Mitä ihmeellistä tässä on? Kahvin kanssa ei pääse bussiin

• Viestiketjun aloittaja "kahvikissa"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huoh";29868782]Voin kuvitella tämän ketjun perusteella Lispetin yleisen siisteystason...[/QUOTE]

No olen yrittänyt vähän hellittää, ennen pesin kotona lattiat joka pv.:snotty:
Neuroosit itse kullakin.

"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29868708:
Lasten kengistä? Ei niitä kenkiä siellä penkillä pidetä vaikkei siitä erikseen kieltotarraa olekaan :D Jos niillä kengillä on pakko jossain korkeammalla pomppia niin vanhempien sänky on siihen sopiva paikka.

Kyllä toiset lapset vaan pitää. Istuvat polvet koukussa penkillä je kengät penkissä.
Tai menevät ensin polvilleen penkille ja kun menevät istumaan, ottavat tukea penkistä kengillään.

"kenkku"
Sulla on Lispetti kovin outo asenne. Sinä et sitä bussia omista, joten sinulla ei ole mitään valtakunnan oikeutta huudella että sotkut ei haittaa. Jos se häiritsee bussifirmaa, niin he voivat tuon kieltää. Sinulla ei ole mitään pakkoa ylipäänsä mennä tämän firman bussiin, jos koet että kahvinjuontioikeuttasi loukataan.

Ja se että mielestäsi bussit ovat muutenkin sotkuisia EI tee oikeutta, että "sitten voi sotkea lisää". Ja vaikka sinä et kahvillasi ikinä edes vahingossa mitään sotkisi, niin bussifirmalla on oikeus ottaa riski huomioon, koska joku saattaisi kuitenkin sotkea.

Ei voi olla noin käsittämättömän vaikeaa, että se bussi on jonkun toisen omaisuutta! Ihan sama kuin minä tulisin heittäään hernekeitot sinun lattiallesi, koska mielestäni siellä on muutenkin likaista.

Blue
Kuinka vaikeaa onkaan ihmisten tajuta että jos se on kielletty niin se on kielletty. Ihmekös lapsetkin ovat ihan mahdottomia nykyään kun aikuisetkin olettavat että säännöt eivät koske itseään...

[QUOTE="aavistus";29868928]Luultavasti se espoolainen muija oli Lispetti itte.[/QUOTE]

No way, moon Hesalaene.:attn:

Ja en todellakaan noudata orjalliseti kaikki sääntöjä.:cool:
Ei kai kukaan.:O

Tekopyhyyksissäni lapsia kyllä vietän oikeaan suuntaa, mutta mie oon jo menetetty tapaus.:|

[QUOTE="kenkku";29868896]Sulla on Lispetti kovin outo asenne. Sinä et sitä bussia omista, joten sinulla ei ole mitään valtakunnan oikeutta huudella että sotkut ei haittaa. Jos se häiritsee bussifirmaa, niin he voivat tuon kieltää. Sinulla ei ole mitään pakkoa ylipäänsä mennä tämän firman bussiin, jos koet että kahvinjuontioikeuttasi loukataan.

Ja se että mielestäsi bussit ovat muutenkin sotkuisia EI tee oikeutta, että "sitten voi sotkea lisää". Ja vaikka sinä et kahvillasi ikinä edes vahingossa mitään sotkisi, niin bussifirmalla on oikeus ottaa riski huomioon, koska joku saattaisi kuitenkin sotkea.

Ei voi olla noin käsittämättömän vaikeaa, että se bussi on jonkun toisen omaisuutta! Ihan sama kuin minä tulisin heittäään hernekeitot sinun lattiallesi, koska mielestäni siellä on muutenkin likaista.[/QUOTE]

Harvemmin tulee bussilla päristeltyä. Olen mennyt tsufekupponen kädessä, eikä kuski ole koskaan sanonut mitään, mutta koitappa maksaa viiskybäsellä lippus,
se ei onnannu ollenkaan.:D

Mä en tajua miten jotkut jaksaa pingottaa kaikesta.:O
Tuon lasten-jalat-penkillä paheksumisen ymmärrän, koska se on osa tapakasvatusta. Niin ei vaan tehdä!

"sukat"
Kait sen pitäisi olla itsestään selvyys ettei kahvin kanssa, kun se on kielletty merkein. Mun usko ainakin ihmisiin on mennyt näissä asioissa. Aina puhutaan holhousyhteiskunnasta, mutta täällä on kyllä niin paljon porukkaa jotka pitäs olla holhouksessa, että eikun lisää sääntöjä vaan.

[QUOTE="sukat";29868996]Kait sen pitäisi olla itsestään selvyys ettei kahvin kanssa, kun se on kielletty merkein. Mun usko ainakin ihmisiin on mennyt näissä asioissa. Aina puhutaan holhousyhteiskunnasta, mutta täällä on kyllä niin paljon porukkaa jotka pitäs olla holhouksessa, että eikun lisää sääntöjä vaan.[/QUOTE]

Olisko joku tukiryhmä, missä vois päästää eroon tosta tavasta?

