Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
...Kriisipalveluita on väkivaltaan aikoville. Onkohan raiskareille ihan omat palvelunsa vai käyttävätkö samoja? Tietääkö joku?

Olen lukenut monta tarinaa väkivaltaisista ihmisestä jotka hakevat apua ongelmaansa, mutta en ole lukenut yhtään tarinaa raiskaajasta joka hakisi apua..

luulisin että tukipalveluja on olemassa mutta miten kiinnijäämätön raiskari saataisiin semmoseen menemään

silloinhan hän tavallaan tunnustaisi tehneensä väärin
 
luulisin että tukipalveluja on olemassa mutta miten kiinnijäämätön raiskari saataisiin semmoseen menemään

silloinhan hän tavallaan tunnustaisi tehneensä väärin

Siis osa väkivaltaisista ihmisistä varmasti hakee apua ongelmaansa ihan itse.
Ja jos en väärin muista niin jokin kampanja kohotti avunhakijoiden määrää.
 
Viimeksi muokattu:
epäilemättä, ehkä niistä raiskaajien tukiryhistä ei vaan puhuta
Pitäis olla enempi avointa keskustelua.

Kaikenlaisia tukipuhelimia on tupakoitsijoille, alkkiksille, peliriippuvaisille, väkivaltaisille. Ehkä raiskaajillekin pitäisi olla omansa, vaikka väkivaltaahan sekin on, tai jos on jo olemassa, se pitäisi tuoda paremmin esiin.
 
Pitäis olla enempi avointa keskustelua.

Kaikenlaisia tukipuhelimia on tupakoitsijoille, alkkiksille, peliriippuvaisille, väkivaltaisille. Ehkä raiskaajillekin pitäisi olla omansa, vaikka väkivaltaahan sekin on, tai jos on jo olemassa, se pitäisi tuoda paremmin esiin.
niinkuin tästäkin ketjusta jo näkee niin raiskauksista ei voida käydä avointa keskustelua ilman että se menee riidoiksi
 
Vierasmiess
Illalla palataan! Huh mikä asenne löytyy osalta porukkaa, että ihan puistattaa, vähän voisi miettiä hetken niitä tosiasiallisia tilanteita joissa raiskaudet yleensä tapahtuu. Tuskin nainen tyrkyttää itseään tai tekee ylipäänsä mitään riskialtista.
Mikä helvetin asenne? Muuta ongelmaa tässä ei ole kuin sun luulotautisuus ja tuo ylitsepursuava "naiseus" vaikka ei oo ikääkään kuin just sen verran, ettei oo tavara posliini enää luonnostaan.
 
Vastatkaas joku tähä kyssäriin?
Jos joku kysyy miten minimoida ryöstetyksi joutuminen, niin vastataan: Älä juo itseäsi umpihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Kaikille käy nämä neuvot. Pakko ei ole noudattaa, mutta niillä voi vähentää riskiä.

Jos joku kysyy miten minimoida raiskatuksi joutuminen ja vastataan: Älä juo itseäsi umpiihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Jos joku kehtaa neuvoa näin niin leimataan sovinisti siaksi, raiskauksen kannattajaksi. Miksi naiset eivät kestä sitä tosiasiaa: raiskaus on raiskaajaan syy mutta voit itse vaikuttaa todennäköisyyteen. Liika alkoholi, yksin tuntemattoman miehen asuntoon meneminen, yksin yöllä puistossa liikkuminen.

Mielestäni jokaisen pitää saada liikkua millloin tahansa ja missä tahansa ja tuntea olonsa turvalliseksi. Nykyään vaan asiat eivät ole niin. Minua tuskin kukaan raiskaa mutta en halua että ryöstetäänkään, joten en juo itseäni umpikänniin vieraassa talossa/baarissa, en laivassa juo itseäni umpikänniin ja mene vieraitten ihmisten hyttiin.

Jos edustaisin kauniinpaa sukupuolta ja haluasisin pienentää riskiä, että minut raiskataan niin välttäisin samoja asioita kun nyt. Tämmöiset kommentit eivät sysää syytä naisille vaan niissä kerrotaan se tosiasia, että omilla tavoilla vaikuttaa omaan turvallisuuteen.
 
Itseasiassa vois kyllä molemmille osapuolille korostaa tuota että humalassa tapahtuu asioita, joita perästäpäin kadutaan... Raiskaukset, joissa molemmat osapuolet on tukevassa humalassa on todella vaikeita selvitettäviä!
 
Zombi
Naisethan ne on kautta aikojen olleet tuomarismiehien mielestä syyllisiä.
Suomalaisten naistenkin pitäs vissiin pukeutua pitkiin kaapuihin ja huiveihin, ettei nilkat ja niska näy.
 
Vastatkaas joku tähä kyssäriin?
Jos joku kysyy miten minimoida ryöstetyksi joutuminen, niin vastataan: Älä juo itseäsi umpihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Kaikille käy nämä neuvot. Pakko ei ole noudattaa, mutta niillä voi vähentää riskiä.

Jos joku kysyy miten minimoida raiskatuksi joutuminen ja vastataan: Älä juo itseäsi umpiihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Jos joku kehtaa neuvoa näin niin leimataan sovinisti siaksi, raiskauksen kannattajaksi. Miksi naiset eivät kestä sitä tosiasiaa: raiskaus on raiskaajaan syy mutta voit itse vaikuttaa todennäköisyyteen. Liika alkoholi, yksin tuntemattoman miehen asuntoon meneminen, yksin yöllä puistossa liikkuminen.

Mielestäni jokaisen pitää saada liikkua millloin tahansa ja missä tahansa ja tuntea olonsa turvalliseksi. Nykyään vaan asiat eivät ole niin. Minua tuskin kukaan raiskaa mutta en halua että ryöstetäänkään, joten en juo itseäni umpikänniin vieraassa talossa/baarissa, en laivassa juo itseäni umpikänniin ja mene vieraitten ihmisten hyttiin.

Jos edustaisin kauniinpaa sukupuolta ja haluasisin pienentää riskiä, että minut raiskataan niin välttäisin samoja asioita kun nyt. Tämmöiset kommentit eivät sysää syytä naisille vaan niissä kerrotaan se tosiasia, että omilla tavoilla vaikuttaa omaan turvallisuuteen.
Näinpä.
 
Vastatkaas joku tähä kyssäriin?
Jos joku kysyy miten minimoida ryöstetyksi joutuminen, niin vastataan: Älä juo itseäsi umpihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Kaikille käy nämä neuvot. Pakko ei ole noudattaa, mutta niillä voi vähentää riskiä.

Jos joku kysyy miten minimoida raiskatuksi joutuminen ja vastataan: Älä juo itseäsi umpiihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Jos joku kehtaa neuvoa näin niin leimataan sovinisti siaksi, raiskauksen kannattajaksi. Miksi naiset eivät kestä sitä tosiasiaa: raiskaus on raiskaajaan syy mutta voit itse vaikuttaa todennäköisyyteen. Liika alkoholi, yksin tuntemattoman miehen asuntoon meneminen, yksin yöllä puistossa liikkuminen.

Mielestäni jokaisen pitää saada liikkua millloin tahansa ja missä tahansa ja tuntea olonsa turvalliseksi. Nykyään vaan asiat eivät ole niin. Minua tuskin kukaan raiskaa mutta en halua että ryöstetäänkään, joten en juo itseäni umpikänniin vieraassa talossa/baarissa, en laivassa juo itseäni umpikänniin ja mene vieraitten ihmisten hyttiin.

Jos edustaisin kauniinpaa sukupuolta ja haluasisin pienentää riskiä, että minut raiskataan niin välttäisin samoja asioita kun nyt. Tämmöiset kommentit eivät sysää syytä naisille vaan niissä kerrotaan se tosiasia, että omilla tavoilla vaikuttaa omaan turvallisuuteen.
Missä se kysymys oli?
 
Missä se kysymys oli?
Sori vähän epäselvä, kyssäri on se, että miksi neuvoja saa antaa ryöstöjä yms muita vastaan, mutta raiskaukset ovat tabu. Aina kun joku poliisi tai tallinkin kapteeni kertoo lehdessä miten voi vähentää raiskatuksi tulemisen riskiä niin seuraamus on: Poliisiin mielestä raiskaus on naisen syytä/tallinkin mielenstä naisia saa raiskata..

Kaikkien parastahan tässä ajatellaan, omaa järkeä saa käyttää. Kun kävin lomailemassa maassa missä lähes kaikki ovat tummaihoisia, en pitänyt valkoista kaapua, en mennyt yöllä harhailemaan slummeihin.
 
Sori vähän epäselvä, kyssäri on se, että miksi neuvoja saa antaa ryöstöjä yms muita vastaan, mutta raiskaukset ovat tabu. Aina kun joku poliisi tai tallinkin kapteeni kertoo lehdessä miten voi vähentää raiskatuksi tulemisen riskiä niin seuraamus on: Poliisiin mielestä raiskaus on naisen syytä/tallinkin mielenstä naisia saa raiskata..
Kaikkien parastahan tässä ajatellaan, omaa järkeä saa käyttää. Kun kävin lomailemassa maassa missä lähes kaikki ovat tummaihoisia, en pitänyt valkoista kaapua, en mennyt yöllä harhailemaan slummeihin.
Mikäs siinä valkoisessa kaavussa innostaa raiskailemaan?
 
"mies1"
:D Sun lapset eivät ole sen vahvempia tai kyvykkäämpiä mitä muutkaan ihmiset tällä planeetalla. Raiskatuksi voi tulla kuka tahansa. IKINÄ se ei ole naisen vika jos hänet raiskataan. On täysin kohtuutonta, kieroutunutta ja sairasta kääntää se naisen viaksi. :|
Mä oon samaa mieltä sun kanssa :) Vika on tekijässä ja eniten raiskauksia käy parisuhteissa - se on ollut rikos avioliitossa vasta 20 v Suomessa! Ainoastaan holtiton käytös johtaa helpommin ongelmiin, sukupuolesta riippumatta. Miehillä se on yleensä tappelu, naisilla muu väkivalta.

Mä en vois ikinä tehdä pahaa naiselle. Mut vaaratilanteiden välttäminen on molemmille sukupuolille hyvä periaate, koska kaikki ihmiset ei valitettavasti oo rehtejä ja hyväntahtoisia joka tilanteessa. Jos vaikka nainen menee kovassa humalassa ja minarissa miesporukkaan niin valitettavasti voi löytyä hyväksikäyttäjämiehiä, siinä kuin snagarijonossa voi mies saada nyrkistä jos alkaa urputtaa.

Ei oo viisasta oman hyvinvoinnin kannalta leikkiä terveydellään näin, vaikka syy onkin aina raiskaajan ja lyöjän. Useimmat ihmiset on hyviä ihmisiä, mutta täällä maailmassa on myös pahuutta, ja tulee olemaankin. Sitä ei kannata täysin unohtaa.
 
juuri näin
Kyllä kannattaisi antaa valistusta tuossakin. Jos ei puukotuksen suhteen, niin ryöstöjen suhteen taidetaan kuitenkin antaa. Nuo puukotukset taitavat tapahtua kuitenkin rappioalkoholistien ja huumeveikkojen keskuudessa?
Monesti näissä tämäntyyppisissä tapauksissa uhri ja tekijä tuntevat toisensa. Hyvin harvoin Suomessa ulkopuolinen elämäntavoiltaan nuhteeton henkilö joutuu tämäntapaisten rikosten uhriksi. Poikkeuksia toki löytyy, mutta suuri osa näistä tapauksista tapahtuu tietyissä piireissä.
 
just näin
Mä tiedän että mulla on oikeus ylittää suojatie ja auton täytyy pysähtyä ja väistää. En mä silti hypi sinne suojatielle päättömästi, koska tiedän että silloin voi kolista kovaa.

Mulla on oikeus kontata tuhannen päissäni räkä poskella ja olla tulematta raiskatuksi mutta en tee sitäkään koska silloin on suurempi mahdollisuus että jotain tapahtuu kuin silloin jos olen sellaisessa kunnossa että pystyn huolehtimaan itsestäni

Ei. Raiskaus ei ole oikeutettua missään olosuhteissa, mutta aina voi omalla käytöksellään ja toiminnallaan minimoida riskejä
Douche...en minäkään kävele rekan eteen vain sen takia, että sen kuuluu pysähtyä ennen suojatietä. On se ikävä huudella halvaantuneena oikeuksiaan sieltä sairaalasängyn pohjalta vaikka olisi kuinka oikeassa. Siinä vaiheessa vamasti miettii, olisiko sittenkin päässyt vähemmällä kun olisi antanut sen rekan mennä siitä edestä, olisi ainakin liikuntakyky tallella ja tilanne olisi jäänyt pariin sadatteluun ja nyrkin heristämiseen. Oikeassa oleminen saattaa joskus koitua yllättävän raskaaksi eikä sitä loppupelissä edes korvaa mikään raha tai tuomio. Uhri on joka tapauksessa liikuntäkyvytön.

Enkä myöskään hoipertele tiedottomana kännipäissäni ympäri katuja. Siinäkin on ikävä huudella ja osoitella sormella, että soo, soo näin ei saa tehdä...
 

Yhteistyössä