Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

• Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
:D Sun lapset eivät ole sen vahvempia tai kyvykkäämpiä mitä muutkaan ihmiset tällä planeetalla. Raiskatuksi voi tulla kuka tahansa. IKINÄ se ei ole naisen vika jos hänet raiskataan. On täysin kohtuutonta, kieroutunutta ja sairasta kääntää se naisen viaksi. :|
Kultapieni kun kukaan ei ole syyllistänyt raiskattua naista. Kukaan ei ole sanonut että se nainen kerjäsi sitä. Kukaan ei ole puolustanut raiskaajaa. Täällä on nyt 24 sivua jauhettu siitä, mitä nainen voi itse tehdä välttääksen tuollaiseen tilanteeseen joutumista. Aina se ei ikävä kyllä onnistu, mutta kyllä omalla toiminnallaan voi vaikuttaa siihen miten helposti joutuu tuollaiseen tilanteeseen.

Umpikännistä naista ei saa raiskata, ei tietenkään. Nainen voi kuitenkin kontrolloida juomistaan ja käyttäytymistään sen verran, että jos tuollainen uhkaava tilanne kohdalle sattuu, pystyisi edes puolustautumaan tai huutamaan apua.

Mua haukuttiin viime kesänä rasistiksi, kun puistossa (arki-iltapäivänä klo 18) oli pari tummaa miestä ja yksi vaalea tyttö, varmaan joku 16-17v. Tilanne näytti vähän omituiselta, joten jäin ensin kauemmas seuraamaan mistä on kyse ja menin sitten kysymään onko kaikki ok. Toinen miehistä sanoi että mee ..ttuun siitä, tää on mun muija. Tyttöparka pudisteli päätään. Totesin miehelle, että Suomessa on sellainen tapa että naista voi sanoa muijakseen vasta sitten kun molemmat on samaa mieltä. Tyttö sitten kysyi saako kävellä mun kanssa keskustaan, siellä on kaverit odottamassa. Juttu oli mennyt niin, että tyttö oli kävellyt penkin ohi ja nämä kaksi miestä olivat istuneet siinä, huudelleet ja lähteneet perään ja käyneet kähmimään. Se mikä mua eniten raivostutti koko tilanteessa oli se, että siitä käveli ohi vaikka kuinka monta raavasta miestä ja minä olin ainoa joka meni väliin, ketään ei kiinnostanut vaikka se tyttö oli silminnähden hädissään. Kyllähän ne miehet sitten uhkaili väkivallalla ja vaikka millä kun lähdettiin tytön kanssa siitä kävelemään. Omaa kruunuani en halua tällä tarinalla kiillottaa, vaan herättää vähän välittämään tuntemattomistakin ihmisistä.

juurikin syytä
Miksi minussakin on syytä jos juon itseni tiedottomaksi ja minut ryöstetään/hakataan, mutta jos raiskataan niin minussa ei ole? wat?
Jos aikuinen ihminen juo itsensä tiedottomaan tilaan, niin siinä on kyllä mitä suurimmässä määrin omaa syytä, jos ei osaa lopettaa juomista ajoissa ja aiheuttaa itsensä tapaturmille alttiiksi. Eri asia on, jos saat sairauskohtauksen ja joudut siitä syystä tiedottomaksi. Aikuisten oikeasti aikuisen ihmisen pitää toimia vastuullisesti. Kukaan nykypäivän edes auttavasti peruskoulusta läpi päässyt ihminen ei voi väittää, ettei olisi saanut alkoholivalistusta ihan riittävästi.

Pessimisti
Kultapieni kun kukaan ei ole syyllistänyt raiskattua naista. Kukaan ei ole sanonut että se nainen kerjäsi sitä. Kukaan ei ole puolustanut raiskaajaa. Täällä on nyt 24 sivua jauhettu siitä, mitä nainen voi itse tehdä välttääksen tuollaiseen tilanteeseen joutumista. Aina se ei ikävä kyllä onnistu, mutta kyllä omalla toiminnallaan voi vaikuttaa siihen miten helposti joutuu tuollaiseen tilanteeseen.

