Katainen tuhosi Suomen tulevaisuuden ja nyt sitten pakenee Brysseliin: se perkeleen Juudas.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K kärventyköön helvetissä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="veiras";29752585]Suomen laiva on jo niin syvällä upoksissa, ettei seuraavalla pääministerillä ole enää keinoja tästä pelastautua. Ihmettelen, jos kukaan edes suostuu enää pääministeriksi tämän sotkun jälkeen. Kyllä mä sen arvasin, että vieras. on joku persuvihaaja ja kokoomuksen hiljainen äänestäjä, jolla ymmärrys ei yksinkertaisesti riitä tajuamaan sitä, missä jamassa Suomi ja Suomen talous tällä hetkellä on.[/QUOTE]

Kyllä minä olen taloustilanteen tajunnut varmasti ennen sinua, silloin kun sinä kuvittelit asioiden olevan vielä hyvin. Kokoomusta enkä persuja tule äänestämään edes aseella uhattuna.

[QUOTE="vieras.";29752588]Kyllä minä olen taloustilanteen tajunnut varmasti ennen sinua, silloin kun sinä kuvittelit asioiden olevan vielä hyvin. Kokoomusta enkä persuja tule äänestämään edes aseella uhattuna.[/QUOTE]

Kyllä se suunta on näkynyt jo useita vuosia sitten, mihin ollaan menossa talouden osalta. Mulla kun on rivienvälistä lukutaito vielä tallessa ja tietolähteenä muutkin, kuin iltalehti ja kaksplus-palsta. Jos sinä olet tajunnut taloustilanteen suunnan, niin kuinka voit vieläkin puolustella kokoomuksen johtamaa hallitusta?

Onko täällä oikeasti joklu, joka ei ole tajunnut jo ajat sitten, että Katainen petaa itselleen vain paikkaa johonkin muhkeapalkkaiseen EU-pestiin. Ihan hemmetin kalliiksi on tullut suomalaisille veronmaksajille tämän pyrkyrin uran pönkittäminen.

[QUOTE="vieras.";29752561]Kreikan tukeminen oli välttämätöntä ja nyt historian valossa oikea päätös. SDP mokasi lainaehdot (punikkipersujen yllyttäminä) vaatimalla hyödyttömiä ja Suomen kannalata epäedullisia takuita, mutta ei onnistunut kaatamaan koko pakettia.

Jos SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät olisivat saaneet mellastaa ilman Kokoomusta Suomen seuraava lama olisi jo ovella - näin on käynyt jokaisen punikkihallituksen aikana viimeisen 60 vuoden aikana.

Persut hallituksessa olisi tehnyt peruuttamatonta vahinkoa Suomen europolitiikalle, ulkomaankaupalle ja pahimmassa tapuksessa koko Euroalueen taloudelle. Onneksi Soini tajusi että huru-ukkopuole ei ole hallituskelpoinen.[/QUOTE]

Kokoomus on johdattanut Suomen niin 30- ja 90-luvun kuin nykyiseenkin lamaan.

Viime vuonna Suomen valtio otti 10.000.000.000 euroa lainaa ja talouskasvu oli -1,4%: todella fantastinen suoritus Kataisen ku(u)sipäiseltä hallitukselta.

[QUOTE="Heli";29752608]Onko täällä oikeasti joklu, joka ei ole tajunnut jo ajat sitten, että Katainen petaa itselleen vain paikkaa johonkin muhkeapalkkaiseen EU-pestiin. Ihan hemmetin kalliiksi on tullut suomalaisille veronmaksajille tämän pyrkyrin uran pönkittäminen.[/QUOTE]

Ei ole, silti ei tätä tilannetta kukaan sen paremmin olisi pystynyt hoitamaan. Kyse on maailmantalouden kokoisista ongelmista, joissa Suomen kokoinen valtio yrittää jotenkin kellua pinnalla. Tai kerro ihmeessä reseptisi, miten homma olisi hoidettu 'oikein'.

[QUOTE="Veiras";29752607]Kyllä se suunta on näkynyt jo useita vuosia sitten, mihin ollaan menossa talouden osalta. Mulla kun on rivienvälistä lukutaito vielä tallessa ja tietolähteenä muutkin, kuin iltalehti ja kaksplus-palsta. Jos sinä olet tajunnut taloustilanteen suunnan, niin kuinka voit vieläkin puolustella kokoomuksen johtamaa hallitusta?[/QUOTE]

En puolustelekaan, kysyn vaan: kuka olisi asian tehnyt paremmin ja miten.

Minähän en talousasioista mitään tiedä.
Mutta mitä mä olen katellut niin monet muutkin länsimaat on lirissä, ja mun mielestä se pääsyy on teollisuuden valumisessa Kiinaan ja Intiaan, ja viennin heikkenemisestä. Ei siinä yks Katainen paljoa paina.