"Jo viisi päivää takana kahvittomia bussireissuja"

Blue
Harvemmin tulee bussilla päristeltyä. Olen mennyt tsufekupponen kädessä, eikä kuski ole koskaan sanonut mitään, mutta koitappa maksaa viiskybäsellä lippus,
se ei onnannu ollenkaan.:D

Mä en tajua miten jotkut jaksaa pingottaa kaikesta.:O
Tuon lasten-jalat-penkillä paheksumisen ymmärrän, koska se on osa tapakasvatusta. Niin ei vaan tehdä!
Mun mielestä hyviä tapoja (ja siis tapakasvatusta lapsillekin) on myös noudattaa sääntöjä.

Mutta ei siinä mitään jos kokee tarpeelliseksi aikuisena vedättää sääntöjä, mutta tuo lehdelle soittaminen kiinnijäämisen jälkeen on kyllä niin nolo juttu... :stick:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mun mielestä hyviä tapoja (ja siis tapakasvatusta lapsillekin) on myös noudattaa sääntöjä.

Mutta ei siinä mitään jos kokee tarpeelliseksi aikuisena vedättää sääntöjä, mutta tuo lehdelle soittaminen kiinnijäämisen jälkeen on kyllä niin nolo juttu... :stick:

mut mut mut, olen mä oikeesti hesasta uskokaa nyt, mä vaan käväsin espoossa:ashamed:

Vierasmiess
Mäkin pidän "kohteliaana" kuskia kohtaan pitää juomani ja ruokani piilossa ennen penkille istumista, jos nyt bussissa tarvitsee syödä tai juoda. Ihan siksi, että tiedän sen olevan kiellettyä ja oletan myös että kuskia ei lähtökohtaisesti niin mun juomiset kiinnosta, mutta en halua kuskin joutuvan ikävään välikäteen asiassa.
Aika vitun outo logiikka. Pidät kohteliaana kusettaa kuskia joka joutuu ehkä puunaamaan/puunauttamaan penkkejä kun sä kaatelet kahvit ja majoneesit niille?

Suoraselkäisyys? Osalle näyttää olevan kaikki mulle ja vaan mulle heti nyt-ajatusmaailma se elämän ainut tapa.
Pidän itseäni suoraselkäisenä, vaikka olishan tuossa kohtaa ryhtiliike joidenkin mielestä paikallaan.
Luultavimmin silti menen sen kahvikupin kanssa bussiin jatkossakin, en mä näe siinä mitään väärää.
Jos ei kuljettaja päästä kupin kanssa sisään niin lemppaan kupin mäkeen.
(siis laitan siististi pysäkin roskikseen)

ok
No yhyy, espoolainen joutui alentumaan ratikkaan! Ja siellä oli vielä juoppo, yhyy. Ja yhyy, kahvi myytiin muukaan mutta sitä ei saakaan ottaa joka paikkaan. Olisihan toki myyjän vastuulla ollut kertoa, ettei kahvia saa viedä bussiin. YHYY.

Spencer Hastings
Myönnän olevani kahvia metrossa/bussissa juova kusipää. Mutta en koskaan yrittäisikään mennä sinne sellaset huteran takeawaykupposen kanssa, sehän läikkyy sieltä reunuksista syliin jo kävellessäkin..
Suosittelen kahvia liikkeellä litkiville tällaista Reusable Coffee Cup, Eco Coffee Cups, Eco Cup | KeepCup :)
Menee käsilaukkuun tahrimatta ja en ole koskaan missään olosuhteissa onnistunut läikyttämään tuolta yhtään mitään.
Kävelen myös bussiin tuo näkösällä ja sen vielä huomaa kun on värikäs, eivätkä ole kieltäneet. Mutta ymmärrän kyllä jos joku päivä tulee se kerta, kun kuski sanoo että kaada se pois tai et tule. Sitten kaadan sen pois.

Mietin että mitähän jutun nainen kuvitteli saavuttavansa kun ihan nimellään itki tästä asiasta Metrolle? Vielä tuollainen "humalapäiset kyllä saavat matkustaa, mutta minä työssäkäyvä en saa juoda kahvia yhyy miksi" -asenne..

• Tykkää
Olen samaa mieltä siitä, että sääntöjä tulee noudattaa. Tuollaisia sääntöjä ei tarvitsisi olla, jos ihmiset osaisivat olla sikailematta. Holhousyhteiskuntaa tarvitaan niin kauan, kuin ihmiset ei osaa käyttäytyä holhoamatta.

Täällä (Berliinissä) kahvia saa juoda julkisissa, mutta kupissa tarvii olla se kansi päällä. Alkoholijuomien nauttiminen kiellettiin hiljattain, mutta ei siitäkään kukaan urputa, jos käyttäytyy asiallisesti. Kieltokyltissä on itseasiassa pullon kuva, joten rouvashenkilöillä on mukana skumppalasi, josta sitten siemaillaan (eikä läikytellä!).

Lisättäköön vielä, että kuljen julkisilla joka päivä. En ikinä ole kohdannut märkää penkkiä, majoneesia tai muita läikytyksiä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää

Yhteistyössä