Miksi heitit nuoruutesi hukkaan tekemällä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja nuoruus menee hukkaan
  • Ensimmäinen viesti
vierasa
Vapaus on se miten asian käsittää. Lapset eivät ole vieneet vapauttani minnekkään vaan ovat luoneet uudenlaisen vapauden elää. Onneksi me elämme vapaassa maailmassa ja saamme itse päättää näistä asioista. Juuri juttelin erään tytön kanssa miten hänen kulttuurissaan kun äiti ei kyennyt enää saamaan lapsia (5 sisarta) otti mies eron, meni naimisiin toisen naisen kanssa ja teki kymmenen lasta tämän kanssa.
Minkälaisen vapauden lapset ovat luoneet?

Nuoruus ei mennyt pilalle lapsista. En kaipaa yksinoloa (se ahdistaa enemmänkin), en tykkää matkustella, en jaksa roikkua baareissa, ei kiinnosta ajella bilistä tai notkua kahviloissa joutilaana. Mielummin touhuan lasten kanssa jotain. Hoidin toisten lapsia silloin kun omia ei vielä ollut, Asuin siis sukulaisen nurkissa ns.piikana hoitamassa heidän kotia ja heidän lapsia kun he kävi töissä ja itse olin lapseton. Hukkasin nuoruuden TOISTEN lapsia hoitamalla ja koko aikuisuus ihan pilalla kun tein omia 20 veenä ja haaveilen vauvasta ennen 40 vuotta vielä. Jospa seuraavassa elämässä älyäisin käydä edes reilaamassa. :ashamed:

Peyote
Toki jotkut haluavat mennä niin harvoin minnekään, että lapsi ei tätä menemistä rajoita. Mutta on sulaa tyhmyyttä väittää, etteikö lapsi rajottaisi tekemisiä ja menemisiä millään lailla. Enkä nyt väitä, että sinä olisit niin tehnyt, puhuithan vain omasta puolestasi.

Moniko kolmekymppinen voi milloin vain mennä mitä vaan ilman että pitää miettiä pikkulapsia. Ei moni. Mä voin.

vierasa
Moniko kolmekymppinen voi milloin vain mennä mitä vaan ilman että pitää miettiä pikkulapsia. Ei moni. Mä voin.
Totta. Toiset voi mennä parikymppisenä ennen lapsia, toiset voi mennä kolmikymppisenä kun lapset on isoja, toiset voi mennä aina kun ei hanki koskaan lapsia. Kyse on kai siitä mitä itse arvostaa, haluaako mennä mielummin parikymppisinä vai kolmikymppisenä.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Peyote
Kouluttautuminen kasvattaa yleissivistystä ja maailmankatsomus laajenee muutenkin. Et kai sä luule, että kouluttamattomuus kulkee käsi kädessä älykkyyden kanssa? Eiköhän ne älykkäät ihmiset älyä mennä opiskelemaan.
Ei kaikkia kiinnosta ja huvita opiskelu. Se on vähän koomista puhua vapaudesta jos meinaa että olisi opiskeltava vaikkei halua. Näyttää tuo vapaus olevan hiukka suhteellinen käsite.

Kun esikoinen syntyi, minä olin 24 ja mies 27. Kummallakin oli ollut aikaa hummailla ihan tarpeeksi. Mitään emme ole katuneet, ollaan onnellisia juuri näin. Minä olen menossa sterilisaatioon tässä kuussa ja lapsilukumme on täynnä.
Ei meiltä ole vapaus hävinnyt lasten syntymän myötä. Mitään en elämässäni muuttaisi tai vaihtaisi sen jälkeen kun mieheni tapasin.
Ollaan melko nuoria lasten aikuistuessa.
Lisäksi mikään unelma ei ole jäänyt lasten takia toteuttamatta. Onneksi on hyvä tukiverkko joten esim. kahdestaan matkustelu onnistuu hyvin.

ggggg
Ei kaikkia kiinnosta ja huvita opiskelu. Se on vähän koomista puhua vapaudesta jos meinaa että olisi opiskeltava vaikkei halua. Näyttää tuo vapaus olevan hiukka suhteellinen käsite.
Älykkyyttä on ymmärtää se, että koulutus kantaa pitkälle. Ja vaikkei koulunpenkit jaksa innostaa, niin älykkyyttä on silti "rasittaa" itseä sen verran, että kouluttautuu. Älykkyyttä on opettaa niille lapsilleenkin, että ei elämästä selviä ilman itsensä rasittamista sellaisillakin asioilla, jotka eivät niin innosta.

Kllll
Ja koska olet niin älykäs, niin tajuat (jos et tajua, niin voit lukea linkeistäsi), ettei ÄO ja älykkyys ole ihan täysin sama asia...
Itselläni ÄO korkea, silti ihan perusjantteri olen..
Ja tosiaan, vapautta ei ole pakkokouluttautuminen, älykäs pääsee helpommalla ja menee suoraan hyväpalkkaiseen duuniin :p

vierasa
Ja koska olet niin älykäs, niin tajuat (jos et tajua, niin voit lukea linkeistäsi), ettei ÄO ja älykkyys ole ihan täysin sama asia...
Ja tosiaan, vapautta ei ole pakkokouluttautuminen, älykäs pääsee helpommalla ja menee suoraan hyväpalkkaiseen duuniin :p
Älykäs ymmärtää, että koulutuksessa ja työssä on kyse muustakin kuin vain rahasta.

ggggg
Pin puhui älykkyysosamäärästä, siihen vastasin.

Älykkäät janoaa sitä tietoa muutakin varten, kuin duunia. Mutta eihän sitä tietty kaikki voi ymmärtää.

M32
[QUOTE="vaimo";29913171]En aloittanutkaan. Nyt on sterilisaatio tehty. Eipä tarvitse heittää keski-iän vapauttakaan hukkaan.[/QUOTE]
Juuri näin. Kamala ajatus, että pitäisi uhrata aikuisiästään joko alkupuoli tai loppupuoli. Onneksi ei ole pakko uhrata kumpaakaan.

ggggg
Juuri näin. Kamala ajatus, että pitäisi uhrata aikuisiästään joko alkupuoli tai loppupuoli. Onneksi ei ole pakko uhrata kumpaakaan.
Et nyt oikein ymmärrä tätä asiaa. Itse en uhrannut mitään, koska tein ne lapset vasta sitten kun ne halusin. Ja samaahan ovat tehneet ne, jotka ovat ne lapset tehneet nuorempana. Vahinkolaukaukset ovat sitten asia erikseen.

Yhteistyössä