Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

omg :D Sä olet nyt kyllä pihalla. Siis mua ei kiinnosta tuo hänen duuninsa muuten kuin hänen duuninaan, mutta valitettavasti se taitaa olla hänen elämäntapansa ja kulttuurinsa myös, eikä hän saa juoda esim. kahvia, alkoholia. Tietysti se on pitkä miinus. Mut ilman sitä hän ei olis täällä pohjolassa :)

Me juteltiin ensi sekunnista alkaen ihan kaikesta muusta elämästä ja sain tosi rennon, symppiksen kuvan siitä.
Hyvänen aika, hänenhän pitää osata olla symppis, juuri tuon uskontonsa takia.
 
[QUOTE="sipsi";29565033]Niin, en tiedä, jotenkin alkaa tuntua, että ehkä meikäläisellä tosiaan on teinityttäreni sanoin "kuiva ja tylsä elämä."

Minuakin kiinnostaisi tämän pojan ikä suunnilleen. Kun meidän kylän pyöräilijät eivät aikanaan ihan poikia olleet (tai sitten oman ikäni vuoksi parikymppiselläkin oli toinen jalka haudassa ja toinenkin vähintään partaalla), sellaisia ihan aikamiehiä kuitenkin. puvut päällä polkivat. Muistan, kun jännitimme, jäävätkö lahkeet pyörän pinnojen väliin :)

No, toivottavasti kaikki menee kaikin tavoin hyvin.[/QUOTE]

Hän näytti vanhemmalta mitä olikaan mutta kuitenkaan ei aikamieheksi voi sanoa, tai kaikki kai määrittelee senkin eri tavoin.. En vois ikinä esim alle 20-vuotiasta ottaa tosissaan tai kiinnostua.
 
Intuutio, nasa=mensa, spektinen ja tolkuton määrä yhdyssanavirheitä. Lisäksi naiivius, oikukkuus, moraalittomuus, epäloogisuus. Et voi olla tuleva opettaja...
Mua ei henk.koht kiinnosta keskustelupalstalla kirjoittaa pilkun tarkalleen oikeaoppista tekstiä enkä itse välitä huolimattomuusvirheistä. Niitä sattuu kaikille, mutta harmi homma jos se tekee epäkypsän/epäpätevän/tyhmän vaikutelman sinusta. :D
 
Tiedätkö HG, että mormoneille kaikkein tärkein asia jumalan jälkeen on perhe. He uskovat, että kun ihminen menee naimisiin, hän tulee elämään aviopuolisonsa ja lastensa kanssa perheenä myös kuoleman jälkeen ikuisesti.

En taida uskoa, että tuo tapaamasi mormonipoika ilahtuu, kun kerrot eläväsi avoliitossa. Hän tuskin haluaa rikkoa perhettäsi. Luulen, että se on ihan viimeinen asia mitä hän haluaisi tehdä. Oli sitten ihastunut sinuun tai ei.
 
vieraus
Mua ei henk.koht kiinnosta keskustelupalstalla kirjoittaa pilkun tarkalleen oikeaoppista tekstiä enkä itse välitä huolimattomuusvirheistä. Niitä sattuu kaikille, mutta harmi homma jos se tekee epäkypsän/epäpätevän/tyhmän vaikutelman sinusta. :D
Ei nuo piirteet tee sinusta huonoa ihmistä ja noin nuorena saakin vielä olla vähän epäkypsä. Jotenkin nuo piirteet vain eivät sovi siihen, millaisia piirteitä opettajalta vaaditaan. Kuitenkin valmistut oletettavasti parin vuoden päästä. Siksi en jotenkin usko, että olet puhunut ihan totta opiskeluistasi...joku tässä mättää...
 
Olisikos vaikka se ettei tämä jätkä puhunut uskonto asioista mitään koko keskustelun aikana ja siksi kysyin lopussa että hetkinen, siis olet mistä kirkosta ja mitä tekemässä ja mitä sanoisit jos nyt tulisit mun ovelle? Koska olin kiinnostunut sen leipäduunista! Kai nyt jokainen haluaa kuulla mitä toinen tekee ja mikä on se "oma juttu". :O
Toi kolmas kysymys ei siltikään sovi tuohon jatkoksi. Kuka tommoseen muka vastais? :D :D
 
Tiedätkö HG, että mormoneille kaikkein tärkein asia jumalan jälkeen on perhe. He uskovat, että kun ihminen menee naimisiin, hän tulee elämään aviopuolisonsa ja lastensa kanssa perheenä myös kuoleman jälkeen ikuisesti.

En taida uskoa, että tuo tapaamasi mormonipoika ilahtuu, kun kerrot eläväsi avoliitossa. Hän tuskin haluaa rikkoa perhettäsi. Luulen, että se on ihan viimeinen asia mitä hän haluaisi tehdä. Oli sitten ihastunut sinuun tai ei.
Mä olen lähtökohtaisesti aika skeptinen kaikkiin uskonnon rajoitteisiin mitä tulee miehiin. Olen nähnyt niin läheltä kunnollisia muslimiperheitä, joissa tytöt noudattavat tunnollisesti islamin sääntöjä mutta miehet elävät just niin vapaasti ja länsimaisesti kun vaan voi.

Mä EN ole tästä mitään seuraamuksia kellekään hankkimassa, koska tää on vielä pelkkä lähetystyöntekijän ehdottoma tapaaminen.. Joten mistään perheiden rikkoutumisesta tai eroista ei voi yhtään puhua, kuten myös aloitusviestissä totesin,että tää fiilis ja koko kuvio sais pyyhkiytyä mielestä pois. Mutta kun hän soittikin niin annan mennä nyt.
 
Ei nuo piirteet tee sinusta huonoa ihmistä ja noin nuorena saakin vielä olla vähän epäkypsä. Jotenkin nuo piirteet vain eivät sovi siihen, millaisia piirteitä opettajalta vaaditaan. Kuitenkin valmistut oletettavasti parin vuoden päästä. Siksi en jotenkin usko, että olet puhunut ihan totta opiskeluistasi...joku tässä mättää...
No kuka nyt Joensuun kokoisessa kaupungissa palstaileva latoisi kaikki faktat pöytään, jos haluaisi säilyttää yksityisyytensä :D luulen että ap ja monet muutkin palstailee omina itseinään (tuo oli varmasti väärin, miten se taipuu oikein?) mutta häivyttää totuutta kertomalla sopivasti epätotuuksia.
 
En vertaisi mormoneita ja muslimeja toisiinsa. Ovat kaksi niin erilaista uskontoa.

Etkös sinä jo muutamassakin viestissäsi ole sanonut ihan suoraa, että jos tuo poika on sinuun ihastunut, niin olisit valmis jättämään avomiehesi? Milloin vaihtui ääni kellossa?
 
Ei nuo piirteet tee sinusta huonoa ihmistä ja noin nuorena saakin vielä olla vähän epäkypsä. Jotenkin nuo piirteet vain eivät sovi siihen, millaisia piirteitä opettajalta vaaditaan. Kuitenkin valmistut oletettavasti parin vuoden päästä. Siksi en jotenkin usko, että olet puhunut ihan totta opiskeluistasi...joku tässä mättää...
En ole valmistumassa vielä ainakaan kolmeen vuoteen ja juuri kävinkin keskustelemassa opettajan kanssa opintojen etenemättömyydestä, en vaan ole saanut sitä inspistä opiskeluihin mutta työntekoon sitäkin enemmän. Kaikista ei tarvitse tulla uratykkejä eikä muutenkaan elämän tarvitse mennä käsikirjoituksen mukaan. Tämän olen sisäistänyt vasta parin vuoden sisällä.

Oikeasti olen tosi empattinen, ihmisläheinen ja fiksu, mutta kieltämättä myös mukavuudenhaluinen ja kai itsekäskin :( En tiedä miten olen tähän suohon itseni laittamassa,mutta ei ole luojan kiitos tapahtunut mitään.
 
En vertaisi mormoneita ja muslimeja toisiinsa. Ovat kaksi niin erilaista uskontoa.

Etkös sinä jo muutamassakin viestissäsi ole sanonut ihan suoraa, että jos tuo poika on sinuun ihastunut, niin olisit valmis jättämään avomiehesi? Milloin vaihtui ääni kellossa?
Muslimeillakin uskonto on yhtä kuin kulttuuri, täydellisesti.

Olenko sanonut et se on tavoite tai varma juttu? Koska en ole kertonut kellekään kavereista tätä tapausta niin totta kai kaikenlaisia ajatuksia on tullut kirjoiteltua... Nyt kun siitä on jo aikaa niin en yhtä innoissani ole mutta silti semi innoissani huomisesta :D
 
vieraus
No kuka nyt Joensuun kokoisessa kaupungissa palstaileva latoisi kaikki faktat pöytään, jos haluaisi säilyttää yksityisyytensä :D luulen että ap ja monet muutkin palstailee omina itseinään (tuo oli varmasti väärin, miten se taipuu oikein?) mutta häivyttää totuutta kertomalla sopivasti epätotuuksia.
Itsinään. Oikeasti en ole yhtään kielipoliisi, vaikka sen vaikutelman varmaan annoin. Lähinnä nuo esimerkit pistivät silmään, koska en ollut varma, oliko kyse kirjoitusvirheistä vai tietämättömyys. Yhdyssanavirheet taas olivat räikeän epäopettajamaisia. Virheiden olemassaolo ylipäänsä ei minua haittaa.

Ehkä olet oikeassa.
 
Tuota
No voi jeesus, taas tätä. Kuules olen täysin terve ja hyvinvoiva nuori nainen enkä ymmärrä miten ihastuminen ja toisesta miehestä puhuminen (jota tää vasta tässä vaiheessa on) tekee kenestäkään mh-onglmaista? :D Sekö nyt hiertää kun kerroin pompsivani ssri-lääkkeitä pms-oireiden hoitoon? Tiesitkö että se on sairaus tai oireyhtymä muiden joukossa? Jos menet lääkärille kyseisestä vaivasta - saat lähes satavarmana ehdotuksen mielialalääkkeestä. Ja mä olin onnekas, ne tepsii :)
Minulla kaksisuuntainen mielenterveyshäiriö....ilmeisesti terapialla pois. Lääkkeitä söin, jotka tasasivat mieltäni.
kuules, olen aivan varma, että sinullakin on.
Nimittäin käyttäydyin aivan samallailla kuin sinä!
Ja ihan kuin entinen minä kirjoittelisi.
Eikä mielenterveyshäiriö ole mikään hirviö, mutta se ei tee elämänlaadulle hyvää, vaikka usein sitä lenteleekin ihan kivoissa sfääreissä;)Mut...se ei ole normaalia.
 
Minulla kaksisuuntainen mielenterveyshäiriö....ilmeisesti terapialla pois. Lääkkeitä söin, jotka tasasivat mieltäni.
kuules, olen aivan varma, että sinullakin on.
Nimittäin käyttäydyin aivan samallailla kuin sinä!
Ja ihan kuin entinen minä kirjoittelisi.
Eikä mielenterveyshäiriö ole mikään hirviö, mutta se ei tee elämänlaadulle hyvää, vaikka usein sitä lenteleekin ihan kivoissa sfääreissä;)Mut...se ei ole normaalia.
Mä olen todella pahoillani ja toivon sulle voimia ja hoitomyöntyväistä asennetta, jotta pystyt elämään sairautesi kanssa hyvää elämää.

Valitettavasti minusta tuntuu, että sulla on nyt muuten vain paha olla, koska muuten tuskin puhuisit noin alentavasti omasta sairaudestasi jonka kanssa elät joka päivä. Mutta tosiaan, jaksamista! :) Mielenterveyden sairaudet ovat sairauksia siinä missä muutkin!
 

Yhteistyössä