Miten toimit likapyykin käsittelyn jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "omo"
  • Ensimmäinen viesti
sehän on normaalia että koiraperheessä on koiria,ja sekin oin normaalia että teinit vrsinkin heittävät vaattensa lattialle. Minä luotna siihen että meidän lapset tietävät itse koska vatteet pitää vaihtaa... Hyvin siisteiltä näyttävät eivätkä haise, eikä todellakaan tarvitse päivittäin päällysvaatteita pestä, kuin todella harvoin. Trha pesukin kuluttaa vaateta ja se on pian vanhan näköinen, moni vaate, esim villa/neulepaidat puhdistuvat hiestä ihan van tuulettamalla. Ei ole suositeltavaa niitä pestä joka päivä
Joo, se on ihan normaalia, että koiraperheessä on koiria. Se sen sijaan ei ole normaalia, tai ainakaan meidän perheessämme hyväksyttävää, että vaatteita viskotaan lattialle. Sitä varten kun talosta löytyy 4 pyykkikoria.

Minä en luota siihen, että lapset itse tietävät koska pitää vaihtaa vaatteet. Pienimmät kun ovat vielä alle kouluikäisiä ja se yksi kouluikäinenkin tarvitsee vielä apua ja ohjausta. Hyvin siisteiltä näyttävät munkin lapseni...koska vaihdan heidän vaatteensa riittävän usein.

Hiki on suolaliuosta ja elimistön kuona-aineita, eikä se kyllä katoa neulepaidasta tuulettamalla, vaan vaatii pesun. Täten on suositeltavaa, että neulepaita pestään, jos siinä on hikeä.
 
fgh
http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/vapaalla/hoida-villaa-oikein/1004315

"Monet villavaatteet kestävät konepesun villalle tarkoitetulla pesuohjelmalla, mutta ehdottomasti suositeltavampaa on puhdistaa villavaate tuulettamalla. Erityisesti villavaate kannattaa tuulettaa kostealla ilmalla, sillä kosteassa villa turpoaa, jolloin epäpuhtaudet poistuvat ja vaate raikastuu. Hengittävä, kosteanakin lämmin villa on luonnostaan likaa hylkivä kuitu, joten pesun tarve on siksikin yleensä vähäinen. "
 
sekoite
Aika harvat taitavat nykyisin käyttää kokonaan villaisia neuleita, ne ovat tosi usein tekokuitusekoitteita, eikä niille tuo tuulettaminen samalla tapaa toimi.

(Rollolainen, ei tarvitse kertoa, että teillä on tietysti kaikki neuleet aitoa villaa, arvaamme sen muutenkin)
 

Yhteistyössä