Umpikännistä naista ei saa raiskata, ei tietenkään. Nainen voi kuitenkin kontrolloida juomistaan ja käyttäytymistään sen verran, että jos tuollainen uhkaava tilanne kohdalle sattuu, pystyisi edes puolustautumaan tai huutamaan apua.

Mua haukuttiin viime kesänä rasistiksi, kun puistossa (arki-iltapäivänä klo 18) oli pari tummaa miestä ja yksi vaalea tyttö, varmaan joku 16-17v. Tilanne näytti vähän omituiselta, joten jäin ensin kauemmas seuraamaan mistä on kyse ja menin sitten kysymään onko kaikki ok. Toinen miehistä sanoi että mee ..ttuun siitä, tää on mun muija. Tyttöparka pudisteli päätään. Totesin miehelle, että Suomessa on sellainen tapa että naista voi sanoa muijakseen vasta sitten kun molemmat on samaa mieltä. Tyttö sitten kysyi saako kävellä mun kanssa keskustaan, siellä on kaverit odottamassa. Juttu oli mennyt niin, että tyttö oli kävellyt penkin ohi ja nämä kaksi miestä olivat istuneet siinä, huudelleet ja lähteneet perään ja käyneet kähmimään. Se mikä mua eniten raivostutti koko tilanteessa oli se, että siitä käveli ohi vaikka kuinka monta raavasta miestä ja minä olin ainoa joka meni väliin, ketään ei kiinnostanut vaikka se tyttö oli silminnähden hädissään. Kyllähän ne miehet sitten uhkaili väkivallalla ja vaikka millä kun lähdettiin tytön kanssa siitä kävelemään. Omaa kruunuani en halua tällä tarinalla kiillottaa, vaan herättää vähän välittämään tuntemattomistakin ihmisistä.
Hienosti toimittu, Bitch! :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Blue
Sun lapset eivät ole sen vahvempia tai kyvykkäämpiä mitä muutkaan ihmiset tällä planeetalla. Raiskatuksi voi tulla kuka tahansa. IKINÄ se ei ole naisen vika jos hänet raiskataan. On täysin kohtuutonta, kieroutunutta ja sairasta kääntää se naisen viaksi.

Kenelle se tämän sanoit häppäri??? Ja miksen mä löydä tätä enää tästä ketjusta?

Se mikä mua eniten raivostutti koko tilanteessa oli se, että siitä käveli ohi vaikka kuinka monta raavasta miestä ja minä olin ainoa joka meni väliin, ketään ei kiinnostanut vaikka se tyttö oli silminnähden hädissään. Kyllähän ne miehet sitten uhkaili väkivallalla ja vaikka millä kun lähdettiin tytön kanssa siitä kävelemään. Omaa kruunuani en halua tällä tarinalla kiillottaa, vaan herättää vähän välittämään tuntemattomistakin ihmisistä.
Toimit tosi hienosti :) Häpeän noita miehiä...

MUTTA onko myös niin, että naisia suojelevat, ritarilliset jne. miehet eivät ole Suomessa aivan sitä tän hetken kuuminta kamaa? Eli ehkä naisen auttaminen olisi yleisempää, jos naiset arvostaisivat auttamistaan näkyvämmin ja toivoisivat kumppaniltaan enemmän sen tyylistä käytöstä. Kun musta tuntuu, että useammalle naiselle tärkeämpää on pärjätä itse ja itsenäisyys kuin tällainen miehen "pelastelu".

En tiedä olenko väärässä, tällainen tunne on ja harva nainen netissä ainakaan hehkuttaa että auttaminen/ritarillisuus miehessä on turn-on.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Sun lapset eivät ole sen vahvempia tai kyvykkäämpiä mitä muutkaan ihmiset tällä planeetalla. Raiskatuksi voi tulla kuka tahansa. IKINÄ se ei ole naisen vika jos hänet raiskataan. On täysin kohtuutonta, kieroutunutta ja sairasta kääntää se naisen viaksi.

