Olisko teille OK, että miehenne luovuttaisi spermaansa?

• Viestiketjun aloittaja "Joanna"
  • Ensimmäinen viesti
sofie.
Miten se parisuhteessa oleminen on olennaista tai miten se asiaa muuttaa? Onko sinkuilla jotenkin parempi perimä? Ja joo, huomasin tuolta aiemmista kommenteista, että jotkut rinnastavat asian vieraissa käymiseen, mutta itse pidän tätä täysin perusteettomana rinnastuksena.
Ei kai se siihen liity onko sinkku vai ei, mutta parisuhteessa siinä on se toinen ihminen joka saattaa olla asioista erimieltä, itse en ainakaan haluaisi että mies jakaisi spermaansa ympäri kyliä. Ja jos mies vaan ilmottaisi että aikoo näin tehdä ni sais lähtee lätkimään.

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29863703:
Minusta tuo on paljon pahempi asia kuin seksin harrastaminen, tossa ihan tietosesti halutaan tehdä joku toinen raskaaksi. Syrjähypyssä sentään mahdollinen raskaus on yleensä tahaton sivujuonne.
Eli sinua loukkaa enemmän se, että miehen neste on jonkun toisen naisen sisuksissa, kuin se, että hän viettää intohimoisia hetkiä jonkun toisen naisen kanssa?

En muista kenen kommentti se oli, mutta kiitos kun selvensit asiaa. Et siis rinnasta niitä kahta vaan luovuttaminen on alhaisempaa kuin vieraissa käyminen. Ymmärrän.

Miten suhtaudut hedelmöityshoitoja raskautuakseen tarvitseviin? Ovatko he pahempia kuin viettelijättäret?
Hyvä että joku sentään ymmärsi, vihdoinkin, halleluja! :D

Kysymykseen vastaus: on.

Vierasmiess
Ei kai se siihen liity onko sinkku vai ei, mutta parisuhteessa siinä on se toinen ihminen joka saattaa olla asioista erimieltä, itse en ainakaan haluaisi että mies jakaisi spermaansa ympäri kyliä. Ja jos mies vaan ilmottaisi että aikoo näin tehdä ni sais lähtee lätkimään.
Näkisin kyllä asian niinpäin, että sinä lähdet lätkimään. Miksi maailma pyörisi niin, että ensin sulla olisi oikeus päättää mitä muut tekevät vartalollaan ja jos ratkaisu ei sinulle käy niin alat viittoilemaan minne suuntaan kenenkin pitää lähteä?

Jospa laskeudut alas siltä kuvitteleelliselta valtaistuimeltasi.

Blue
Sukusolujen luovuttaminen ei ole seksiä, ei ole lasten tekemistä muiden kanssa eikä pettämistä.

Sen on toisen ihmisen auttamista terveysongelmissa siinä missä verenluovutus tai elinluovutus.

Sukusolujen luovuttaja ei saa lasta jos hänen sukusolujaan käytetään. Sen lapsen saa ne vanhemmat jotka häntä ovat toivoneet.

Kenenkään sukusolu ei ole vauva joka luovutetaan toiselle. Se on vain yksi rakennuspalikka joita se kyseinen ihminen heittää hukkaan muutenkin koko ajan. Niistä hukkaanheitetyistä soluistakaan ei nouse äläkkää. Kukaan ei sano että lapsia heitetään hukkaan...

Sukusolusta tulee vauva vasta sitten kun sen rakentaa loppuun vanhemmat jotka vauvan haluavat. Tällöin sillä luovuttajalla ei ole mitään oikeuksia siihen lapseen koska se ei ole hänen lapsensa. Yhden rakennuspalikan luovuttamalla ei saa oikeuksia taloon.

Ei tarvitse luovuttaa sukusoluja jos ei halua tai siihen pysty. Ei tarvitse myöskään tuomita niitä jotka haluavat niin tehdä ja auttaa muita, siinä ei ole mitään väärää, moraalisestikaan. Onneksi niitä ihmisiä on.

Sukusolujen luovuttaminen ei ole seksiä, ei ole lasten tekemistä muiden kanssa eikä pettämistä.

Sen on toisen ihmisen auttamista terveysongelmissa siinä missä verenluovutus tai elinluovutus.

Sukusolujen luovuttaja ei saa lasta jos hänen sukusolujaan käytetään. Sen lapsen saa ne vanhemmat jotka häntä ovat toivoneet.

Kenenkään sukusolu ei ole vauva joka luovutetaan toiselle. Se on vain yksi rakennuspalikka joita se kyseinen ihminen heittää hukkaan muutenkin koko ajan. Niistä hukkaanheitetyistä soluistakaan ei nouse äläkkää. Kukaan ei sano että lapsia heitetään hukkaan...

