"Jepulis"
Täällä adoptiosta asiaa: http://www.pelastakaalapset.fi/toiminta/lastensuojelutyo/adoptiot/kotimaiset-adoptiot/
Joku mielenterveyden sairaus itsemurhan tehneellä on, ei kait kukaan sellaista huvikseen tee. Tai tahallaan ihan silkkaa vittumaisuuttaan.Itsemurhaa ei mitenkään, ikinä, voi verrata syöpään! Sinulla ei ole näköjään itsemurhaa tehnyttä omaista, kun voit edes verrata noin.
Minun mieheni teki itsemurhan ja traumatisoi kaikki läheisensä asialla, juuri noin kuten edellä puhuttiin. Hän itse pääsi helpoimmalla. Jätti muut selviämään tuskasta ja Miksi-kysymyksistä. Suruni vaihtui nopeasti katkeruuteen, vihasta olen jo päässyt yli, mutta katkeruutta vastaan kamppailen. Teki mies todella vittumaisen teon sisaruksillee, lapsilleen ja minulle. Ystävät myös ovat hyvin järkyttyneitä eivätkä ymmärrä vieläkään. Kuten en minäkään. Raukkamainen teko kaikkia muita kohtaan!
Ai onko viinan juonti ja kännissä töpeksiminen kuolemaan johtava sairaus? Kännissä uhitellut kun suuttunut jonkun sanomisista, ja tappanut itsensä sitten että voisi järkyttää muita... No sori vaan, ei onnistunut. Lähinnä ihmisiä vaan ärsytti ja suututti. Itsehän hän siinä otti mahdollisuuden esim. tavata uuden rakkauden tai alkaa uuden elämän, ei me muut siitä kärsitä, me jatketaan sitten vaan ilman häntä.Sullahan on hieno asenne omaistasi kohtaan, joka sairasti kuolemaan johtavaa sairautta? Olisiko sama asenne jos hän olisi kuollu vaikka syöpään?
Juuri noin. Itsemurhan tekijä on mun silmissä raukka. Onko itsemurhan tekijä muka ainoa joka on tuntenut suurta tuskaa tai kärsinyt mielenterveysongelmista. Tuskin on. Mutta sen verran pitää olla selkärankaa ettei halua tuottaa sitä tuskaa läheisille, jos oma elämä on jo tuskaa. Tai sitten pitää olla tosi itsekäs. Ei mulla ole mitään sympatioita itsarin tehnyttä omaistani kohtaan. Jätti vielä muille velat ja pahan mielen.Itsemurhaa ei mitenkään, ikinä, voi verrata syöpään! Sinulla ei ole näköjään itsemurhaa tehnyttä omaista, kun voit edes verrata noin.
Minun mieheni teki itsemurhan ja traumatisoi kaikki läheisensä asialla, juuri noin kuten edellä puhuttiin. Hän itse pääsi helpoimmalla. Jätti muut selviämään tuskasta ja Miksi-kysymyksistä. Suruni vaihtui nopeasti katkeruuteen, vihasta olen jo päässyt yli, mutta katkeruutta vastaan kamppailen. Teki mies todella vittumaisen teon sisaruksillee, lapsilleen ja minulle. Ystävät myös ovat hyvin järkyttyneitä eivätkä ymmärrä vieläkään. Kuten en minäkään. Raukkamainen teko kaikkia muita kohtaan!
kuinka nopeasti tunteet muttuvat, eli kauanko meni surusta vihaan?Itsemurhaa ei mitenkään, ikinä, voi verrata syöpään! Sinulla ei ole näköjään itsemurhaa tehnyttä omaista, kun voit edes verrata noin.
Mistä sä tiedät, mitä ne on nimettöminä kirjoittaneet asiasta? En minäkään puhu kenellekään itseni tappamisesta. Tai kirjoita nimelläni. Edes samalla nimimerkillä, jos joskus kirjoitan. Mä en ole tekoon asti päässyt, koska mulla ei ole selkärankaa niin paljon, että uskaltaisin. Pelkään lapsiin kohdistuvaa häpeää, en muuta.Alkuperäinen kirjoittaja Välikommentti;30054264:Mun kokemus on kuitenkin että ne jotka oikeasti haluaa tappaa itsensä, ei ne puhu tai kirjoita asioista, vaan ne vaan tekee sen. Niinkun tuttu teki, se vaan yhtäkkiä myi omaisuutensa tori.fi:ssä ja sitten vaan teki sen. Eikä ne tosissaan olevat kiusaa itteensä vuosikausia miettimällä että missä ja miten.
