"vaimo"
En aloittanutkaan. Nyt on sterilisaatio tehty. Eipä tarvitse heittää keski-iän vapauttakaan hukkaan.
Minkälaisen vapauden lapset ovat luoneet?Vapaus on se miten asian käsittää. Lapset eivät ole vieneet vapauttani minnekkään vaan ovat luoneet uudenlaisen vapauden elää. Onneksi me elämme vapaassa maailmassa ja saamme itse päättää näistä asioista. Juuri juttelin erään tytön kanssa miten hänen kulttuurissaan kun äiti ei kyennyt enää saamaan lapsia (5 sisarta) otti mies eron, meni naimisiin toisen naisen kanssa ja teki kymmenen lasta tämän kanssa.
Toki jotkut haluavat mennä niin harvoin minnekään, että lapsi ei tätä menemistä rajoita. Mutta on sulaa tyhmyyttä väittää, etteikö lapsi rajottaisi tekemisiä ja menemisiä millään lailla. Enkä nyt väitä, että sinä olisit niin tehnyt, puhuithan vain omasta puolestasi.
Totta. Toiset voi mennä parikymppisenä ennen lapsia, toiset voi mennä kolmikymppisenä kun lapset on isoja, toiset voi mennä aina kun ei hanki koskaan lapsia. Kyse on kai siitä mitä itse arvostaa, haluaako mennä mielummin parikymppisinä vai kolmikymppisenä.Moniko kolmekymppinen voi milloin vain mennä mitä vaan ilman että pitää miettiä pikkulapsia. Ei moni. Mä voin.
Kouluttautuminen kasvattaa yleissivistystä ja maailmankatsomus laajenee muutenkin. Et kai sä luule, että kouluttamattomuus kulkee käsi kädessä älykkyyden kanssa? Eiköhän ne älykkäät ihmiset älyä mennä opiskelemaan.Et kai sä luule että kouluttautuminen tekee älykkääksi? Ja ei mua missään määrin se harmita, mä oon aina ollut vapaa.
Ei kaikkia kiinnosta ja huvita opiskelu. Se on vähän koomista puhua vapaudesta jos meinaa että olisi opiskeltava vaikkei halua. Näyttää tuo vapaus olevan hiukka suhteellinen käsite.Kouluttautuminen kasvattaa yleissivistystä ja maailmankatsomus laajenee muutenkin. Et kai sä luule, että kouluttamattomuus kulkee käsi kädessä älykkyyden kanssa? Eiköhän ne älykkäät ihmiset älyä mennä opiskelemaan.
Kuka väittää, että on pakko opiskella? Jokainen tekee niin kuin itse haluaa, mutta ei se sitä faktaa muuta, että älykkäät useimmiten kouluttautuu.Ei kaikkia kiinnosta ja huvita opiskelu. Se on vähän koomista puhua vapaudesta jos meinaa että olisi opiskeltava vaikkei halua. Näyttää tuo vapaus olevan hiukka suhteellinen käsite.
Eikä sitä faktaa, ettei koulutus nosta älykkyysosamäärää.Kuka väittää, että on pakko opiskella? Jokainen tekee niin kuin itse haluaa, mutta ei se sitä faktaa muuta, että älykkäät useimmiten kouluttautuu.
Itse asiassa tässä asiassa syy-seuraussuhde toimii molempiin suuntiin. Tutkimusten mukaan koulutus nostaa älykkysosamäärää ja korkea älykkyysosamäärä taas ennustaa hyvää koulumenestystä.Eikä sitä faktaa, ettei koulutus nosta älykkyysosamäärää.
Älykkyyttä on ymmärtää se, että koulutus kantaa pitkälle. Ja vaikkei koulunpenkit jaksa innostaa, niin älykkyyttä on silti "rasittaa" itseä sen verran, että kouluttautuu. Älykkyyttä on opettaa niille lapsilleenkin, että ei elämästä selviä ilman itsensä rasittamista sellaisillakin asioilla, jotka eivät niin innosta.Ei kaikkia kiinnosta ja huvita opiskelu. Se on vähän koomista puhua vapaudesta jos meinaa että olisi opiskeltava vaikkei halua. Näyttää tuo vapaus olevan hiukka suhteellinen käsite.
Ei se mikään fakta kyllä ole:Eikä sitä faktaa, ettei koulutus nosta älykkyysosamäärää.
Ja tässä itse tutkimus, jos jotain niin paljon kiinnostaa Schooling in adolescence raises IQ scoresEi se mikään fakta kyllä ole:
Älykkyysosamäärä Wikipedia
"koulutus parantaa menestymistä ÄO-tutkimuksessa"
Study: More Education Increases IQ Score
Älykäs ymmärtää, että koulutuksessa ja työssä on kyse muustakin kuin vain rahasta.Ja koska olet niin älykäs, niin tajuat (jos et tajua, niin voit lukea linkeistäsi), ettei ÄO ja älykkyys ole ihan täysin sama asia...
Itselläni ÄO korkea, silti ihan perusjantteri olen..
Ja tosiaan, vapautta ei ole pakkokouluttautuminen, älykäs pääsee helpommalla ja menee suoraan hyväpalkkaiseen duuniin
Pin puhui älykkyysosamäärästä, siihen vastasin.Ja koska olet niin älykäs, niin tajuat (jos et tajua, niin voit lukea linkeistäsi), ettei ÄO ja älykkyys ole ihan täysin sama asia...
Itselläni ÄO korkea, silti ihan perusjantteri olen..
Ja tosiaan, vapautta ei ole pakkokouluttautuminen, älykäs pääsee helpommalla ja menee suoraan hyväpalkkaiseen duuniin
Et nyt oikein ymmärrä tätä asiaa. Itse en uhrannut mitään, koska tein ne lapset vasta sitten kun ne halusin. Ja samaahan ovat tehneet ne, jotka ovat ne lapset tehneet nuorempana. Vahinkolaukaukset ovat sitten asia erikseen.Juuri näin. Kamala ajatus, että pitäisi uhrata aikuisiästään joko alkupuoli tai loppupuoli. Onneksi ei ole pakko uhrata kumpaakaan.
Tämä olisi tietenkin ihannetilanne. Kaikki vanhemmat eivät kuitenkaan noudata ohjettasi. Monille lasten hankintaan liittyy paljonkin uhrauksia, jotka sitten lopulta ovat vanhemmuuden arvoisia tai sitten eivät.Kyse ei ole uhrautumisesta vaan elämästä nauttimisesta. Jos lasten hankkiminen tuntuu uhraukselta niin älä hanki lapsia.
Mihin ihminen tarvitsee vihollisia, kun omistaa kaltaisesi ystävän. :heart:Ei mulla oo kun yksi tosi hyvistä ystävistä äiti ja se sai lapsen 17-vuotiaana, lukio on vieläkin kesken ja mies rekkakuski, paljon poissa kotoa. Ei elämä hymyile. Huomaa et on katkera meille ketkä jatkettiin yliopistoon ja eletään vapaasti.