Tiedätkö, Happygirl, että minua tavallaan jotenkin hirveästi "surettaa" sinun ajattelumallisi. Tuo metsästäjä-saalistusjuttu ym. Minun äitini, maatalon emäntä, on aina kannustanut minua ja siskoani tasavertaisuuteen. Tällä EN tarkoita sitä, että hän olisi kehottanut esim. yhden yön suhteisiin... Mutta molempia sukupuolia olevien monilukuisen lapsikatraan äitinä hän kasvatti kaikki meidät tasavertaiseen ajatteluun, sekä siihen, ettei asioita saa yleistää. Minusta tuollainen ajattelumalli on yleistämistä, ja osaltaan ehkä jopa loukkaavaakin - niin naisia, kuin miehiä kohtaan.
Omaa kasvatan samaan tasa-arvon periaatteeseen. Seksistä emme juuri puhu, paitsi huumorimielessä joskus, mutta toivon etten iskostaisi mitään stereotypioitatyttöjen/ poikien rooleista suhteen alkaessa nuoren tytön päähän. Omassa nuoruudessani aikapäiviä sitten oli monilla kavereillani perheissään vielä vallalla käsitys, että pojat ovat tyttöjä parempia ja arvokkaampia, ja he saivat nuoruudessaan paljon enemmän vapauksia kuin tytöt. Poikien kännikokeiluille ja seurusteluyritelmille naureskeltiin hyväntahtoisesti, kun tyttöjen kanssa tilanne vastaavissa tapauksissa oli aivan toinen.
Ehkä siksi tällainen tietynlainen asenteellisuus näissä asioissa saa minulla (tyttären äitinä) karvat nousemaan pystyyn
Joka tapauksessa, sinun ajattelumallisi ei ole minun ajattelumalliani millään tavoin parempi tai huonompi, vaikka ne toisistaan poikkeavat
Joten edelleen toivon uudelle suhteellesi kaikkea hyvää.