Jos on joskus ollut huoran maine...

  • Viestiketjun aloittaja Sani-Marianna
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Ei oo mahdollista että maine seuraa koko Suomeen. Sun pitää vaan muuttaa sieltä sun pikkkupaikkakunnalta pois, niin eiköhän jutut lopu siihen.
No siis olen jo muuttanut. Ihmettelen vaan ihmisiä jotka vielä 40-vuotiaanakin joutuu olemaan maineensa kanssa tekemisissä, mikä oli joskus ala-ikäisenä.

Et kuulema ei tarvii kun olla niin että joku näkee sut jossain niin eiköhän lähde jutut taas leviämään.

Että vanhan kansan sanonnan mukaan maailma on pieni paikka.

Ja suomi on myös joidenkin mielestä pieni maa.

Ja kuulemma piirit on isoista, pienempiin paikkoihin aina sellaiset että joku tuntee jonkun ja näin ollen ne liittyvät sitten toisiinsa.
 
vierras
No sitten sitä ois kannattanut silloin alaikäisenä ajatella että mitä puuhaa ettei saa moista mainetta. Kyllä suurimmalla osalla kuitenkin sitä järkeä teininä jo on.
 
"moimoi"
" jotkut kertoivat että eivät ole maineestaan päässeet eroon koko suomessa"

Höpöhöpö, älä nyt kaikkea usko. Ei todellakaan ole noin :D Nyt vähän järkeä päähän ja ajattelet realistisesti. Aikuisilla ihmisillä on kuule paljon muutakin ajateltavaa kuin joku teini-iän maine tai kenenkään toisen vanhat tekemiset. Kamoon.
 
[QUOTE="moimoi";29682983]
Höpöhöpö, älä nyt kaikkea usko. Ei todellakaan ole noin :D Nyt vähän järkeä päähän ja ajattelet realistisesti. Aikuisilla ihmisillä on kuule paljon muutakin ajateltavaa kuin joku teini-iän maine tai kenenkään toisen vanhat tekemiset. Kamoon.[/QUOTE]

No juurikin näin. Mietipä AP oikeasti, että miten tuo toimisi. Marjo näkee kaupungilla Pirjon, joka on joskus alaikäisenä sekoillut. Marjo kertoo asiasta ja ehkäpä jopa huorittelee Pirjoa Päiville, joka ei tunne Pirjoa. Miksi Päiviä kiinnostaisi ihan yhtään Pirjon maine jostain parinkymmenen vuoden takaa?
 
vierras
Sä voisit aloittaja mennä neuvomaan tuohon ketjuun tuota 13-14-vuotiasta tyttöä miten elää niin että ehtii vielä pelastaa maineensa ja kiusaaaminen loppuu, ettei se joudu kärsimään samaa kohtaloa kuin sinä. Tai voit siis kertoa miten ei ainakaan kannata toimia tai maine seuraa koko elämän (eli miten itse toimit kun sulle kävi noin)

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12053113
 
"Rea Listi"
Sulla on selkeästi hyvin konservatiinen ja seksistinen ajattelutapa, samanlainen kuin niillä huorittelijoilla. Siksi loukkaannut.
Sulla näyttää olevan ajattelutapana, että kaikki haukkuminen pitää hyväksyä eikä mistään saa loukkaantua. Harva ihminen on niin terästä, että mikään ei satuta.

En ole konservatiivinen enkä seksistinen vaan olen tunteva ihminen. En ymmärrä tuota ajattelutapaa mikä sulla on, että mistään haukkumisesta ei saisi loukkaantua.
 
ap.
[QUOTE="moimoi";29682983]" jotkut kertoivat että eivät ole maineestaan päässeet eroon koko suomessa"

Höpöhöpö, älä nyt kaikkea usko. Ei todellakaan ole noin :D Nyt vähän järkeä päähän ja ajattelet realistisesti. Aikuisilla ihmisillä on kuule paljon muutakin ajateltavaa kuin joku teini-iän maine tai kenenkään toisen vanhat tekemiset. Kamoon.[/QUOTE]

Nii no mä vaan rupesin realistisesti miettimään että miten todennäköistä on että asiat ja piirit yhdistyvät toisiinsa... tässä suomen kokosessa maassa. Että miten todennäköistä on, että menneisyyteensä jossain vaiheessa törmää, jos joku pikkupaikkakunnan kokoinen nuoriso tietää mitä sinä olet joskus ollut.
 
fff
Minusta tuntuu että nämä "hurja maineeni kulkee perässäni ympäri Suomea" -tyypit kuvittelevat turhan paljon itsestään.

