Töykeyden huippu! (äiti ei saanut yhtään joustoa)

• Viestiketjun aloittaja Siirivaan
  • Ensimmäinen viesti
"hmh"
Kuka sitten olikaan oikeassa, tuo nainen vai opettajat, niin aika tylyyn tyylin vastasi.

Täällä tietenkin enemmistön mielestä vika on ap:ssa, kuten aina. Ap:n toive on aivan kohtuullinen.
Toivoa on kohtuullista. Kohtuutonta on vaatia että varmasti saa jonkun tietyn harjoittelupaikan. Opintosihteereillä on joillain aloilla suuria hankaluuksia saada "myytyä" opiskelijoitaan minnekään harjoittelijoiksi...

Ehkä koko aloitus oli provo, ja varmaan olikin. Ap rakensi sen siten että halusi varmistaa sen että varmasti saa paikan läheltä, ja sitten opintosihteeri oli pölö eikä luvannut. Ja palsta vaahtoaa.

Nainen on naiselle susi, näkyy hyvin tässä ketjussa...

Jos jollain on 11kk vauva tai on yksinhuoltaja vailla tukiverkostia, on mielestäni ihan oikeita syitä saada paikka löhempää. Myös sairastunut läheinen, joka tarvii päivittäistä apua, voi olla lapsettomankin syy.

kohta taas ketju missä ihmetellää, kuinka joku voi jättää 3 vuotiaan viikoksi kotiin reissun ajaksi, mutta silti on ok, jos 11kk riepotellaan viikko isältä mummon kautta kummille tai jätetään viikoksi (isän koulupäivien ajoiksi) yksin vieraaseen päiväkotiin, josta ei tule pysyvää paikkaa. Kenties tissiltäkin pitää vieroittaa. Tai vaihtoehtoisesti haukutaan, kun äidit loisii vain kotona, mutta kun jollain intoa opiskella, sekin tehdään vaikeaksi.

Haluammeko hyvää lapsille vai onko aikuisten elämä lemmikkeineen ja harrastuksineen tärkeämpi?

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Nainen on naiselle susi, näkyy hyvin tässä ketjussa...

Jos jollain on 11kk vauva tai on yksinhuoltaja vailla tukiverkostia, on mielestäni ihan oikeita syitä saada paikka löhempää. Myös sairastunut läheinen, joka tarvii päivittäistä apua, voi olla lapsettomankin syy.

kohta taas ketju missä ihmetellää, kuinka joku voi jättää 3 vuotiaan viikoksi kotiin reissun ajaksi, mutta silti on ok, jos 11kk riepotellaan viikko isältä mummon kautta kummille tai jätetään viikoksi (isän koulupäivien ajoiksi) yksin vieraaseen päiväkotiin, josta ei tule pysyvää paikkaa. Kenties tissiltäkin pitää vieroittaa. Tai vaihtoehtoisesti haukutaan, kun äidit loisii vain kotona, mutta kun jollain intoa opiskella, sekin tehdään vaikeaksi.

Haluammeko hyvää lapsille vai onko aikuisten elämä lemmikkeineen ja harrastuksineen tärkeämpi?
Näin :/ Ikävää että kaikessa pitää hankaloittaa toisten elämää eikä vähimmässäkään määrin saa olettaa (tarvittaessa vaatia) inhimillisyyttä. Edes samassa elämäntilanteessa olevilta äideiltä jos ei saa ymmärrystä ja "puolustusta" niin ei voi sanoa kun että aika raakaa. :O Onneksi tosielämässä tälläisiä läpämätiä suoraan sanottuna on melkoisen vähän - tai sitten he tajuavat pitää suunsa kiinni.

Potkulle tiedoksi: Kaikkien etu on, että meidän lapset ovat hyvinvoivia :) Lapsissa on tulevaisuus ja yhteiskunta luojan kiitos tukee lapsiperheitä ja tulee tekemään niin jatkossakin. Rahallisesti ja inhimillisesti SE on ainoa keino tuottaa lisää hyvinvointia.

"sipsi"
Minä ajattelen asiaa niinkin päin, että jos lapsi on vielä hyvin pieni, ja opintoihin sisältyy paljon työssäoppimista (meillä vuorotyötä, paikat eivät aina jalkamatkan päässä) niin hyvä vaihtoehto on lykätä opintoja ja keskittyä siihen vain kerran pienenä olevaan lapseen.

Ja nämä asiat jutellaan valintahaastattelussa erittäin tarkasti. Tiedän mistä puhun, kun olen vuorotöissä pitkähkön matkan päässä kulkenut lapsen ollessa pikkuinen.

Ihminen on eläin siinä missä käärmekin. Etkö tiennyt?

