No ehkä sä joskus pääset hyvällä porukalla huippulomalle, josta saat jotain irtikin (muuta kun krapulan ja nolot muistot) Tule sitten keskustelemaan lisää aiheesta![]()
Kauniita unia, loman kuvia kaikille :heart:
Kiitos. Ja varsinkin aapeelle.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No ehkä sä joskus pääset hyvällä porukalla huippulomalle, josta saat jotain irtikin (muuta kun krapulan ja nolot muistot) Tule sitten keskustelemaan lisää aiheesta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30029866:Kiitos illan huumoriosiosta.
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30029862:Mikä tarve sulla kaikkeen matkailuun sisällyttää lapset.
Aikuiset kun voivat matkustaa myös ilman jälkikasvua.
Niin se vain on oikeessa maailmassa.
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30029874:Kyllä lapsesta täytyy tulla kouluampuja, jos vanhemmat käy matkalla 10 kertaa 18 vuodessa.
Ihan hirveetä, byäääää. :'(
Sut olisi pitänyt viedä edes johonkin Kanarialle tai Espanjaan joskus 10-vuotiaana, mun mutulla siinä kohtaa voisi olla hyvä herkkyyskausi. Olisit saanut katella kaikkia ihmeellisiä juttuja, uida meressä ja katella jätskiä syöden huikeaa auringonlaskua. Olisit ollut jossain Aurinkomatkojen tenavakerhossa, polskinut ulkovesipuistossa tms.
Olisi Suomi unohtunut aika nopeaan - ja nyt saattaisit kaivata semmoista reissua uudestaan.
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30029897:Kiitos huolenpidosta mutta olen uinut meressä, katsellut auringonlaskua ja -nousua, polskinut vesipuistoissa, ollut ulkomailla jnejne.
Oliko vielä muita huolenaiheita?
Juu paitsi että mä luulen että Nisäkkäälle voisi käydä kuin mun miehelle jos se pääsisi tuommoiseen reissuun vasta aikuisena: se ei saisi niin paljon siitä irti kuin lapsena, lapsen mieli imee kaikki vaikutteet vielä voimakkaampina. Mun mies on kiinnostunut niistä asioista joiden äärelle hänet vietiin lapsena, mutta muista jutuista hän ei saa niin paljon kicksejä.
Mutta ehdottomasti suosittelen silti Nisäkkäälle nykyisinkin ulkomaanmatkaa. :kiss:
Se Tenavakerho jäi nyt sitte sulta ainaiseksi kokematta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30029892:No tähän voisi ihan yhtä fiksusti vastata, että niistä vanhemmista tulee varmaan sarjamurhaajia, jos eivät pääse ilman lapsia matkalle, byäääää.
Lapseni ovat kyllä sillä tavalla terveitä. Riippuu mistä vinkkelistä katsoo... Kyse on vain neurologisista poikkeavuuksista, jotka saavat kokemaan tiuhaan muuttuvat tilanteet ja kovan hälinän hieman väsyttävämmin kuin monet muut lapset kokevat. Yksityisyydentarve on hyvin voimakas jne. Mutta jos puhutaan erityislapsista, joilla vaikkapa fyysinen vamma niin voi olla jopa ihan iisiä matkustaa jos muuten nauttii vilskeestä! Riippuu mitä laatua se erityisyys on...
Suoraan sanottuna en itse edes osaisi innostua lainkaan rantalöhöilystä ja turistirysistä! Se on hyvin merkittävä motiivi omakohtaisesti ulkomaanmatkassa päästä juuri sellaisiin paikkoihin, jotka ovat kaukana turistirysistä. Ei olisi mitään mieltä matkassa jos sen joutuisi viettämään sitten sellaisella tavalla ja sellaisessa paikassa, joka tuntuisi teeskentelyltä. Ei tuntuisi rahan arvoiselta lainkaan. Kukin varmasti haluaa käyttää rahansa kuitenkin sellaisiin asioihin, jotka edes vähän sykähdyttävät omaa sisintä.
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30029907:
Enhän mä toki ulkomailla oo käynyt ennen kuin löydän itseni turistirysästä LASTEN kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30029912:Paitsi että minä en ole missään ollut kieltämässä perhematkailua. Lasten kanssa on kivaa sillon kun on kivaa, mutta aikuisten seikkailut eivät kuulu lapsille.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30029927:Onko joku sanonut, että olet kieltänyt perhematkailun? Miksi haluat jakaa matkustelun lasten ja aikuisten matkusteluun? Miksi on vain turistirysät ja jotkut mystiset "aikuisten seikkailut"?
Edelleenkään et ole vastannut, miksi oletat, ettei lapsi voi nauttia turistirysästä lihapullineen, mutta aikuiset nauttivat niistä vallan suunnattomasti, jos pääsevät niihin ilman lapsia.
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi Räsänen;30029936:Perhematkailu ulkomaille on kiellettävä! Kaikki jäävät kotiin lapsentekoon ja mars aamulypsylle kuin olisi jo! Maaseutu asutuksi! Hurraa, täyttäkää (koti)maa!
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30028790:Haluan vielä kysyä echolta, säpäleeltä ja muilta hyperventilointimutseilta, että mikä se on se asia mitä lapset oppivat etelän turistirysässä, joka vilisee suomalaisia juntteja?
Oppivatko ne rakastamaan tauskia, vai syömään lihapullia ja perunamuussia?
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30029938:En mä ole missään sanonut etteikö lapset nauttisi turistirysistä ja lihapullista.
Se ei kuulu tähän mitenkään, mistä lapset nauttii tai ei nauti. Jos vanhemmat menee ilman lapsia vaikka sinne turistirysälomalle, niin sillon lapset nauttii esim mummon lihapullista eikä rysän lihapullista.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30029945:En minäkään sinänsä sano, että lapsien kanssa pitäisi matkustaa, mutta minulla tökkii tuo, että itse lähdetään jonnekin, minne ei oteta lapsia mukaan. Sehän tarkoittaa sitä, että lapset pitää viedä hoitoon. He ovat erossa vanhemmista tuon ajan.
Minusta on vain outoa väittää, että viikon lomalle nyt vain on pakko lähteä, koska muuten ei voi tuntea itseään itsenäiseksi ja vapaaksi eikä lyhyemmillä lomilla tai kotimaassa voi tehdä niitä asioita, joita oikeasti haluaa tehdä. Juu tiedän, ei ole sama asia, mutta välttämättömäksi sitä ei voi sanoa.