Oikeastiko luulette että 3kymppiset jaksavat jauhaa siitä mitä joku täysin turha luokkakaveri on tehnyt ala-asteella? Ihan kuin heillä ei olisi muuta tekemistä?
 
ap.
No juurikin näin. Mietipä AP oikeasti, että miten tuo toimisi. Marjo näkee kaupungilla Pirjon, joka on joskus alaikäisenä sekoillut. Marjo kertoo asiasta ja ehkäpä jopa huorittelee Pirjoa Päiville, joka ei tunne Pirjoa. Miksi Päiviä kiinnostaisi ihan yhtään Pirjon maine jostain parinkymmenen vuoden takaa?
No juoruilu on esim. joidenkin ihmisten huvi?

Jos inhoaa minua oikeen paljon ja haluaa vaan kiduttaa eli mustamaalata, sen kummemmin ajattelematta että mitä mulle vieläkin voi siitä seurata ja että minuun voi sattua hyvin paljon? yhtä paljon kun sillon ala-ikäsenä ja teini-ikäsenä tyttönä.

Esim. baarissa vois olla hyvin todennäkösesti tuollanen tilanne. Jos samaan aikaan satutaan. Kännissä höpöttelee että toi on se ja jos mulla on joku mies mukana, niin tokasee vaikka ilkeästi että onko tuo joku hoito vai oma...

Sit jos mulla on lapsia niin niiltä vois hajota niiden juorujen takia perhe ja kaikki. Onko se ihan oikein niitä lapsiakaan kohtaan?
 
ap.
Sä voisit aloittaja mennä neuvomaan tuohon ketjuun tuota 13-14-vuotiasta tyttöä miten elää niin että ehtii vielä pelastaa maineensa ja kiusaaaminen loppuu, ettei se joudu kärsimään samaa kohtaloa kuin sinä. Tai voit siis kertoa miten ei ainakaan kannata toimia tai maine seuraa koko elämän (eli miten itse toimit kun sulle kävi noin)

Meidän koulussa kiusataan yhtä tyttöä huoraksi - Kiusaaminen - Suomi24
No mikähän mun kohtalo sitten on??

Olenko tehnyt jotain NIIN PAHAA että ainut mun tehtävä on täällä enää kärsiä ja toimia muille ihmisille pelkkänä varottavana esimerkkinä? HÄ!?

Ja vois käydä lukasemassa tuon ketjun.

Mutta eiköhän sitä aina tuu toimittua tietyllä tavalla tai sitten ei mitenkään, silti voi joutua huoritelluksi..

Ja maine seuraa koko elämän? juu taidan vetää ranteet auki.
 
ap.
itelläni oli huoran maine,poistuni kuvioista ja poltin sillat nyt on enää muistot
Hieno homma!

Itellä sama.

Mä vaan järkytyin noihin jotka ovat kärsineet samoista asioista ja joutuneet myöhemmin törmäämään menneisyyteensä... onko se siis arpa peliä, ikään kuin että sulla on hyvä arpa tai huono arpa, tollasenkin ala-ikäisenä tehdyn sekoilun takia että törmääkö vai ei?
 
ap.
[QUOTE="Rea Listi";29683521]Sulla näyttää olevan ajattelutapana, että kaikki haukkuminen pitää hyväksyä eikä mistään saa loukkaantua. Harva ihminen on niin terästä, että mikään ei satuta.

En ole konservatiivinen enkä seksistinen vaan olen tunteva ihminen. En ymmärrä tuota ajattelutapaa mikä sulla on, että mistään haukkumisesta ei saisi loukkaantua.[/QUOTE]

No sekstistinen ihminen mie oonkii. Pitäskö mun luopua sit koko loppuiäks seksikkyydestäni koska olen saanut joskus huoran maineen?? pitäiskö mun lopettaa myös seksin harrastus? enkö saisi nauttia enää asioista?

Näihin haluaisin mielellään vastauksen.

Tosin aika paha varmaan enää lopettaa kyllä tuota seksin harrastamista, kun on saanut 2011 ja 2013 syntyneet lapsetkin aikaan.
 
ap.
Minusta tuntuu että nämä "hurja maineeni kulkee perässäni ympäri Suomea" -tyypit kuvittelevat turhan paljon itsestään.

Oikeastiko luulette että 3kymppiset jaksavat jauhaa siitä mitä joku täysin turha luokkakaveri on tehnyt ala-asteella? Ihan kuin heillä ei olisi muuta tekemistä?
No kun se voi näyttää olevan aivan mahdollista... :D

Järkytyin itekki.

