Miten nelikymppinen nainen olisi viehättävä ja vetävä? Tavisäiti siis...

• Viestiketjun aloittaja AntiikkiaAntiikkia
  • Ensimmäinen viesti
AntiikkiaAntiikkia
Kertokaapa miten nelikymppinen tavisnainen olisi viehättävä? Kyse siis tavallisesta naisesta, joka on pyöreä, ei mikään superkaunotar...
Minun reseptini on ollut liikunta, sopiva meikki/hiustyyli, nuorekas (mutta tyylikäs) pukeutuminen. Yritän olla iloinen ja reipas, ystävällinen ja huomioiva.

Mutta totuus on, että peilistä katselee pyylevä nainen, joka ei ole lainkaan upea ulkomuodoltaan vaan juurikin sellainen matami, joita tulee Prismassa vastaan peräjälkeen. Olisihan se mukava päästä näistä ajatuksista eroon ja vaan keskittyä elämäänsä, mutta kun sitä kadehtii juurikin niitä upeita naisia, jotka nelikymppisinäkin näyttävät aivan mielettömiltä.

Kertokaapa miten nelikymppinen tavisnainen olisi viehättävä? Kyse siis tavallisesta naisesta, joka on pyöreä, ei mikään superkaunotar...
Minun reseptini on ollut liikunta, sopiva meikki/hiustyyli, nuorekas (mutta tyylikäs) pukeutuminen. Yritän olla iloinen ja reipas, ystävällinen ja huomioiva.

Mutta totuus on, että peilistä katselee pyylevä nainen, joka ei ole lainkaan upea ulkomuodoltaan vaan juurikin sellainen matami, joita tulee Prismassa vastaan peräjälkeen. Olisihan se mukava päästä näistä ajatuksista eroon ja vaan keskittyä elämäänsä, mutta kun sitä kadehtii juurikin niitä upeita naisia, jotka nelikymppisinäkin näyttävät aivan mielettömiltä.
no ei me nelikymppiset miehetkään nyt yleensä niin ihmeellisiä olla

"noh"
Näyttääkö kukaan nelikymppinen niinkään mielettömältä?
Ja tarviikokaan enää?

Se on kaunista, jos ihminen viihtyy itsessään. Mutta ei nelikymppinen enää kaksikymppiseltä näytä mitenkään, eikä mun mielestä ole mitään syytäkään sille, että pitäis.

no ei me nelikymppiset miehetkään nyt yleensä niin ihmeellisiä olla
No niinpä ja silti kelpaa. Harvemmassa on ne mielettömät tapaukset. Ja mikä nyt kenellekin on mieletöntä. Onko se sellanen joka työkseen seuraa personaltrainerinsä liikunta-ja ravinto-oppeja, on hiuslisäkkeet, pakkelit yms. vai joku aivan tavis, joka ei kadehti muita ja on tyytyväinen itseensä?

AntiikkiaAntiikkia (ap)
Kun nyt vaan ei haluaisi olla tylsä paksu tavismamma.... mutta kun on... nuorena auttoi pienet tehodieetit yms yms, mutta nyt on yritetty pitkäaikaisia kuntoiludieettejä ja terveellisiä syömisiä. Totuus tosiaan on se, että suomalaisista naisista monikaan ei näytä upealta nelikymppisenä. Monet ovat niin mammoja ja antavat itsensä olla, mutta ei vaan ole minun juttuni.

Kerro sun äidin valinnoista sitten, vai onks geenit vaan niin hyvät?
Geenit on hyvät mutta kyllä myös pitää huolta itsestään tavallista huolellisemmin. Harrastaa body pumppia ja sisäpyöräilyä 2krt/vko ja syö terveellisesti, mut ei kieltäydy viinistä ja makeasta silloin tällöin. Ainoa mikä on sen helmasynti on huonot unenlahjat, eikä suostu ottaa unilääkettä :D

vierasa
Mun mielestä se, että hiukset on värjätty ja laitettu nätiksi ja naamassa on meikkiä on jo todella merkittävä asia. Suomalaiset hiukset yleensä on niin mitättömän väriset ja ohuet ja huonokuntoiset. Kehystää kasvoja kauniisti, jos niissä on nätti, kiiltävä väri ja niitä on vähän laitettu. Ei nyt mitään hurjaa kampausta tarvi olla mutta jos on esimerkiksi pitkiin hiuksiin saatu vähän volyymia ja laineita latvoihin niin näyttää jo hurjan paljon paremmalta kuin ne päätä pitkin valuvat ohuet langat. Meikkiäkään ei tarvi olla paljon, mutta jos iho on tasaisen näköinen ja silmiä korostettu ripsivärillä (tai jopa tekoripsillä) ja kajalilla kasvot pääsevät paljon paremmin oikeuksiinsa. Ja kulmakarvat! Ne on tärkeät eli siistit ja värjätyt niin korostavat nätisti kasvoja ja silmiä.

Ja kaikista tärkeintä on hyvä ryhti ja iloinen hymy.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
40
Huulipuna ja muu meikki, pitkät tai puolipitkät hiukset. Ja itsevarma, ryhdikäs olemus. Siinä jotain, minkä luulen vaikuttavan siihen, että itse saan huomiota riippumatta oliko päällä farkut + huppari tai korkosaappaat ja mekko.

"Kemeli"
Mun äiti oli todella hyvännäköinen nelikymppisenä (muistan hyvin, koska olin silloin jo itsekin täysi-ikäinen). Äitini on luonnollisen kaunis, ei tarvitse meikkiä kuin ripauksen. Hiukset ovat tummat ja taipuisat, ei tarvitse kuin kuivata ja valmista on. Äitini ei ole koskaan ollut mikään hoikkeliini, mutta hänella on kuitenkin tiimalasivartalo, joten pieni pyöreyskään ei ole haitannut. Lisäksi äitini on ollut aina hyvä valitsemaan vaatteita, joten nekin ovat vain kaunistaneet entisestään. Ehkä nelikymppisellä kauneinta on se freesiys ja luonnollisuus. Pakkelointi ja tärkkäys saa näyttämään vaan epätoivoiselta ja suorastaan rumalta. Eli itsestä pitää huolehtia, mutta sotamaalauksia ja muka-nuorekasta glitteribilehärvellystä ei tarvita.

vierasa
[QUOTE="Kemeli";29722632]Mun äiti oli todella hyvännäköinen nelikymppisenä (muistan hyvin, koska olin silloin jo itsekin täysi-ikäinen). Äitini on luonnollisen kaunis, ei tarvitse meikkiä kuin ripauksen. Hiukset ovat tummat ja taipuisat, ei tarvitse kuin kuivata ja valmista on. Äitini ei ole koskaan ollut mikään hoikkeliini, mutta hänella on kuitenkin tiimalasivartalo, joten pieni pyöreyskään ei ole haitannut. Lisäksi äitini on ollut aina hyvä valitsemaan vaatteita, joten nekin ovat vain kaunistaneet entisestään. Ehkä nelikymppisellä kauneinta on se freesiys ja luonnollisuus. Pakkelointi ja tärkkäys saa näyttämään vaan epätoivoiselta ja suorastaan rumalta. Eli itsestä pitää huolehtia, mutta sotamaalauksia ja muka-nuorekasta glitteribilehärvellystä ei tarvita.[/QUOTE]

Tämäkin on kyllä totta, että ne blondatut hiustenpidennykset, tekokynnet ja itseruskettava näyttävät sen nelikymppisen päällä vielä säälittävämmältä kuin sen kaksikymppisen päällä.

AntiikkiaAntiikkia (ap)
Olis muuten kauhee kohtalo jos vielä liki viiskymppisenä tarttis olla "houkutteleva" ja ravistella rumimpia irti lahkeistaan.

On ihan kiva käydä prismassa ostamassa juustoa ja makkaraa semmoisena kuin olen- meiningillä.
Ai no mun mielestä ei ole. Haluan olla nätti ja itsestään huolehtivan näköinen. Olisi sangen mukavaa saada joskus vastakkaiselta sukupuolelta huomiota, mutta valitettavasti sitä ei kyllä tipu muuta kuin ystävyysmielellä.

Olis muuten kauhee kohtalo jos vielä liki viiskymppisenä tarttis olla "houkutteleva" ja ravistella rumimpia irti lahkeistaan.

On ihan kiva käydä prismassa ostamassa juustoa ja makkaraa semmoisena kuin olen- meiningillä.

Mä olen kanssa sitä mieltä että on hienoa kun ei "täydy" enää näyttää hyvältä. Se tässä ikääntymisessä onkin hauskinta, kiinnostaa ihan muut asiat kun on haistattanut vitut itsensä kyttäämiselle. :)
Tai näin itse koen, voihan niitä ikuisessa ulkonäköpaineissa rypijöitä olla mun ikäsissäkin. Mutta jotenkin se on vähän säälittävää.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29722701:
Mä olen kanssa sitä mieltä että on hienoa kun ei "täydy" enää näyttää hyvältä. Se tässä ikääntymisessä onkin hauskinta, kiinnostaa ihan muut asiat kun on haistattanut vitut itsensä kyttäämiselle. :)
Tai näin itse koen, voihan niitä ikuisessa ulkonäköpaineissa rypijöitä olla mun ikäsissäkin. Mutta jotenkin se on vähän säälittävää.
Minusta se on toisten huomioimista ja toisten arvomista :) Ihan sama meikkaako vai ei, mutta itsestä pitää huolehtia - kukaan muu ei sitä puolestasi tee. Terveys on kaikki.

No ensinnäkin heität heti romukoppaan kaikki nuo masentavat ja itseäsi lyttäävät arvostelusanat ja ajattelut! Jestas sentään nainen - sä olet parhaassa iässä nyt (ikähän on vain numeroita mutta ennen kaikkea asennetta); kokenut ja elämää nähnyt, sensuelli sekä itsensä tunteva ja itseänsä arvostava. Ja toi viimeisin onkin se juttu.

Arvosta itseäsi eli kanna itseäsi ylpeänä - juujuu, selkä suorana ryhdikkäänä, etumus rintamasuuntaan päin joka ikisestä kurvistasi, kaarestasi ja jopa hienoisista naurujuonteistakin nauttien. Ja hymyile. :)

Ja vaihda se huono peilisi hetimmiten! :hug: - vanhentuneita ja vääristyneitä kun tahtovat aina vaan olla osoitteessa kuin osoitteessa :D...valuvikaisia kaikki tyynni.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
40
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29722672:
Huulipuna sopii hyvin harvan naamaan. Näyttää vaan ku ois menkat naamassa useammalla.
Toi on sun mielipide. Itse olen aivan eri mieltä ja havaintoni tukevat myös sitä näkemystä, että huulipuna todellakin piristää ja raikastaa kasvoja ja lisää viehättävyyttä.

Moni kommentoi, että tartteeko sitä niin viehättävä ollakaan. Itselleni se on tärkeää ja myös se on kivaa, että huomaa omaavansa yhä naisellista vetovoimaa. Eikä siihen tarvita paljasta pintaa. Aavistuksenomaista flirttiä, kuten vaihdetaan pieni hymy kauppareissun keskellä ja kummasti tulee arkeen lisää piristystä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä