No tota. Ei se ihan noin vaivattomasti mene. MRSA:a voi olla niilläkin potilailla jotka eivät ole eristyksessä, eikä vuodeosastojen MRSA potilaita yleensä laiteta suljettuihin eristyshuoneisiin. Vapaa kulku niissäkin huoneissa on, ja MRSA bakteerin leviäminen on riippuvainen mm. siitä miten hyvin noudatetaan käsihygieniaa k.o huoneesta poistuttaessa jne. Monesti hoitajatkin ovat tuon bakteerin kantajia, tietämättään.kyllä jos tavan dementiayksikkö niin siellä on kyllä sitten eristys jos jollakin on MRSA. Etköhän voi ihan turvallisin mielin viedä vauvan näkemään mummoaan
Pakko vielä lisätä, että myös hilseen välityksellä voi tarttua.Mut ei se MRSA tartu ilman välityksellä ja vaatii kosketuksen suoraan iholta iholle tai jotain haavaa.. ja jos sun omaisella ei ole marsaa niin ei hätää.
Joo, kyllä. Mutta ap:n tapauksessa tuskin tästä on pelkoa, jos ei omainen ole mrsa-potilas..Pakko vielä lisätä, että myös hilseen välityksellä voi tarttua.
Minä en veisi ihan jo sen takia, etteivät ne pipipäät (eli dementiapotilaat) tee sille vauvalle mitään pahaa, esim. tapa sitä.
No heh heh. Nice try .Minä en veisi ihan jo sen takia, etteivät ne pipipäät (eli dementiapotilaat) tee sille vauvalle mitään pahaa, esim. tapa sitä.
Taitaa ne pipipäät olla jossain muualla kuin dementiaosastolla.. Näyttäis siltä että avohoidossa.. :/Minä en veisi ihan jo sen takia, etteivät ne pipipäät (eli dementiapotilaat) tee sille vauvalle mitään pahaa, esim. tapa sitä.
Niin jos satut syömään sitä hilsettä! mutta on siltikin hyvin epätodennäköistä. mrsa kantajia elää meidän keskuudessa, käyvät kaupassa ja uimassakin normaalisti, koskevat ovenkahvoihin, käsittelevät rahaa.. Enemmän olisin huolissani jos osastolla on norovirusta.Pakko vielä lisätä, että myös hilseen välityksellä voi tarttua.
Samaa mieltä, aiempien kommenttien perusteella (poislukein jellyJollyn hyvä kommentti) aika moni niistä näyttää viettävän aikaansa tällä palstalla.Taitaa ne pipipäät olla jossain muualla kuin dementiaosastolla.. Näyttäis siltä että avohoidossa.. :/