Miten nelikymppinen nainen olisi viehättävä ja vetävä? Tavisäiti siis...

• Viestiketjun aloittaja AntiikkiaAntiikkia
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29722769:
No olettehan!

Jännä muuten huomata, ne nelikymppiset miehet ovat paljon kiinnostavampia kuin jotkut parikymppiset.
no käytös voi olla hienostuneempaa kuin nuorilla kolleilla mutta täytyyhän se myöntää että ulkonäön suhteen aika tekee tepposensa

itellä tosin ei ole ollut paljoa menetettävää kun en ollu mikään komistus nuorenakaan

AntiikkiaAntiikkia (ap)
No ensinnäkin heität heti romukoppaan kaikki nuo masentavat ja itseäsi lyttäävät arvostelusanat ja ajattelut! Jestas sentään nainen - sä olet parhaassa iässä nyt (ikähän on vain numeroita mutta ennen kaikkea asennetta); kokenut ja elämää nähnyt, sensuelli sekä itsensä tunteva ja itseänsä arvostava. Ja toi viimeisin onkin se juttu.

Arvosta itseäsi eli kanna itseäsi ylpeänä - juujuu, selkä suorana ryhdikkäänä, etumus rintamasuuntaan päin joka ikisestä kurvistasi, kaarestasi ja jopa hienoisista naurujuonteistakin nauttien. Ja hymyile. :)

Ja vaihda se huono peilisi hetimmiten! :hug: - vanhentuneita ja vääristyneitä kun tahtovat aina vaan olla osoitteessa kuin osoitteessa :D...valuvikaisia kaikki tyynni.
Kiitos!! Nämä oli kauniita sanoja :) Olisipa ihana kun joku joskus sanoisi ihan kasvotusten jotain näin upeaa ihan henkilökohtaisesti.

"..."
Tyylikkyys on sellainen asia että sitä joko on tai sitten ei. Joku voi näyttää tyylikkäältä henkkamaukan vaatteissa kun taas toinen ei edes designvaatteissa. Tyylikäs ihminen myös osaa muuttaa tyyliään ajan saatossa niin että näyttää hyvältä minkä ikäisenä tahansa.

Kaunis vartalo on tietysti työn takana, mutta se kannattaa. Yleensä mitkään kuntokuurit eivät saa vartalon mallia muuttumaan miksikään. Oikeanlainen liikunta täytyy ottaa elämäntavaksi. Mun vartalon salaisuus piilee pilateksessa, joogassa ja baletissa. Kuntosalillakin käyn säännöllisesti, mutta tärkeintä on tehdä lihaksista pitkiä ja vahvoja. Venyneet lihakset toimivat paremmin ja näyttävät kauniilta.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
v.i.e.r.a.s.
Onhan noita tyylikkäitä 4kymppisiä tai lähes vaikkas kuinka paljon. En tiedä, mitä ap tarkoittaa "taviksella", kun minusta aika tavalliset naiset ovat 4kymppisenä tyylikkäitä.

Julkkiksisita Esim. Krisse Salminen on kohta 40 ja ihan tyylilkäs samoin Mira Luoti, Paula Vesala ja Lola Odusoga. Tai Jonna Tervomaa. Tyylikkyys on sitä, että on itsensä näköinen ja oloinen. Tunnen monia tuollaisia 4kymppisiä, kauniita naisia. Siis samalla tavalla tyylikkäitä ja omansa oloisia kuin mainitut julkkikset.

• Tykkää
AntiikkiaAntiikkia (ap)
Onhan noita tyylikkäitä 4kymppisiä tai lähes vaikkas kuinka paljon. En tiedä, mitä ap tarkoittaa "taviksella", kun minusta aika tavalliset naiset ovat 4kymppisenä tyylikkäitä.

Julkkiksisita Esim. Krisse Salminen on kohta 40 ja ihan tyylilkäs samoin Mira Luoti, Paula Vesala ja Lola Odusoga. Tai Jonna Tervomaa. Tyylikkyys on sitä, että on itsensä näköinen ja oloinen. Tunnen monia tuollaisia 4kymppisiä, kauniita naisia. Siis samalla tavalla tyylikkäitä ja omansa oloisia kuin mainitut julkkikset.
Totta, nämä naiset ovat tyylikkäitä. He ovat julkisuuden henkilöitä eli heillä on varmasti ollut apunaan stailisteja ja heillä on enemmän rahaa käyttää itseensä kuin Tiina Taviksella. On vain niin tylsää hukkua harmaaseen massaan, olisi ihana kun saisi kuulla joskus jotain kehuja itsestään. Eipäs niitä tule koskaan.

v.i.e.r.a.s.
Totta, nämä naiset ovat tyylikkäitä. He ovat julkisuuden henkilöitä eli heillä on varmasti ollut apunaan stailisteja ja heillä on enemmän rahaa käyttää itseensä kuin Tiina Taviksella. On vain niin tylsää hukkua harmaaseen massaan, olisi ihana kun saisi kuulla joskus jotain kehuja itsestään. Eipäs niitä tule koskaan.
No en olisi tuosta rahankäytöstä ihan varma... Ei suomalainen artisti ole rikas.

