Miten toimit likapyykin käsittelyn jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "omo"
  • Ensimmäinen viesti
jeees
Alkuperäinen kirjoittaja hähh;29795078:
Ihan vakavissaanko joku pesee kädet sen jälkeen? No huhhuh. Ite en kyllä todellakaan pese. Ei mulla nyt niin likaisia pyykkejä ole että käsiä täytyisi alkaa pestä. Toihan on ihan älytöntä oikeesti. Miettikää nyt vähän! Miettikää vaikka teidän sohvaa: kuinkahan moni paskasilla käsillä ja sukilla siihen osunu, tai istunu sohvalla sellaset vaatteet päällä, jotka on just menossa pesuun. Kannattaa varmaan pestä sohvalla istumisenki jälkeen kädet. Ja kaiken muunkin jälkeen!

Ja ei todellakaan oo myöskään puhtaalle ja likaselle pyykille eri koreja.
Ihana! Löytyihän täältä joku järjen ääni. Jos jotain oksupyykkiä pesen, niin sitten lutraan käsiä, mutta ei me muuten ihan paskaisissa kamppeissa eletä.
 
iu
Ei ole ainakaan mulla mitään koreja. Mitä ihmettä sillä puhtaan pyykin korilla pitäisi siis tehdä?
Ihan käytännön syistä meillä on likapyykille kodinhoitohuoneessa omat korit (joo, erivärisille omansa, siis useampi niitäkin) ja sitten omansa puhtaalle, koneesta juuri otetulle ja myöhemmin kuivumasta viikatulle (näihin tarkoituksiin riittää samat korit). Tämä siksi, että pyykkiä tulee meillä paljon.

Mutta silti en pese käsiäni joka välissä, koska se ei vaan tee käsien iholle hyvää. Pesen vessa-asioinnin jälkeen ja enne kuin kosken ruokatarvikkeisiin, muuten aika rennosti otan. Ei olla sairasteltu juurikaan.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Te, joilla on siis eri korit likaiselle ja puhtaalle pyykille ja likaisen pyykin käsittelyn jälkeen pesette kätenne, niin pesettekö kätenne myös puhelun jälkeen? Puhelin ja näppäimisto ovat tutkimusten mukaan likaisempia kuin vessanpönttö tai ovenkahva.

Pesettekö siis kätenne palstailun jälkeen?
 
Te, joilla on siis eri korit likaiselle ja puhtaalle pyykille ja likaisen pyykin käsittelyn jälkeen pesette kätenne, niin pesettekö kätenne myös puhelun jälkeen? Puhelin ja näppäimisto ovat tutkimusten mukaan likaisempia kuin vessanpönttö tai ovenkahva.

Pesettekö siis kätenne palstailun jälkeen?
no hyvin pitkälle riippuu siitä mitä teen pyykinpesun/puhelun/palstailun tms jälkeen

jos näiden jälkeen menen keittiöön keittämään kahvia/tekemään ruokaa tai tyhjentämään tiskikonetta, niin todellakin pesen käteni, mut jos olen menossa esim pesemään vessaa niin en pese.
 
V!eras
[QUOTE="Milla";29794954]Pesen kädet lähes aina koneen täyttämisen jälkeen. Ainoastaan silloin en pese käsiä, jos laitan koneeseen pelkkää pyyhe/lakanapyykkiä tms. joka ei ole niin likaista.[/QUOTE]

Millä logiikalla esim. lakanat joissa tod.näk. nukuttu useampi yö/ hikoiltu/harrastettu seksiä jne. ovat puhtaampia kuin päivän verran päällä olleet vaatteet?

Itse en pese käsiä pyykin laiton jälkeen, ellei pesuainetta tai muuta likaa ole. Meillä likapyykille omat korit, joten sieltä otan "mytyllisen" ja laitan koneeseen. En mä niitä kauheasti hipelöi, eikä meillä toisaalta kenenkään kalsarit myöskään ole paskaiset suoranaisesti. Jos lapsilla sattunut vahinko, niin silloin vaatteet huuhdeltu jo etukäteen, jonka jälkeen toki olen pessyt käteni.
 
Eipä ole tullut mieleenikään. Sen sijaan pesen käteni aina ennen ruoanlaittoa. Mutta kahvinkeittoa en laske ruoanlaitoksi, koska siinä en koske mihinkään, mikä kulkeutuu suuhun. Vai huljutteleeko joku sormiaan siinä keittovedessä?
 
Pesen käteni likapyykin käsittelyn jälkeen, koska saan aina pesuaineet näpeilleni. Meilläkään ei ole puhtaalle pyykille omaa koria, laitan märät pyykit vauvan ammeeseen, josta ripustan ne telineelle. Kuivat viikkaan suoraan kaappiin.
 
M32
Mikä ihmeen likapyykin käsittely? Laitan vaatteet päältä suoraan koneeseen. Kun kone on täynnä, laitan sen päälle. Pitäisikö kädet pestä aina, kun koskee omiin vaatteisiinsa?
 
Mikä ihmeen likapyykin käsittely? Laitan vaatteet päältä suoraan koneeseen. Kun kone on täynnä, laitan sen päälle. Pitäisikö kädet pestä aina, kun koskee omiin vaatteisiinsa?
no mä pesen useamman ihmisen vaatteita, pyykissä voi olla yhden lapsen mutalätäköissä sotkemat housut, auton korjaamishommissa likaantuneet ukon vaatteet, ne on vähän eriasia kun mun oma päivän päälläni ollut paita :D

ja vielä tosta puhtaan pyykin korista,mä saataan pestä 3 koneellista päivässä, ni en viitsi jokaista koneellista erikseen viikata, vaan heitän pyykit koppaan ja sit viikkaan kaikki kerralla
ja samassa korissa on yleensä pohjalla kaikki parittomat sukat, odottamassa et ehkä joskus se parikin tulee sieltä pyykistä
 
Meillä on sellanen kirjottamaton sääntö tässä talossa, että pyykkiä ei voi pestä, jos ne eivät mahdu kuivumaan. Meillä on 3 kuivaustelinettä, nihin menee about kolme koneellista pyykiä. Jos kaikki telineet on käytössä on pakko viikata vaatteet kaappiin ennen kuin uudet saa kuiviumaan. Meillä ei hyväksytä mitään puhtaiden vaatteiden välivarastointia.
 
IU
Meillä on sellanen kirjottamaton sääntö tässä talossa, että pyykkiä ei voi pestä, jos ne eivät mahdu kuivumaan. Meillä on 3 kuivaustelinettä, nihin menee about kolme koneellista pyykiä. Jos kaikki telineet on käytössä on pakko viikata vaatteet kaappiin ennen kuin uudet saa kuiviumaan. Meillä ei hyväksytä mitään puhtaiden vaatteiden välivarastointia.
No onko sulla erikseen puhtaan ja likaisen pyykin korit vai ei? Jos ei, miten sä järjestät ton homman (eli missä ne likaiset vaatteet on sen aikaa kun nostat puhtaat kuivumaan, vai nostatko ne koneesta suoraan narulle?)
 
No onko sulla erikseen puhtaan ja likaisen pyykin korit vai ei? Jos ei, miten sä järjestät ton homman (eli missä ne likaiset vaatteet on sen aikaa kun nostat puhtaat kuivumaan, vai nostatko ne koneesta suoraan narulle?)
Mulla on pyykkikaappi likaiselle pyykille. Puhtaat vaatteet nostetaan suoraan kuivaustelineelle kuivumaan, siitä ne sitten kuivuttuaan viikataan ja viedään jokaisen kaappiin suoraan. Sitä puhtaan pyykin koria ei ole.
 
Pesen kyllä kädet aina.Meiltä löytyy erikseen kodinhoitohuoneessa olevat likapyykkikorit.Ovat lankakoreja kaapeissa.Märät pyykit menevät koneesta muovikoriin josta ne ripustan.Samoihin koreihin menee narulta tai kuivurista kuivat pyykit.Meillä on kolme kerrosta eri tasossa ja en todellakaan kerää pyykkiä alakerrasta syliin tms ja kuskaa niitä kolmanteen kerrokseen sylissä.
 
iu
Mulla on pyykkikaappi likaiselle pyykille. Puhtaat vaatteet nostetaan suoraan kuivaustelineelle kuivumaan, siitä ne sitten kuivuttuaan viikataan ja viedään jokaisen kaappiin suoraan. Sitä puhtaan pyykin koria ei ole.
Joo, ihan toimivalta systeemiltä kuulostaa, jos koneen edessä on riittävästi tilaa pyykkitelineelle. Mutta vielä askarruttaa, että kuis toimit lakanapyykin kanssa? Mulla ainakin tulee möykkynä lattialle, ellei oo koria alla (on edestä täytettävä kone). Sulla varmaan sellainen päältä avautuva sitten? Mutta lakanat joutuu taittamaan aika moneen kertaan narulle, jos ei oo korkeella oleva teline? (Mulla on talvella katon rajassa olevilla naruilla ja kesällä ulkona - siihen viimeistään tarvii sen puhtaan pyykin korin.)
 

Yhteistyössä