että ap:n elämä on/oli totaalisesti kiinni tuosta ihmisestä, josta kuoriutui nilkki, koska heillä oli yhteisiä suunnitelmia ja oltiin yhdessä sovittu opiskelu- ja muuttokuviot! Ja kyllä mun mielestä eroa harkitaan ja jopa siirretään tuollaisessa tapauksessa kun on perhe, joka on yksikkö, siinä otetaan huomioon kaikki. Ei yksi nilkki voi pistää paskaksi kaikkien elämää vain koska "meitsistä nyt vaan tuntuu, että olisi kiva elää kesä sinkkuna". Jos ollaan yhdessä tehty muuttosuunnitelmat yms. niin niissä pysytään, tai sitten se ero olisi pitänyt ottaa ennen sitä.

Ap:lla on kaikki oikeus olla katkera! Miettikää itse, että olisitte jättäneet vakituisen TYÖN!!
Siis mielestäsi apn miehen olisi pitänyt jatkaa suhteessa kunnes ap olisi valmistunut? Se voi tarkoittaa 3-4 vuotta.

masis
[QUOTE="nii";30108831]Kyllä perheellisen miehen pitää päästä uuden pillun perään heti eikä vasta 3 vuoden päästä.[/QUOTE]

Sen verran mä puolustan kyllä mun entistä. Se ei juokse kenenkään pillun perässä, se ei lähde metsästämään heti uutta. Sille perhe on kaikki kaikessa, ja senkään takia en pääse muuttamaan toiselle paikkakunnalle, koska en voisi ikinä "omia" lapsia niin. Eikä tuo edes antaisi. Noh, oli eron syy mikä tahansa. Mä oon vaan vihanen tällä hetkellä. Mä oon surullinen että mun elämän suunnitelmat meni uusiksi.. Mulle se koulu oli niin tärkeä asia.

Ken guru
Sen verran mä puolustan kyllä mun entistä. Se ei juokse kenenkään pillun perässä, se ei lähde metsästämään heti uutta. Sille perhe on kaikki kaikessa, ja senkään takia en pääse muuttamaan toiselle paikkakunnalle, koska en voisi ikinä "omia" lapsia niin. Eikä tuo edes antaisi. Noh, oli eron syy mikä tahansa. Mä oon vaan vihanen tällä hetkellä. Mä oon surullinen että mun elämän suunnitelmat meni uusiksi.. Mulle se koulu oli niin tärkeä asia.
Ihan varmasti. Mutta hyvä että tunnet näitä tunteita nyt, niin sekin (usko tai älä) auttaa viemään asoita eteenpäin, parempaan suuntaan. Kurja vaan että suuri, ellei suurin osa meistä täällä joudu käymään elämänsä aikana läpi todella raskaitakin asioita. Niistä kyllä ihme ja kumma yleensä selviää ja niiden jälkeen tulee vahvemmaksi ja onnellisemmaksi mitä oli ennen niitä.

masis
Alkuperäinen kirjoittaja herää jo;30108839:
Miten mies hyötyy erosta? Tai hänen rakkaat lapset?
Eikai erosta kukaan aina hyödy. Välillä suhteet loppuu ilman kolmansia osapuolia. Ollaan oltu nyt 2 vkoa erossa. Mies ei ole tehnyt mitään muuta kuin ollut lapsien kanssa.

masis
Alkuperäinen kirjoittaja herää jo;30108856:
Ei mies eroaisi ellei ero parantaisi hänen elämänlaatua. Miehelle elämänlaatu = pillun laatu.
Mä oon surullinen että sä ajattelet noin miehistä :/

Mä en ikinä olisi mennyt tuon kanssa naimisiin jos olisi pelkästään pillun perässä juoksija.

masis
[QUOTE="niin";30108879]Menit naimisiin rahan takia ja nyt kirpasee kun rahantulo loppuu. Teit tämän selväksi jo aloituksessa.[/QUOTE]

Häh? Missä mä oon sanonut että mies tienaa hyvin? Oli kuule intissä kun tavattiin.. Köyhä. Mä tein kahta työtä. Mä elätin pitkään meitä.

Totta kai rahantulo loppu kun irtisanouduin ja piti mennä kouluun! Miehen piti maksaa vuokra jne, ja mä maksan ruuat etc kun saan kuitenkin opintotukea ja lainaa!

"Anne"
Vittu mua ottaa päähän. Ero. Yhtäkkiä. Miehen päätös. Mun piti mennä kouluun syksyllä. Lopetin työt 2 viikkoa sitten, kaikki muutokset tehty.. Nyt mä oon rahaton, kouluttamaton ja työtön. VITTU JES!!!!!!!!!!!

Kenelläkään muulla mennyt eron myötä jokaikinen asia uudestaan? ei helvetti...

Ja ei, en pääse kouluun vaikka kuinka ottaisin opintolainaa, asuisin pienessä vuokrakäpässä jne. En ala ruotimaan asiaa sen enempää, muuten kuin että opiskelut on nyt täysin poissuljettu.. Ja sitä mä odotin. mä olin niin onnellinen että pääsen kouluun ja aloittamaan uuden elämän..
Miksi opiskelut on poissuljettu? Tiesitkö, että voi opiskella myös työttömyystuella?

"Anne"
En lukenut muita vastauksia ennen kuin ehdotin tuota työttömyystuella opiskelua, näköjään muutkin olivat sen keksineet jo. Mutta mikä estää opiskelun? Voithan muuttaa lähemmäs koulua jos tarvis. Aina kannattaa opiskella, varsinkin jos saa siihen työpttömyystukea. Itsekin sain sen 2:lle vuodelle ja loput 2yritän vain jotenkin pärjätä, tulevaisuuden takia, en halua jäädä kotiin näivettymään ja odottamaan että onni tulee sieltä noutamaan.

masis
[QUOTE="Anne";30108911]En lukenut muita vastauksia ennen kuin ehdotin tuota työttömyystuella opiskelua, näköjään muutkin olivat sen keksineet jo. Mutta mikä estää opiskelun? Voithan muuttaa lähemmäs koulua jos tarvis. Aina kannattaa opiskella, varsinkin jos saa siihen työpttömyystukea. Itsekin sain sen 2:lle vuodelle ja loput 2yritän vain jotenkin pärjätä, tulevaisuuden takia, en halua jäädä kotiin näivettymään ja odottamaan että onni tulee sieltä noutamaan.[/QUOTE]

Sinne on 700km. Tiedän kyllä, sen takia haluan mennä tuonne kouluun. Se on mun unelma ammatti ja kesti pitkään sinne päästä. En vain voi lasten takia muuttaa miehestä 700km päähän ja jakaa huoltajuutta 50/50. Mä en pystyisi ensinnäkään tehdä sitä miehelle.. Itse kasvanut isättömänä ja haluan että lapset saavat yhtä paljon nähdä molempia.

En mä ole jäämässä kotiin. Nyt pitää kaikki tehdä uusiksi. etsiä työ, ja miettiä mitä mä sitten teen.

masis
[QUOTE="nuuh";30108912]Mitäs huipputyötä teit tähän asti? Jos olet KOULUTTAMATON, rahaton yms ja ei sitten "paskatyöt" kelpaa?[/QUOTE]

En mä ole kouluttamaton. Tein työtä joka ei ollut mun juttu, ei ollut se mun unelma, ei se mitä haluan tehdä loppuelämän.

"Anne"
Sinne on 700km. Tiedän kyllä, sen takia haluan mennä tuonne kouluun. Se on mun unelma ammatti ja kesti pitkään sinne päästä. En vain voi lasten takia muuttaa miehestä 700km päähän ja jakaa huoltajuutta 50/50. Mä en pystyisi ensinnäkään tehdä sitä miehelle.. Itse kasvanut isättömänä ja haluan että lapset saavat yhtä paljon nähdä molempia.

En mä ole jäämässä kotiin. Nyt pitää kaikki tehdä uusiksi. etsiä työ, ja miettiä mitä mä sitten teen.
Voiko lähempänä opiskella samaa, mutta eri muodossa? Tai yliopisto->ammattikorkea?

"sipsi"
Olen pahoillani ikävästä tilanteesta!

Olisiko uusi ala ollut sellainen, johon voisi opiskella työvoimakoulutuksen kautta, ja saada liitosta rahaa opintojen ajaksi. Tai tehdä opinnot oppisopimusopiskeluna?

Toivon, että pääset vielä opiskelemaan unelmiesi ammattiin. Ja "puskasta tulevat" erot ovat todella kurjia sille osapuolelle, jolle se yllätyksenä tulee.

masis
[QUOTE="Anne";30108932]Voiko lähempänä opiskella samaa, mutta eri muodossa? Tai yliopisto->ammattikorkea?[/QUOTE]

Kyllä mä olen näitä miettinyt paljon jo. Vaikea päästä sisään. Tosi vaikea

masis
[QUOTE="sipsi";30108934]Olen pahoillani ikävästä tilanteesta!

Olisiko uusi ala ollut sellainen, johon voisi opiskella työvoimakoulutuksen kautta, ja saada liitosta rahaa opintojen ajaksi. Tai tehdä opinnot oppisopimusopiskeluna?

Toivon, että pääset vielä opiskelemaan unelmiesi ammattiin. Ja "puskasta tulevat" erot ovat todella kurjia sille osapuolelle, jolle se yllätyksenä tulee.[/QUOTE]

Yliopisto-opintoja ei oikein tehdä oppisopimuksena. Eikä kyse ole rahasta. :)

Kiitos.

"sipsi"
Yliopisto-opintoja ei oikein tehdä oppisopimuksena. Eikä kyse ole rahasta. :)

Kiitos.
Eipä kyllä...

Voi harmi. Etkö saisi lykättyä opiskelupaikkaa elämäntilanteen vuoksi vaikka vuodella? Entä sellainen mahdollisuus, että ottaisit asunnon opiskelupaikkakunnalta, ja mies ottaisi enemmän vastuuta lapsista alkuun? Omien yliopisto-opintojen aikana melko suuri osa opiskelijoista opiskeli hyvin paljon kotoa käsin, eli eivät ensimmäisen vuoden jälkeen kauheasti aina paikalla olleet. Toki riippuu paljon alasta, jonne olet opiskelemaan päässyt. Mutta olisiko tuota lykkäystä mahdollista anoa, olisi vuosi aikaa miettiä ja järjestellä asioita?

Yhteistyössä