Kenelle se tämän sanoit häppäri??? Ja miksen mä löydä tätä enää tästä ketjusta?
On se sivulla 23

Sori vähän epäselvä, kyssäri on se, että miksi neuvoja saa antaa ryöstöjä yms muita vastaan, mutta raiskaukset ovat tabu. Aina kun joku poliisi tai tallinkin kapteeni kertoo lehdessä miten voi vähentää raiskatuksi tulemisen riskiä niin seuraamus on: Poliisiin mielestä raiskaus on naisen syytä/tallinkin mielenstä naisia saa raiskata..

Kaikkien parastahan tässä ajatellaan, omaa järkeä saa käyttää. Kun kävin lomailemassa maassa missä lähes kaikki ovat tummaihoisia, en pitänyt valkoista kaapua, en mennyt yöllä harhailemaan slummeihin.

Ihmiset saavat vain lukea; taas on raiskattu/olemattomista tuomioista/uhrien vähättelystä etc.

Kun poliisi kansan suojelijana tulee neuvomaan että laittakaa neidit housut jalkaanne ja lopettakaa ryyppääminen, saattaa se aiheuttaa kuohuntaa, koska oletus on se, että poliisin tulisi toimillaan tehdä tästä maasta turvallisempi paikka ja jahdata niitä rosvoja.=) Toki neuvot ovat hyviä/ne kuuluukin antaa, mutta ihmiset varmasti odottavat että raiskaajia paheksuttaisi samassa asianyhteydessä, tai esitettäisi vastatoimenpiteitä raiskaajaa kohtaan (mitä ei välttämättä ole).

Tulee neuvoton olo kun hyvässä tiedossa on naurettavat tuomiot. Raiskaajat eivät saa osakseen mitään pahaa, mutta ihmisten tulisi rajoittaa eloa ja oloa.
Jenkeissä sentään annetaan ökytuomiot herkästi raiskauksista, se varmaan antaa kansalle sentään jotakin tyydytystä.

Ei se kuitenkaan sitä tarkoita etteivätkö ihmiset ottaisi neuvoja vastaan, vaikka reagoivatkin tuolla tavoin.

Raiskaus ja raiskauksesta puhuminen todellakin on tabu!
Ainoa asia mistä voidaan keskustella on juuri tuo ennaltaehkäisy, eikä se kaikille riitä. Avoin keskustelu toisi varmasti hyvää tullessaan.

Mun mielestä tulisi korostaa myös "kaveria ei jätetä" tsydeemiä noilla laivoilla!

Nyt tuli nopeasti sutaistua...sori jos ei aukene!

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vierasmiess
Kun musta tuntuu, että useammalle naiselle tärkeämpää on pärjätä itse ja itsenäisyys kuin tällainen miehen "pelastelu".
Toivonmukaan on tärkeämpää molemmille sukupuolille pärjätä yksin. Se kuuluu eläimen "psykologiaan" että keksii keinot selviytyä. Jos se keino on hakea itseleen "palvelija" niin näkisin hieman itsetuhoisena vaikkakin se hyvin toimiessaan olisi fiksua. Siinä on iso "mitä jos"

suomalaiset miehet ei oikein voi mennä tommosessa nartun kuvailemassa tilanteessa väliin koska seurauksena on turpakäräjät ja lopulta ne suomalaiset saa tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan ja pahoinpitelystä

kiitos tästä kuuluu kukkahattutädeille

Toimit tosi hienosti :) Häpeän noita miehiä...

MUTTA onko myös niin, että naisia suojelevat, ritarilliset jne. miehet eivät ole Suomessa aivan sitä tän hetken kuuminta kamaa? Eli ehkä naisen auttaminen olisi yleisempää, jos naiset arvostaisivat auttamistaan näkyvämmin ja toivoisivat kumppaniltaan enemmän sen tyylistä käytöstä. Kun musta tuntuu, että useammalle naiselle tärkeämpää on pärjätä itse ja itsenäisyys kuin tällainen miehen "pelastelu".

En tiedä olenko väärässä, tällainen tunne on ja harva nainen netissä ainakaan hehkuttaa että auttaminen/ritarillisuus miehessä on turn-on.
Mulle tuli väkisin mieleen minkälainen fiilis mulla olisi ollut, jos oisin seuraavan päivän lehdestä lukenut että nuori tyttö raiskattiin siinä ja siinä puistossa, poliisi etsii silminnäkijöitä.

Kun kyseessä on nuori tyttö, joka on ihan ilmiselvästi pulassa ja kauhuissaan, pitää olla hieman kusipäinen mies joka kävelee ohi ja ajattelee että eipä mun kannata olla ritarillinen kun ei toi sitä arvosta kumminkaan. Jos nää tyttöä ahdistelleet miehet olisivat uhkaustensa mukaisesti käyneet minuun käsiksi, olisin varmaankin osannut huutaa apua mutta vähän meni luottamus siihen olisiko siitä ollut hyötyä

• Tykkää
Blue
:D Sun lapset eivät ole sen vahvempia tai kyvykkäämpiä mitä muutkaan ihmiset tällä planeetalla. Raiskatuksi voi tulla kuka tahansa. IKINÄ se ei ole naisen vika jos hänet raiskataan. On täysin kohtuutonta, kieroutunutta ja sairasta kääntää se naisen viaksi. :|
Aivan varmasti ovat. Mutta tiedostan että sinä et vielä ymmärrä sitä että kaikki eivät vain tyydy ajatukseen "herran haltuun". Kyllä sinäkin opit sitten kunhän hieman kasvat. Kuten varmasti ymmärrät senkin että missään vaiheessa en ole laittanut sitä naisen viaksi jos tulee raiskatuksi. Sekin ymmärryksen päivä tulee, sitten joskus.

Minua voit loukata miten tykkäät mutta jätä minun lapseni asioiden ulkopuolelle.

"vieras."
Vastatkaas joku tähä kyssäriin?
Jos joku kysyy miten minimoida ryöstetyksi joutuminen, niin vastataan: Älä juo itseäsi umpihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Kaikille käy nämä neuvot. Pakko ei ole noudattaa, mutta niillä voi vähentää riskiä.

Jos joku kysyy miten minimoida raiskatuksi joutuminen ja vastataan: Älä juo itseäsi umpiihumalaan, älä liiku yksin yöllä puistossa yms. Jos joku kehtaa neuvoa näin niin leimataan sovinisti siaksi, raiskauksen kannattajaksi. Miksi naiset eivät kestä sitä tosiasiaa: raiskaus on raiskaajaan syy mutta voit itse vaikuttaa todennäköisyyteen. Liika alkoholi, yksin tuntemattoman miehen asuntoon meneminen, yksin yöllä puistossa liikkuminen.

Mielestäni jokaisen pitää saada liikkua millloin tahansa ja missä tahansa ja tuntea olonsa turvalliseksi. Nykyään vaan asiat eivät ole niin. Minua tuskin kukaan raiskaa mutta en halua että ryöstetäänkään, joten en juo itseäni umpikänniin vieraassa talossa/baarissa, en laivassa juo itseäni umpikänniin ja mene vieraitten ihmisten hyttiin.

Jos edustaisin kauniinpaa sukupuolta ja haluasisin pienentää riskiä, että minut raiskataan niin välttäisin samoja asioita kun nyt. Tämmöiset kommentit eivät sysää syytä naisille vaan niissä kerrotaan se tosiasia, että omilla tavoilla vaikuttaa omaan turvallisuuteen.
Muslimimaissa ne ohjeet ovat, että älä liiku missään ilman esiliinana toimivaa miespuolista sukulaista. Älä pukeudu paljastavasti = älä liiku ilman kasvot, hiukset ja nilkat peittävää kaapua. Älä missään tilanteissa puhu vieraille miehille. Tähän meilläkin ilmeisesti olisi ok monen naisen mielestä mennä. Sehän on ihan vaan naisten omaksi turvaksi. Turha itkeä jos liikkuu ilman kaapua ja miespuolista esliinaa ulkona ja tulee sitten raiskatuksi.

• Tykkää
hmph
Aivan varmasti ovat. Mutta tiedostan että sinä et vielä ymmärrä sitä että kaikki eivät vain tyydy ajatukseen "herran haltuun". Kyllä sinäkin opit sitten kunhän hieman kasvat. Kuten varmasti ymmärrät senkin että missään vaiheessa en ole laittanut sitä naisen viaksi jos tulee raiskatuksi. Sekin ymmärryksen päivä tulee, sitten joskus.

Minua voit loukata miten tykkäät mutta jätä minun lapseni asioiden ulkopuolelle.
Ja kas kas, hän ihan itse veti ne lapsensa tähän ketjuun. Voi blue blue, voi voi.

• Tykkää
Blue
[QUOTE="vieras.";29771007]Muslimimaissa ne ohjeet ovat, että älä liiku missään ilman esiliinana toimivaa miespuolista sukulaista. Älä pukeudu paljastavasti = älä liiku ilman kasvot, hiukset ja nilkat peittävää kaapua. Älä missään tilanteissa puhu vieraille miehille. Tähän meilläkin ilmeisesti olisi ok monen naisen mielestä mennä. Sehän on ihan vaan naisten omaksi turvaksi. Turha itkeä jos liikkuu ilman kaapua ja miespuolista esliinaa ulkona ja tulee sitten raiskatuksi.[/QUOTE]

Eikö se ole jo nähty että ei se kaapukaan estä raiskauksia. Niitä vaan sattuu. Riskit sen sattumiselle omalle kohdalle voi kuitenkin koittaa minimoida.

"vieras."

Ja kun suurin osa raiskaajista on naiselle ennestään tuttu mies ja vaarallisin paikka naiselle Suomessa on oma koti, niin neuvotko tyttöjäsi pysymään erossa miehistä ja ei ainakaan muuttamaan yhteen miehen kanssa? Jos et, niin miksi et?

Blue
[QUOTE="vieras.";29771038]Ja kun suurin osa raiskaajista on naiselle ennestään tuttu mies ja vaarallisin paikka naiselle Suomessa on oma koti, niin neuvotko tyttöjäsi pysymään erossa miehistä ja ei ainakaan muuttamaan yhteen miehen kanssa? Jos et, niin miksi et?[/QUOTE]

En lähde tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin syytä;29770895:
Jos aikuinen ihminen juo itsensä tiedottomaan tilaan, niin siinä on kyllä mitä suurimmässä määrin omaa syytä, jos ei osaa lopettaa juomista ajoissa ja aiheuttaa itsensä tapaturmille alttiiksi. Eri asia on, jos saat sairauskohtauksen ja joudut siitä syystä tiedottomaksi. Aikuisten oikeasti aikuisen ihmisen pitää toimia vastuullisesti. Kukaan nykypäivän edes auttavasti peruskoulusta läpi päässyt ihminen ei voi väittää, ettei olisi saanut alkoholivalistusta ihan riittävästi.
Juominen ja väkivalta ei liity toisiinsa mitenkään. Normaaleilla miehillä herää suojeluvaistot naista kohtaan kuka on vaikka yksin tai liian kännissä, eikä he jätä yksin selviytymään baariin sellaisessa tilanteessa mielellään naista.

Väkivaltainen käytös kertoo epäsosiaalisesta ja erittäin piittaamattomasta luonteesta johon raiskaajan pitää saada apua. Hyvä kun Lispetti nosti esille sen, että heidän ongelmistaan pitäisi uskaltaa puhua! Mikä ajaa ihmisen siihen tilaan, että käyttää heikompaansa hyväkseen ja ylipäänsä rikkoo toisen ihmisoikeuksia? Miten yhteiskunta tasolla voitais estää nuo karmeat tapaukset? Kun kuitenkin uhri kärsii siitä loppuelämänsä, eikä ehkä koskaan saa riittäviä korvauksia.

Näin. Mä en nyt yämmärrä miten mennään laidasta laitaan (eli linnoittaudutaan kämpille sitten ja jätetään elämättä) jos sanoo että se on ihan viisasta olla jonkinlainen itsesuojeluvaisto niin raiskausten, kuin myös muiden rikosten, osalta.
No totta kai on viisasta! Mutta miten se liittyy pahan tekijän tekoon? Hän on jo ehtinyt rikkoa Suomen lakia, ja uhrihan on puolustuskyvyttömässä asemassa raiskaustilanteessa. Kaikki tuo on jossittelua siinä vaiheessa kun teko on jo tapahtunut ja ei auta uhria.

Yhteistyössä