Pohdin sanomaasi ja omia puhumisiani, niin olet oikeassa.
Noinkin mut voi tulkita, jos tahtoo.
Mut jos mä vaadin koiraltani ehdotonta uskollisuutta, niin ei se tee minusta hirviötä. Koirani ei ota edes ruokaa vastaan mistään muualta kuin mun käteni kautta. Koirani ei tee mitään, ei yhtään mitään mitä mä en käske. Ittesuojeluvaistoa lukuunottamatta, koska elävästä olennosta sitä ei voi/saa kytkeä/kitkeä pois.
Mut mitä mun koirani saa vastalahjaksi, paitti sitä ruokaa? Mun ehdottoman rakkauden ja luottamuksen. Tiedon siitä, et mä kävelen tuleen puolestaan. Jjep. Semmoista pientä.
Jos mä sanon, et talutushihnat on muodon vuoksi, niin ne on sitä. Jos viiskytkiloinen koira ei tottele ääntä, niin piittaako se narusta? Sinäkö sitä narua pitelet?
Ei o olemassa koirarotua joka olis erityisen lapsimyönteinen tai -kielteinen. Ihan rintataskukokoisen piskin leukojen puruvoima on niin kova, et halkokoneet häpeää. Kaikki koirat halutessaan puree isoltakin mieheltä reisiluun poikki. Ja ovat nopeita. Sen vuoksi esmerkiksi poliisikoiran kans tappelu on normijuopolle mahdotonta. Ja se on itte asias kaikille. Vaik se on koulittu käymään kiinni ensisijaisesti asekäteen, niin koirat ei o tyhmiä. Ja sen lisäksi ne on todella nopeita.
Jos mä olen sitä mieltä, et koiran tulee totella isäntäänsä/emäntäänsä niin se on vaan mun mielipide.