Naurettavinta on hakea koulutukseen johon kuuluu harjoittelut myös toisella paikkakunnalla ja alkaa vaatimaan erityiskohtelua kun on lapsia. Mulla on silloin ihan yhtäläinen oikeus saada erityiskohtelua lemmikkieni takia...
Ei ne lapset ole yhtään sen erilaisempia kuin minun lemmikkini... Sinulle ehkä lapset ovat maailman napa, mulle lemmikit..
Hehe, itket varmasti myös työnantajallesi kun tarvis jäädä nuhaisen käärmeen kanssa kotiin :)?
Sulle eläimet on yhtä kuin ihmiset, mutta hei - tää yhteiskunta ei sun käärmeillä tai muillakaan lemmikeillä elä. Se elää ihan meidän veronmaksajien eli ihmisten voimasta. Kuinka paljon sun lemmikit tuottaa yhteiskunnalle, noin niin kuin karkeasti :)? Mitä, 0 €?? Ei voi mitenkään pitää paikkaansa... ;)

Hehe, itket varmasti myös työnantajallesi kun tarvis jäädä nuhaisen käärmeen kanssa kotiin :)?
Sulle eläimet on yhtä kuin ihmiset, mutta hei - tää yhteiskunta ei sun käärmeillä tai muillakaan lemmikeillä elä. Se elää ihan meidän veronmaksajien eli ihmisten voimasta. Kuinka paljon sun lemmikit tuottaa yhteiskunnalle, noin niin kuin karkeasti :)? Mitä, 0 €?? Ei voi mitenkään pitää paikkaansa... ;)
Ja sun lapses tuottaa tälle valtiolle ensimmäisinä vuosinaan ja kuinka paljon se kuluttaa valtion rahoja?
On aivan turha alkaa mulle kertoilemaan miten tämä valtio pyörii, luuetko etten sitä tiedä?
Ja mietihän miten paljon tuotat sinäkin persnettoa työnantajallesi kun pentusi ovat räkäsinä himassa ja sinun on pakko jäädä niitä hoitamaan? Sinulle pitää maksaa palkka siltä ajalta samoin sinulle joudutaan hankkimaan sijainen. Oletko todellakaan miettinyt miten paljon minä tuotan enemmän tälle valtiolle kuin sinä?

Ja kyllä kuule, jos lemmikkini tulee sairaaksi niin tasan olen silloin poissa töistä. Niinhän sinäkin olet kun penskas tulee kipeeks, miksi siis minä en saisi olla poissa?

Missä kohtaa olen sanonut edes, että mulla olis käärme? Ihania oletuksia ja yleistyksiä ihmisillä! :D

Eli pitäiskö munki tehä lapsia sen takia, että joku maksaa mun vanhuusajan elämisen, kattoo etten ole yksin ja vieläpä hoitaa kun olen riittävän vanha?
Kuka maksaa kun mammat makaa himas sohval persaus homeessa ja tehtailee kakaroita? Kuka maksaa kun nämä isänmaantoivot ovat kipeinä? Kuka maksaa kun nämä isänmaantoivot eivät menekään töihin vaan päätyvät valtion hotelliin asustelemaan? Kuka myös maksaa näiden mammojen tuet joita ei kiinnosta työnteko, vaan kuvitellaan tittelin "kotiäiti" olevan ammatti?

On aivan naurettavaa tarttua siihen, että mulle lemmikkini ovat tärkeämpiä kuin yksikään ihminen. Teistä kukaan ei voi taata, että ne omat pikku piperoiset alkaisivat tekemään töitä ja eläisivät lunnon kansalaisina. Toki toivoa aina pitää sen asian puolesta, mutta totuus voi olla ihan toista.

Ja tietääkseni tämä keskustelu EI käsittele potkun lemmikkejä ja potkun eläkkeen maksuja, vaan ihan puhtaasti sitä, että eräs toinen mamma on kyrsiintynyt siitä, ettei välttämättä saakaan harjoittelupaikkaa kohtisohvan vierestä vaan joutuu näkemään vaivaa sen asian eteen, että saisi harjoittelupaikan..!!

Ja sun lapses tuottaa tälle valtiolle ensimmäisinä vuosinaan ja kuinka paljon se kuluttaa valtion rahoja?
On aivan turha alkaa mulle kertoilemaan miten tämä valtio pyörii, luuetko etten sitä tiedä?
Ja mietihän miten paljon tuotat sinäkin persnettoa työnantajallesi kun pentusi ovat räkäsinä himassa ja sinun on pakko jäädä niitä hoitamaan? Sinulle pitää maksaa palkka siltä ajalta samoin sinulle joudutaan hankkimaan sijainen. Oletko todellakaan miettinyt miten paljon minä tuotan enemmän tälle valtiolle kuin sinä?

Ja kyllä kuule, jos lemmikkini tulee sairaaksi niin tasan olen silloin poissa töistä. Niinhän sinäkin olet kun penskas tulee kipeeks, miksi siis minä en saisi olla poissa?
Potku, mä niin arvasin että sä tartut tuohon "pentuni" tuottamiseen elämänsä ensimmäisinä vuosina. Mun jälkikasvustani tulee tässä yhteiskunnassa varmasti varsin mallikas veronmaksaja, kiitos vaan :). Hän, yhdessä muiden tämän hetkisten "räkänokkien" kanssa, tulee maksamaan myös Sinun terveydenhuollon ja eläkkeen, koska sinun käärmeesi ei siihen jostain syystä kykene. Vaikka onhan hän nyt sentään yhtä arvokas kuin ihminen.. eikö :).

En tiedä mitä lemmikkejä potkulla on, mutta ei potkun myöskään tarvitse lapsia vääntää. Mutta myös lapsettomat voisivat lapsellisten kanssa ajatella, että jo olemassa olevista lapsista, oli ne sitten hyvistä tai huonoista perheistä, on tulossa niitä, jotka meidän eläkkeet mahdolliset sairaskulut maksavat. Ja mitä nopeammin opiskelijat valmistuvat, sitä nopeammin he alkavat tuottamaan.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Mitä Potkun lemmikkiin tulee, niin käärme, hamsteri, whatever.

Potku muuten aika kärkkäästi arvostelee lisääntymisikäisiä suomalaisia naisia kun perhana jäävät kotiin hoitamaan omat kakaransa. Ennenkuulumatonta!

Ken guru
Apua, kuolen nauruun :D

Mahdollista ainoastaan 2+ palstalla taas...

Nuhainen käärme, käärme maksaa eläkkeet...tappelua tällä tasolla. Ootte hassuja :D. Aloituksen pointtikin on varmaan ohitettu jo 7 sivua sitten..

Koska keskustelu nyt näytti menevän potkun elämän arvosteluun, lemmikeihin yms niin eiköhän tämä 'keskustelu' olkutkin sitten tässä.

En jaksa alkaa vääntää omista asioistani julkisella palstalla, tyhjiössä elävien mammojen kanssa.

Mitä Potkun lemmikkiin tulee, niin käärme, hamsteri, whatever.

Potku muuten aika kärkkäästi arvostelee lisääntymisikäisiä suomalaisia naisia kun perhana jäävät kotiin hoitamaan omat kakaransa. Ennenkuulumatonta!
Niin, ajatella että uskallan sanoa mielipiteeni jokaisesta himassa makoilevasta homeperseestä jotka mieluummin levittelee haarojaan kuin tekisi töitä.

Ken guru
Mun mielestä on kyllä hölmöä vähätellä lemmikkejä. Ei ne meillä ainakaan itsekseen pärjää, ja kun olin sektion vuoksi kotoa pois n. viikon, niin toinen kissoista reagoi tosi voimakkaasti siihen.

Semmoista se on, että ihmiset on yleensä vastuussa muistakin aikuisiällä, ja sen mukaan pitää siten elää. Toisilla ne on lapset, jollakin se voi olla vaikka hevonen. Joko sitten valitsee niin ettei esim. hae kouluun jossa on mahdollisuus joutua pidemmälle harjoitteluun, tai sitten vaan yrittää järjestää asiat siihen malliin että opiskelu onnistuu. Mutta mielestäni ei voi olettaa että menee automaattisesti muiden edelle harjoittelupaikkoja jaettaessa jos on kouluun mennyt missä niitä ei riitä läheltä kaikille.

hmmmm
Niin, ajatella että uskallan sanoa mielipiteeni jokaisesta himassa makoilevasta homeperseestä jotka mieluummin levittelee haarojaan kuin tekisi töitä.
Mitä ihmettä muuten edes teet tällä palstalla?Kun sinun käsityksesi lapsista on hmmm aika mielenkiintoinen...Ja täällä kuitenkin yllätysyllätys jauhetaan niistä lapsista jollain tapaa joka ikisessä ketjussa.

viera.s
En minäkään lopettaisi imetystä ja lähtisi viikoksi 11 kk vauva luota pois. Erityiskohtelua en kuitenkaan vaatisi, vaan koittaisin onneani harjoittelujen kanssa ja jos huono tuuri kävisi, pitäisi laittaa opinnot vielä tauolle. Siis jos harjoittelupaikkaan ei voisi mitenkään päivittäin kulkea.

Tähän toiseen keskustelun käänteeseen todettakoon, että kyllä jokaisen pitäisi tajuta, että vaikka jokaisesta lapsesta ei tule tuottavaa veronmaksajaa, kokonaisuutena lapsissa on tulevaisuus. Yksikään lemmikki ei hoida meitä vanhoina, useimmat lapset sen sijaan aikanaan kortensa kekoon kantavat. Joten kyllä lapsettomienkin pitäisi ymmärtää, että yhteiskunta panostaa lapsiin eri tavalla kuin lemmikeihin, jotka ovat vain oman omistajansa viihdykettä.

Ken guru: aloituksen pointti oli se, että toinen äiti oli sitä mieltä, että 11kk lasta voi riepotella miten vain hoitoon, eikä ollut valmis joustamaa. (Sitä emme toki tiedä, olisijo jouston mahdollisuutta ollut muutenkaa). Ja se sama on tullut tässä ketjussa hyvin esille eli ei osata yhtään ajatella vieraan lapsen etua vaan vedetään jo käärmeidenkin edut samalle viivalle.

vuvuu
Apua, kuolen nauruun :D

Mahdollista ainoastaan 2+ palstalla taas...

Nuhainen käärme, käärme maksaa eläkkeet...tappelua tällä tasolla. Ootte hassuja :D. Aloituksen pointtikin on varmaan ohitettu jo 7 sivua sitten..
Jep. Käsittämättömiä rimanalituksia, mutta eipä tämä itse aloituskaan ollut järjellä pilattu. "Töykeyden huippu, koska naisvirkailija", joopa joo.

Ken guru
Ken guru: aloituksen pointti oli se, että toinen äiti oli sitä mieltä, että 11kk lasta voi riepotella miten vain hoitoon, eikä ollut valmis joustamaa. (Sitä emme toki tiedä, olisijo jouston mahdollisuutta ollut muutenkaa). Ja se sama on tullut tässä ketjussa hyvin esille eli ei osata yhtään ajatella vieraan lapsen etua vaan vedetään jo käärmeidenkin edut samalle viivalle.
Kyse taisi olla viikosta, ja lapsella isä kotona? Voin olla väärässäkin, enkä mä sitä. Hyvä jos pystytään joustamaan, mutta ei kai se oletus voi olla? Kaikki varmaan vaan yrittää tuoda omaa pointtiansa esille jos jonkinlaisin keinoin. Hassuja ne kyllä on ollut, sitä en kiellä.

alituinen

Syy, miksi nostin lemmikit esiin tässä keskustelussa johtuu ihan yksintein siitä, että lapselliset kuvittelevat aina olevansa etulyönti asemassa vaan siksi että on lapsia.

Mulla on kotonani lemmikki joka vaatii erityistä hoitoa päivittäin ja en todellakaan itse pystyisi sitä hylkäämään viikoksi jonkun harjoittelun takia. Siksi siis mietin myös tarkkaan työpaikkani, koulutukseni yms tarkkaan etten joudu ongelmiin.
Lemmikkiäni en ole viemässä piikille vain siksi, että sillä on lääkintää vaativa sairaus. Eihän kukaan lastaankaan sen takia ole "piikile" viemässä vaan asiat hoidetaan niin hyvin kuin pystytään.

Tässä nyt edelleen virheellisesti oletetaan kyseessä olevan käärme ja eihän ketään totuus asiassa kiinnostakaan, vaan kunhan saadaan joku joka voidaan hakata maan rakoon, kun ei olekaan valmis antamaan joustoa lapsen takia. Miksi kenenkään lapsi olisi henkilökohtaisesti minulle tärkeämpi kuin oma rakas lemmikkini? En myöskään oleta kenellekään minun rakkaani olevan tärkeämpi.

Keskustelu mennyt aivan naurettavalle ja typerälle tasolle, jossa ainoastaan ruoditaan minun asioitani ja kuvitellaan sen olevan keskustelun pääpointtina.

On ihan sama mitä minä sanon, kun vastauksena tulee kokoajan "Eihän sun matos maksele veroja eikä hoida sua vanhana" Mitä vttu sitten? Ei ne lapsetkaan takaa sitä, että olisi hoitaja kun aika siihen menee.

En edes enää jaksa yrittää ottaa osaa tähän sontaan, koska kuten sanoin niin se on aivan se ja sama mitä kirjoitan. Ne väännettään aivan muuksi kokoajan.

Onko keskustelu enää asialinjalla? Ei todellakaan! Onko tässä mitään järkeä? Ei ole ollutkaan!

Olen pahoillani, että edes otin osaa keskusteluunne. Koitan olla toistamatta samaa virhettä uudestaan. Tässäkin ketjussa saa huomata, miten ihmisillä on niin saakelin suppea näkökenttä oman navan ulkopuolelle ettei tosikaan. Koko maailman pitäisi pyöriä vain lapsellisten ehtojen mukaisesti, harmi vain kuin lapsettomillakin on esteitä ja muuta elämää joka voi olla suurenakin rajoitteena kaukaisille harjoitteluille.

Mutta juuh, tämä keskustelu on minun osaltani tässä. Menenpä tästä nyt sitten hoitelemaan "nuhaista käärmettäni", kun en muutakaan elämää omista!

Yhteistyössä