Kristittyjen vaino etenee Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kristitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="just";29816554]Niin, kuten sanoin niin Suomen lakikin erottaa murhan rikokseksi mutta ei pidä sodassa tehtyjä tappamisia rangaistavina.

Näinpä ihmiskunta tosiaankin pitää sotimista hyväksyttävänä, ja ei pidä sotimista murhaamisena.

Sodassa tappaminen ei ole siten suunniteltua kuin miten murhanimike edellyttää, ja nykyään Suomessa muutoinkin selkeästi kansan oikeustajunmukaiset murhatkin luokitellaan usein lepsusti tapoiksi tai ei edes tapoiksi. Ja rangaistukset ovat minimaalisuudessaan naurettavia![/QUOTE]

Olet oikeassa että valtioilla on eri säännöt kuin yksilöillä eikä ihmiset odota niiden seuraavan raamatun lakeja.

[QUOTE="just";29816568]Sinussa ja minussa on se ratkaiseva ero, että minä osaan ajatella ja pystyn ymmärtämään syyseuraussuhteita siinä samalla kun elän.
Minun ei siis laillasi tarvitse pysäyttää elämistäni siksi aikaa kun ajattelen.[/QUOTE]

Onko pelossa hyvä elää?

No, ymmärrän kyllä tuon toisen pointin: eli jos uskontoon viittaavia asioita ei päiväkodissa/koulussa saa olla (vaikka kaikki ryhmäläiset kuuluisi kirkkoon...) niin sitten ei saisi olla myöskään muita esim. kristinuskon vastaisia juttuja, kuten joulupukkia.

Jos ryhmä on ateisti-ryhmä niin sen mukaan toimintaa, jos täysin kristitty (vaikkapa kristillinen päiväkoti) niin sitten sen mukaan. Mutta mitä järkeä on kitkeä kaikkea pois joka viittaa johonkin, joka saattaa olla jonkun uskon vastaista? Jos on seka ryhmä niin siinä ne menevät rinnakain jeesukset ja joulupukit ja pakkasukot.. Uskontokasvatus kuuluu vanhemmille ja sitten sille uskonyhteisölle johon kuuluu tai ei kuulu, eli ateisti vanhempikin voi kertoa lapselleen, että "päiväkodissa saattaa tulla setä/täti käymään, jota sanotaan papiksi, hän kertoo asioista miehestä nimeltä jeesus, mutta äitin ja isin mielestä se on satua" vrt. kristitty "päiväkodissa saattaa käydä joulupukki, mutta oikeasti joulupukkia ei ole. joulu juhlitaan meillä kotona koska se on jeesuksen syntymäpäivä ja siksi jaetaan lahjoja."

Minäkään en ymmärrä sitä, että jos on itse tai kastaa lapsensa luterilaisen kirkon jäseneksi niin sitten vetää herneitä nenään kirkon tarjoamasta uskontokasvatuksesta. Ev.lut. uskonnon opetukseen osallistuminen on vieläpä pakollista, jos kuuluu kyseiseen kirkkoon. Miksi kuulutte, jos ette oppeja allekirjoita?

Ja se muuten vielä, yleensä uskonnostakin kuuluu kertoa lapsen tasoisesti eli ei mitään "Passion of the Christ" tyyliä päiväkotiin.

[QUOTE="vieras.";29816563]Ja mitä sitten? Miksi kenenkään pitäisi välittää siitä mitä jonkun/joidenkin pyhä kirja milloinkin "tyrmää"? Siinähän tyrmää.[/QUOTE]

Olenko sanonut että kaikkien pitäisi välittää?

Mutta kirkkoon kuuluvien pitää välittää siitä mitä Raamattu sanoo. Muuten on epärehellistä kuulua kirkkoon.

[QUOTE="just";29816584]Olenko sanonut että kaikkien pitäisi välittää?

Mutta kirkkoon kuuluvien pitää välittää siitä mitä Raamattu sanoo. Muuten on epärehellistä kuulua kirkkoon.[/QUOTE]

Eikö tule ennemmin toimia sen mukaan mitä kirkko sanoo? Sehän siinä merkitsee. Ei ev.lut. ole kirjaimellisen tulkinnan kannalla.

Olet oikeassa että valtioilla on eri säännöt kuin yksilöillä eikä ihmiset odota niiden seuraavan raamatun lakeja.

Näin juuri, ja lisäksi Raamatussakin erotetaan tappamisessa erilaisia tappamisen muotoja jos kerta käsky on kuulunut "älä murhaa".

Huomioitava on, että Jeesuksen opetuslapsissa ja seuraajissa oli sotilaita ja miehiä jotka kantoivat miekkaa, eikä Jeesus Raamatun mukaan käskenyt seuralaisiaan luopua miekoista. Näinpä Jeesuskin voidaan olettaa hyväksyneen miekan kantamisen itsepuolustukseksi, ei murhaamiseksi. Ei kai miekkoja pelkkinä asusteina siihen aikaan kukaan mukanaan kantanut?

