Mitä ihmeellistä tässä on? Kahvin kanssa ei pääse bussiin

• Viestiketjun aloittaja "kahvikissa"
  • Ensimmäinen viesti
no ei mua ainakaan haittaa vaikka jollakin on kahvia tai jotain syötävää mukanaan. kerran matkusti pitkän matkan linkussa paikasta a paikkaan b. kyydistä oli jääneet jo kaikki muut pois, ja mä jäin vielä yksin muutamaksi kymmeneksi kilsaksi. bussikuski pysäty eräälle jätskikiskalle ja meni ostamaan itselleen jätskin ja toipa mullekin samalla

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ken guru
Olen samaa mieltä siitä, että sääntöjä tulee noudattaa. Tuollaisia sääntöjä ei tarvitsisi olla, jos ihmiset osaisivat olla sikailematta. Holhousyhteiskuntaa tarvitaan niin kauan, kuin ihmiset ei osaa käyttäytyä holhoamatta.

Täällä (Berliinissä) kahvia saa juoda julkisissa, mutta kupissa tarvii olla se kansi päällä. Alkoholijuomien nauttiminen kiellettiin hiljattain, mutta ei siitäkään kukaan urputa, jos käyttäytyy asiallisesti. Kieltokyltissä on itseasiassa pullon kuva, joten rouvashenkilöillä on mukana skumppalasi, josta sitten siemaillaan (eikä läikytellä!).

Lisättäköön vielä, että kuljen julkisilla joka päivä. En ikinä ole kohdannut märkää penkkiä, majoneesia tai muita läikytyksiä.
Tuskin pointtisi tämä olikaan, mutta kirjoitan nyt kuitenkin, että mielestäni se ei tee asiaa yhtään oikeammaksi että jossain "fiinimmässä" maassa tehdään toisin. Vähän kyllästyttää välillä vertailut kuinka Pariisissa osataan pukeutua, ja Italiassa syödään pitzat oikein ja juodaan kahvit kuten kuuluu...

Lisäksi olen sitä mieltä että ihmisten olisi hyvä oppia vähän kärsivällisyyttä. Ettei olla koko ajan joku pilli huulessa tai karkki suussa. Vaan että ruokailulle ja juomillekin löytyy hetkensä kunhan vähän malttaa odottaa. Sen bussimatkan jaksaa kyllä ilman eväitäkin matkustaa. Jopa lapsi.

Blue
Onko limut ja energiajuomat myös kielletty vai vaan kahvi maidolla?
Kaupunkiliikenteen busseissa on kielletty kaikki syötävä ja juotava. Pitkänmatkan busseissa on vähän eri asia kun evästä pitää pitkillä matkoilla usein olla (ja niissä on helpompi kontrolloidakin sitä ettei läikytä kun kaikilla on omat paikat ja jatkuvaa ihmisten liikettä edes takaisin ei ole).

Yhteistyössä