Vanha viestiketju, mutta ehkä sattuu jollekin silmään.
Puoli sukuani on Forssasta kotoisin ja vanhempia sukulaisia ja tuttavia asuu siellä yhä. Lapsena tuli luonnollisestikin käytyä Forssassa melkeinpä viikoittain, teininä viikonloppuja ja nyt myöhemmin puolison kanssa sukuloimassa. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi Forssaa haukuttaisiin!
Mielestäni Forssa on kiva pikku kaupunki. Tarvittavat palvelut löytyvät läheltä: on cittari ja prisma ja lukuisia pienempiä ruokakauppoja, vaatekauppoja, kirjakauppoja, apteekkeja, optikko, kahviloita, ravintoloita, pikaruokapaikkoja, muutamia baareja, huoltsikoita, rautakauppoja, hyvä kukkakauppa, kalusteliikeketjuista ainakin oma lemppari Jysk, on terveyskeskus ja postin piste, nostoautomaatteja käteistä haluaville, eläintarvikeliike, elektroniikkaliike, kirkko, kuntosaleja, uimahalli, koulu, joitain opiskelupaikkojakin ja urheiluopisto lähellä.. jne jne jne. En ainakaan omassa arjessani keksi kaipaavani mitään, mitä Forssasta ei saisi.
Luonto on lähellä ja asunnoissa (toki kerrostaloja lukuunottamatta) näyttää olevan paljon ulkotilaa, terassia tai pihaa. Vanhoja monet taloista kyllä ovat, mutta hinnat ovat sitten myös edullisia.
Koskaan en ole kokenut oloani turvattomaksi Forssassa - ja aika paljon tuli nuorempanakin heiluttua ympäriinsä ihan keskenäni. Lehtien ja kuulopuheiden mukaan kuulemma maahanmuuttajaongelmia - itse en ole koskaan törmännyt Forssassa ongelmaan maahanmuuttajan kanssa. Nuoriso (oli kotoisin mistä vain) välillä juhlii ja riekkuu baarissa tai hengailee kauppojen tietämillä - mutta kuinka moni meistä ei niin muka ole tehnyt? Ei se minua ainakaan häiritse.
Ainoa oma miinukseni Forssalle on, että junalla ei pääse. Bussi toki kulkee ja esim pääkaupunkiseudulta Forssaan on tullut ajeltua varmasti useita kymmeniä kertoja. Nykyään onneksi sitten omalla autolla kätevästi isoja teitä pitkin.
Kunhan oma ja puolisoni elämäntilanne töiden suhteen antaa myöten, aiomme muuttaa omakotitaloon Forssaan.
Toivottavasti moni muukin muuttoa harkitseva päätyy valitsemaan Forssan!