Oi voi. Tuohon toi sun orastava suhde mies1:n kanssa nyt sitte kosahti...Ai lapsille kuuluu ballerinat? katos mä olen käyttänyt niitä tyytyväisenä ihan kaikkialla, tyylikkäät ja äärettömän mukavat jalassa! :saint: Seuraavaksi pistän baariin kyllä ballerinat kun ei saappaita voi käyttää. En oo korkkarinainen :/
Kyllä tavallinen kansakin eli suhteellisen koreasti esim. 200 vuotta sitten esim. Suomessa, aina mennään tuohon samaan virteen tuntematta tosiasioita.Korkeat korot olivat alunperin osa ratsuväen asua Persiassa 600-luvulla, jotta ratsastajan jalka ei lipsuisi jalustimesta. Muutama vuosisata sitten korkoja käyttivät ihan yhtä paljon (ylhäisö-)miehet kuin naisetkin, ihan tuonne 1800-luvulle asti. Eivätkä korot varmastikaan kuuluneet ns. tavallisen kansan asuun, ennenkuin ihan viimeisen sadan vuoden aikana. Aikana jolloin muutenkin oli "naisellista" pyörtyillä kun korsetti kiristi liikaa, eikä "oikea" nainen muutenkaan kyennyt kuin soittamaan virginaalia ja tekemään ristipistotöitä.
Oikea mies välittää enemmän siitä, jos hänelle tärkeään naiseen sattuu, kuin siitä että tämän peppu näyttää hyvältä korkeissa koroissa.
Häät eivät ole mikään yksiselitteinen tapahtuma joissa pätee aina ja ikuisesti sama "koodisto". Ja mikäli tällä koodilla tarkoitetaan etikettiä, etiketti sallii matalat kengät joka tapauksessa. Viime vuosina ne ballerinat ovat olleet muotia ihan laajalti länsimaissa, turha väittää että tämäkin olisi jokin nimenomaan kurjien suomalaisnaisten oma juttu.
Kyllä eli, luin kotiseutuni historiaa ja aika laajat ja värikkäät vaatevalikoimat ihmisillä oli, miehillä ja naisilla, tuossa 1700-1800-lukujen vaihteessa. Toki jossain muualla maassa on voinut olla köyhempää, aika vaurasta seutua oli tuo. Pointti kuitenkin on, että ei realismin kuvaukset tuon ajan elämästä ole faktaa vaan vain tapa muiden joukossa kuvata tuota aikaa.No kyllä ei elänyt.
Tässäkin sä jatkoit olkiukkojen pieksäntää...Voi nyt helvetti sua ja sun fraasejas ja olkiukkojas. En esittänyt väitteitä enkä perusteluja, vaan kysymyksiä. Pelkästään kysymyksiä. Etkö osaa vastata niihin?
Tuo "palstan taso" -kortti ei pure, jos et koskaan osoita ihan selkeästi, mihin se liittyy. Tällaisenaan tule kuva, että kun oot puhunut ittes pussiin tai et osaa vastata, vedät tuon fraasin esiin ja luulet näyttäväs fiksulta.
Hei ootko sä itse korkokenkämiehiä? Sellaiset piilokorot kenties? Nehän on ihan klassiset, peräisin jo satojen vuosien takaa ja sieltä "kulttuurin kehdosta", Ranskan hovista.
(Mistä sä vedit tähän nuo riitit? AIKA eri asia!!! Tajutatko sä taaskaan yhtään mitään siitä, mitä näppikseltäs suollat?)
En voi paljastaa lähdettä yksityisyyssyistäMitähän sinä olet lukenut? Mitenkä niin realismin kuvaukset eivät ole faktaa, jos juhlakoltun kuvaus on?
Kysymys ja argumentaatio eivät eroa toisistaan ratkaisevasti keskustelussa.S e l k o k i e l i n e n k y s y m y s : Erotatko kysymyksen argumentaatiosta?
J a t o i n e n : Osaatko vastata kysymyksiin?
En.Sotketko realismin ja naturalismin?
Kysymyksesi perustuivat olkiukoille, joten valehtelet. Esim. "Hei ootko sä itse korkokenkämiehiä?"Eroavat, jos kysymys on esitetty vilpittömästi tiedonhankintatarkoituksessa. Minun kysymykseni olivat nimenomaan tämmöisiä, mutta sä et taida ostat vastata?