Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

Alkuperäinen kirjoittaja öhömm;29559092:
Miten ihmeessö tässä ziljoona sivua pitkässä keskustelussa on päästy mormonipojan tapaamisesta lasten kasvatukseen ja äitiyteen..?
pitkissä ketjuissa päädytään aina tinkaamaan siitä kuka on hyvä äiti ja kuka ei

kovimpia tinkaajia on yleensä ne joilla ei vielä ole itsellä lapsia
 
"mies"
Ja minä olen tasapainoinen, ei se että innostun herkästi ja suutun helposti tee kenestäkään epätasapainoista. En edes ala keskustelemaan aiheesta enempää.
Tämä on totta. Sama ihminen voi olla sekä vakaa ja rauhallinen että innostuva ja kiihkeä.

Musta ei ole mitään itsessään väärää sille, että ihastut noin vahvasti. Epäilen, että moni palstalainen ei vain ymmärrä ihastumisen maailmaa, minkä taas itse ajattelen olevan lähes kaikkia naisia lähellä. Siitä oma hämmennys. Ollaan järkeviä väärässä kohdassa jos aletaan paheksua ihastumistunteita. Nainen ilman haaveita on aika poikkeava ja kuulostaa liian totiselta, kovalta, kun kyse naisesta. Ei mulle ainakaan seurustelusta tulisi mitään ilman ihastumista.

Samalla olen sitä mieltä, että sun kannattaa kertoa miehellesi missä mennään, jos alat tuntea voimakasta vetoa tähän mieheen. Tapaamista en hyväksyisi avomiehenäsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ei tässä nyt kukaan ole väittänytkään että äidin titteli tekisi ihmisestä kaikkitietävän ja kaikkivoipaisen, vaan että äiti tietää äitiydestä enemmän kuin ihminen jolla ei ole lapsia. Tuolta se on ainakin mun silmään kuulostanut ja sitä itse ajan tässä takaa.
Äitiydestä toki tietää enemmän, mutta ei lapsista ja kasvatuksesta.
 
"Jenis"
[QUOTE="mies";29559118]

Samalla olen sitä mieltä, että sun kannattaa kertoa miehellesi missä mennään, jos alat tuntea voimakasta vetoa tähän mieheen. Tapaamista en hyväksyisi avomiehenäsi.[/QUOTE]

No mutta! Sittenhän et sallikaan naisesi olevan ihastuttavan ailahtelevan aaltoileva, jos hän ei saa toimia intuitionsa ja tunteidensa vuoksessa! Sinähän vaadit että hän toimii JÄRKEVÄSTI ja jättää toimimatta intuitionsa mukaan, jolloin hänestä tulee natsimaisen kylmä ja jäykkä mies! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya
Vier
pitkissä ketjuissa päädytään aina tinkaamaan siitä kuka on hyvä äiti ja kuka ei

kovimpia tinkaajia on yleensä ne joilla ei vielä ole itsellä lapsia
Ei, vaan kovimpia tinkaajia ovat nimenomaan äidit toisilleen. Nähdäänhän se tämänkin palstan ketjuissa miten oma tapa (esim. päivähoitokysymyksissä) on oikea ja toisten väärä.
Liian usein.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"mies"
Musta HG siis enemmänkin tuntee kuten naisen kuuluisikin tuntea naisena. Siksi pidän ihastumisen tuomitsemista toisilta naisilta enemmän miehekkäänä näkemyksenä vertailussa.

Toki samalla hieman ihmettelen myös miestovereita, jos he liittyvät naisen ihastumistunteilun paheksuntaan. Näkemys ei huomioi sitä, että suuret tunteet ovat naisille erityisesti mutta myös ihmisille yleensä suuri resurssi ja voimavara mm. rakkauden ja erotiikan maailmassa :) Lisäksi hyvässä suhteessa kuvitelmat ja fiktio ovat tärkeä osatekijä.

Kokonaan toinen kysymys on se jos HG tekee miehensä selän takana isoja askelia. Se on väärin koska se rikkoo jotain "pyhää" hänen ja hänen miehensä väliltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"vieraana"
Yrittäkää nyt vähän himmailla HG:n arvostelun kanssa ettei ketju lähde poistoon. Tän parempaa viihdettä ei olekaan :) Minä ainakin haluan tietää miten siellä tapaamisessa sujui.
 
"vieraana"
[QUOTE="mies";29559190]Musta HG siis enemmänkin tuntee kuten naisen kuuluisikin tuntea naisena. Siksi pidän ihastumisen tuomitsemista toisilta naisilta enemmän miehekkäänä näkemyksenä vertailussa.

Toki samalla hieman ihmettelen myös miestovereita, jos he liittyvät naisen ihastumistunteilun paheksuntaan. Näkemys ei huomioi sitä, että suuret tunteet ovat naisille erityisesti mutta myös ihmisille yleensä suuri resurssi ja voimavara mm. rakkauden ja erotiikan maailmassa :) Lisäksi hyvässä suhteessa kuvitelmat ja fiktio ovat tärkeä osatekijä.

Kokonaan toinen kysymys on se jos HG tekee miehensä selän takana isoja askelia. Se on väärin koska se rikkoo jotain "pyhää" hänen ja hänen miehensä väliltä.[/QUOTE]

Tunteet ei ole oikeita tai vääriä, mutta ihminen voi itse valita miten käyttäytyy niiden pohjalta. Vaikka olisi vihainen, ei ole pakko lyödä. Vaikka olisi ihastunut, ei ihastumista ole välttämätöntä ruokkia tapaamalla tuota ihmistä.

Se erottaa meidät ihmiset eläimistä, että emme toimi pelkästään vaistojen, viettien ja tunteiden varassa vaan voimme kontrolloida käytöstämme.
 
"mies"
[QUOTE="Jenis";29559159]No mutta! Sittenhän et sallikaan naisesi olevan ihastuttavan ailahtelevan aaltoileva, jos hän ei saa toimia intuitionsa ja tunteidensa vuoksessa! Sinähän vaadit että hän toimii JÄRKEVÄSTI ja jättää toimimatta intuitionsa mukaan, jolloin hänestä tulee natsimaisen kylmä ja jäykkä mies! :D[/QUOTE]

Tuo lienee karikatyyri :D
 
Vierasmies
[QUOTE="mies";29559190]Musta HG siis enemmänkin tuntee kuten naisen kuuluisikin tuntea naisena. Siksi pidän ihastumisen tuomitsemista toisilta naisilta enemmän miehekkäänä näkemyksenä vertailussa.

Toki samalla hieman ihmettelen myös miestovereita, jos he liittyvät naisen ihastumistunteilun paheksuntaan. Näkemys ei huomioi sitä, että suuret tunteet ovat naisille erityisesti mutta myös ihmisille yleensä suuri resurssi ja voimavara mm. rakkauden ja erotiikan maailmassa :) Lisäksi hyvässä suhteessa kuvitelmat ja fiktio ovat tärkeä osatekijä.

Kokonaan toinen kysymys on se jos HG tekee miehensä selän takana isoja askelia. Se on väärin koska se rikkoo jotain "pyhää" hänen ja hänen miehensä väliltä.[/QUOTE]

Syyttömiä me muut ollaan siihen jos sä nautit muista miehistä fantasioivasta naisesta suhteessasi.
 
"moivaan"
mä en usko sekuntiakaan et toi teinitypy on jossai lastensuojelussa töissä.. varmaan just semmonen hihittelevä pissis glitter-huulikiillon ja halvan hajuveden saattelemana.. anna mun kaikki kestää..
mene tapaamaan sitä mormonihihhulia ja muuta amerikkaan hänen tulevaksi 7. vaimokseen..
 
yök mikä tyyppi
[QUOTE="mies";29559118]Tämä on totta. Sama ihminen voi olla sekä vakaa ja rauhallinen että innostuva ja kiihkeä.

Musta ei ole mitään itsessään väärää sille, että ihastut noin vahvasti. Epäilen, että moni palstalainen ei vain ymmärrä ihastumisen maailmaa, minkä taas itse ajattelen olevan lähes kaikkia naisia lähellä. Siitä oma hämmennys. Ollaan järkeviä väärässä kohdassa jos aletaan paheksua ihastumistunteita. Nainen ilman haaveita on aika poikkeava ja kuulostaa liian totiselta, kovalta, kun kyse naisesta. Ei mulle ainakaan seurustelusta tulisi mitään ilman ihastumista.

Samalla olen sitä mieltä, että sun kannattaa kertoa miehellesi missä mennään, jos alat tuntea voimakasta vetoa tähän mieheen. Tapaamista en hyväksyisi avomiehenäsi.[/QUOTE]
Eikö sulle nyt jo aika monta kertaa sanottu että häivy pois tästä ketjusta. Kukaan ei ole tuominnut voimakasta ihastumista sinällään, vaan hg:n jatkosuunnitelmat ihastustaan kohtaan varattuna,lapsesta miehensä kanssa haaveilevana naisena. Onko sulla oikeasti jotain luetun ymmärtämisen ongelmaa kun koko ajan jankkaat ihan muista asioista ja ilmeisesti luetkin kaikki viestit jotenkin ihan muuten kuin niissä oikeasti lukee. Kukaan meistä ei ole syyllinen sun naisfobiaasi ja saamattomuuteesi, joten josko nyt vaan kattoisit peiliin ja etsisit sieltä sen syyn miksi et saa naista, sen sijaan että jatkuvasti kehittelet näitä ihme teorioita siitä kuinka naiset on semmosia ja tämmösiä, vaikket oo koskaan muiden naisten kanssa kasvotusten jutellutkaan kuin oman äitis.
 
  • Tykkää
Reactions: trolli
[QUOTE="humppa";29559214]Tarkoitatko, ettei lapsen vanhemmat osaa kasvattaa lastaan, jolleivat ole opiskelleet kasvatustieteitä?[/QUOTE]

Lapsen kasvatukseen niin ettei tämä joudu huostaan tai sijoitetuksi ei paljon vaadita, eli ei tietenkään tarvitse vanhemman tietää tai osata juurikaan mitään. Mutta suurin osa vanhemmista haluaa olla hyviä vanhempia ja onneksi näin. Lapsen saattaminen maailmaan on melkoisen helppoa, että sinänsä ei kannata ajatella naisen olevan äitinä täydellisen tietävän kasvatuksellisista asioista saatikka lapsen oikeanlaisesta hoidosta.
 
"mies"
[QUOTE="vieraana";29559204]Tunteet ei ole oikeita tai vääriä, mutta ihminen voi itse valita miten käyttäytyy niiden pohjalta. Vaikka olisi vihainen, ei ole pakko lyödä. Vaikka olisi ihastunut, ei ihastumista ole välttämätöntä ruokkia tapaamalla tuota ihmistä.

Se erottaa meidät ihmiset eläimistä, että emme toimi pelkästään vaistojen, viettien ja tunteiden varassa vaan voimme kontrolloida käytöstämme.[/QUOTE]

Tuo on totta yleisesti. Suomalaisilla tunteiden hillintä saattaa kuitenkin mennä myös liiallisuuksiin. Suomen kontekstissa on mielestäni yleisesti parempi liikaa kuin liian vähän tunteita.

Miehenä pidän tietystä spartalaisesta kurista silloin, kun itse olen varattu. Mutta en odota, että nainen pystyisi samantasoiseen kurinalaisuuteen, ja jopa parempi, että ei pysty. Minua ei ala pelottaa, jos naiseni esim. kokee toisenkin miehen komeana. Toki se olisi minullekin liikaa, jos naiseni tapaa tämän miehen. Eli kyllä, naisellakin on oltava järki päässä tässä kohtaa minulla.

Mutta loppujen lopuksi, rakastamisessa on kyse toisen onnesta. Jos naiseni olisi onnellisempi jonkun muun kanssa kuin minun, tietenkin hyväksyisin asian. Edellytän uskollisuutta, mutta se voi toimia vain siltä pohjalta, että molempien on hyvä olla ja että molemmat ovat sitoutuneita toisiin.

Mitä vakavampi suhde, sen raskaammat perusteet pitää olla sen loppumiseksi ja päinvastoin. Tapailun voi lopettaa, jos tapaa jonkun, jonka kanssa on parempi olla. Se ei ole kivaa, mutta se on oikein kaikkia kohtaan. Joka ihmisen, miehen ja naisen, on saatava vapaus voida hyvin ja onnellisesti kumppaninsa kanssa, oli tämä kuka vaan.
 
yök mikä tyyppi
[QUOTE="mies";29559190]Musta HG siis enemmänkin tuntee kuten naisen kuuluisikin tuntea naisena. Siksi pidän ihastumisen tuomitsemista toisilta naisilta enemmän miehekkäänä näkemyksenä vertailussa.

Toki samalla hieman ihmettelen myös miestovereita, jos he liittyvät naisen ihastumistunteilun paheksuntaan. Näkemys ei huomioi sitä, että suuret tunteet ovat naisille erityisesti mutta myös ihmisille yleensä suuri resurssi ja voimavara mm. rakkauden ja erotiikan maailmassa :) Lisäksi hyvässä suhteessa kuvitelmat ja fiktio ovat tärkeä osatekijä.

Kokonaan toinen kysymys on se jos HG tekee miehensä selän takana isoja askelia. Se on väärin koska se rikkoo jotain "pyhää" hänen ja hänen miehensä väliltä.[/QUOTE]

Voi hyvä luoja, pitääkö tavuttaa? KUKAAN EI TUOMINNUT IHASTUMISTA, VAAN PETTÄMISSUUNNITELMAT. Toistan: KU-KAAN EI TUO-MIN-NUT I-HAS-TU-MIS-TA, VAAN PET-TÄ-MIS-SUUN-NI-TEL-MAT.
 
"humppa"
Lapsen kasvatukseen niin ettei tämä joudu huostaan tai sijoitetuksi ei paljon vaadita, eli ei tietenkään tarvitse vanhemman tietää tai osata juurikaan mitään. Mutta suurin osa vanhemmista haluaa olla hyviä vanhempia ja onneksi näin. Lapsen saattaminen maailmaan on melkoisen helppoa, että sinänsä ei kannata ajatella naisen olevan äitinä täydellisen tietävän kasvatuksellisista asioista saatikka lapsen oikeanlaisesta hoidosta.
Siis nainen äitinä ei tiedä lapsen oikeanlaisesta hoidosta? Just! Ehkä nainen äitinä ymmärtää hankkia sitä tietoa?
 

Yhteistyössä