Miksi heitit nuoruutesi hukkaan tekemällä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja nuoruus menee hukkaan
  • Ensimmäinen viesti
"haaste"
[QUOTE="Huoh";29910654]Varmaan joskus joo. Mutta tosi ystävä on kyllä se, joka ymmärtää toisen elävän uutta elämänvaihetta ja siirtää kanssakäymisen painopistettä yöelämästä päiväelämään, ei se, joka on suunnilleen synnytyksen jälkeen kyselemässä, että milloinkas sä "pääset" taas baariin, että voidaan nähdä.

Siellä mammakahviloissa aika moni kokee itsensä yksinäiseksi nimenomaan siksi, että "ystäviä" voi nähdä vain siinä vanhanmallisessa baarielämässä, missä mikään ei tavallaan ikinä muutu, naamat vain.[/QUOTE]

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta HG sanomasta ilmeni, ettei tule mieleenkään pyytää baariin ihmistä, joka ei täytä hänen tarpeitaan ystävänä, bailaa samalla lailla jne. Sellainen ei kuulosta kivalta. Ei kuulosta siltä, että ystävyys on kahden kauppa. Se uusi äiti voisi joskus oikein mielellään käydä vähän tuulettumassa, mutta jos se so called ystävä ajattelee, ettei tosiaankaan tule mieleenkään pyytää, niin mitä ystävyyttä se on?

[QUOTE="haaste";29910616]Edelleen muistutan, että sinusta voi tuntua todella toiselta sitten, kun olet sen vauvan kanssa kotona, eikä kenestäkään kuulu pihaustakaan, et ole enää se ihqu biletyskaveri. Ystävien kanssa ollaan ystäviä sen takia, että heistä välitetään, ei sen takia, että miten hyvin he voivat olla sinun biletyshypessä mukana.[/QUOTE]

Olenko mä sanonut että ne mammat ei ole ystäviä myös? Mutta ei yhtä läheisiä, ei vaan voi olla koska elämäntilanne on niin eri ja haluan jakaa tässä vaiheessa enemmän ystävän kanssa asioita kun mitä mamma kerkeisi edes. Ja sitä spontaaniutta kaipais etenkin. Nytkin bestis laittoi että eiköhän lähetä naatiskelemaan auringosta kaupungille ja sen jälkeen baila baila ;) Ja se tietää ettei mulla ole mtn estettä mutta jos oisin lapsen kanssa niin pitäisin aika tahdittomana noita "kutsuja".

"haaste"
Olenko mä sanonut että ne mammat ei ole ystäviä myös? Mutta ei yhtä läheisiä, ei vaan voi olla koska elämäntilanne on niin eri ja haluan jakaa tässä vaiheessa enemmän ystävän kanssa asioita kun mitä mamma kerkeisi edes. Ja sitä spontaaniutta kaipais etenkin. Nytkin bestis laittoi että eiköhän lähetä naatiskelemaan auringosta kaupungille ja sen jälkeen baila baila ;) Ja se tietää ettei mulla ole mtn estettä mutta jos oisin lapsen kanssa niin pitäisin aika tahdittomana noita "kutsuja".
Anteeksi, en kertakaikkiaan osaa selittää tätä sinulle, ei se mitään. Lohdutan sinua sitten x vuoden päästä täällä palstalla, kun itket ystäviesi perään. Täällä me kumpikin kuitenkin vielä ollaan.

Lisään vielä, etten itse ole ikinä ollut kiinnostunut baareista.
En edes ennen lasta juuri täysi-ikäistyneenä. Käyn välillä, mutta vain kaverin pyynnöstä/halusta.
Itselläni ei sinne ole mitään hinkua, ellei ole joku hyvä keikka menossa. Olen enemmän kalsarikänni- ja puistohengaustyyppiä.

Jotkut pubit on ihan jees, mutta useimmissa yökerhoissa tulee lähinnä sellainen olo, että ei hemmetti noi on tyhmiä ja mitä mä täällä teen. :D

vierasa
Tahditonta kutsua äitikaveria exempore johonkin? :D Mun mielestä on tahdittomampaa olettaa, että lapsi on vankila, josta ei pääse pois kuin hakemalla lupaa viikkoja etukäteen.