[QUOTE="just";29816584]Olenko sanonut että kaikkien pitäisi välittää?

Mutta kirkkoon kuuluvien pitää välittää siitä mitä Raamattu sanoo. Muuten on epärehellistä kuulua kirkkoon.[/QUOTE]

No pitäiskö teidän keskustella näistä asioista siellä kirkon piirissä ja jättää ulkopuoliset rauhaan noilta säännöistä vouhkaamiselta.

[QUOTE="just";29816598]Näin juuri, ja lisäksi Raamatussakin erotetaan tappamisessa erilaisia tappamisen muotoja jos kerta käsky on kuulunut "älä murhaa".

Huomioitava on, että Jeesuksen opetuslapsissa ja seuraajissa oli sotilaita ja miehiä jotka kantoivat miekkaa, eikä Jeesus Raamatun mukaan käskenyt seuralaisiaan luopua miekoista. Näinpä Jeesuskin voidaan olettaa hyväksyneen miekan kantamisen itsepuolustukseksi, ei murhaamiseksi. Ei kai miekkoja pelkkinä asusteina siihen aikaan kukaan mukanaan kantanut?[/QUOTE]

"Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu"

[QUOTE="just";29816524]Minä taas hyväksyn maanpuolustuksen enkä koe sen olevan ristiriidassa 10 käskyn kanssa.

Sensijaan naiset seurakunnan paimenina on selkeästi Raamatun mukaan ei-toivottavaa, ja homoliitot Raamattu tyrmää täysin.[/QUOTE]

Niin, ja Raamattu myös kieltää selkeästi naisilla lyhyet hiukset. En sitäkään ajatusta ole ottanut oikein omakseni, kuten en homovastaisuutta tai naispappeuden vastustamista. Ehkä sitten olen joidenkin mielestä liiankin suvaitsevainen, mutta mun on itse helpompi elää näin ja koen, että Jumala rakastaa minua siltikin, vaikken homovastainen olekaan. Enkä oikeasti edes usko, että Jumala on niin homovastainen kuin Raamattu antaa ymmärtää :)

[QUOTE="vieras.";29816577]Onko pelossa hyvä elää?[/QUOTE]

Pelko on omassa päässäsi, minä en ole ilmaissut missään että minä tätä kehitystä pelkäisin. Toteanpa vain faktat. Elämässä on aina riskinsä, niitä on turha jäädä pelkäämään.

Joillekin on puolustusreaktio pelon estämiseksi se, ettei haluta nähdä tosiasioita vaan kielletään tosiasiat ettei rupeaisi pelottamaan. Sinä ehkä kärsit tälläisestä pelosta johtuvasta haluttomuudesta tietää? Minä en pelkää tietää.

[QUOTE="just";29816616]Pelko on omassa päässäsi, minä en ole ilmaissut missään että minä tätä kehitystä pelkäisin. Toteanpa vain faktat. Elämässä on aina riskinsä, niitä on turha jäädä pelkäämään.

Joillekin on puolustusreaktio pelon estämiseksi se, ettei haluta nähdä tosiasioita vaan kielletään tosiasiat ettei rupeaisi pelottamaan. Sinä ehkä kärsit tälläisestä pelosta johtuvasta haluttomuudesta tietää? Minä en pelkää tietää.[/QUOTE]

Kun te islamisaatiosta vouhkaavat olette nyt sen "faktan" jo kertoneet kaikille, ja moneen kertaan, niin miksi siitä pitää yhä vieläkin jankuttaa? Mielipiteenne on rekisteröity. Next.

[QUOTE="asdf";29816612]Niin, ja Raamattu myös kieltää selkeästi naisilla lyhyet hiukset. En sitäkään ajatusta ole ottanut oikein omakseni, kuten en homovastaisuutta tai naispappeuden vastustamista. Ehkä sitten olen joidenkin mielestä liiankin suvaitsevainen, mutta mun on itse helpompi elää näin ja koen, että Jumala rakastaa minua siltikin, vaikken homovastainen olekaan. Enkä oikeasti edes usko, että Jumala on niin homovastainen kuin Raamattu antaa ymmärtää :)[/QUOTE]

Näin se on helppoa kun vain päättää.

Tämä se ongelma oikeasti on mitä tulee ymmärrykseen ei-uskovien ja uskovien välillä. Jos joku kirja sanotaan olevan pyhä kirja ja sisältävän jumalan sanan, uskoo siihen jumalaan ja tunnustaa itsensä seuraajaksi, niin miten voi millään oikeuttaa sitä että ei sitten tee kuten siinä pyhässä kirjassa, eli jumalan sanassa sanotaan?

Eihän ihminen saa väännellä jumalan sanaa omaksi mieleisekseen tai keksiä merkityksiä asioille, sehän on sellaisenaan juurikin jumalan sana.

Jos kapinoit sitä vastaan olet jumalaasi vastaan.

Ja miten käy uhmakkaille raamatun mukaan? :)

Eikö tule ennemmin toimia sen mukaan mitä kirkko sanoo? Sehän siinä merkitsee. Ei ev.lut. ole kirjaimellisen tulkinnan kannalla.

No ei jos otetaan kristinuskonto vakavasti. Ja jos ei oteta vakavasti niin mitä järkeä on kuulua kirkkoon?

Jeesus ei sanonut, että kirkkoon uskomalla pelastutaan vaan että Jeesukseen itseensä uskomalla pelastutaan. Kirkko on itsessään yhdentekevä, kirkko voi olla myös harhaoppinen ja onkin. Suomen evlutkirkko erityisesti ei seuraa oman peruskirjansa Raamatun opetuksia nykyään edes viitteellisesti.

Tunnen yhden uskovaisen papin joka pitää nykyistä kirkkoa uskontovirastona, ei muuna. Hän on mielestäni oivaltanut asian, kirkko vain järjestää ihmisille seremonioita ja vähän juttelee mukavia ketään ärsyttämättömiä juttuja ja siinäpä se.
Mikä tahansa muukin kerho- ja yhdistystoiminta ajaisi saman asian.

En ole koskaan tajunnut ihmisiä jotka kuuluvat kirkkoon mutta eivät usko Raamattuun. Tuskin sinäkään siinä näet mitään järkeä? Tosin nykyään papit ovat yhtälailla Raamatun vastaisia kuin monet seurakuntalaisensa, mutta silti.

Näin se on helppoa kun vain päättää.

Tämä se ongelma oikeasti on mitä tulee ymmärrykseen ei-uskovien ja uskovien välillä. Jos joku kirja sanotaan olevan pyhä kirja ja sisältävän jumalan sanan, uskoo siihen jumalaan ja tunnustaa itsensä seuraajaksi, niin miten voi millään oikeuttaa sitä että ei sitten tee kuten siinä pyhässä kirjassa, eli jumalan sanassa sanotaan?

Eihän ihminen saa väännellä jumalan sanaa omaksi mieleisekseen tai keksiä merkityksiä asioille, sehän on sellaisenaan juurikin jumalan sana.

Jos kapinoit sitä vastaan olet jumalaasi vastaan.

Ja miten käy uhmakkaille raamatun mukaan? :)

Kylläpäs sua nyt kiinnostaa mun Raamatun tulkintani.. :D

Ja mikä ongelma? Se, että kaikki uskovat eivät tulkitse Raamattua kirjaimellisesti tai että kaikki kirkkoon kuuluvat eivät hyväksy kirkon kaikkia linjauksia? Kenelle se on ongelma, jos asianomainen on itse valintojensa kanssa sinut? Sinulle? Mitä se ylipäänsä sinulle kuuluu?

Usko on jotain paljon suurempaa kuin Raamattu ja kirkko, se on kokonaisvaltainen tunne eikä sitä osaa selittää. Tunne siitä, että Jumala rakastaa, se on voimakas ja vahva vaikka välillä töppäilenkin. Mutta mitäpä minä sinulle sitä edes yritän selittää, kun pidät sitä vaan henkimaailman höpinöinä.

[QUOTE="vieras.";29816599]No pitäiskö teidän keskustella näistä asioista siellä kirkon piirissä ja jättää ulkopuoliset rauhaan noilta säännöistä vouhkaamiselta.[/QUOTE]

Ensinnäkin tämä on keskustelupalsta jossa keskustellaan, ja toiseksi en kuulu kirkkoon joten kirkon piiriin tuskin hakeudun keskustelemaan.

[QUOTE="just";29816646]En ole koskaan tajunnut ihmisiä jotka kuuluvat kirkkoon mutta eivät usko Raamattuun. Tuskin sinäkään siinä näet mitään järkeä? Tosin nykyään papit ovat yhtälailla Raamatun vastaisia kuin monet seurakuntalaisensa, mutta silti.[/QUOTE]

Tuolle voi olla monia syitä. Kirkolla on valtaa, se on vaikutuskanava, se tarjoaa työtä ja monen mielestä se kuuluu suomalaiseen kulttuuriin.

Sen sijaan ihminen voi uskoa raamattuun vaikka ei uskoisikaan sen kirjaimelliseen tulkintaan. Katso viesti #139

[QUOTE="vieras.";29816608]"Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu"[/QUOTE]

Totta, näin Jeesus sanoi. Mutta ei siltikään käskenyt opetuslapsiaan luopumaan miekoista, varoitti vain miekan käyttämisen mahdollisista seurauksista.

[QUOTE="just";29816662]Ensinnäkin tämä on keskustelupalsta jossa keskustellaan, ja toiseksi en kuulu kirkkoon joten kirkon piiriin tuskin hakeudun keskustelemaan.[/QUOTE]

Tarkoitin nyt ihan sitä, että miksi ne teidän oman piirin sääntönne pitää yrittää tunkea yhteiskunnallisiin asioihin ja varsinkin päätöksentekoon. Tai ulkopuolisten tuomitsemiseen, miten elämäänsä elävät. Palsta on toki keskustelua varten.

[QUOTE="just";29816670]Totta, näin Jeesus sanoi. Mutta ei siltikään käskenyt opetuslapsiaan luopumaan miekoista, varoitti vain miekan käyttämisen mahdollisista seurauksista.[/QUOTE]

Niinkuin siitä, että tappamalla joutuu helvettiin?

[QUOTE="asdf";29816612]Niin, ja Raamattu myös kieltää selkeästi naisilla lyhyet hiukset. En sitäkään ajatusta ole ottanut oikein omakseni, kuten en homovastaisuutta tai naispappeuden vastustamista. Ehkä sitten olen joidenkin mielestä liiankin suvaitsevainen, mutta mun on itse helpompi elää näin ja koen, että Jumala rakastaa minua siltikin, vaikken homovastainen olekaan. Enkä oikeasti edes usko, että Jumala on niin homovastainen kuin Raamattu antaa ymmärtää :)[/QUOTE]

Ei Jumala ole homovastainen ensinkään, Hän vain kertoo pitävänsä homoseksuaalisia suhteita syntinä. Kuten avioerojakin. Ja monia muita juttuja.

1.korinttolaiskirje 6:

9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Homoseksuaalisuus ja kristinusko – Wikipedia

Tuosta linkistä lisää kohtia homoseksuaalisuudesta.

[QUOTE="vieras.";29816629]Kun te islamisaatiosta vouhkaavat olette nyt sen "faktan" jo kertoneet kaikille, ja moneen kertaan, niin miksi siitä pitää yhä vieläkin jankuttaa? Mielipiteenne on rekisteröity. Next.[/QUOTE]

En minä täällä ole aiemmin mielipiteitäni kertonut ja on kaikki imetysvinkitkin ja lasten nimiketjutkin täällä jo sataan kertaan jankutetut, ei niissäkään mitään uutta ole.
Eli turha palsta koko MitäsNyt? Pelkkää vanhan toistoa vuodesta toiseen.

Mutta eipä tuo moneen kertaan sanotun toistaminen sinullekaan se ongelman ydin ole vaan se, että pelkäät kuulla totuuden tulevaisuudestamme mikäli annamme tämän menon jatkua nykyisellään.

[QUOTE="vieras.";29816697]Niinkuin siitä, että tappamalla joutuu helvettiin?[/QUOTE]

Mikä tahansa synti vielä ilman katumusta ja anteeksiantoa yhtälailla helvettiin Raamatun mukaan, ei tarvitse edes tappaa.

[QUOTE="just";29816747]Mikä tahansa synti vielä ilman katumusta ja anteeksiantoa yhtälailla helvettiin Raamatun mukaan, ei tarvitse edes tappaa.[/QUOTE]

Mitä helvetti tarkoittaa sinusta?

[QUOTE="just";29816739]En minä täällä ole aiemmin mielipiteitäni kertonut ja on kaikki imetysvinkitkin ja lasten nimiketjutkin täällä jo sataan kertaan jankutetut, ei niissäkään mitään uutta ole.
Eli turha palsta koko MitäsNyt? Pelkkää vanhan toistoa vuodesta toiseen.

Mutta eipä tuo moneen kertaan sanotun toistaminen sinullekaan se ongelman ydin ole vaan se, että pelkäät kuulla totuuden tulevaisuudestamme mikäli annamme tämän menon jatkua nykyisellään.[/QUOTE]

Älä nyt Emo-äiti jaksa höpöttää.

Niin että kaikki muut pelkää paitsi sinä? Sinä vain toteat faktat ja olet kylmähermoisesti pelkääjien keskellä. Juu :)

[QUOTE="just";29816747]Mikä tahansa synti vielä ilman katumusta ja anteeksiantoa yhtälailla helvettiin Raamatun mukaan, ei tarvitse edes tappaa.[/QUOTE]

Saattaa siellä taivaassa olla aika tyhjää, kun tuota syntilistaa tutkii. Tai sitten helvetti on tyhjä, jos katumalla taivaan portit aukeaa.

Yhteistyössä