Taas hiivatulehdus - ostanko nyt suun kautta otettavan vain emättimeen laitettavan lääkkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi parempi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi parempi

Vieras
Kuukausi sitten tuli seksin jälkeen hiiva, joka lähti emätinpuikolla ja ulkoisella rasvalla. Luultavasti seksi laukaisi taas uuden tulehduksen, joten pitää lähteä apteekkiin. Oireet eivät vielä ole pahoja, mutta tuntuu, että jotain alapäässä on (normaalistihan se ei tunnu miltään) ja peilillä katsoessani näkyi selviä valkoisia rähmäleitä.

Onko suun kautta otettava lääke tehokkaampi? Kuinka nopeasti vaikuttaa? Kannattaako käytää myös jotain maitohappovalmistetta? Ulkoisesti vai sisäisesti? Kertokaahan kokemuksianne.
 
Lääkäri selitti mieluummin määräävänsä paikallisesti käytettävän, sillä on vähemmän sivuvaikutuksia. Suun kautta otettavat tappavat niitä hyviä suolistobakteereja.
 
Suun kautta otettava lääke on tehokkaampi, soita terveyskeskukseen ja pyydä puhelinreseptillä niin saat sen halvalla.

Jos hiivatulehdus tulee epäilyttävän usein niin käy kaiken varalta sukupuolitautitesteissä. Itse kärsin kuukauden-parin välein ilmaantuvasta hiivatulehduksesta vuoden ajan kunnes kävin gynellä ja otettiin testit. Klamydia paljastui jatkuvan tulehduksen aiheuttajaksi, pääsin eroon sekä hiivasta että miehestä joka oli valehdelluti testeissä käymisistään ennen kondomin poisjättöä.
 
Suun kautta otettava lääke on tehokkaampi, soita terveyskeskukseen ja pyydä puhelinreseptillä niin saat sen halvalla.

Jos hiivatulehdus tulee epäilyttävän usein niin käy kaiken varalta sukupuolitautitesteissä. Itse kärsin kuukauden-parin välein ilmaantuvasta hiivatulehduksesta vuoden ajan kunnes kävin gynellä ja otettiin testit. Klamydia paljastui jatkuvan tulehduksen aiheuttajaksi, pääsin eroon sekä hiivasta että miehestä joka oli valehdelluti testeissä käymisistään ennen kondomin poisjättöä.

Voi ei, jos kyse onkin tästä. Suhde alkoi syksyllä ja kumi jätettiin pois ennen joulua. Silloin ei kuitenkaan vielä tullut hiivatulehdusta, vaan vasta tammikuun puolella.

Minulla oireilu on alkanut lievänä vasta viikon kuluttua sekstailusta ja pahemmaksi se on muuttunut parin viikon päästä. Alkoiko sinulla hiivakierre heti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja gyneltä kysynyt;29557494:
Oli lääke missä muodossa tahansa, pitäisi aina käyttää myös sitä voidetta. Ne lääkkeet kun eivät tapa niitä ulkopuolella olevia pöpöjä.

Hyvä tietää. Voidetta onkin vielä jäljellä runsaasti edellisestä kuurista.
 
[QUOTE="akka";29557515]Hoida se mies myös, muuten hiivaa uusii aina kun olet yhdynnässä.[/QUOTE]

Mietin sitä, että onkohan hiiva voinut tulla siitä, kun mies työnsi välillä sormet peppuun. Jos sitä kautta on päässyt vaginankin puolelle vääränlaisia pöpöjä.
 
[QUOTE="aapee";29557520]Mietin sitä, että onkohan hiiva voinut tulla siitä, kun mies työnsi välillä sormet peppuun. Jos sitä kautta on päässyt vaginankin puolelle vääränlaisia pöpöjä.[/QUOTE]

No varmasti on päässyt, jos ne samat sormet sitten vielä on emättimeen laitettu.

Pitää aina olla tarkkana jos siellä persreiällä ronkitaan.
 
[QUOTE="V ieras";29557527]No varmasti on päässyt, jos ne samat sormet sitten vielä on emättimeen laitettu.

Pitää aina olla tarkkana jos siellä persreiällä ronkitaan.[/QUOTE]

Mutta voiko ne pöpöt aiheuttaa myös hiivatulehduksen? Olen kuullut, että virtsistä aiheuttava pöpö ainakin löytyy peräsuolesta. Sen oireita minulla ei kuitenkaan ole, vain hiivan.
 
Mun mielestä se suun kautta otettava on ihan paska! Mulla kesti monta päivää ennenku parani sen otettuani. Mutkun käyttää niitä alas laitettavia niin auttaa heti.
 
[QUOTE="Jeba";29557544]Mun mielestä se suun kautta otettava on ihan paska! Mulla kesti monta päivää ennenku parani sen otettuani. Mutkun käyttää niitä alas laitettavia niin auttaa heti.[/QUOTE]

Minulla ei ole kokemusta suun kautta otettavista, joten hyvä tietää tämä. Viimeksi tehosi vain yksi emätinpuikko. Nyt onkin mietinnässä, ostanko taas vain yhden vai kolmen puikon sarjan? Oireet ovat vielä hyvin lieviä, paljon lievempiä kuin viimeksi, mutta nyt on kulunut vähemmän aikaakin viimeisestä yhdynnästä. Ehkäpä yksi riittäisi.
 
Jo on hiivaa usein kannattaa miettiä maitohappobakteerien syömistä, sokerien vähentämistä ym. Itselläni hiiva lähtee ihan luonnonjogurtilla. Eli suihkun yhteydessä "pesen" alapään luonnonjogurtilla. Oireet helpottaa jo parissa päivässä.
 
[QUOTE="aapee";29557623]Työnnätkö jugurttia siis sinne syvällä sisälle? Kelpaako myös kreikkalainen tai turkkilainen jugurtti?[/QUOTE]

Itse olen käyttänyt valion lohkeavaa luonnonjogurttia. Siinä on lisättynä asidobilus + bifidus (jotain sinne päin) bakteereja. Ja työnnän sitä ehkä 2-3 cm syvälle. Kannattaa vähentää karkin syöntiä. Jatkuva sokerin syönti voi edesauttaa huonon bakteeri tasapainon oloa vaginassa.
 
Itse olen käyttänyt valion lohkeavaa luonnonjogurttia. Siinä on lisättynä asidobilus + bifidus (jotain sinne päin) bakteereja. Ja työnnän sitä ehkä 2-3 cm syvälle. Kannattaa vähentää karkin syöntiä. Jatkuva sokerin syönti voi edesauttaa huonon bakteeri tasapainon oloa vaginassa.

Kiitos vinkistä. Kokeilen tätä seuraavalla kerralla heti, kun alkaa tuntumaan jotain oireilua.
 

Yhteistyössä