Mistä aloittaa? Noh, ala vaikka tuijottamaan joka päivä tv7, itse suurimmassa epätoivossa katsoin sieltä vaan ohjelman toisensa perään (mm. Polvijärven pastori, Peittämättömin kasvoin, Armon kalliolla). Ja luin Raamattua, ja rukoilin lähes tauotta. Oli se kauheaa aikaa. Kun en juuri muuta pystynyt ahdistukseltani tekemään. Mulla oli monta vuotta enemmän ja vähemmän joka sortin ahdinkoa, mutta se pahin, mikä ajo todella etsimällä etsimään Jumalan kasvoja ja tahtoa ilmanehtoja, ja aidosti luovuttamaan oma elämä Korkeimman käsiin kesti ehkä 2-3kk. Klisee varmaan mutta täysin yliluonnollisella tavalla asiani sitten järjestyivät kun uskalsin luovuttaa, suomeksi kun aloin rukoilla että Tapahtukoon Sinun tahtosi, ei kuten minun tahtoni.
Eli to do- lista kuuluisi kai jotenkin näin:
1. Etsimällä etsi kuten nytkin teet, katso sitä netti-tv7 (ohjelma-arkisto), rukoile, äläkä vaan luovuta kun olet jo noin pitkällä.
2. tee parannus synneistäsi ja palaa omilta polultasi takaisin Jumalan polulle. Tärkeää! Tätä kohtaa ei voi skipata. Mulla meni n. 7 vuotta tämän asian toteamiseen ja usko pois että yritin kiertää vaikka millä.
3. luovuta, Herran tahto sinua kohtaan on hyvä ja oikea, vaikka se ehkä sisältäisikin ei-kivoja asioita ja päätöksiä (mm. joistain huonoista ihmissuhteista ja tavoista luopumista)
Nämä 3 seikkaa olivat avain omaan tilanteeseen.