Helvetin ero

• Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti
masis
Vittu mua ottaa päähän. Ero. Yhtäkkiä. Miehen päätös. Mun piti mennä kouluun syksyllä. Lopetin työt 2 viikkoa sitten, kaikki muutokset tehty.. Nyt mä oon rahaton, kouluttamaton ja työtön. VITTU JES!!!!!!!!!!!

Kenelläkään muulla mennyt eron myötä jokaikinen asia uudestaan? ei helvetti...

Ja ei, en pääse kouluun vaikka kuinka ottaisin opintolainaa, asuisin pienessä vuokrakäpässä jne. En ala ruotimaan asiaa sen enempää, muuten kuin että opiskelut on nyt täysin poissuljettu.. Ja sitä mä odotin. mä olin niin onnellinen että pääsen kouluun ja aloittamaan uuden elämän..

Ken guru
Vittu mua ottaa päähän. Ero. Yhtäkkiä. Miehen päätös. Mun piti mennä kouluun syksyllä. Lopetin työt 2 viikkoa sitten, kaikki muutokset tehty.. Nyt mä oon rahaton, kouluttamaton ja työtön. VITTU JES!!!!!!!!!!!

Kenelläkään muulla mennyt eron myötä jokaikinen asia uudestaan? ei helvetti...

Ja ei, en pääse kouluun vaikka kuinka ottaisin opintolainaa, asuisin pienessä vuokrakäpässä jne. En ala ruotimaan asiaa sen enempää, muuten kuin että opiskelut on nyt täysin poissuljettu.. Ja sitä mä odotin. mä olin niin onnellinen että pääsen kouluun ja aloittamaan uuden elämän..
Tosi kurjaa. Mutta opiskella voit myöhemminkin. Niin se vaan menee, että jokainen täällä vähänniinkuin vastaa omasta elämästään. Eli toiseen ei voi koskaan liikoja nojautuakaan.

Kyllä kaikki siitä vielä selkiytyy, ja sinusta tulee kaiken jälkeen luultavasti vahvempi ja itsenäisempi :).

masis
Tosi kurjaa. Mutta opiskella voit myöhemminkin. Niin se vaan menee, että jokainen täällä vähänniinkuin vastaa omasta elämästään. Eli toiseen ei voi koskaan liikoja nojautuakaan.

Kyllä kaikki siitä vielä selkiytyy, ja sinusta tulee kaiken jälkeen luultavasti vahvempi ja itsenäisempi :).

Mä olin vahva ja itsenäinen! Mentiin myöhällä iällä naimisiin, ja nyt mun piti lähteä kouluun. Jätin vakituisen työpaikan, ja........ Ai että nyt mä oon kohta sossun tuilla, työtön säälittävä ihmisen raunio!!!

Sitten jotkut mutisee, kuinka sossun tuilla eläjät on.. Jotain plaa plaa plaaa. Helvetti!

Ken guru
Mä olin vahva ja itsenäinen! Mentiin myöhällä iällä naimisiin, ja nyt mun piti lähteä kouluun. Jätin vakituisen työpaikan, ja........ Ai että nyt mä oon kohta sossun tuilla, työtön säälittävä ihmisen raunio!!!

Sitten jotkut mutisee, kuinka sossun tuilla eläjät on.. Jotain plaa plaa plaaa. Helvetti!
No nyt unohdat ne muut, ja teet niinkun sinun täytyy. Ei niitä sossun tukia turhaan jaella, ja jos niitä tarvitset, niin sitten tarvitset ja otat.

Selviät tuosta kyllä :)!

Nilkin listiä
Voimia ap! Olen erittäin pahoillani tilanteestasi ja voisin tulla listimään sen nilkin! Onko sillä joku uusi? Miksi se ei voinut kertoa eroaikeistaan silloin, kun sulla oli vielä työpaikka?

Onko teillä lapsia?

Todellinen nilkki kyllä miehesi, moraalisesti noin ei voi tehdä, varsinkin, jos olitte yhdessä päättäneet, että aloitat koulun! Avioerossa tietysti omaisuus puolitetaan, muutoin elatusvelvollisuus sinuun päättyy, mahdollisiin lapsiin toki jatkuu.

Halaus!

Dokk
Kyllä ne asiat vielä voi järjestyä, vaikka nyt tuntuu että tarpoo sonnassa. Et ehkä pääse kyllä syksyllä aloittamaan, mutta myöhemmin.

Jos olet työtön, niin onnistuisikohan opiskelu työkkärin kautta työttömyystuella?

Nyt vaan käännät jokaisen kiven ja kannon ja käyt pyytämässä jokaisesta laitoksesta apua, työkkäri, kela, oppisopimustoimistot jne. ?

Voimia sulle, toivottavasti kaikki vielä kääntyy hyväksi.

masis
Alkuperäinen kirjoittaja Nilkin listiä;30108395:
Voimia ap! Olen erittäin pahoillani tilanteestasi ja voisin tulla listimään sen nilkin! Onko sillä joku uusi? Miksi se ei voinut kertoa eroaikeistaan silloin, kun sulla oli vielä työpaikka?

Onko teillä lapsia?

Todellinen nilkki kyllä miehesi, moraalisesti noin ei voi tehdä, varsinkin, jos olitte yhdessä päättäneet, että aloitat koulun! Avioerossa tietysti omaisuus puolitetaan, muutoin elatusvelvollisuus sinuun päättyy, mahdollisiin lapsiin toki jatkuu.

Halaus!
Juu pieniä lapsia.. Huoh. No kun ero tuli nopeasti, se kai se. Ei ole uutta.

masis
Kyllä ne asiat vielä voi järjestyä, vaikka nyt tuntuu että tarpoo sonnassa. Et ehkä pääse kyllä syksyllä aloittamaan, mutta myöhemmin.

Jos olet työtön, niin onnistuisikohan opiskelu työkkärin kautta työttömyystuella?

Nyt vaan käännät jokaisen kiven ja kannon ja käyt pyytämässä jokaisesta laitoksesta apua, työkkäri, kela, oppisopimustoimistot jne. ?

Voimia sulle, toivottavasti kaikki vielä kääntyy hyväksi.
Toki varmaan onnistuu tuo työttömyystuki, mutta kyse ei ole rahasta.. Enemmänkin asuinpaikasta.

Kiitti :/

Kiukus
Muutat. otat elarit, lapset saa avustusta päiväkotimaksuihin kun otat yksinhuoltajuuden. Minä ainakin muuttaisin vastaavassa tilanteessa lasten kanssa mieluiten toiselle puolelle suomea :)

Nilkin listiä
Asuinpaikasta? Aikooko Herra Nilkki osallistua kuitenkin lastenhoitoon? Olisiko sinulla ollut tarkoitus muuttaa osa-aikaisesti toiselle paikkakunnalle vai kuinka?

Eikö se nilkki antanut mitään selitystä? Miksi se niin nopeasti halusi erota?

Toivon sydämestäni, että kaikki järjestyy!

masis
Alkuperäinen kirjoittaja Nilkin listiä;30108686:
Asuinpaikasta? Aikooko Herra Nilkki osallistua kuitenkin lastenhoitoon? Olisiko sinulla ollut tarkoitus muuttaa osa-aikaisesti toiselle paikkakunnalle vai kuinka?

Eikö se nilkki antanut mitään selitystä? Miksi se niin nopeasti halusi erota?

Toivon sydämestäni, että kaikki järjestyy!
Yhtä osallistuva vanhempi kuin minäkin. Eli 50/50. Oli tarkoitus muuttaa yhdessä toiselle paikkakunnalle, mutta koska meillä ei ole autoa, eikä sellaista voida ostaa molemmille. En voi muuttaa yksin.

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Nilkin listiä;30108395:

Onko teillä lapsia?

Halaus!
En pidä ap:n tilannetta kivana, mutta ei kaikki suunnittele eroa pitkää aikaa ja toteuta sitä sitten tarkoituksenomaisesti vittumaisimmalla hetkellä. Vaan kun tulee se olo että on erottava, niin sitten sitä eroaa, oli tilanne ns. mikä hyvänsä kummallakin. Ei Suomessa oikeasti olla riippuvaisia toisista ihmisistä. Ei kenelläkään tarvitse elääkseen olla niin pajoa materiaa etteikö sitä saisi esim. normaalien tukien avulla hankittua.

Onneksi Suomessa ei ole pakko olla parisuhteessa vaan kuka tahansa voi erota. Eikä mielestäni kukaan ole velvoitettu olemaan suhteessa vastoin omia tunteitaan.

Ja juu, pikkulapsiaikana kannattaisi miettiä sata kertaa ennen kuin eroaa, mutta ei sitäkään voi pitää kaikkia koskevana sääntönä, vaan jokaisella pitää olla vapaus tehdä omat valintansa.

