Miksi heitit nuoruutesi hukkaan tekemällä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja nuoruus menee hukkaan
  • Ensimmäinen viesti
Jaa a mikähän on optimaallinen ikä tehdä edes lapset? Biologisesti mahd. nuorena mutta iste oon ajatellut et onneksi en tehnyt pari vuotta sitten jo lasta, koska olisin ollut kauhee perfektionisti. Ois varmaan mennyt välit moniin kun oisin pettynyt jos eivät olisi tarpeeks olleet kiinnostuneita vauvasta ja oisin kontroloinu puolisoa miten se on isä. Mun mielestä paras on puikauttaa lapset maailmaan 25v-28v. kun on henkisesti kypsä.

Jaa a mikähän on optimaallinen ikä tehdä edes lapset? Biologisesti mahd. nuorena mutta iste oon ajatellut et onneksi en tehnyt pari vuotta sitten jo lasta, koska olisin ollut kauhee perfektionisti. Ois varmaan mennyt välit moniin kun oisin pettynyt jos eivät olisi tarpeeks olleet kiinnostuneita vauvasta ja oisin kontroloinu puolisoa miten se on isä. Mun mielestä paras on puikauttaa lapset maailmaan 25v-28v. kun on henkisesti kypsä.
Tuo ikä on ihan hyvä jos vaan on mahdollista saada lapsia tuossa iässä. Toisilla ei ole.

vierasa
Ja olisit myös jo eronnut lapsen isästä. Sun kannattaa odottaa sellaset 5-10 vuotta ainakin, jos vähän aikuistuisit ensin.

"orion"
Ei se lapsenteon takia hukkaan menny vaan yksinäisyyden takia. Ja lastakaan ei heti tullu kaikesta tekemisestä huolimatta.

Mutta nythän olen taas vapaa menemään ja tulemaan miten tykkää osan viikosta. Ne kaverit vaan puuttuu vieläki. Kenen kans sitä menis...

En osaa sanoa miksi tein sen, ehkä olen vähän tyhmä. :D

Ei mun nuoruus kyllä hukkaan mennyt, vaikka pallo jalassa onkin. Mä elän vaan nuoruuden(kin) pallo jalassa.
Ihan kiva pallo tuo useimmiten on, niinku varmaan kaikkien vanhempien lapset vanhemman iästä riippumatta. :)

"heh"
Tein ekan lapsen 20v ja toisen 22v, voin sanoa että tuossa vaiheessa olin totaalisen kyllästynyt niihin nuoruuden baareihin ja 4 päivän putkiin. Aloitin 16-vuotiaana ja käytin sen 4 vuotta bilettämiseen ja matkustamiseen ympäri Eurooppaa, erilaisiin nuoruuden kokeiluihin ja sekoiluihin. Nykyään jos käyn baareissa niin lähinnä nauran siellä sekoileville nuorille jotka on muka niin villejä ja vapaita :D

vierasa
[QUOTE="heh";29910409]Tein ekan lapsen 20v ja toisen 22v, voin sanoa että tuossa vaiheessa olin totaalisen kyllästynyt niihin nuoruuden baareihin ja 4 päivän putkiin. Aloitin 16-vuotiaana ja käytin sen 4 vuotta bilettämiseen ja matkustamiseen ympäri Eurooppaa, erilaisiin nuoruuden kokeiluihin ja sekoiluihin. Nykyään jos käyn baareissa niin lähinnä nauran siellä sekoileville nuorille jotka on muka niin villejä ja vapaita :D[/QUOTE]

Mä taas nauran teille, jotka luulette villin ja vapaan tarkoittavan bilettämistä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Näinhän sitä aina lapsensa nuorena saaneet perustelee mutta ei se ole totta, sitä on aina jollain tasolla sidottu lapseen vaikka hän olisi aikuinen ja sitten tulee lapsenslapset joita pitää hoitaa yms mutta villi ja vapaa nuoruus ilman lapsia on parasta ikinä mitä te ette ikinä saavuta enää.
Minkä ikäisistä tässä puhutaan? Harva niitä lapsia ihan 15-vuotiaana tekee, ja jos parikymppisenä tai vähän yli saa lapsen, niin onhan siinä useamman vuoden ehtinyt kokea sitä "villiä vapaata nuoruutta". Toiseksi mistä asioista tässä nyt puhutaan, mitä silloin pitäisi kokea? Kyllähän niitä voi tehdä sitten myöhemminkin, jos tuntuu että jäi vähän bileet kesken. Eihän nykyisin harrastukset ja muut lopu muutenkaan lasten saamiseen - no pariksi vuodeksi ehkä hiljenee, mutta kyllä ihmiset tekevät ihan niitä asioita, mitä haluavat, eikä muu elämä lopu perheen perustamiseen.

Pin
Mä taas nauran teille, jotka luulette villin ja vapaan tarkoittavan bilettämistä.
Noh, usein kun joku vanhempana äidiksi tullut tulee taas epävarmana omista päätöksistään toteamaan, että nuoremmat on tavalla tai toisella tehneet paskan päätöksen, ainakin yksi asia on tämä bilettäminen mitä kuulemma pitäisi tehdä nuorena paljon ennen lapsia. Joten onko tuo ihme jos sitten joku nuorempikin ottaa juuri tuon asian puheeksi.

