kolari

• Viestiketjun aloittaja onneton tunari
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Okei, no sitten tilanne on vähän eri, eli jos miehellä todistaja ja et katsonut tuliko hänen autoonsa jotain...
Ei se tilannetta mihinkään muuta, kun poliisia ei kutsuttu paikalle eikä tilanteella ollut puolueetonta silminnäkijää. Yhtä hyvin mä voisin murjoa autoni, katsoa viereiseltä parkkikselta jonkun kalliin näköisen auton rekkarin ja sopia mieheni kanssa että tuo sitten osui meihin. Ja soittaa seuraavana päivänä poliisille. Jos ukko väittäisi että ap osui ja ap sanoisi että en muuten osunut, niin ei siitä minkäänlaista syytettä voisi nostaa.

Mitähän ap:n ylivertaisen älykäs mies olisi tilanteessa tehnyt? Soittanut poliisit paikalle? Entäpä jos ukkeli olisi siinä vaiheessa todennut että eikun, ap ajoi perään. Ja vaimo nyökyttelee vieressä. Kysypä mieheltäsi?

"Lissu"
Mokasin kun en ottanut rekkaria en mitään ylös..
Hyvin yleinen moka... ei sitä tule sillä hetkellä ajatelleeksi. Mun oma mieheni kolaroi pari vuotta takaperin, pieni peltikolari, mutta poliisit tuli paikalle ja tilannetta selviteltiin. Molemmat osapuolet joutuivat jälkikäteen kysymään toisen osapuolen rekkarin poliisilaitokselta vahinkoilmoituksen täyttämistä varten. :D

Vinkki, nimimerkillä ottanut opikseni muiden virheistä... jos tuollainen tilanne tulee niin nappaa kännykällä kuva vastapuolen autosta. Näkyy rekkari, ja mahdolliset kolhut myös.

Blue
[QUOTE="Lissu";29907065]Ei se tilannetta mihinkään muuta, kun poliisia ei kutsuttu paikalle eikä tilanteella ollut puolueetonta silminnäkijää. Yhtä hyvin mä voisin murjoa autoni, katsoa viereiseltä parkkikselta jonkun kalliin näköisen auton rekkarin ja sopia mieheni kanssa että tuo sitten osui meihin. Ja soittaa seuraavana päivänä poliisille. Jos ukko väittäisi että ap osui ja ap sanoisi että en muuten osunut, niin ei siitä minkäänlaista syytettä voisi nostaa.

Mitähän ap:n ylivertaisen älykäs mies olisi tilanteessa tehnyt? Soittanut poliisit paikalle? Entäpä jos ukkeli olisi siinä vaiheessa todennut että eikun, ap ajoi perään. Ja vaimo nyökyttelee vieressä. Kysypä mieheltäsi?[/QUOTE]

Tota, poliisi tutkii asian paikan päällä ja katsoo miten asia on mennyt. Nythän sitä mahdollisuutta ei enää ole. Eli on sana sanaa vastaan ja toisella todistaja.

JOS mies nyt jotain tekisi niin on ihan totta että ap on vähän heikoilla. Mutta tuskin tekee ja vaikka tekiskin niin voihan olla että jutun saa vielä selitettyä oikein päin. Mutta tämän takia aina kehoitetaan soittamaan poliisit paikalle jos vähääkään on epäselvä tilanne (eli yleensä aina).

Blue
[QUOTE="a.p";29907110]Mitenkähän pitkään tässä löysässä hirressä pitää roikkua, viikko/kaksi/kuukausi....

Blue on oikeassa, mä olen tosi, tosi heikoilla[/QUOTE]

No höpö höpö, harvoin tuollaiset ukkelit mitään tekee. Ja vaikka tekiskin niin sitten pidät pintasi ja sanot miten asias oikeasti meni. Ja miehesi on ihan törppö. Sen pitäisi tukea sua eikä räyhätä.

• Tykkää
Reactions: IhQ
"Lissu"
[QUOTE="a.p";29907110]Mitenkähän pitkään tässä löysässä hirressä pitää roikkua, viikko/kaksi/kuukausi....

