The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Anoppi käytti koira lääkärissä useita kertoja, lääkäri totesi koiran päästään sairaaksi, ei fyysistä sairautta ja ettei siitä muutu paremmaksi. Koira piti lopettaa.
Harvinaisempaa, mut mahdollista.

Tolloille kissoille ei oikeesti voi mitään. Semmoiset mirrit jotka oikeesti tiputteli esineitä vahingossa kuoli sukupuuttoon jo miljoona vuotta sitten.

Mut koirat. Mun koirani ei edes kuse kysymättä lupaa. Ne tietää sen, et mun kans ei neuvotella, koska mulla on ase ja sulla ei lällällää.

Sitäpaitti jos mua tottelee, niin vastineena on mun rajaton rakkaus tai ainaskin täysi ruokakuppi.

Koirat ei o tyhmiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
Asiainkannattaja, Juu kuulema on harvinaista tuolainen päästään sairas koira. :(
No liekkö tolloja kissoja vai tekeekö kissat tahallaan ilkikurisia tuhmuuksia. Kissat meinaa tehä mitä lystäävät ja osaavat näytellä viatonta. :)

Mulle sopii paremmin kissa kuin koira, vaikka tykkänkin koiristakin paljon.
 
Harvinaisempaa, mut mahdollista.

Tolloille kissoille ei oikeesti voi mitään. Semmoiset mirrit jotka oikeesti tiputteli esineitä vahingossa kuoli sukupuuttoon jo miljoona vuotta sitten.

Mut koirat. Mun koirani ei edes kuse kysymättä lupaa. Ne tietää sen, et mun kans ei neuvotella, koska mulla on ase ja sulla ei lällällää.

Sitäpaitti jos mua tottelee, niin vastineena on mun rajaton rakkaus tai ainaskin täysi ruokakuppi.

Koirat ei o tyhmiä.
Kaipa niitä vähä-älyisempiäkin rotuja on jos rodut on onnistuttu rankata älykkyyden perusteella.

Monet alkukantaiset rodut eivät omaa miellyttämisen halua.
Ne voi joku kokea oikukkaaks.

Dobberi on kyllä sarjassamme kiipeän vaikka perse edellä puuhun miellyttääseni isäntää.:D Edellyttäen että koiran suhde isäntään on kondiksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Asiainkannattaja, Juu kuulema on harvinaista tuolainen päästään sairas koira. :(
No liekkö tolloja kissoja vai tekeekö kissat tahallaan ilkikurisia tuhmuuksia. Kissat meinaa tehä mitä lystäävät ja osaavat näytellä viatonta. :)

Mulle sopii paremmin kissa kuin koira, vaikka tykkänkin koiristakin paljon.
Kisumirrit on tahallaan ilkikurisia. Ne tietää, et olemalla söpöjä ja kehräämällä ne saa kaiken anteeksi. Kuten saavatkin.

Koirat taas on toinen juttu. Ne tarttee käskijän ja jos semmoista ei ole niin sit on piru irti.

Mä tykkään hirveesti eläimistä. Ne tykkää musta. Täs on vissiin joku kakspuoleinen vastavuoroisuus?

Raapiva kissa herkällä hetkellä tosin on aikas inhottava. Koira sentään pysyy lattialla jos sen käskee pysymään lattialla. Siis jos emäntänsä käskee. Mä en siedä koiria jotka ottaa käskyjä vastaan muilta kuin isänniltään/emänniltään. Jos sä olet vahtikoira ja mä olen vahdittava, niin sä olet melko paska vahtikoira jos mua tottelet parin nakkipalasen vuoksi.
 
Kai tiesit, että vain osa koiraroduista on jalostettu vahtimiseen?
Kait neitokainen tietää, et kaikki koirarodut polveutuu susista?

Mä en tartte vahtia, enkä peeniksenjatketta, vaik epäilemäti pikkupilini tarttis jatketta jos asianomaisilta kysyttäis.

Jos mun koirani haukahtaa kerran, niin se tarkoittaa et tontilla on joku vieras. Jos hän haukahtaa useammin, niin se tarkoittaa, et mun kandeis tulla paikalle ja vähän äkkiä. Ton vuoksi mun koirani ei o pystis, joka haukkuu kaikkea joka liikkuu tai pysyy paikallaan.