En miekään enää haluais et kukaan mua siinä yhteydessä muistelis! kun en mielestäni kovin paha kuitenkaan ollut. Haluaisin vaan unohtaa kaiken, yleensä kun näillä huoritetuilla tytöillä, ainakin monella, on ollut muutenkin vaikeaa. Ellette ole pistäneet merkille...
 
ap.
[QUOTE="vieras.";29684315]Kyllä sen verran järkeä että tyttö osaa olla huoraamatta, mutta tämä edellyttää että kasvatus ja kotiolot ovat kunnossa.[/QUOTE]

Huoraamatta, no olenko minä sitten ihan virallisesti huorannut jos olen säätänyt ja sähläillyt pelkästään poikien kanssa? muiden puheissa harrastanut seksiä sen ja sen kanssa..

Minä nyt otan ihan nöyrästi sitten sen vastauksen vastaan.

Ja minulla ei nuo jälkimmäiset todellakaan ollut. Mutta tuntuu että ei kukaan välitä tai ketään ei kiinnosta? huora kun huora. :D ja jos kulissit on onnistuttu ylläpitämään, niin miten mä saisin muut ihmiset ymmärtämään että meillä ei 4 seinän sisällä ollut kaikki todellakaan ok?

Ja mähän en esim. minkäänlaista seksuaalikasvatusta saanut.

Niin pitäisikö nyt tämän takia minun kärsiä sitten koko loppuelämä?

Entä eikö tyttö tai poika voi hakea muutenkin vain seksuaalisia kokemuksia murros/teini-iässä holtittomastikkin? kaikki on niin uutta, on kokematon. Haluaa sitä kokemusta, oppia miten flirttaillaan poikien kanssa tai tyttöjen ja miten harrastetaan seksiä. Se tuntuu myös hyvälle. Siihen asti ennen kun muut alkaa nimittelemään. Haluaa tuntea itsensä kauniiksi/komeaksi, viehättäväksi, seksikkääksi, haluttavaksi, jos huomaa että sinusta ollaan kiinostuttu enemmän kuin muista... tekee mieli vaan lisätä pökköä pesään. On siistiä olla suosituin ja halutuin. Onko tää susta osa normaalia nuoren ajatusmailmaa?
 
säpäle harmaana
No juoruilu on esim. joidenkin ihmisten huvi?

Jos inhoaa minua oikeen paljon ja haluaa vaan kiduttaa eli mustamaalata, sen kummemmin ajattelematta että mitä mulle vieläkin voi siitä seurata ja että minuun voi sattua hyvin paljon? yhtä paljon kun sillon ala-ikäsenä ja teini-ikäsenä tyttönä.

Esim. baarissa vois olla hyvin todennäkösesti tuollanen tilanne. Jos samaan aikaan satutaan. Kännissä höpöttelee että toi on se ja jos mulla on joku mies mukana, niin tokasee vaikka ilkeästi että onko tuo joku hoito vai oma...

Sit jos mulla on lapsia niin niiltä vois hajota niiden juorujen takia perhe ja kaikki. Onko se ihan oikein niitä lapsiakaan kohtaan?
Jos sinulla on mies ja todennäköisesti muitakin tuttavia uudella paikkakunnalla, heille todennäköisesti merkitsee enemmän se, mitä olet nyt, kuin se, mitä joku nuoruuden toilailuistasi kännissä baarissa selittää. En kyllä keksi yhtään aikuisiällä tapaamaani ihmistä, josta olisin jälkikäteen muuttanut käsitystäni baarijuorujen perusteella. Varsinkin, jos ne baarijuorut koskevat henkilön tekemisiä 13-vuotiaana.
 
"Vierailija"
Sinullahan se ongelma tuntuu olevan. Itse en ole törmännyt aikuisiällä vastaavaan. Ja eihän ne asiat ihmisten muistista katoa, vaikka ikää tulee, joten sellast se on, deal with it.
 
ap.
[QUOTE="huhhei";29684391]Et oo penaalin terävin horo.[/QUOTE]

Mitenkähän niin...? :D mä haluaisin ehdottomasti kuulla tästä vihjailusta lisää!

Siis jos nainen on sekstistinen, seksuaalinen, seksikäs, korkea libido, vapaamielinen, millä nimillä nyt sitä ikinä haluaa kutsuakkaan... onko se automaattisesti HORO?

Aiaiaiaiai... mä en ois ikinä halunnu syntyä naissukupuoleen tällä luonteella. :(
 

Yhteistyössä