Paljon harrastatte liikuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuhippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en oikeastaan pidä liikunnasta, mutta liikun ihan siks ettei pylly alkais roikkua. Kerran viikossa mul on vatsatanssi, lasken sen urheiluksi. Sit käyn yleensä muutaman kerran viikossa juoksulenkeillä, teen lyhyitä matkoja, en osaa oikein hölkytellä mukavasti vaan yleensä juoksen. Lisäksi teen kotona jotain perslihasliikkeitä. En kovin urheilullinen ole koskaan ollut ja nyt oon ollut flunssainen niin juokseminen ei oikein onnistu. Ajattelim tänään pyöräille. Olin eilen pyörällä ja huomasin että sehän ottaa mukavasti reisiin. Pitäs opetella ajamaan pyörälläkin mukavasti, ettei tarttis kiskoo täysii koko ajan mikä on mun tapasta. Mun ongelma on se, etten oikein nauti liikunnasta joten yritän suorittaa sen aina vaan äkkiä pois. Tanssi on siinä ihan poikkeus, se on ainoa näistä missä voi kellua niinkuin vedessä ja josta nauttii.

[QUOTE="juoksija";29808018]Juoksua noin 40 km viikossa. Eli 3-4 lenkkiä, vauhti vaihtelee.[/QUOTE]

Kuulostaa hienolta. Mun mies tykkää kans juosta pitkiä lenkkejä. Mä en.

Käyn salilla n 3krt viikossa. En harrastanut mitään liikuntaa yli 30 vuoteen; nyt teen tämän verran pysyäkseni paremmassa kunnossa, koska mulla on reumasairaus. En saa liikunnasta oikein mitään iloa, mutta on siitä terveydellistä hyötyä =)

[QUOTE="juoksija";29808049]Juoksu on kuin huumetta minulle. Tulen tosi pahalle tuulelle, jos en pariin päivään pääse. Keväällä erityisesti nautin luonnon äänistä (linnut) ja muuttuvasta ympäristöstä.[/QUOTE]
Voi kun oppis nauttimaan juoksemisesta. Mä juoksen lyhyitä matkoja niin että olo on ihan krääh. Nautin kyllä siitä, että voin sanoa itselleni että oon tehnyt päivän lenkin. :D

Mä harrastelen kaikenlaista, vähän niinku elämäntapa.

Esimerkki viimeisen viikon ajalta:

ma: työmatkapyöräilyä 16 km
ti: työmatka juoksemalla 8 km
ke: työmatkapyöräilyä 8 km
to: työmatka juoksemalla 8 km + takasin pyörällä 8 km
L pe: lumilautailuharjoittelua 3h
O la: laskettelua 1 pv
M su: Kävelylenkki 5 km
A ja tänään juoksua 11,5 km

Viikot vaihtelee paljon, mut jotain liikuntaa tulee melkeinpä joka päivälle. Yhdistän nykyään oman liikkumiseni paljolti työmatkoihin, kun iltaisin on usein muksujen kuskausta harrastuksiin :)

• Tykkää
Reactions: emmiina
Tuli morkkis ku lukee noita teidän juttuja. Kumpa pitäisi liikunnasta, mutta ei vaan nappaa. Olen vähän kaikenäköstä koittanu, mutta ei mikään innosta muutamaa kertaa pidemälle. Reippailla kävelylenkeillä koitan ees käydä ja ennen tuli pyöräiltyä töihin, pitäs korjata fillari niin jos sen sais vaikka takas.

Voi kun oppis nauttimaan juoksemisesta. Mä juoksen lyhyitä matkoja niin että olo on ihan krääh. Nautin kyllä siitä, että voin sanoa itselleni että oon tehnyt päivän lenkin. :D

Sä juokset liian lujaa. Mee ihan hissukseen alkuun. Katsele ja kuuntele luontoa ja etene rauhallisesti. Kyllä ilo juoksusta loppuu, kun painaa 5min kieli vyönalla ja sitten haukkoo henkeään..

3 salia, 2-3 juoksulenkkiä/vko. Pyöräilyä, kävelyä jne. Päivittäistä en ole laskenut mukaan liikuntaan enää vuosiin...

En jaksaisi ilman noita henkireikiä. Olen paremassa kunnossa kuin koskaan, vartalo on timmi ja paljon parempi kuin nuorena. Tosi tyytyväinen, iloinen ja terve olo:)

Tällä hetkellä ihan säälittävän vähän, olenkin ihan pullamössökunnossa :D. Kevät on ollut niin rankka ja seliseli. Normaalisti 2-3 kertaa viikossa sali plus kävelyllä ehkä kahdesti. Nyt on ollut vain nuo kävelyt.

5 päivää viikossa töissä 8h/ päivä. Olen töissä rakennustyömailla ja työntekoni ei muuta olekkaan kuin liikkumista. Siihen vielä päälle 1-2 tuntia koiran kanssa lenkkeilyä per päivä. Eli mielestäni ihan tarpeeksi :D

Liikun 4-8h viikossa nk kovatehoista liikuntaa...
esimerkki tästä viikosta

3x bodypump
1x Bodycombat
2xjuoksu yhteensä 22km

Tykkään juosta, käydä ryhmäliikuntatunneilla ja pyöräillä. Teen kaikkea vaihtelevasti ja fiiliksen mukaan. Pyrin treenaamaan 4-7 kertaa viikossa. Minä tulen vihaiseksi ja hermostuneeksi, jos en pääse liikkumaan. Ja juoksu, se on paras tapa purkaa ylimääräiset patoutumat... Tulee vaan niin mahtava fiilis...

Tuli morkkis ku lukee noita teidän juttuja. Kumpa pitäisi liikunnasta, mutta ei vaan nappaa. Olen vähän kaikenäköstä koittanu, mutta ei mikään innosta muutamaa kertaa pidemälle. Reippailla kävelylenkeillä koitan ees käydä ja ennen tuli pyöräiltyä töihin, pitäs korjata fillari niin jos sen sais vaikka takas.

Morkkis tuli täälläkin. Opiskelen ja teen täyttä työaikaa. On lasten harrastukset jne, seli seli. Lisäksi astma, joka rajoittaa liikkumista, vaikka väittävätkin, ettei se ole muka este. Ei riitä into eikä energia mihinkään rääkkiin. Kävelen 1km muutaman kerran viikossa (osa työmatkaa) ja siinä se :/ Olen aina inhonnut liikuntaa ja hikoilua. Keuhkoihin sattuu kamalasti, jos hengästyn, eikä avaava lääke auta kunnolla.

En määkään pidä, ja siksi koenkin olevani kolmella salikäynnilläni paljon suurempi liikunnan sankari kuin nuo, jotka hyppivät silkasta hyppimisen riemusta joka päivä. Mää sentään joudun taistelemaan tuon määrän eteen :xmas:

[QUOTE="xyz";29807742]vatsatanssi=urheilua ??[/QUOTE]

Urheilua on kaikki missä tulee hiki, nousee syke ja tulee hyvä fiilis. Vatsatanssissa täytyy hallita keho aika hyvin

Yhteistyössä