Alkuperäinen kirjoittaja En kannata:
Minä voisin vastustaa pelkästään tätä homoavioliittoa sen vuoksi miten ärsyyntynyt olen miten suurta älämölöä tämä vähemmistö itsestään pitää. Asia voidaan hoitaa myös parantamalla rekisteröidyn parisuhteen perintälakeja, ym. Miksi ihmeessä pitää saada juuri se AVIOLIITTO?? Avioliitolla on Raamatullinen alkuperä, ja jos se sallittaisiin homoille niin koko Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi. Mihin laitetaan raja, joko 10 käskyäkin on pian tasa-arvoa vastaan?
Minä en ole uskovainen, ja silti kunnioitan muiden vakaumusta. Jos lestadiolainen ystäväni uskoo että ehkäisyä ei pidä käyttää, niin kuka minä olen hänelle sanomaan että nytpä laitetaan lakiin että ehkäisyä pitää saada käyttää kaikkien sakon uhalla. Se on heidän usko, ja heillä on aateeseensa oikeus kuten homoilla on oikeus seurustella, asua ja rekisteröidä parisuhde toisen homon kanssa.
Mua henk.koht. suututtaa asiaan käytetyt resurssit ja palstatila, kun yhteiskunnassa on paljon vakavampiakin ongelmia. Homojen elämää ei kukaan rajoita tällä hetkellä, mutta vanhusten ja maahanmuuttajien tasa-arvo on vielä lapsen kengissä.
Mieheni ei saa kirkkovihkimistä koska on muslimi, pitäisikö minun nyt mennä eduskuntaan vaatimaan että tasa-arvon nimissä kirkon on suostuttava vihkimään meidät.
Sori, mutta en ymmärrä koko episodia ja homoja ei kukaan sorra sen enempää kuin muitakaan. Sen tiedän varsinkin kun mieheni on mamu, tulkaa homot joskus kokeilemaan miten tasa-arvo toteutuu mamujen työllistämisessä.
Jep, peesi tälle.
Itselläni ei ole mitään homoja vastaan, onpa minulla ystäviäkin, jotka tähän vähemmistöön kuuluvat, ja siltikään en ole tuon lakialoitteen kannalla. Jokainen saa puolestani elää kuten haluaa omaa elämäänsä, mutta avioliitto olkoot mikä sen tarkoitus on. Onhan siihen muitakin rajoituksia kuin se, että osapuolten on oltava mies ja nainen. Heidän on myös (yleensä) oltava täysi-ikäisiä. He eivät saa olla lähisukulaisia. Jos homoavioliitot ovat ok, niin samoin pitäisi lähisukulaisten väliset liitot olla ok. Miksipä ei? Olisin oikeastaan melkeinpä valmis hyväksymään avioliitot homojen kesken, mutta lasten adoptointia homoperheisiin en tule ikinä hyväksymään. En ikinä.
Ja juu. Suomessa kaikista pahinta syrjintää kokevat MAAHANMUUTTAJAT, eivät suinkaan homot. Maahanmuuttaja saa toki mennä naimisiin, mutta yritäpäs löytää työpaikka tai niinkin yksinkertainen juttu kuin VUOKRA-ASUNTO. Minun aviomieheni on myös ulkomaalainen, ja tuon sairaan suomalaisen rasismin takia emme voineet jäädä Suomeen asumaan. Koska halusimme elää normaalia perhe-elämää, mikä ei Suomessa valitettavasti ollut mitenkään mahdollista. Päivääkään emme ole katuneet Suomesta lähtöä.
Ja sinulle, joka kirjoitit muslimimiehestäsi, suosittelen myös maastamuuttoa lämpimästi. Saattaisitte hyvin olla onnellisia jossain muussa maassa, ja eipä tarvitse edes kauas lähteä.
Toisaalta, jos homot nyt saavat oikeutensa, niin okei, ei kai sille sitten mitään mahda. Muistakaa nyt kuitenkin sitten nauttia homojen vapaudesta ja oikeuksista, sillä muutaman vuosikymmenen kuluttua asiat ovat aivan toisin, kun Euroopan suurin uskonto on islam, joka suhtautuu homosteluun ehkä aavistuksen eri lailla.