Yleisin syy tuntuu olevan biletys, sitten hyvänä kakkosena matkustaminen ja nimenomaan vain matkustaminen ILMAN perhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29910494:
Minkä ikäisistä tässä puhutaan? Harva niitä lapsia ihan 15-vuotiaana tekee, ja jos parikymppisenä tai vähän yli saa lapsen, niin onhan siinä useamman vuoden ehtinyt kokea sitä "villiä vapaata nuoruutta". Toiseksi mistä asioista tässä nyt puhutaan, mitä silloin pitäisi kokea? Kyllähän niitä voi tehdä sitten myöhemminkin, jos tuntuu että jäi vähän bileet kesken. Eihän nykyisin harrastukset ja muut lopu muutenkaan lasten saamiseen - no pariksi vuodeksi ehkä hiljenee, mutta kyllä ihmiset tekevät ihan niitä asioita, mitä haluavat, eikä muu elämä lopu perheen perustamiseen.
No kyllä se rajoittaa ja vähentää omia menoja. Ei mulla tulis mieleenkään kysyä äiti-kaveria baariin, koska saan paljon vapaamman ja huolettomamman kaverin kaverista kellä ei ole lapsia. Ja enemmän yhteistä ja aikaa ja samoja unelmia. Vähän hassua väittää etteikö elämäntilanne vaikuta sosiaaliseen elämään.

vierasa
Noh, usein kun joku vanhempana äidiksi tullut tulee taas epävarmana omista päätöksistään toteamaan, että nuoremmat on tavalla tai toisella tehneet paskan päätöksen, ainakin yksi asia on tämä bilettäminen mitä kuulemma pitäisi tehdä nuorena paljon ennen lapsia. Joten onko tuo ihme jos sitten joku nuorempikin ottaa juuri tuon asian puheeksi.

Yleisin syy tuntuu olevan biletys, sitten hyvänä kakkosena matkustaminen ja nimenomaan vain matkustaminen ILMAN perhettä.
Tämähän ei kerro kuin niiden äitien, niin nuorten kuin vanhojen, mielikuvituksen puutteesta. Toki elämää voi elää niin, että eka ikävuodet 16-20 biletään kuin hullu ja sitten mennään naimisiin, hankitaan talo, koira ja kaksi lasta. Tai sitten voi viettää ne nuoruusvuodet vaikka Perussa opettamassa orpoja intiaanilapsia. Mun nuoruus olisi mennyt hukkaan jos olisin tehnyt lapset nuorena ja ajattele, en edes juonut alkoholia :O Joskus voi myös miettiä oisko sitä elämässä muitakin vaihtoehtoja kuin se perinteinen polku.

No kyllä se rajoittaa ja vähentää omia menoja. Ei mulla tulis mieleenkään kysyä äiti-kaveria baariin, koska saan paljon vapaamman ja huolettomamman kaverin kaverista kellä ei ole lapsia. Ja enemmän yhteistä ja aikaa ja samoja unelmia. Vähän hassua väittää etteikö elämäntilanne vaikuta sosiaaliseen elämään.
Musta on ihanaa mennä sinkkukaverin kaa ulos, voi elää sen kautta :D

vierasa
Hassu ajattelutapa. Itse käyn baareissa äiti-kavereiden kanssa ja en ole vielä huomannut, että äitiys vaikuttaisi jotenkin heidän baarikäyttäytymiseen tai meidän ystävyyteen.

omaan nilkkaan
Ei mulla tulis mieleenkään kysyä äiti-kaveria baariin, koska saan paljon vapaamman ja huolettomamman kaverin kaverista kellä ei ole lapsia.
Muista tämä sitten, kun olet itse äiti, ettet ihmettele, jos ne niin ihanat maailman parhaat ystävät eivät kutsukaan sinua mukaan. Saavathan he lapsettomista kavereistaan paljon vapaamman ja huolettomamman kaverin.

Hassu ajattelutapa. Itse käyn baareissa äiti-kavereiden kanssa ja en ole vielä huomannut, että äitiys vaikuttaisi jotenkin heidän baarikäyttäytymiseen tai meidän ystävyyteen.
Mulla taas mammakaverit haluaa aina aikasin kotiin vähän mälsää. Mä taas ku lähen ulos niin en jaksa katella aikatauluja vaan otan vapaudesta kaiken irti.

• Tykkää
Höpö höpö, voihan niiden kanssa tehdä vaikka mitä mutta et sä käy niiden kaa yhtään samalla lailla baareissa mitä lapsettoman ja sinkun! Ihan eri asia alkaen jo siitä miten ja missä aloitellaan, minne mennään ja monelta lähdetään jatkoille ja siihen, että paljonko voi juoda ja mistä herätä aamulla.

"Huoh"
[QUOTE="heh";29910409]Tein ekan lapsen 20v ja toisen 22v, voin sanoa että tuossa vaiheessa olin totaalisen kyllästynyt niihin nuoruuden baareihin ja 4 päivän putkiin. Aloitin 16-vuotiaana ja käytin sen 4 vuotta bilettämiseen ja matkustamiseen ympäri Eurooppaa, erilaisiin nuoruuden kokeiluihin ja sekoiluihin. Nykyään jos käyn baareissa niin lähinnä nauran siellä sekoileville nuorille jotka on muka niin villejä ja vapaita :D[/QUOTE]

En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta tuo ei kuulosta ihan tasapainoisen ihmisen elämänkaarelta.

Ole armollinen itsellesi, niin sinun ei tarvitse nauraa niille, joissa näet itsesi.

• Tykkää

Yhteistyössä