Mutta varmasti on esim. videon kuvauksissa stailisteja yms., mutta kyllä se tyylikkyys tulee siitä, että on sinut itsensä kanssa ja kantaa itsensä hyvin.

Ja jokaisella meillä on mahdollisuus hakea apua stailaukseen myös halvalla/ilmaiseksi, jos haluaa. Itse kävin paikallisella ammattikoululla "koekaniinina" eli opetusmallina värianalyysissä. Maksoi 15 euroa. Samoin olen ollut hiusmallina, joka oli minulle ilmaista. Samoin olen ollut amiksella meikkausmallina ilmaiseksi. Imin niistä oppia ja sovelsin oppeja omaan tyyliin. Jos on epävarma ja haluaa muutosta, rohkeasti vain tunkemaan itseään esim. tuollaisiin tilaisuuksiin. Soitto ammattikouluun riittää. :)

Minusta se on toisten huomioimista ja toisten arvomista :) Ihan sama meikkaako vai ei, mutta itsestä pitää huolehtia - kukaan muu ei sitä puolestasi tee. Terveys on kaikki.
Eikö tässä puhuta ulkonäköasioista. En mäkään tarkota että kulkisin tuolla kaupungilla kuset housuissa räkä poskella, mutta ei mulla ole mitään tarvetta viehättää kenenkään silmääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29722881:
Eikö tässä puhuta ulkonäköasioista. En mäkään tarkota että kulkisin tuolla kaupungilla kuset housuissa räkä poskella, mutta ei mulla ole mitään tarvetta viehättää kenenkään silmääkään.
No minusta se on toisia kunnioittavaa pukeutua hyvin, laittaa tukka ja meikata hieman. En mä ilman kanssaihmisiä laittautuisi kun harvoin. Mutta kukin tyylillään! Jos on itsevarma ja tyytyväinen ilman mitään ehostusta niin hienoa! Mun pomo on samanlainen, upeus ilman mitään meikkiä. :p

"sipsi"
Ikää mittarissa 46v. Kiloja löytyy, samoin ryppyjä silmien ympäriltä(muitakin kuin naurunryppyjä). En ota paineita. Ahtaudeun farkkuihin ja tykkään neuleista ja tunikoista. Tukan koetan pitää siististi leikattuna ja väritettynä, samoin kulmat. Mutta en minä enää jaksa paineita ulkonäöstä ottaa. anoisin, että aika aikaa kutakin :)

Tässä iässä realiteetit esim. sairastumisesta astuvat aatoksiin, itselläkin yhdeltä tärkeimmistä ystävistä poistettiin puoli vuotta sitten rinta syövän vuoksi. Olen onnellinen toistaiseksi vallalla olevasta terveydestä, en jaksa ottaa tästä alati rupsahtavasta olemuksesta kamalan suurta painetta itselleni.

Harva suomalaisista osaa antaa saati vastaanottaa kehuja, mikä sinänsä on surullista. Mutta omasta itsestäähän se tuokin lähtee. Kun hyväksyy itsensä sellaisenaan, rakastaa omaa itseään ja on tasapainossa itsensä kanssa, niin se näkyy myös muille :). Kauneus ja onnellisuus, tasapainoisuus ja seesteisyys tulevat sisältä sydämestä. Ja se sisäinen hehkuminen huomataan kyllä, vaikka kuinka menisi tuulipuvussa kauppakassit viuhtoen - ja siinä ohimennessään on niin helppoa mennä pienestikin ilahduttamaan toisen päivää ihan "vain" hymyilemällä :).

Harva suomalaisista osaa antaa saati vastaanottaa kehuja, mikä sinänsä on surullista. Mutta omasta itsestäähän se tuokin lähtee. Kun hyväksyy itsensä sellaisenaan, rakastaa omaa itseään ja on tasapainossa itsensä kanssa, niin se näkyy myös muille :). Kauneus ja onnellisuus, tasapainoisuus ja seesteisyys tulevat sisältä sydämestä. Ja se sisäinen hehkuminen huomataan kyllä, vaikka kuinka menisi tuulipuvussa kauppakassit viuhtoen - ja siinä ohimennessään on niin helppoa mennä pienestikin ilahduttamaan toisen päivää ihan "vain" hymyilemällä :).
Toi on niiiiin totta. Se seesteisyys on jotain kauneinta maailmassa :O Jos olet kauniina päästä varpaisiin mutta väsynyt, kireä ja uupunut niin et viehätä muita. Mutta jos olet huoleton ja tasapainoinen niin ihmiset hymyilee vain katsoessaan suhun! Sä sanoit ton niin täydellisesti!

No minusta se on toisia kunnioittavaa pukeutua hyvin, laittaa tukka ja meikata hieman. En mä ilman kanssaihmisiä laittautuisi kun harvoin. Mutta kukin tyylillään! Jos on itsevarma ja tyytyväinen ilman mitään ehostusta niin hienoa! Mun pomo on samanlainen, upeus ilman mitään meikkiä. :p

Sä olet kai kakskymppinen, sun kuuluukin vielä olla viehätysvoimanen että houkuttelet mahdollisimman monia panijoita. Jos siis haluat lapsia joskus.

iu
Tyylikästä ja viehättävää on, kun ihminen on sinut itsensä kanssa ja viihtyy kropassaan. Tähän tosin kuuluu myös se, että kantaa itsensä kauniisti (eli sen verran pitää kropan eteen tehdä, että ryhti pysyy hyvänä). Ei tosin kyllä sekään haittaa, että on siisti ja huoliteltu ja tilanteen mukaan puettu - mitä se nyt sitten itse kullekin merkitsee.

Mä en mene edes ruokakauppaan ulkoilpuvussa (ellen satu poikkeamaan sinne suoraan lenkiltä), enkä kovinkaan usein myöskään tukka laittamatta tai meikittömänä. Tämä tosin jotuu varmaan pitkälti siitäkin, että joka arkipäivä laittaudun "esittelykelpoiseen ilmiasuun" jo ihan työni takia, joten laittautuminen ei ole mikään erillinen vaiva ja ylimääräinen työ vaan ihan normiolomuoto. Mutta tää on vain oma tapani toimia: joku toinen voi olla (ja varmasti onkin) viehättävä ihan luomuna. Omasta olosta, itsetunnosta ja tavasta olla ja toimia (itseluottamus, ystävällisyys, hyvä mieli) on paljon kiinni.

• Tykkää
40
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29722965:
Sä olet kai kakskymppinen, sun kuuluukin vielä olla viehätysvoimanen että houkuttelet mahdollisimman monia panijoita. Jos siis haluat lapsia joskus.
Eikö nelikymppinen voi haluta olla viehättävä ja vetovoimainen, naisellinen nainen? Pitääkö tahallaan jotenkin heittäytyä epäviehättäväksi ja lakata välittämästä ulkonäöstään? Eikö naiseuden korostaminen ole iloinen asia? Itse olen ainakin seksuaalinen olento edelleen. Edelleen olen myös todistetusti hedelmällinen ja toivottavasti seksuaalinen vielä hyvin pitkään hedelmällisen ajan päätyttyäkin.

Sisäinen hehkuni voi olla suurikin, mutta on sillä ulkoisellakin merkitystä.

Toisaalta, kukin eläköön kuten haluaa. Jos sinä et halua huolehtia ulkonäöstäsi, eikä sillä ole sinulle merkitystä, niin eihän se minulta ole pois...

AntiikkiaAntiikkia (ap)
Eikö nelikymppinen voi haluta olla viehättävä ja vetovoimainen, naisellinen nainen? Pitääkö tahallaan jotenkin heittäytyä epäviehättäväksi ja lakata välittämästä ulkonäöstään? Eikö naiseuden korostaminen ole iloinen asia? Itse olen ainakin seksuaalinen olento edelleen. Edelleen olen myös todistetusti hedelmällinen ja toivottavasti seksuaalinen vielä hyvin pitkään hedelmällisen ajan päätyttyäkin.

Toisaalta, kukin eläköön kuten haluaa. Jos sinä et halua huolehtia ulkonäöstäsi, eikä sillä ole sinulle merkitystä, niin eihän se minulta ole pois...[/QUOTE

Minä en ymmärrä miksi ihminen ei nelikymppisenä pitäisi itsestään huolta. Toki voin sanoa, että painoani en minimittoihin saa, mutta liikunnan antama terveys ja jonkinlainen näkyvyys kropassa tuo varmasti myös plussaa ulkonäölle. Nelikymppisen nyt todellakin täytyy vähän meikata ja pitää ihostaan huolta. Se nyt on itsestäänselvyys. Mutta minua vaivaa se, että näillä käyttämilläni konsteilla en pääse sellaiseen lopputulokseen mitä haluaisin. En ole upea nainen vaan tosiaan sitä harmaata massaa. Haluaisin olla upea.

• Tykkää

Toisaalta, kukin eläköön kuten haluaa. Jos sinä et halua huolehtia ulkonäöstäsi, eikä sillä ole sinulle merkitystä, niin eihän se minulta ole pois...
Jokainen saa olla ihan mitä haluaa. Mutta mua ei enää kiinnosta viehättää ketään, kun noi lisääntymisasiatkin on alta hoidettu.
Naiseuden korostamisella viitannet taas sellasiin asioihin jotka saavat ihmiset vain tätimäisen näköisiksi, huulipunaa ja korkokenkiä, pottakampauksia ja sukkahousuja. Iloista.. no ehkä katsojien mielestä. :)

40
Minä en ymmärrä miksi ihminen ei nelikymppisenä pitäisi itsestään huolta. Toki voin sanoa, että painoani en minimittoihin saa, mutta liikunnan antama terveys ja jonkinlainen näkyvyys kropassa tuo varmasti myös plussaa ulkonäölle. Nelikymppisen nyt todellakin täytyy vähän meikata ja pitää ihostaan huolta. Se nyt on itsestäänselvyys. Mutta minua vaivaa se, että näillä käyttämilläni konsteilla en pääse sellaiseen lopputulokseen mitä haluaisin. En ole upea nainen vaan tosiaan sitä harmaata massaa. Haluaisin olla upea.
Todella vaikea sanoa sinua yhtään näkemättä, saati tuntematta, mistä voisi olla kyse tuohon näkymättömyyden tunteeseen. Yksi olennainen kysymys tietenkin on, että onko näkymättömyys totta vai tunne, joka ei välttämättä pidäkään paikkansa. Siis, jos et vaikka huomaa katseita joita saat?

Itselläni oli joskus nuorempana (hoikempana, kauniimpana) itsetunto-ongelmia niin, että en nähnyt, miten minusta oltiin kiinnostuneita. Vuosien myötä löysin vahvuuksiani (koskee kaikkia elämänalueita) ja sitä kautta ehkä hymyn huulilleni ja pilkettä silmäkulmaan, rentoutta, iloa ja uskallusta. Nyt uskallan ottaa katseet vastaan ja vastata niihin. Uskallan rohkeammin näyttää naisellisuuteni (ja tämä ei siis todellakaan tarkoita mitään paljasta pintaa, mutta tietty soundi lantiossa, joka heijastuu askeleisiin ja ryhtiin ja erottaa tytön naisesta :)

Rajojen rikkomista? Uusia harrastuksia? Jotain jossa koet onnistumisen elämyksiä?

• Tykkää
"poikia3"
Minä olen 46-vuotias ja ylimääräisiä kilojakin löytyy. Mulla on pitkä, vaalea, luonnonkihara ja paksu tukka. Säännöllinen meikki on värivoide ja ripsari, enempi vie helposti uskottavuuden töissä. Olen todelka vaalea ja kulmakarvatkin olemattoman värsiset, jos kulmia värittäisin, näyttäisin todella maalatulta.Minä olen todella tyytyväinen elämääni ja hehkun sisäisesti. Kuulen kehuja ulkonäöstäni niin miehiltä kuin naisiltakin.Tykkään pukeutua naisellisesti ja päälläni on yleensä hame tai mekko. Olen varma tyylistäni ja minulle sopivista väreistä. Olen todellakin ihan tavallinen tavis, mutta uskon että tyytyväisyys ja ilo tekevät minudta viehättävän.

"tipi"
Mä olen kohta nelikymppinen ja tunnen olevani nyt viehättävämpi kuin koskaan, ja saan huomiota enemmän kuin nuorempana. Itsevarmuus ja oma tyyli ratkaisee. Moni katoaa siihen harmaaseen massaan, koska kaikilla on ne samat muodin sanelemat vaatteet, kampaukset, käsilaukut jne. Kauniskin ihminen katoaa sen "univormun" alle.
Näin mä sen näen. Ja sanotaan nyt vielä, että en ole pinnallinen ihminen, en arvostele ihmisiä joille mukavuus on pääasia eikä ulkonäkö kiinnosta, mutta mua vähän masentaa se, että "laittautuvat" naiset näyttävät kaikki ihan samanlaisilta, jos joku ymmärtää, mitä tarkoitan...

Yhteistyössä