Ne jotka pyörittelee asiaa, puhuu ja uhkailee asialla, tai kirjoittelee niin ei ne yleensä ole täysillä itseään tappamassa. Huomion kerjäämistä, mutta onhan se sekin sairaus ettei osaa muulla tavoin hankkia huomiota muilta kuin omaa henkeään uhkailemalla.
Erona on juuri tuo, eli et uskalla tehdä sitä ja mietit lapsiasi. Sen takia kirjoitat täällä. Jos ihminen on tehnyt selkeän ratkaisun, hän on sen kanssa sinut ja tyyni. Ja sitten vaan tekee sen.Mistä sä tiedät, mitä ne on nimettöminä kirjoittaneet asiasta? En minäkään puhu kenellekään itseni tappamisesta. Tai kirjoita nimelläni. Edes samalla nimimerkillä, jos joskus kirjoitan. Mä en ole tekoon asti päässyt, koska mulla ei ole selkärankaa niin paljon, että uskaltaisin. Pelkään lapsiin kohdistuvaa häpeää, en muuta.
Älysit sentään kirjoittaa että SINUN KOKEMUKSESI joka perustuu yhden ihmisen tekoihin, ei fakta tai totuus.Alkuperäinen kirjoittaja Välikommentti;30054264:Mun kokemus on kuitenkin että ne jotka oikeasti haluaa tappaa itsensä, ei ne puhu tai kirjoita asioista, vaan ne vaan tekee sen. Niinkun tuttu teki, se vaan yhtäkkiä myi omaisuutensa tori.fi:ssä ja sitten vaan teki sen. Eikä ne tosissaan olevat kiusaa itteensä vuosikausia miettimällä että missä ja miten.
Ne jotka pyörittelee asiaa, puhuu ja uhkailee asialla, tai kirjoittelee niin ei ne yleensä ole täysillä itseään tappamassa. Huomion kerjäämistä, mutta onhan se sekin sairaus ettei osaa muulla tavoin hankkia huomiota muilta kuin omaa henkeään uhkailemalla.
Ei perustu yhden ihmisen tekoon, vaan useisiin kokemuksiin. Mm. oma itsemurhayritys 16-vuotiaana jolloin väliintulo pelasti henkeni aukaisi silmät.Älysit sentään kirjoittaa että SINUN KOKEMUKSESI joka perustuu yhden ihmisen tekoihin, ei fakta tai totuus.
Kaikki ei todellakaan mene ton kaavan mukaan vaikka iso osa 'tapan itseni yhyy'-huutelijoista haluaa vain huomiota. Silti on myös niitä jotka vaikkapa yrittävät kertoa pahasta olostaan ja siitä että haluavat tappaa itsensä odottaen että ehkä joku välittäisi ja edes yrittäisi auttaa. Mutta kun kukaan ei ole kiinnostunut ko. ihmisen ajatuksista niin sitten päättävät lopullisesti että aivan sama se sitten on..
:headwall:Eläminen on kuitenkin ihan kivaa ja kannattaisi katsoa se loppuun asti.
Turha ottaa. Vakuutusehdot rajaavat itsemurhan pois.Kannattaa muuten ottaa henkivakuutus... ihan siis ajatellen, että jos sen itsemurhan tekee.
Eläminen ei ole aina kivaa mutta siitä voi tulla sellaista. Ongelma on vain että itsemurhan tekevät ovat menettäneet toivonsa että siitä voisi tulla kivaa.Kannattaa muuten ottaa henkivakuutus... ihan siis ajatellen, että jos sen itsemurhan tekee.
Toisaaltaan, tässä tilanteessa minäkin ehdottaisin terapiaa tai sitten vaikka kääntymistä jonkin seurakunnan puoleen. Eläminen on kuitenkin ihan kivaa ja kannattaisi katsoa se loppuun asti.