Mutta voin olla väärässä, korjatkaa jos tuo ylläoleva ei pidä paikkaansa.

Kokoomus on johdattanut Suomen niin 30- ja 90-luvun kuin nykyiseenkin lamaan.

Viime vuonna Suomen valtio otti 10.000.000.000 euroa lainaa ja talouskasvu oli -1,4%: todella fantastinen suoritus Kataisen ku(u)sipäiseltä hallitukselta.

Paskapuhetta. 80-luvun pankkikriisi ja siitä seurannut 90-luvun lama oli SDPn vahvan markan politiikan tulos ja Keskustan Aho ja Kokoomuksen Viinanen sai tehdä valtavan urakan nostamalla Suomen demareiden kaivamasta suosta.

Kokoomuksen ansiosta velanottotahti on pysynyt maltillisena. Mikä tahansa työväkeä kosiskeleva puolue olisi joutunut jättää säästöt ja elvytystoimet tekemättä ja velkaantuminen olisi aivan toisella tasolla.

[QUOTE="vieras.";29752618]Ei ole, silti ei tätä tilannetta kukaan sen paremmin olisi pystynyt hoitamaan. Kyse on maailmantalouden kokoisista ongelmista, joissa Suomen kokoinen valtio yrittää jotenkin kellua pinnalla. Tai kerro ihmeessä reseptisi, miten homma olisi hoidettu 'oikein'.[/QUOTE]

Homma olisi hoidettu sillä tavalla oikein, että ne rahat mitkä kylvettiin etelän vetelille veronkiertäjille olisi pitänyt käyttää kotimaassa tehtäviin investointeihin, koska se olisi oikeasti pelastanut isien ja äitien työpaikat. Mutta ethän sinä tätä tajua.

SDP on vesittänyt ja estänyt vättämöttömiä elvytystoimia koko nykyisen hallituskauden aikana.

Suomen ainoa toivo on että seuraava hallitus on Kokoomuksen ja Keskustan kahden puolueen hallitus ja KAIKKI huru-ukot ja maanpetturipunikit ovat oppositiossa.

[QUOTE="vieras.";29752629]Paskapuhetta. 80-luvun pankkikriisi ja siitä seurannut 90-luvun lama oli SDPn vahvan markan politiikan tulos ja Keskustan Aho ja Kokoomuksen Viinanen sai tehdä valtavan urakan nostamalla Suomen demareiden kaivamasta suosta.

Kokoomuksen ansiosta velanottotahti on pysynyt maltillisena. Mikä tahansa työväkeä kosiskeleva puolue olisi joutunut jättää säästöt ja elvytystoimet tekemättä ja velkaantuminen olisi aivan toisella tasolla.[/QUOTE]
Se oli Kokoomuksen Holkerin hallitus, ei SDP:n;)

10.000.000.000 euroa lisää velkaa on susta maltillista:D

Aika ihmeellistä miten moni tuntuu kuvittelevan, että kaikki, mitä Suomessa on viime vuosina tapahtunut on ollut Kataisen aiheuttamaa. Mahtaa siinä olla vaikutusvaltainen mies, kun ihan yksin on koko maata pyörittänyt jo vuosia tarvitsematta ketään muuta avuksi.

Aika ihmeellistä miten moni tuntuu kuvittelevan, että kaikki, mitä Suomessa on viime vuosina tapahtunut on ollut Kataisen aiheuttamaa. Mahtaa siinä olla vaikutusvaltainen mies, kun ihan yksin on koko maata pyörittänyt jo vuosia tarvitsematta ketään muuta avuksi.

Juurikin samaa olen usein mielessäni mietiskellyt... No, syntipukkihan se asioissa aina olla pitää - syyllinen esiin, maksoi mitä vaan.

Minäkin uskon niin, että yksi mies ei tätä Euroopanlaajuista talouskriisiä ole kyllä aiheuttanut.

Ja ei, en ole koskaan kokoomusta vaaleissa äänestänyt.

Homma olisi hoidettu sillä tavalla oikein, että ne rahat mitkä kylvettiin etelän vetelille veronkiertäjille olisi pitänyt käyttää kotimaassa tehtäviin investointeihin, koska se olisi oikeasti pelastanut isien ja äitien työpaikat. Mutta ethän sinä tätä tajua.

Vieläkö sinä populismin uhrit elät siinä uskossa, että Suomi on antanut rahaa, siis antanut, "etelän vetelille"?

Populismihan uppoa nimenomaan niihin, jotka eivät osaa itse ajatella, joten turhaan Heli yrität. Ei se ymmärrä. Nuo ihmiset uskovat mihin vain, eivätkä kykene kuuntelemaan järkeä tai tunnustamaan faktoja.

Yhteistyössä