The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mulla ollut aina tänän mennessä nokia (niitä perusluureja) ja tyytyväinen olen niihin ollut ja toimineet hyvin.
Mistä nyt pois vaihdoin oli

:D
Hommahan kiteytyy siihen, että haluaako tehdä jotain muutakin puhelimella kuin vain soittaa ja tekstata.

Jos ei, niin en näe mitään syytä ihmisen hankkia älypuhelinta.

Tosin mitä enemmän tykkää teknologiaa käyttää elämässään, eli tietokoneet, älyteeveet, netflix, spotify, skype jne... Mitkä on osa ilmaisia osa lähes puoli-ilmaisia palveluja jotka toimii myös älypuhelimilla.

Joskus voi jopa välttää laskua sillä että käyttää dataliittymän kautta erilaisia palveluita omien viestien / puheluiden välitykseen.

Riippuu paljon siitäkin kuinka paljon oma lähipiiri käyttää niitä.

Esim jos tutut ei käytä skypeä juurikaan, niin ei sille itsekään mitään syytä oikein voi "oikeuttaa". Mutta harvalla on koko kaveripiiri sellainen etteikö esim. FB olisi millään tavalla hyödyllinen tiedon välittäjä. Vaikka "vaan" chatin kautta höpöttely.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Hommahan kiteytyy siihen, että haluaako tehdä jotain muutakin puhelimella kuin vain soittaa ja tekstata.

Jos ei, niin en näe mitään syytä ihmisen hankkia älypuhelinta.

harvalla on koko kaveripiiri sellainen etteikö esim. FB olisi millään tavalla hyödyllinen tiedon välittäjä. Vaikka "vaan" chatin kautta höpöttely.
Jeps. Mulle ei älyluuria tule. Koskaan. Sit kun "tavallisia" ei enää uutena tai ehjänä käytettynä löydy, niin puhelimenkäyttöni päättyy viimeistään silloin.

Facessakaan en ole, enkä mene.

Dinosaurus.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
Mulla hajos entinen kostetusnäyttöpuh. ja pakko oli saada joku halpis tilalle nopeesti. Haettiin ennen viikonloppua Gigantista joku Samsungin halpis ja sillepäs kävi mökillä huonosti. Pidin kännyä koko ajan joko kädessäni tai neuletakin taskussa ja kun aloin yhdessä vaiheessa työntämään kättä taskuun ja ottamaan puhelinta niin ihmettelin miten takakansi oli irti. Kaivoin kaikki osat (puhelin oli palasina, takakansi, akku yms. irti) taskusta ja en voinu uskoo todeksi mitä näin. Siis, takakansi oli irronnut, akku oli vääntynyt ja se akun kuori rutistunut ja puhelimen etupaneeli oli kans karrella.
Mihinkään en puhelinta ollut laskenut taskustani/käsistäni ja yhtäkkiä käynyt noin. En todellakaan tiedä mitä sille on tapahtunu ja säikähdin et onko se räjähtänyt tms. mut en tuntenut mitään vaikka se on taskussa ollu.
Vietiin Giganttiin eilen puh. ja kerroin mitä tapahtu ja et en oo voinu sitä itse tuhota kun enhän edes menis tollasen halpiksen takia viemään takas kauppaan sitä mut kun haluan kans tietää mitä sille on tapahtunut. Gigantin myyjä intti koko ajan et sen mielestä oon itse aiheuttanut/hajottanut tuon puhelimelle ja mä olin ihan ihmeissäni. Sanoin et voi hiton hitto oikeesti et jos mulla ois harrastuksena hajottaa puhelimia ja huvikseen väännellä niitä akkuja yms. niin luuleeko se oikeesti et oisin sen puhelimen yrittäny palauttaa? Kaippa semmosiakin ihmisiä on. Suostu lähettään sen kännyn huoltoon ja antoi varapuhelimen mulle mukaan. Sanoi et uskoo 95% et se tulee laskun kans takas ja et syy on mun.. Kyllä otti päähän, kun tietää et ite ei oo sille helkutin luurille mitn tehny ni sit ei uskota.. Kyllähän ne näkee et ei ulkokuorissa oo mitään jälkiä kun tuota vehjettä kerkesin muutaman päivän käyttää.. Toivottavasti selvii mitä sille on käyny. Näytti se akku muuten kuin se ois alkanu sulamaan/ylikuumenemaan yms. mut se jätkä siellä kaupassa sanoi et jos se ois siäpuolelta johtunu ni akkunestettä ois siel puhelimessa mutta eikai välttämättä. Jos oisin sen puhelimen yrittäny murhata niin eiköhän siinä ulkopuolellakin näkyis jotai.. Huh :attn:
Täytyy vain yrittää olla "kovana" :D ja inttää vastaan ettei ole johtunut itsestä tuo.
Tiedä sitten auttaako mitään mutta yrittänyttä ei laiteta vain miten se meni :)
 
Eihän se puhelimen akku itsekseen tuollaiseksi voi mennä, joku vika tai kosteus tuhonnut luurin.
Teoriassa on tapoja millä puhelimesi menee oikosulkuun taskussasi, ilman että on vikaa ollut alunperin puhelimessa, mutta ne on ihan pikkuisen kaukaa haettuja.

Todennäköisintä on kastella se jollain tapaa, jotenkin että ei itsekään huomaa.

Mutta niin, akut on sellaisia härpäkkeitä että on täysin mahdollista niiden levitä ilman mitään käyttäjän virhettä.

Jos on suojapiirillä oleva akku niin niiden kuuluisi "romahtaa", kun taas suojapiirittömät voi räjähtää.
 
Teoriassa on tapoja millä puhelimesi menee oikosulkuun taskussasi, ilman että on vikaa ollut alunperin puhelimessa, mutta ne on ihan pikkuisen kaukaa haettuja.

Todennäköisintä on kastella se jollain tapaa, jotenkin että ei itsekään huomaa.

Mutta niin, akut on sellaisia härpäkkeitä että on täysin mahdollista niiden levitä ilman mitään käyttäjän virhettä.

Jos on suojapiirillä oleva akku niin niiden kuuluisi "romahtaa", kun taas suojapiirittömät voi räjähtää.
Mikä saa akun pullistumaan? Itselläkin yhdestä luurista akku mennyt sillä tavoin. Ja mitään metallia ei ole akkuun tungettu, kuten kolikkoa tai matalliviivoitinta.
 
Mikä saa akun pullistumaan? Itselläkin yhdestä luurista akku mennyt sillä tavoin. Ja mitään metallia ei ole akkuun tungettu, kuten kolikkoa tai matalliviivoitinta.
oikosulku tai viallinen akku, kolahtelu voi aiheuttee, puhelimen tiputtelu jne.

sisäinen vikahan se on akussa silloin kun se pullistuu, eikä sitä saisi missään nimessä enää ladata sen jälkeen kun huomaa mitään pullistumia siinä.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
.... Nyt kunnon myrsky, niin ilma raikastuu.
...täällä on jo, kunnon myrsky :snotty:..

Mikälie helvetin akkanen :ashamed:....raikkaasta ilmasta tietoakaan, satelee vain tuhkaa ja alkulima- aikaisia hämähänkin seittejä :snotty:

Paska äiti. Paska akka. Paska paska.

Heiii - nyt on eväät kohdallaan :D...eikä muuta kuin poutasäätä odottamaan!

Ja uudempaa nykyaikaisempaa päätä :p
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä