Siis onko tää nyt oikein..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Oon valittanut miehelle koko viime viikon ja tämän alkuviikon kuinka väsynyt olen ! Oon siis kotona pienen lapsen kanssa ja mies käy päivisin töissä, tänään sit mies kotiin tullessa ilmoittaa et lähtee kalalle vaikka huomasi miten väsynyt minä oon ja tarvitsisin lepoa.. Itkuhan siinä tuli kun mies lähti ja nyt oon jopa katkera kun näköjään miehelle on paljon helpompaa ottaa omaa aikaa kun naisen.

On oikein. Miehesi käy töissä ja sinä olet kotiäiti. Jos omaa aikaa kaipaat, niin pyydä hoitoapua lähipiiriltä, äläkä roiku miehessäsi. Vai eikö teillä ole ketään?

Onko mies muut illat viettänyt kotona? Toki miehellä on oikeus omaan aikaansa ja harrastuksiin kohtuudella, sinun pitäisi vaan saada oma aikasi myös.

Muistan kyllä tuollaiset ajat kun vauvan kanssa oli tosi rankkaa, silloin tuli miehelle valitettua joskus vähän turhastakin, vaikka hän ei harrastuksissa ja muissa omissa menoissaan mitenkään kohtuuttoman paljon aikaa viettänyt. Todella väsyneenä vaan yksikin kokonainen ilta ilman apua tuntui raskaalta. Mutta kyllä se siitä helpottaa. :)

Siinäpä se onkin, kun ei oo. Yritti se mies saada pikkuista hoitoon et olisin saanut lepäillä, mutta ei saanut. En edes muista milloin viimeksi olisin ite päässyt hengähtämään muualle kuin kotiin, mulla on niin paljon aina muuta (kotitöitä mm.) Kai se on jaksettava.

On oikein. Miehesi käy töissä ja sinä olet kotiäiti. Jos omaa aikaa kaipaat, niin pyydä hoitoapua lähipiiriltä, äläkä roiku miehessäsi. Vai eikö teillä ole ketään?

No just joo, eiköhän molemmilla pitäisi olla yhtäläinen oikeus omaan aikaan. Kun lapsi yhdessä tehdään, niin ei miehellä ole oikeutta vastuusta luistaa. Usein luistavat jo siinä, etteivät suostu perhevapaille jäämään, sehän vielä puuttuisi, jos edes vapaa-aikaansa eivät suostuisi lapselleen uhraamaan.

kyllä mun mielestä mihelläsi on oikeus omaan aikaan sen jälkeen, kun kotona oleville elannon tienaa. musta on ihme ajattelua se, että äiti on kotona ja tekee kotihommat, että mies heti kun kotiin saapuu, joutus tarttumaan remmiin ja alkamaan kotihommiin

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29996476:
kyllä mun mielestä mihelläsi on oikeus omaan aikaan sen jälkeen, kun kotona oleville elannon tienaa. musta on ihme ajattelua se, että äiti on kotona ja tekee kotihommat, että mies heti kun kotiin saapuu, joutus tarttumaan remmiin ja alkamaan kotihommiin

No mitäs jos se mies ei elätä palkallaan perhettä? Siis jos miehellä pieni palkka ja esim. naisella säästöjä tai keikkatyö tai sos.tukia? Sekö sen oman ajan määrittää kuka tienaa ja elättää??? Eikö naisen kotonaolo ole "työtä"?

Niin mutta ei pahalla viisikymppinen isoäiti, tänä päivänä kuitenkin miehillä on tapana auttaa, ei eletä enään niitä aikoja et vaimo hoitaa kaiken.
Joo viera.s oon sun kanssa täysin samoilla linjoilla !!

No tuota noin.. Eikö se olisi ihan ok, että isällä on työpäivän jälkeen omaa aikaa muutaman kerran viikossa? Ja äidillä samoin. Äiti on kuitenkin sen työpäivän tehnyt siellä kodissa (siellä samassa yhteisessä, jossa asuu se yhdessä maailmaan pukattu lapsikin). Eli isä voisi pari iltaa viikossa ottaa hoitovastuun lapsesta. Eikö?

Vai onko vain työssäkäyvillä oikeus omaan aikaan?

ps. ja kyllähän se äitikin elannon kotiin tuo (äitiyspäiväraha voi olla jopa isompi kun perusduunarin palkka)

No ei ole ok, että äiti kantaa yksin vastuun lapsesta ja kodista. Ei miehenkään työpäivä ole 24/7. Meillä oli silloin aikoinaan sopimus, että 1 ilta viikossa on mun omaa aikaa, ja siitä pidin kyllä kiinni viimeiseen asti. Lähdin omille teilleni heti kun mies tuli töistä ja tein mitä lystäsi. Jos hirveästi väsyttää niin tuo ei ole tietty oikea keino, vaan silloin pitää keksiä keino miten pääsee lepäämään - ja miehen on siinä autettava, eikä vain "yritettävä saada lasta hoitoon".

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
[QUOTE="Väsynyt";29996469]Siinäpä se onkin, kun ei oo. Yritti se mies saada pikkuista hoitoon et olisin saanut lepäillä, mutta ei saanut. En edes muista milloin viimeksi olisin ite päässyt hengähtämään muualle kuin kotiin, mulla on niin paljon aina muuta (kotitöitä mm.) Kai se on jaksettava.[/QUOTE]

Missä työleirillä sä asut jos aina on niin paljon tekemistä? Kyllä mulla oli kotiäitinäkin omaa aikaa, vähintään sen päiväuniajan. Vai eikö sun lapset nuku päiväunia?

On mielestäni ihan ok laittaa vaikka pikkukakkonen päälle ja lukea itse rauhassa päivän lehti. Kiire on 90% itseaiheutettua, eli olisko itsetutkiskelun paikka?

Jos oot jo viime viikon ja alkuviikon ollut väsynyt ja mies on ollut silloin illat kotona, niin miks et oo silloin levännyt? Ja kai yhden lapsen kanssa saa nukuttua päivällä lapsen kanssa yhtä aikaa?

[QUOTE="Väsynyt";29996532]Jos mä oon viime viikon ja alkuviikon sille itku silmässä voivotellut väsymyksestä niin mitäpä luulet :D ?[/QUOTE]

Niinpä niin, mies on jo niin tottunut valitukseen ettei osannut tämän päivän olevan se kriittinen piste. Varsinkin jos oot valitellut muttet aiemminkaan pyytänyt miestä hoitamaan lasta että pääset nukkumaan

Kuuleppa ... mun lapsi on sen ikäinen ettei juuri telkut kiinnosta. Nukkuu päiväunia ainoastaan puolituntia jos sitäkään, siinä ajassa kyllä ehdin antamaan sitä omaa aikaa itselleni kun hoidan kotitöitä mitkä on vaan pakko hoitaa. Toisekseen, se oman ajan saaminen ois ihanaa joskus toteuttaa ilman jännitettä eli olla kotoa pois tunti tai pari. Jos sulle semmonen ei oo tarpeellista, se on sun asia. Kaikki ei oo teräs mammoja !

[QUOTE="Väsynyt";29996550]Kuuleppa ... mun lapsi on sen ikäinen ettei juuri telkut kiinnosta. Nukkuu päiväunia ainoastaan puolituntia jos sitäkään, siinä ajassa kyllä ehdin antamaan sitä omaa aikaa itselleni kun hoidan kotitöitä mitkä on vaan pakko hoitaa. Toisekseen, se oman ajan saaminen ois ihanaa joskus toteuttaa ilman jännitettä eli olla kotoa pois tunti tai pari. Jos sulle semmonen ei oo tarpeellista, se on sun asia. Kaikki ei oo teräs mammoja ![/QUOTE]

Onko sun pakko tehdä niitä kotitöitä juuri silloin kun lapsi nukkuu? Jos kerran kaipaat sitä omaa aikaa. Ja minkäikäisestä lapsesta on kyse? Puoli tuntia päikkäreitä pienellä lapsella kuulostaa aika vähältä.

Minä ymmärrän sinua. Kyllä lasten kanssa kotona voi olla tosi uuvuttavaakin. Kyllä mieskin vois silloin olla lasten kanssa kun äiti on väsynyt. Yhdessä ne on tehty.

[QUOTE="Väsynyt";29996556]Bitch, taitaapi nyt olla niin ettet ehkä ymmärrä tätä seikkaa joten annappa vaan asian olla.[/QUOTE]

Mä ymmärrän ihan just niinkuin sä kirjoitat. Mies on tullut joka ilta kotiin mutta sä et ole levännyt ja nyt kun hän lähti kalaan maailma kaatuu.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Tämä pätee ehkä siinä tapauksessa, jos mies ei olisi ollenkaan lapsia halunnut, mutta nainen on niitä kinunnut ja halunnut jäädä kotiäidiksi. Muuten en ymmärrä, miksi pienen/pienten lasten isä edes haluaisi viettää jotain poikamieselämää.

Lapsista aiheutuva tulotason lasku on myös yhteinen asia, jos perheenperustamispäätös on tehty yhdessä. Ei mies ole mikään armollinen elannon hankkija. Minulle olisi kyllä oikein hyvin sopinut että mies olisi jäänyt hoitovapaalle ja se edelleen vähän harmittaa ettei hän etukäteispuheista huolimatta siihen suostunutkaan, oli vaan isyysvapaat ja isäkuukauden kotona. Ja tottahan toki minä sen isäkuukauden ajan töissä käydessäni halusin iltaisin viettää aikaani lapseni kanssa enkä karata omiin menoihin, onhan lapsi rakas vaikka kotiäitiys olikin rankkaa.

No ei minun sentään mieheltä tarvinnut elatusta pyytää, äityis- ja vanhempainrahasta maksoi helposti puolet kuluista ja oli minulla säästöjäkin reilusti.

Yhteistyössä