Mutta edelleen, ap:lle kaikki empatia tässä, ja todella uskon että tulee vielä päivä jolloin kaikki on paremmin mitä on vielä tähän mennessä koskaan ollutkaan. Tsemppiä ja jaksamista vaan tähän kaiken käsittelyyn, ja erityisesti alkuun. Se on yleensä se hankalin vaihe, mutta kun siitä saa otettua ensimmäisen askeleen eteenpäin, niin monesti sitten on jo paljon helpompaa :)!

masis
Ap suree vain menetettyjä rahoja ja opintopaikkaa!? Onneksi mies tuli järkiinsä.
Tämä ero vie multa kaiken! Se vei multa työt, tulevaisuuden suunnitelmat, säästöt, kaiken. Minkä takia mun nyt pitäisi itkeä sen miehenkin perään, kun se halusi erota?!

Mä olin rakastava vaimo monta vuotta, kotiäitinä 4 vuotta. Meillä oli suunnitelmat yhdessä ja nyt mä jäin tyhjän päälle. Helvetin sossunrahoille, vaikka mulla oli TYÖ ja kaikki.

Miksi mä en niitä saisi surra?!? Kyllä säkin varmaan jos ainut mikä sulle jää käteen on lapset 50% :OOO

Ken guru
Tämä ero vie multa kaiken! Se vei multa työt, tulevaisuuden suunnitelmat, säästöt, kaiken. Minkä takia mun nyt pitäisi itkeä sen miehenkin perään, kun se halusi erota?!

Mä olin rakastava vaimo monta vuotta, kotiäitinä 4 vuotta. Meillä oli suunnitelmat yhdessä ja nyt mä jäin tyhjän päälle. Helvetin sossunrahoille, vaikka mulla oli TYÖ ja kaikki.

Miksi mä en niitä saisi surra?!? Kyllä säkin varmaan jos ainut mikä sulle jää käteen on lapset 50% :OOO
En ihan purematta niele tuota lausetta, ja se vaatisikin pidemmän selvittelyn, mitä en nyt tässä ala "tivaamaan".

Ken guru
Niin, sä ootkin täällä kokemassa tämän täällä mun sijasta.
Noh, paljon olen minäkin kokenut. Mutta kyllä sinulla edelleen on ihanat lapsesi, ja hyvä tulevaisuus edessäsi vaikka se ei nyt siltä näytäkään.

Ei minun ole tarkoitus kettuilla. Uskon että nyt vaan olet heittänyt hanskat tiskiin kun et jaksa/jaksaisi kaikkea. Ei kenenkään elämä ja onni oikeasti ole yhdestä ihmisestä kiinni.

masis
Noh, paljon olen minäkin kokenut. Mutta kyllä sinulla edelleen on ihanat lapsesi, ja hyvä tulevaisuus edessäsi vaikka se ei nyt siltä näytäkään.

Ei minun ole tarkoitus kettuilla. Uskon että nyt vaan olet heittänyt hanskat tiskiin kun et jaksa/jaksaisi kaikkea. Ei kenenkään elämä ja onni oikeasti ole yhdestä ihmisestä kiinni.
Mä olin saamassa mun elämästä kiinni. Mä vihdoinkin pääsin sinne kouluun minne olen hakenut pitkään ja hartaasti. Mä olin pääsemässä pois tästä kaupungista, tästä ympäristöstä. Mä otin itseäni niskasta kiinni ja rohkaistuin, erosin, ja päätettiin tehdä jotain rohkeaa. Opiskella, elää muualla!

Kyllä. Tässä tilanteessa _mun onni_ on kiinni tuosta miehestä. Mä jouduin peruuttamaan mun kouluun menon, mä jouduin nyt työttömäksi, ja hakemaan työtä, laittamaan lapset päiväkotiin ja menemään johonkin paskaduuniin seisomaan että saan maksettua vuokran ja laskut. Mä en pääse muuttamaan, mä en pääse sinne kouluun, vaan mä joudun elämään yksin naurettavassa kaupungissa, ilman tukiverkostoa, ja vihata mun miestä joka ikinen kerta kun mä sen nään. Kyllä. Mä vihaan sitä tällä hetkellä. En voi sille mitään. Mä oon katkera, mä oon surullinen ja mua vituttaa että mä olin sentin päässä siitä mistä mä olen unelmoinut, ja nyt olen joku köyhä, eronnut, osa-aikahuoltaja. Hiphei.

masis
Apn kohdalla mies on ainoa tulon lähde. Ilman miestä elintaso romahtaa ja kaikki suunnitelmat menevät uusiksi. Uuden maksukykyisen miehen löytäminen ja sitouttaminen voi olla vuosia kestävä urakka.
En mä halua miestä, enkä mitään maksajaa. Mä tein todella paljon töitä meidän perheen elannon eteen, ja mies halusi tehdä mulle "palveluksen" ja antaa opiskella mun unelmien ammattia. Nyt en voi tehdä sitä.

Yhteistyössä