The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;29828437:
Et tietenkään, sinertävät on mustikoita ja punertavat mansikoita. :saint:
Mistäs tunnistan esim jauheliha-, kala-, ja kasviskeitot toisistaan :saint: Tai sitten sen purkin jossa on plekkää lientä, eikä sattumia ollenkaan

Laura, aloin kallistua sun kanssa samoille linjoille, mutta suuri osa on pakastettu jo aiemmin ja voit vaan arvata..... No, jännitystä elämään!
 
Mä en nykyään palstaile kun jotenkin ...oisko angstinen mielentila oikea ilmaus?? Siis kumminkin halukkaana olemaan jotain mieltä jostain, eikä täällä nykyään ikinä tapahdu mitään|O.
Höh, enks mä saakkaan hukattua mun elämä tänne palstalle enää??
 
mulla oli töissä joskus lounaalla mukana rasia, jossa oletin olevan risottoa-



söin lounaaksi omenasosetta:xmas:
Omenasose kuulostaa herkkuaterialta verrattuna ÄitiMythagon säilömään varsin kevyesti sokeroituun herukkasoseeseen. On muuten aika hapokasta :x

Kotona kun olin niin pystyin onneksi vaihtamaan varasuunnitelmaan eli pussinuudeleihin :D
 
Iltaa ihanat.

Mun sukulaiset ovat näköjään joukolla päättäneet keksiä mulle hommia viikonlopuiksi...

Isäukko soitti kesken aamukaffin ja sanoi, että tarttis jeesiä pikkupikkukattoremppaan.

Justjoo.

Täs ny vierähtää tän ja vissiin ens viikon illat.

Olenko sanonu, et mulla on iän myötä tullu korkean paikan kammo? Onneksi tää katto on helppo, eli tänne pääsee sisäkautta ja kaltevuus on loiva. Mut pikkupikkuremppa...

... siin mieles kyllä, et tää on ehta konesaumapelti, mis ei ole ruostetta tai mekaanisia vaurioita, et sinänsä helppo. Ainoo ongelma on noi isäukon ittensä tekemät jokakeväiset "paikkamaalaukset", kun tonne katolle kuulemma tarttee joka kevät mennä ja aina se maali vaan mystisesti kuoriutuu kaistaleina pois.

Mitä isäukkoni tuntien en ihmettele lainkaan. "Ei tota tartte tehdä, eikä tota ainakaan ja oletko ny varma että tätäkin tarttee ja viime keväänä mä olin tässä ajassa maalannu jo koko katon". Niin. Itse asiassa se taisi olla rouvansa joka pyysi isukkia soittamaan poikansa avuksi. Josko ny saatais katto maalattuakin.

Ruokana oli kalasoppaa ja tos äskön grillattiin makkarat iltasyömäksi. Pääsen vielä tän kuun puolella käymään kotonanikin. Jee.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
kahvikirahvi
Kyllä tulet. Tähän osaa vastata heikompikin mentalisti. Nimim. otin rasian ruokaa sulamaan aamulla ja palasin illalla kotiin; nälkäisenä ja valmiina nauttimaan






mustaviinimarjasosetta.
Mulle ei voi käydä noin. Mulla on tarkkaan järjestelty pakastin.

Alimmassa lokerossa on kylmäkallet, jäätelöt ja marjat (joita on olematon määrä, harvoin harrastan pakasteessa sellasia).
Keskimmäisessä lokerossa on pullat, leivät ja vihannekset.
Ylimmässä laatikossa taas on valmiita ruokia (nimeämättömissä) rasioissa. Tosin siellä on yks tai kaks sellasta rasiaa missä on pelkkä ylijäänyt liemi mitä koitan hyödyntää seuraavaa soppaa tehdessäni.
 
kahvikirahvi
Iltaa ihanat.

Mun sukulaiset ovat näköjään joukolla päättäneet keksiä mulle hommia viikonlopuiksi...

Isäukko soitti kesken aamukaffin ja sanoi, että tarttis jeesiä pikkupikkukattoremppaan.

Justjoo.

Täs ny vierähtää tän ja vissiin ens viikon illat.

Olenko sanonu, et mulla on iän myötä tullu korkean paikan kammo? Onneksi tää katto on helppo, eli tänne pääsee sisäkautta ja kaltevuus on loiva. Mut pikkupikkuremppa...

... siin mieles kyllä, et tää on ehta konesaumapelti, mis ei ole ruostetta tai mekaanisia vaurioita, et sinänsä helppo. Ainoo ongelma on noi isäukon ittensä tekemät jokakeväiset "paikkamaalaukset", kun tonne katolle kuulemma tarttee joka kevät mennä ja aina se maali vaan mystisesti kuoriutuu kaistaleina pois.

Mitä isäukkoni tuntien en ihmettele lainkaan. "Ei tota tartte tehdä, eikä tota ainakaan ja oletko ny varma että tätäkin tarttee ja viime keväänä mä olin tässä ajassa maalannu jo koko katon". Niin. Itse asiassa se taisi olla rouvansa joka pyysi isukkia soittamaan poikansa avuksi. Josko ny saatais katto maalattuakin.

Ruokana oli kalasoppaa ja tos äskön grillattiin makkarat iltasyömäksi. Pääsen vielä tän kuun puolella käymään kotonanikin. Jee.
Mää en kattomaaleista tiedä mitään, mut tartteeko sinne jonkun tartunta-aineen katon ja maalin väliin?
Ainakin autopuolella ruiskutellaan muovitartunta-ainetta että maalit pysyy muovissa, ja paljaalle metallille laitetaan korroosionestoaine mikä käsittääkseni toimii myös tartuntana.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä