Oho. Onpa tullut paljon allekirjoituksia homoliitoista

• Viestiketjun aloittaja Katsos
  • Ensimmäinen viesti
sdf
[QUOTE="ville";29600776]Kuvitteletko huvittavasi tällaisella lähestymistavallasi muita kuin juopporinkiänne?[/QUOTE]

Eihän tuo ollut mitään vitsiä vaan ihan faktaa. Hymy hymiön laitoin ihan vaan siksi että sinullakin olisi joskus iloisempi mieli siellä missä oletkin. Synkkää kuulostaa olevan. :)

Takavasemmalta viisas
Jos sellainen ihan huutava työvoimapula olisi, niin uskoisin myös maahanmuuttajatyövoiman kelpaavan aivan hyvin. Ajat eivät ole nyt erityisen hyvät ja työllistyminen vaatii isolta osalta kantasuomalaisiakin paljon kekseliäisyyttä.

Maahanmuuttajien yhdenvertaisuus kuitenkin jo toteutuu lain edessä myös työllistymisen osalta, ja ne ongelmat johtuvat muista tekijöistä. Miksei korjattaisi tasa-arvovirhe laissa myös Homoseksuaalisten ihmisten osalta?

"vierailija"
Alkuperäinen kirjoittaja En kannata:
Minä voisin vastustaa pelkästään tätä homoavioliittoa sen vuoksi miten ärsyyntynyt olen miten suurta älämölöä tämä vähemmistö itsestään pitää. Asia voidaan hoitaa myös parantamalla rekisteröidyn parisuhteen perintälakeja, ym. Miksi ihmeessä pitää saada juuri se AVIOLIITTO?? Avioliitolla on Raamatullinen alkuperä, ja jos se sallittaisiin homoille niin koko Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi. Mihin laitetaan raja, joko 10 käskyäkin on pian tasa-arvoa vastaan?

Minä en ole uskovainen, ja silti kunnioitan muiden vakaumusta. Jos lestadiolainen ystäväni uskoo että ehkäisyä ei pidä käyttää, niin kuka minä olen hänelle sanomaan että nytpä laitetaan lakiin että ehkäisyä pitää saada käyttää kaikkien sakon uhalla. Se on heidän usko, ja heillä on aateeseensa oikeus kuten homoilla on oikeus seurustella, asua ja rekisteröidä parisuhde toisen homon kanssa.

Mua henk.koht. suututtaa asiaan käytetyt resurssit ja palstatila, kun yhteiskunnassa on paljon vakavampiakin ongelmia. Homojen elämää ei kukaan rajoita tällä hetkellä, mutta vanhusten ja maahanmuuttajien tasa-arvo on vielä lapsen kengissä.

Mieheni ei saa kirkkovihkimistä koska on muslimi, pitäisikö minun nyt mennä eduskuntaan vaatimaan että tasa-arvon nimissä kirkon on suostuttava vihkimään meidät.
Sori, mutta en ymmärrä koko episodia ja homoja ei kukaan sorra sen enempää kuin muitakaan. Sen tiedän varsinkin kun mieheni on mamu, tulkaa homot joskus kokeilemaan miten tasa-arvo toteutuu mamujen työllistämisessä.
peesi

"vierailija"
[QUOTE="mie";29599847]Ei en ole homokammoinen. Kirkollinen avioliitto ei ole mikään yhteiskunnallinen asia pelkästään. Se on miehen ja naisen Jumalan edessä solmima liitto! Se on sakramentti. Raamattu on Jumalan sana enkä siitä tule kompromisseja tekemään. Kirkkoon ei tarvitse tulla jos sen oppia pitää tuolla lailla alkaa vääntämään ja kääntämään. Kaikki ovat tervetulleita, ja itsekin syntinen olen mutta ei uskoa/oppia/ Raamattua voi kääntää sen mukaan mikä tuntuis kivalta ja "tasa-arvoiselta". Olen allekirjoittanut. En myöskään halua että lapsilleni aletaan pk-ikäisestä lähtien opettamaan että normi ei olekaan normi vaan joissain perheissä on kaksi isää!! Kristitty maa vielä olemme ja meillä oikeus pysyä sellaisena![/QUOTE]

+1

ffffff
Kirkollisten vihkimisten "virallisen" roolin vois lakkauttaa. Niitä kirjollisia vihkimistilaisuuksia vois pitää ihan huvikseen, ketkä tykkää ja avioliitot solmittais maistraatissa.

¤vieras¤
Ettekö te vajukit tajua sitä?

Tutkimusten mukaan homofobia ja matala älykkyysosamäärä korreloivat positiivisesti. Lisää aiheesta:

http://www.livescience.com/18132-intelligence-social-conservatism-racism.html

• Tykkää
Reactions: Data
Katsokaahan
Tässä oikein mielenkiintoinen video aiheesta miksi massamedia jaksaa jankuttaa homojen oikeuksista. Katsokaahan. Tämä video soveltuu englantia hyvin ymmärtäville ja itsenäiseen ajatteluun ja kyseenalaistamiseen kykeneville.

http://m.youtube.com/watch?v=FBRfs_T5GNg

"Näin Meillä"
[QUOTE="mie";29599847]En myöskään halua että lapsilleni aletaan pk-ikäisestä lähtien opettamaan että normi ei olekaan normi vaan joissain perheissä on kaksi isää!! [/QUOTE]

Jaa. Kyllä normi on edelleen normi - se ei vaan ole AINOA vaihtoehto - ja valtaväestön käytännöt tulevat lapselle tutuiksi, vaikka päiväkodissa luettaisiinkin kirjaa, jossa on muunkinlaisia perheitä kuin heteroydinperhe. Tai vaikka päiväkotiryhmässä olisikin mukana jopa miesparin tai naisparin lapsi, kuten meidän tyttö. Jos kaverinsa siellä oppivat ajan mittaan että tytöllä on kaksi äitiä, niin minkäs teet. ;) Onhan siinä vaarana että lapsestasi kasvaa avarakatseisempi kuin vanhempansa. Hui kamala.

Täysin samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja En kannata:
Minä voisin vastustaa pelkästään tätä homoavioliittoa sen vuoksi miten ärsyyntynyt olen miten suurta älämölöä tämä vähemmistö itsestään pitää. Asia voidaan hoitaa myös parantamalla rekisteröidyn parisuhteen perintälakeja, ym. Miksi ihmeessä pitää saada juuri se AVIOLIITTO?? Avioliitolla on Raamatullinen alkuperä, ja jos se sallittaisiin homoille niin koko Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi. Mihin laitetaan raja, joko 10 käskyäkin on pian tasa-arvoa vastaan?

Minä en ole uskovainen, ja silti kunnioitan muiden vakaumusta. Jos lestadiolainen ystäväni uskoo että ehkäisyä ei pidä käyttää, niin kuka minä olen hänelle sanomaan että nytpä laitetaan lakiin että ehkäisyä pitää saada käyttää kaikkien sakon uhalla. Se on heidän usko, ja heillä on aateeseensa oikeus kuten homoilla on oikeus seurustella, asua ja rekisteröidä parisuhde toisen homon kanssa.

Mua henk.koht. suututtaa asiaan käytetyt resurssit ja palstatila, kun yhteiskunnassa on paljon vakavampiakin ongelmia. Homojen elämää ei kukaan rajoita tällä hetkellä, mutta vanhusten ja maahanmuuttajien tasa-arvo on vielä lapsen kengissä.

Mieheni ei saa kirkkovihkimistä koska on muslimi, pitäisikö minun nyt mennä eduskuntaan vaatimaan että tasa-arvon nimissä kirkon on suostuttava vihkimään meidät.
Sori, mutta en ymmärrä koko episodia ja homoja ei kukaan sorra sen enempää kuin muitakaan. Sen tiedän varsinkin kun mieheni on mamu, tulkaa homot joskus kokeilemaan miten tasa-arvo toteutuu mamujen työllistämisessä.
Jep, peesi tälle.

Itselläni ei ole mitään homoja vastaan, onpa minulla ystäviäkin, jotka tähän vähemmistöön kuuluvat, ja siltikään en ole tuon lakialoitteen kannalla. Jokainen saa puolestani elää kuten haluaa omaa elämäänsä, mutta avioliitto olkoot mikä sen tarkoitus on. Onhan siihen muitakin rajoituksia kuin se, että osapuolten on oltava mies ja nainen. Heidän on myös (yleensä) oltava täysi-ikäisiä. He eivät saa olla lähisukulaisia. Jos homoavioliitot ovat ok, niin samoin pitäisi lähisukulaisten väliset liitot olla ok. Miksipä ei? Olisin oikeastaan melkeinpä valmis hyväksymään avioliitot homojen kesken, mutta lasten adoptointia homoperheisiin en tule ikinä hyväksymään. En ikinä.

Ja juu. Suomessa kaikista pahinta syrjintää kokevat MAAHANMUUTTAJAT, eivät suinkaan homot. Maahanmuuttaja saa toki mennä naimisiin, mutta yritäpäs löytää työpaikka tai niinkin yksinkertainen juttu kuin VUOKRA-ASUNTO. Minun aviomieheni on myös ulkomaalainen, ja tuon sairaan suomalaisen rasismin takia emme voineet jäädä Suomeen asumaan. Koska halusimme elää normaalia perhe-elämää, mikä ei Suomessa valitettavasti ollut mitenkään mahdollista. Päivääkään emme ole katuneet Suomesta lähtöä.

Ja sinulle, joka kirjoitit muslimimiehestäsi, suosittelen myös maastamuuttoa lämpimästi. Saattaisitte hyvin olla onnellisia jossain muussa maassa, ja eipä tarvitse edes kauas lähteä.

Toisaalta, jos homot nyt saavat oikeutensa, niin okei, ei kai sille sitten mitään mahda. Muistakaa nyt kuitenkin sitten nauttia homojen vapaudesta ja oikeuksista, sillä muutaman vuosikymmenen kuluttua asiat ovat aivan toisin, kun Euroopan suurin uskonto on islam, joka suhtautuu homosteluun ehkä aavistuksen eri lailla.

Joopa joo...
[QUOTE="Näin Meillä";29601237]Jaa. Kyllä normi on edelleen normi - se ei vaan ole AINOA vaihtoehto - ja valtaväestön käytännöt tulevat lapselle tutuiksi, vaikka päiväkodissa luettaisiinkin kirjaa, jossa on muunkinlaisia perheitä kuin heteroydinperhe. Tai vaikka päiväkotiryhmässä olisikin mukana jopa miesparin tai naisparin lapsi, kuten meidän tyttö. Jos kaverinsa siellä oppivat ajan mittaan että tytöllä on kaksi äitiä, niin minkäs teet. ;) Onhan siinä vaarana että lapsestasi kasvaa avarakatseisempi kuin vanhempansa. Hui kamala.[/QUOTE]

Se, että homoseksuaalisuutta tungetaan joka tuutista on propagandaa, ja sitä monet ihmiset eivät hyväksy. Otetaan nyt esimerkiksi Salatut elämät, jossa on jatkuvasti homojen rooleja. Ovat siis täysin yliedustettuina jatkuvasti mediassa, ja se antaa tilanteesta virheellisen kuvan, ikään kuin 30% suomalaisista olisivat homoseksuaaleja. Tähän muuten nimenomaan liittyy Venäjän "homojen vastainen laki", eli kyse on siitä, että Venäjällä alaikäisille suunnattu homoPROPAGANDA on lailla kielletty. Ei itse homoseksuaalisuus, eikä edes sen julkinen "harjoittaminen", esim. suutelu julkisilla paikoilla. Mielestäni oikein hyvä laki, ja olisin itsekin sellaisen kannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Täysin samaa mieltä;29601280:
Jep, peesi tälle.

Itselläni ei ole mitään homoja vastaan, onpa minulla ystäviäkin, jotka tähän vähemmistöön kuuluvat, ja siltikään en ole tuon lakialoitteen kannalla. Jokainen saa puolestani elää kuten haluaa omaa elämäänsä, mutta avioliitto olkoot mikä sen tarkoitus on. Onhan siihen muitakin rajoituksia kuin se, että osapuolten on oltava mies ja nainen. Heidän on myös (yleensä) oltava täysi-ikäisiä. He eivät saa olla lähisukulaisia. Jos homoavioliitot ovat ok, niin samoin pitäisi lähisukulaisten väliset liitot olla ok. Miksipä ei? Olisin oikeastaan melkeinpä valmis hyväksymään avioliitot homojen kesken, mutta lasten adoptointia homoperheisiin en tule ikinä hyväksymään. En ikinä.
Avioliiton tarkoitus on juuri se, mikä laissa laitetaan olemaan. Toki jokaisella voi olla sille joku oma, henkilökohtainen tarkoitus, mutta juridiikka on asia erikseen.

Nyt on ilmennyt voimakas yhteiskunnallinen tarve samaa sukupuolta olevien avioliitoille, mutta ei ole ilmennyt vastaavaa tarvetta lähisukulaisten tai alaikäisten avioliitoille. Mikään ei toki estä vaikka sinua tekemästä näistä lakialoitetta, jos koet asiat tärkeäksi. Mutta sikäli tajusit ihan oikein, että kaikki avioliittoon liittyvät rajoitteet ovat sinänsä keinotekoisia - ja se taas johtuu siitä, että avioliitto on kulttuurinen käytäntö, meidän ihmisten kulloinkin määrittelemä. Ainahan se voisi olla jotenkin muullakin lailla, koska mitään ehdotonta määritelmää ei ole. Se tarkoittaa, että myöskään avioliitto naisen ja miehen välisenä ei ole mikään itsestäänselvyys.

Maahanmuuttajien syrjintä on ihan todellinen ongelma, mutta homoseksuaalien syrjinnän jatkaminen ei parantaisi heidän asemaansa ollenkaan. Nyt tämän avioliittolain puitteissa ei voida parantaa heidän asemaansa, mutta joidenkin muiden lakien kautta se voisi olla mahdollista. Mutta toki lain kautta voi puuttua vain laissa oleviin epäkohtiin.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Sellasta vaan
Sellaista tässä mietiskelin, että mitä mieltä te homojen oikeuksien puolustajat olette mieltä esim. lähisukulaisten välisestä avioliitosta tai vaikkapa moniavioisuudesta? Jos vastaan, niin millä perusteella?

En kannata, miksi pitäisi
[QUOTE="wieras";29602148]Mä en kyllä näe mitään syytä miksi homoparit ei voisi adoptoida yhdessä lasta. Yhden yhtä syytä en keksi.[/QUOTE]

Lähdetään jo ihan sellaisista perusasioista kuten psykologiasta tieteenalana ja miten lapsi kokee isän sekä äidin, ja miten molempien roolit ovat lapsen kehitykselle kriittisen tärkeitä.

Joo joo, on paljon yh-vanhempia mutta onko se syy miksei lapsi saisi kokea sekä isän että äidin roolimallin psyykkisessä kehityksessään? Kyllä tyttärelle äiti on suuri ja tärkeä roolimalli, ja isä pojalle. En haluaisi olla tyttölapsi homoparille, joihin ei voi samaistua naisen roolia etsiessään.

Kaikki maailmassa ei perustu pelkkään hyvään tahtoon, vaan asioita pitäisi pystyä näkemään myös sen lapsen kannalta, ei aina niiden aikuisten jotka haluaa aina milloin mitäkin.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Sellaista tässä mietiskelin, että mitä mieltä te homojen oikeuksien puolustajat olette mieltä esim. lähisukulaisten välisestä avioliitosta tai vaikkapa moniavioisuudesta? Jos vastaan, niin millä perusteella?
No ihan henkilökohtaisesti minulle olisi ihan se ja sama, vaikka joku haluaisi mennä naimisiin mummonsa kanssa. Eli omasta puolestani sallisin avioliitot keiden tahansa täysi-ikäisten, täysivaltaisten kesken, jotka haluavat mennä keskenään naimisiin eli järjestellä siten perintö- ja omaisuuskuvionsa yms. Ja samoin minulla ei ole muiden moniavioisuuksiakaan vastaan mitään.

Näistä kumpikaan ei tosin olisi mahdollinen ilman perusteellista lakimuutosta, joten kyseessä on vähän eri asia. Mutta kaikkein paras järjestely olisi minusta parisuhdeperusteisen avioliiton lakkauttaminen, ja ihmiset saisivat määritellä huoltosuhteensa, lähiomaisensa, yms ihan sen mukaan, miten se heidän elämässään menee. Tämä tosin vaatisi aika radikaalia viilausta lakeihin...

Wieruus
Sukurutsaus on ällöä, moniavioisuus on jokaisen oma-asia, jos haluaa naimisiin useamman naisen tai miehen kanssa senkun menee jos on sallittua.

"rrr"
Moniavioisuus on ok. Taitaisi kuitenkin vaatia melkoiset uusimiset erilaisiin tuki-, elatus- ja perintösääntöihin, enkä myöskään tiedä onko polysuhteiden virallistamiselle esiintynyt tarvetta, joten siinä mielessä en näe mitenkään omituisena että nyt ajetaan "vain" homoliittojen asiaa.

Lähisukulaisten liittoa en ole kauheasti ajatellut. Henk.koht. arveluttaa romanttiset suhteet, joissa henkilöiden (valta)suhde on ensin ollut jotain ihan muuta, enkä tiedä kuinka suuret riskit oikeasti vaikka sisaruksilla on saada "huonoja" lapsia, mutta toisaalta tälläkin hetkellä käytännössä sisaruksina lapsuutensa eläneet serkukset saavat mennä naimisiin, kuten kaiketi myös sisaruspuolet joilla molemmat vanhemmat siis eri. Jos tällaista joku alkaisi lobata niin kuuntelisin kyllä argumentit, no problem.

Yhteistyössä