En edes ennen lasta juuri täysi-ikäistyneenä. Käyn välillä, mutta vain kaverin pyynnöstä/halusta.
Itselläni ei sinne ole mitään hinkua, ellei ole joku hyvä keikka menossa. Olen enemmän kalsarikänni- ja puistohengaustyyppiä.

Jotkut pubit on ihan jees, mutta useimmissa yökerhoissa tulee lähinnä sellainen olo, että ei hemmetti noi on tyhmiä ja mitä mä täällä teen. :D
Mä en suostu tuhlaamaan aikaani jonottamiseen. Eka jonotat sisää ja sit tiskillä ja sit vessaan ja sit et saat istumapaikan...nou nou nou Kavereita ku näkee niin niiden kanssa haluaa myös jutella, en tod halua kuunnella paskaa musiikkia.
Odotan innolla Jäken puistoblusia, joka vuos kaverin kanssa paranetaan maailmaa Tuusulanjärven rannalla.

"Huoh"
[QUOTE="haaste";29910664]Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta HG sanomasta ilmeni, ettei tule mieleenkään pyytää baariin ihmistä, joka ei täytä hänen tarpeitaan ystävänä, bailaa samalla lailla jne. Sellainen ei kuulosta kivalta. Ei kuulosta siltä, että ystävyys on kahden kauppa. Se uusi äiti voisi joskus oikein mielellään käydä vähän tuulettumassa, mutta jos se so called ystävä ajattelee, ettei tosiaankaan tule mieleenkään pyytää, niin mitä ystävyyttä se on?[/QUOTE]

Puhuin ihan yleisellä tasolla.

Mitä HG:hen tulee, en uskaltaisi ikinä äiti-ihmisenä bilettämään hänen kanssaan. Jos jo illalla ei tulisi catfightia, vähintään seuraavana päivänä saataisiin huolestunut postaus, miten mulla heittää vintistä kun jätän vauvan yöhoitoon. Pahimmassa tapauksessa saisin naamani johonkin pärstäkuvaketjuun.

"haaste"
[QUOTE="Huoh";29910735]Puhuin ihan yleisellä tasolla.

Mitä HG:hen tulee, en uskaltaisi ikinä äiti-ihmisenä bilettämään hänen kanssaan. Jos jo illalla ei tulisi catfightia, vähintään seuraavana päivänä saataisiin huolestunut postaus, miten mulla heittää vintistä kun jätän vauvan yöhoitoon. Pahimmassa tapauksessa saisin naamani johonkin pärstäkuvaketjuun.[/QUOTE]

Heh, en minäkään, mutta ole toki ihan eri ikäluokkaakin, joten eipä meistä bilekavereita tulisikaan HG:n kanssa .)

Pin

Mua ärsyttää myös pubit jos niissä on kovalla musiikki. Oikeastaan baari missä voi jutella on tosi kiva juttu. On tosi rasittavaa joutua jatkuvasti huutamaan, että saa asioita puhuttua, siksi kotibileet on kivoja kun siellä yleensä voi keskustella, tai sitten kahden kesken Ciervon kanssa ilta. :xmas: Parasta!

No mun mielestä sä teet itses tolla sairaaksi.

Nuoruutta ei voi tuhlata siten että hankkii lapsia, mutta tuollainen elämä tuhlaa nuoruuden ja tekee aikaisin vanhaksi.
Ai ei voi tuhlata hankkimalla aikaisin lapset?? :D

Mun äiti sai mun veljen tosi nuorena ja minutkin suht nuorena ja kyllä se muistelee joskus että harmitti kun ei voinut osallistua opiskelijabileisiin ja jäi ulkopuolelle. Hän oli vielä yh. Nyt kun hänen kaverinsa on tulleet äideiksi niin se on ihan haltioissaan niistä vauvoista - tuskin nautti meistä yhtä paljon kun jäi muusta paitsi :D

ohita vapaasti
Ai ei voi tuhlata hankkimalla aikaisin lapset?? :D

Mun äiti sai mun veljen tosi nuorena ja minutkin suht nuorena ja kyllä se muistelee joskus että harmitti kun ei voinut osallistua opiskelijabileisiin ja jäi ulkopuolelle. Hän oli vielä yh. Nyt kun hänen kaverinsa on tulleet äideiksi niin se on ihan haltioissaan niistä vauvoista - tuskin nautti meistä yhtä paljon kun jäi muusta paitsi :D
Vaikka ihminen eläisi elämänsä ihan miten vain, aina joku asia voi jäädä harmittamaan. Jos saa lapset aikaisin, jää joku baarireissu käymättä ja se voi harmittaa. Jos ei saa toivomaansa lasta, se voi harmittaa, jos ei halua vielä lasta, mutta myöhemmin haluaa, voi harmittaa, että miksen silloin jo hankkinut lasta. Nämä on niitä asioita, jotka voi tehdä vain joko tai, eikä sitä toista tapaa voi tietää, miltä se sitten olisi tuntunut, jos olisikin elämä mennyt toisin. Mutta nämä on taas niitä juttuja, jotka eivät baariruususia kiinnosta.

ggggg
Noh, usein kun joku vanhempana äidiksi tullut tulee taas epävarmana omista päätöksistään toteamaan, että nuoremmat on tavalla tai toisella tehneet paskan päätöksen, ainakin yksi asia on tämä bilettäminen mitä kuulemma pitäisi tehdä nuorena paljon ennen lapsia. Joten onko tuo ihme jos sitten joku nuorempikin ottaa juuri tuon asian puheeksi.

Yleisin syy tuntuu olevan biletys, sitten hyvänä kakkosena matkustaminen ja nimenomaan vain matkustaminen ILMAN perhettä.
No itse taas olen useammin rekisteröinyt näitä teinimammoja haukkumassa niitä, jotka tekee sen lapsen 30+ iässä, kun haluavat sitä ennen esim. luoda uran ja hoitaa talouden kuntoon. Katsos kun sekin on aika iso tekijä yleensä lapsentekoiän valinnassa, vaikka sun mielestä ne suurimmat tekijät olisivat matkustus ja biletys. Kaikki eivät jää duunariksi tai kotiäideiksi.

vierasa
Vaikka ihminen eläisi elämänsä ihan miten vain, aina joku asia voi jäädä harmittamaan. Jos saa lapset aikaisin, jää joku baarireissu käymättä ja se voi harmittaa. Jos ei saa toivomaansa lasta, se voi harmittaa, jos ei halua vielä lasta, mutta myöhemmin haluaa, voi harmittaa, että miksen silloin jo hankkinut lasta. Nämä on niitä asioita, jotka voi tehdä vain joko tai, eikä sitä toista tapaa voi tietää, miltä se sitten olisi tuntunut, jos olisikin elämä mennyt toisin. Mutta nämä on taas niitä juttuja, jotka eivät baariruususia kiinnosta.
Tai jos tekee lapset aikaisin voi harmittaa se, että jäi välistä vaihto-opiskelut, reppureissaaminen ja miljoonat muut kokemukset. Eikö teidän elämässä ole mitään muuta kuin baari ja lapset, kun ette mitään muuta syytä keksi sille miksi joku ei halua nuorena lapsia?

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Pin
No itse taas olen useammin rekisteröinyt näitä teinimammoja haukkumassa niitä, jotka tekee sen lapsen 30+ iässä, kun haluavat sitä ennen esim. luoda uran ja hoitaa talouden kuntoon. Katsos kun sekin on aika iso tekijä yleensä lapsentekoiän valinnassa, vaikka sun mielestä ne suurimmat tekijät olisivat matkustus ja biletys. Kaikki eivät jää duunariksi tai kotiäideiksi.
Mun mielestä? Mitä ihmettä? Lue se kommentti uudestaan ajatuksella.

Yhteistyössä