Sukusolusta tulee vauva vasta sitten kun sen rakentaa loppuun vanhemmat jotka vauvan haluavat. Tällöin sillä luovuttajalla ei ole mitään oikeuksia siihen lapseen koska se ei ole hänen lapsensa. Yhden rakennuspalikan luovuttamalla ei saa oikeuksia taloon.

Ei tarvitse luovuttaa sukusoluja jos ei halua tai siihen pysty. Ei tarvitse myöskään tuomita niitä jotka haluavat niin tehdä ja auttaa muita, siinä ei ole mitään väärää, moraalisestikaan. Onneksi niitä ihmisiä on.
Tämä näkemys on hyvin kaukana omastani.
En löytänyt tosta yhtäkään lausetta, jonka voisin allekirjottaa.

Blue
Blue, muistathan sinäkin että tuo on sinun tapasi nähdä asiat. On myös monia muitakin. Olen kyllä samaa mieltä suurimmasta osasta, mutten oleta että kaikki muut ovat.
Kuten sanoin niin ei ole pakko luovuttaa sukusoluja jos ei halua tai pysty (johtuen syystä x, ja x voi tässä olla mitä vain mustasukkaisuudesta siihen ettei halua 20 vuoden päästä juoda kahvia luovutuksen tuotoksen kanssa) mutta silti niiden luovutus ei ole seksiä, pettämistä tai lapsen hankkimista muiden kanssa joten niihin rinnastaminen on täyttä humpuukia.

sofie.
Näkisin kyllä asian niinpäin, että sinä lähdet lätkimään. Miksi maailma pyörisi niin, että ensin sulla olisi oikeus päättää mitä muut tekevät vartalollaan ja jos ratkaisu ei sinulle käy niin alat viittoilemaan minne suuntaan kenenkin pitää lähteä?

Jospa laskeudut alas siltä kuvitteleelliselta valtaistuimeltasi.
Joo voi olla, että minä lähtisin lätkimään jos se spermanluovutus olisi niin sydämen asia ja mies niin päättäisi tehdä. Ja tässä tarkoitan sitä, että mies käskisi minun lähtevän.

Ei se sperma mitään hälläväliä hommaa oo, kyllä sieltä oikeesti voi tulla oven taakse 18 vuoden päästä joku etsimään isäänsä. Heillähän on siihen suomenlakien mukaan oikeus.

Kuten sanoin niin ei ole pakko luovuttaa sukusoluja jos ei halua tai pysty (johtuen syystä x, ja x voi tässä olla mitä vain mustasukkaisuudesta siihen ettei halua 20 vuoden päästä juoda kahvia luovutuksen tuotoksen kanssa) mutta silti niiden luovutus ei ole seksiä, pettämistä tai lapsen hankkimista muiden kanssa joten niihin rinnastaminen on täyttä humpuukia.
Kuka on sulle antanut oikeuden päättää miten muilla on oikeus ajatella.

Ken guru
Joo voi olla, että minä lähtisin lätkimään jos se spermanluovutus olisi niin sydämen asia ja mies niin päättäisi tehdä. Ja tässä tarkoitan sitä, että mies käskisi minun lähtevän.

Ei se sperma mitään hälläväliä hommaa oo, kyllä sieltä oikeesti voi tulla oven taakse 18 vuoden päästä joku etsimään isäänsä. Heillähän on siihen suomenlakien mukaan oikeus.
Käsittääkseni silti luovuttajalla ei ole mitään velvollisuutta olla tekemisissä tuon lapen kanssa, ja vaikka "luovutus" lapsella on oikeus saada tietää kuka on luovuttaja, ei luovuttajalla ole velvollisuutta edes tavata tai avata sitä ovea.

Blue

Etsimään luovuttajaa, luovuttaja ei ole hänen isänsä tai äitinsä.

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29863758:
Juuri näin.
Okei. Minä ja monet muut emme näe asiaa noin. Minä ajattelen, että pettämisessä pahinta on se, mitä tapahtuu tunnetasolla niiden kahden seksiä harrastavan välillä, eikä se, miten eritteet kohtaavat.

Onko sinusta myös sukusolujen vastaanottaminen perverssiä?

Oikeastaan olis sääli jos noin hyviä geenejä ei laitettais jakoon.
Mun mies on erittän fiksu, komee, hyvärakenteinen, täysin terve (oliskohan kerran ollut kipeä kaikkina näinä vuosina, eikä ole allergioita) ja luonnekin on kultaa. Hipoo täydellisyyttä.:heart:

Pitäis kysästä mitä mieltä hän olis tuollasesta auttamisesta.:)

Yhteistyössä