Monirotuisissa muuten on se mielenkiintoinen piirre, et mitä monirotuisempia ovat, niin sitä enemmän ovat pystiksiä.
 
Kait neitokainen tietää, et kaikki koirarodut polveutuu susista?

Mä en tartte vahtia, enkä peeniksenjatketta, vaik epäilemäti pikkupilini tarttis jatketta jos asianomaisilta kysyttäis.

Jos mun koirani haukahtaa kerran, niin se tarkoittaa et tontilla on joku vieras. Jos hän haukahtaa useammin, niin se tarkoittaa, et mun kandeis tulla paikalle ja vähän äkkiä. Ton vuoksi mun koirani ei o pystis, joka haukkuu kaikkea joka liikkuu tai pysyy paikallaan.

Monirotuisissa muuten on se mielenkiintoinen piirre, et mitä monirotuisempia ovat, niin sitä enemmän ovat pystiksiä.
Mitä sä tuolla tarkoitat?
Meinaatko että rodulla ei ole väliä? Että kaikki koirat ovat samanlaisia luonteeltaan, kun ovat sudesta?
 
Dobberi on kyllä erinomainen vahtikoira mutta vaatii todella, todella paljon aktivitteetteja.
Ja pentuaikana vielä enemmän touhua! Muuten perheessä ei nuku kukaan ja saattaa jopa tuhota paikat.
Siinä kun sakemannilta alkaa tassut revetä lenkkipolun kilometreistä niin dobberi alkaa vasta lämmetä.=)
 
Mitä sä tuolla tarkoitat?
Meinaatko että rodulla ei ole väliä? Että kaikki koirat ovat samanlaisia luonteeltaan, kun ovat sudesta?
En mä tommoista tarkoittanu. Tiedän, et vika ei o sun lukutaidossasi, joten se on sit mun ilmaisutaidossani.

Koiria on kautta vuosituhansien jalostettu eri hommiin. Niil tarttee olla oman tolkkunsa mukaista tekemistä. Oli se ny mitä vaan.

Ainuttakaan koiraa ei o jalostettu inhoamaan lapsia. Ei koskaan.

Lapset ja koira on kuin paita ja perse. Sääliksi mun käy niitä muksuja joil ei o omaa tai kaverin koiraa.
 
En mä tommoista tarkoittanu. Tiedän, et vika ei o sun lukutaidossasi, joten se on sit mun ilmaisutaidossani.

Koiria on kautta vuosituhansien jalostettu eri hommiin. Niil tarttee olla oman tolkkunsa mukaista tekemistä. Oli se ny mitä vaan.

Ainuttakaan koiraa ei o jalostettu inhoamaan lapsia. Ei koskaan.

Lapset ja koira on kuin paita ja perse. Sääliksi mun käy niitä muksuja joil ei o omaa tai kaverin koiraa.

Sä kirjoitat niin ristiriitaisesti.:D
Ensin haluat vahdin ja sitten kirjoitat ettet kaipaa vahtia.


Jos oletetaan että otat Dobberin, niin otat vahdin. Ja se oman tontin vartiointi tapahtuu myös kerrostalossa sillä aikaa kun istut nurkkapaarissa, ja tästä naapurit ovat melko innoissaan.:D
 
Viimeksi muokattu:
Mitä olen koirapuheitasi lukenut, haet koirasta nimenomaan peniksenjatketta.
Lukutaitosi on asia jolle mä en voi mitään. Anteeksi.

Mun egoni on niin suuri, et sen rinnalla mikä tahansa koira/auto/pyssy olis melko mitätön.

Mä en nykyiseen nukkumaluukkuuni ota edes kissaa. Tykkään eläimistä aivan liikaa ottaakseni edes akvaariokaloja mahdottomiin olosuhteisiin.

Mut jos kyseessä olis vaan mä,niin Argentiinankoira olis mun juttu. Kaks jääräpäätä mahtuis samalle jääkaapille. Mut mä pidän ovea auki mun Pepille ja mua **tuttais joutua ampumaan hyvä koira sen vuoksi, et kolme jääräpäätä ei mahdu samaan talouteen.
 
En mä tommoista tarkoittanu. Tiedän, et vika ei o sun lukutaidossasi, joten se on sit mun ilmaisutaidossani.

Koiria on kautta vuosituhansien jalostettu eri hommiin. Niil tarttee olla oman tolkkunsa mukaista tekemistä. Oli se ny mitä vaan.

Ainuttakaan koiraa ei o jalostettu inhoamaan lapsia. Ei koskaan.

Lapset ja koira on kuin paita ja perse. Sääliksi mun käy niitä muksuja joil ei o omaa tai kaverin koiraa.

Olen aivan samaa mieltä.:)

Nyt on aika hattaroiden. Hyvää yötä koirakuiskaajalle, kun uni sinne saapuu.:D:kiss:
 
Sä kirjoitat niin ristiriitaisesti.:D
Ensin haluat vahdin ja sitten kirjoitat ettet kaipaa vahtia.


Jos oletetaan että otat Dobberin, otat niin otat vahdin. Ja se oman tontin vartiointi tapahtuu myös kerrostalossa sillä aikaa kun istut nurkkapaarissa, ja tästä naapurit ovat melko innoissaan.:D
Myönnän kirjoittavani ristiriitaisesti.

Toisinaan kirjoittaa mä, joka asustaa nukkumaluukkuaan, eikä o ottanu tänne edes parvekekukkia.

Toisinaan kirjoittaa mä, joka asustaa ihmisasunnossa. Semmoinen haavekuva.

Jos noi osaa erottaa toisistaan, niin sit mua on turhankin helppo tulkita.
 
Mitä olen koirapuheitasi lukenut, haet koirasta nimenomaan peniksenjatketta.
Pohdin sanomaasi ja omia puhumisiani, niin olet oikeassa.

Noinkin mut voi tulkita, jos tahtoo.

Mut jos mä vaadin koiraltani ehdotonta uskollisuutta, niin ei se tee minusta hirviötä. Koirani ei ota edes ruokaa vastaan mistään muualta kuin mun käteni kautta. Koirani ei tee mitään, ei yhtään mitään mitä mä en käske. Ittesuojeluvaistoa lukuunottamatta, koska elävästä olennosta sitä ei voi/saa kytkeä/kitkeä pois.

Mut mitä mun koirani saa vastalahjaksi, paitti sitä ruokaa? Mun ehdottoman rakkauden ja luottamuksen. Tiedon siitä, et mä kävelen tuleen puolestaan. Jjep. Semmoista pientä.

Jos mä sanon, et talutushihnat on muodon vuoksi, niin ne on sitä. Jos viiskytkiloinen koira ei tottele ääntä, niin piittaako se narusta? Sinäkö sitä narua pitelet?

Ei o olemassa koirarotua joka olis erityisen lapsimyönteinen tai -kielteinen. Ihan rintataskukokoisen piskin leukojen puruvoima on niin kova, et halkokoneet häpeää. Kaikki koirat halutessaan puree isoltakin mieheltä reisiluun poikki. Ja ovat nopeita. Sen vuoksi esmerkiksi poliisikoiran kans tappelu on normijuopolle mahdotonta. Ja se on itte asias kaikille. Vaik se on koulittu käymään kiinni ensisijaisesti asekäteen, niin koirat ei o tyhmiä. Ja sen lisäksi ne on todella nopeita.

Jos mä olen sitä mieltä, et koiran tulee totella isäntäänsä/emäntäänsä niin se on vaan mun mielipide.
 
Huomenta mussukat! Koirista keskustelu on yhtä viisasta kun päättää yhdessä mikä on The one and only tapa kasvattaa lapsia.. :D meillä on tuo mummukka koira otettu väärin perustein, eli säälistä, vääriin olosuhteisiin ihmisen luo joka tykkää kuitenkin enemmän kissoista.. Mut kyllä me maadutaan saman katon alle, mummeli ja minä.
Ei muuten mummelista heti usko kuvan perusteella että siinä on ripaus tarhasutta. Luonteesta ja itsepäisestä sellaisesta sitten kyllä :D

