Ruotsiin? Sehän ei kuulu Natoon eikä sillä ole kunnon armeijaa. Suomi on siinä mielessä turvallisempi, mutta tietenkin taisteluja paetaan maan sisällä. Varmaan osa lähtee ulkomaille, Norja on hyvä vaihtoehto, sieltä voi saada töitäkin. - Ei nyt ehditä kallistua minnekään, kun tilanne on akuutti. - Miksi pitää syyttää länttä, kun ryssäthän nyt häärää? Olisi suotavaa todellakin, että länsi edes jollakin tavalla osoittaa ei-pitävänsä hullunmenosta, varsinkin kun idässä johto teeskentelee julkisesti, että "ei me mitään ole tehty" ja samalla värvää vapaaehtoisia riehumaan Ukrainaan. - Rukouksethan tässä ei auta mitään, vaan lännen pitää saada rauhanturvajoukot Ukrainaan.Alkuperäinen kirjoittaja Häpeävä;29638039:Selviytymispaketin olen tarkastanut ja miettinyt miten päästään pakenemaan lasten kanssa Ruotsiin. Onneksi asutaan melkolailla rajan tuntumassa. Tänne Suomeen jos jää lännen ja Venäjän sotatoimien alkaessa, ei kovin montaa kuukautta voi selvitä sotatantereella. Ja todennäköisesti sota ja sen aiheuttamat puutteet kestäisi kuukausia ellei vuosia.. Mitä veikkaatte, kallistuisiko Suomi Venäjän vain Naton puolelle jos länsi tulistuttaisi Venäjän?
Itse kannattaisin naapuria ehkä, koska se vähentäisi riskejä.. Meinaan, meillä ei ole mitään mahiksia Venäjää vastaan(voimasuhteet ym.aivan älyttömiä) joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäis liittouma mikäli hengissä haluttaisiin säilyä. Ihan höttöä joku kirjoitti, että Venäjän hyökätessä heidät tapettaisiin täällä, hohhoi. Rukoillaan, ettei länsi nyt sekaannu liikaa toisten asiohin, niin kuin sillä on tapana!
Ennakoisin tietenkin. Voihan ukrainastakin vielä matkustella pois. Enkä ruotsiin tai norjaan menisi kun ne aivan liian lähellä ja samanlaiset kylmät ilmat siellä. Saisi pakottavan syyn muuttaa ja haaveista totta samalla!!DAlkuperäinen kirjoittaja millä:jos infa romahtaisi, tuskin noi lentokoneetkaan ilman polttoainetta toimisi?
Usa Ruotsin rajamaa?Alkuperäinen kirjoittaja mä....;29638362:Ei venäläiset ajattele mitään natomyönteisyyksiä tai muutakaan, he ajattelevat ja näkevät vain itsensä, "suuren ja mahtavan" ja tuntuu, että nyt on sitten alkanut yhdistely, pikkuvaltiot kaapataan äitivenäjän hameen helman alle. Ruotsi _ehkä_ säästyy, koska jos sen valtaa, on USA rajamaana ja silloin venäläiset tuhottaisiin.
Mä tiesin et mun myös säästämillä partaäijä purkeilla oli joku tarkotus!ja just kun mä päätin säästää sittenkin mun kaikki tyhjät partaäijäpurkit, kun niihin mä sitte kerään niitä mustikoita.: /
ja ehkä niitä vois käyttää salaattikippoina ja sillee. Kasvaaks Nuuksios voikukkia? Niitähän voi kanssa syödä, lehdist mä tekisin salaatii.
Kyllä. USA hoitaa Norjassa puolustusta ja kyllä se Ruotsi on hyvin pitkän maarajan osalta Norjan naapuri, eli sodassa USA on Ruotsin rajamaa, tietenkin olettaen, ettei Ruotsi liity Natoon, jolloin USA voi puolustaa myös Ruotsin alueella, mikä tietysti on toivottavaa.Alkuperäinen kirjoittaja tämä vaatii selitystä;29638738:Usa Ruotsin rajamaa?
Herran tähden olet sekaisin kuin seinäkello.Alkuperäinen kirjoittaja mä....;29638976:Kyllä. USA hoitaa Norjassa puolustusta ja kyllä se Ruotsi on hyvin pitkän maarajan osalta Norjan naapuri, eli sodassa USA on Ruotsin rajamaa, tietenkin olettaen, ettei Ruotsi liity Natoon, jolloin USA voi puolustaa myös Ruotsin alueella, mikä tietysti on toivottavaa.
Herran tähden olet sekaisin kuin seinäkello.
Usa mitään norjalaisten puolustusta hoida. Norja on Nato-maa ja sillä on ihan oma armeijansa ja omat joukkonsa. Yhtään amerikkalaisten tukikohtaakaan Norjassa ei ole.
Tympii tuollainen typeryys ja tietämättömyys.
Asun Norjassa.Aivan varmasti hoitaa, jos venäläisistä on kyse. Oletko koskaan kulkenut pitkin Norjaa?
Kerros mitä tuhoaseita sut koulutettiin käyttämään.Mjaa...
Mitenhän mä pärjäisin. Todennäköisesti turhankin hyvin, koska sota luo otolliset olosuhteet vittumaisille tyypeille.
En o ihan varma onko mulla tarpeeksi kilsoja siihen, et käviskö kutsu täs iäs rintamalle, ja jos käy, ni kaikki tuhoaseet joihin mut aikanaan koulutettiin poistu käytöstä viime vuosituhannella. Mut jotain Hornetteja tai ydinsukellusveneitä lukuunottamatta aseet on hirveen helppoja käyttää. Miks niit muuten myytäis maihin mis lukutaitoprosentti on jokseenkin nollassa.
Mut sattuman sallimattomia juttuja lukuunottamatta mä pärjäisin turhankin hyvin.
Hyvä. Sitten olet turvassa. Norjan puolustusvoimat kyllä toimii, mutta katsos kun täältä Suomesta katsottuna on niin, että venäläiset voivat mennen tullen vallata ruotsit ja suomet, mutta Norjaan he eivät pääse. Se on semmoinen raja seka konkreettisesti että symbolisesti, ettei sitä voi ylittää. Ensin pistävät hanttiin norjalaiset ja sitten USA, joka ei ikinä anna Norjaa venäläisille, ei ikinä.Asun Norjassa.
Ei tarkoittanut, vaan jos rysähtää, noin niinkun isosti ja pahasti, niin USA on Ruotsin rajamaa, siis jos Ruotsi ei ole tajunnut liittyä Natoon ja vakuuttaa länsivallat tukemaan itseään.Alkuperäinen kirjoittaja Häpeävä;29640137:Siis joku kait yllä tarkoitti että Norja on USAn rajamaa ajatellen NATOa ja yhteistyötä tekeviä maita. Asettautuvat Norjaan, sillä Ruotsi ei kuulu viisaana tuohon liitoumaan..
Eihän tässä ketjussa kukaan pilaile, Rauha? Itse olen ainakin täysin tosissani, ja mielestäni jokaisen pitäisi pohtia näitä kysymyksiä jolla on oikeus äänestää..