Blue on oikeassa, mä olen tosi, tosi heikoilla[/QUOTE]

Ihan turhaan nyt stressaat. Pahimmassa tapauksessa joudut maksamaan rahaa jollekulle, eli kyseessä ei kovin vakava asia ole. Mikään ei ole vakavaa mistä rahalla selviää. :) Ja oikeasti on kyllä hyvin epätodennäköistä että tuosta maksumieheksi joutuisit.

Mä vähän epäilen sitä todistajaa, eri juttu olisi puolueeton ulkopuolinen todistaja, mutta vaimo tai kalakaveri tms. on vähän eri juttu.

tiskiina
Jos se vanha mies kerta tajus että oli hänen moka ja pyyteli anteeksikin, niin tuskin se mitään syytettä tekee. Sitäpaitsi jos on sun auto eikä miehes nii mitäs se sitä ees kiinnostaa.

Voi ap, älä stressaa. Sun mies nyt ylireagoi, taitaa olla tapana kun osasit oottaa. Tuskin pappara mitään tekee, jos on ollu noin leppoisa et anteeks pyydelly niin tuskin yhtäkkiä keksii et hei mä laitanki sen tytön maksaa ton kotteron kuhmuraiset helmat suoriksi.

Jos se tekis niin, niin selittäisit et poliiseja ei kutsutti koska hän peruutti ja sulle ei tullu autoon mitään. Tokihan olisitte soittaneet kytät jos hänen väittämän mukaan sä olisit törmännyt ja hänen autoon tullut jälki. Loogisesti näin. Nyt nuku makiasti ja sano sille miehelle vaikka sitten jälkikäteen että haluaisit tällaisissa tilanteessa tukea, en haukkuja. Ja olipa tilanne milä tahansa! Milloin tukee jos ei silloin kun sitä tarvii?

Ja vielä, vaikka olisit ajanu tuusan nuuskaks sen ja oman auton, ei kenellekään sattunut mitään! SE on ainoa millä on merkitystä! Muu vaan harmillisia sattumuksia elämässä. Hyvää yötä :)

"siru"
[QUOTE="a.p";29906941]Oon saanut kuulla kunniani, olevani mailma tyhmin älykääpiö yms..niin surkee olo että voisin vajota maan alle.[/QUOTE]

Vika ei ole sinussa vaan miehessäsi. Parasta laittaa se kiertoon ja hankkia ehompi.

"a.p"
Olo vähän helpompi nukutun yön jälkeen, nyt töihin. Jännittää mutta toivotaan parasta. Ajattelin viellä siinä tilanteessa että en kehtaa mitään räyhätä/vaatia kun ei kerta mitään jälkeäkään ole mutta...toivotaan että hänkin olisi ns. "reilu" eikä valehtele.

"Piia"
Voi olla että tulee jotain vauriiko vaikka ei näkyis mitään. Meillä onneks piippaa ja kovenee vaa ku lähenee auto takaa, mutta ei siihen kannata luottaa, silti pää pyörii ku k.yrpä kehässä :D Vaarit ja mummot on pahimpia peruutteleen parkkiksilla ja jotkut naiset.

vierasss
Juu 99,9% papparaisista on ihan normisakkia, ei psykopaatteja, jotka soittelee poliisille valehdellakseen. Jos muuta kuvittelee, niin avun hankkiminen on paikallaan. Ei maailma niin paha ole.

Wieruus
Et sillä rekkarin ylös ottamisella olisi tehnyt mitään. Ainut millä varmasti olisit saanut miehesi tyytyväiseksi olisi ollut se että olisit soittanut poliisit paikalle, mutta olisihan vastapeluri voinut alkaa siinäkin väittämään sinun törmänneen häneen.

Ja jos asiasta tulee jälkipyykkiä sitten tulee. Et ole automaattisesti sittenkään se maksaja.

Käske puolisosi haistaa vittu ja huolehtia omasta autostaan.

Yhteistyössä