[/URL][/IMG]
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Huomenta mussukat! Koirista keskustelu on yhtä viisasta kun päättää yhdessä mikä on The one and only tapa kasvattaa lapsia.. :D meillä on tuo mummukka koira otettu väärin perustein, eli säälistä, vääriin olosuhteisiin ihmisen luo joka tykkää kuitenkin enemmän kissoista.. Mut kyllä me maadutaan saman katon alle, mummeli ja minä.
Ei muuten mummelista heti usko kuvan perusteella että siinä on ripaus tarhasutta. Luonteesta ja itsepäisestä sellaisesta sitten kyllä :D

[/URL][/IMG]
Voi kun ihana luttupumpelo!:heart:

Meillä tälläinen lähti tuossa hetki sitten vihreämmille laitumille.
Outoa käydä lenkillä ilman koirakaveria.

Körmyniska.:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Pohdin sanomaasi ja omia puhumisiani, niin olet oikeassa.

Noinkin mut voi tulkita, jos tahtoo.

Mut jos mä vaadin koiraltani ehdotonta uskollisuutta, niin ei se tee minusta hirviötä. Koirani ei ota edes ruokaa vastaan mistään muualta kuin mun käteni kautta. Koirani ei tee mitään, ei yhtään mitään mitä mä en käske. Ittesuojeluvaistoa lukuunottamatta, koska elävästä olennosta sitä ei voi/saa kytkeä/kitkeä pois.

Mut mitä mun koirani saa vastalahjaksi, paitti sitä ruokaa? Mun ehdottoman rakkauden ja luottamuksen. Tiedon siitä, et mä kävelen tuleen puolestaan. Jjep. Semmoista pientä.

Jos mä sanon, et talutushihnat on muodon vuoksi, niin ne on sitä. Jos viiskytkiloinen koira ei tottele ääntä, niin piittaako se narusta? Sinäkö sitä narua pitelet?

Ei o olemassa koirarotua joka olis erityisen lapsimyönteinen tai -kielteinen. Ihan rintataskukokoisen piskin leukojen puruvoima on niin kova, et halkokoneet häpeää. Kaikki koirat halutessaan puree isoltakin mieheltä reisiluun poikki. Ja ovat nopeita. Sen vuoksi esmerkiksi poliisikoiran kans tappelu on normijuopolle mahdotonta. Ja se on itte asias kaikille. Vaik se on koulittu käymään kiinni ensisijaisesti asekäteen, niin koirat ei o tyhmiä. Ja sen lisäksi ne on todella nopeita.

Jos mä olen sitä mieltä, et koiran tulee totella isäntäänsä/emäntäänsä niin se on vaan mun mielipide.
Se on koira. Eläin. Kesytetty, mutta joka tapauksessa eläin, ei ihmisen tavalla ajatteleva ja ymmärtävä. Ihmisen pitää osata ymmärtää koiraa jos haluaa hyvän suhteen koiransa kanssa, eikä odottaa päin vastoin tapahtuvaksi.

Ja mitä tulee puruvoimaan, toki on tapauksia sattunut että jaada jaada, mutta yleisesti puruvoima on liioiteltua, koiraeläimet on itseasiassa aika alhaalla eläinmaailman puruvoimassa.

Ei se toki tarkoita että voi huoletta antaa koiran purra, mutta se syy on enemmänkin kudosvauriot, jänteet jne, kuin luun mureneminen.

Sinulla on aika epäterveellinen näkemys koirista tai siitä mitä koiran tulisi olla sinulle.

Tämä on toki vain minun mielipide, mutta on minullakin jotain pohjaa ajatella näin. Ei ole vain ymmärtämättömän hajatelmia.
 
Lunta tulvillaan, on raikas talvisää.:D

Voi jestas, nyt sitä tulee!!!:heart:
Onhan se vähän vetelää, mutta parempi kai sekin kun ei mitään.=)
Innoissani jo läksin kattelemaan jotta antaskohan pakkasta mutta lussalla näyttäs pysyvän.|O
 
kahvikirahvi
Ipana heitety tarhaan ja tässä odottelen tk aikaa, ihme kyllä sain sen varattua puhelimitse ja vielä ekalla soitolla. Yleensä joutuu soittamaan tunnin verran ilman että kukaan vastaa ja lopulta menemään paikan päälle.

Onpa ihan hiton jyrän alle jäänyt fiilis.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä