Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

"mies"
Mä uskon, että suurin osa miehistä haluaa naisten olevan sekä järkeviä, että tunteellisia aivan kuten suurin osa naisista haluaa miesten olevan sekä järkeviä, että tunteellisia. Tilanteen mukaan on hyvä olla järkevä tai tunteellinen. Ei kukaan, ei mies eikä nainen, jaksa ihmistä, joka ei ajattele koskaan järjellä tai puolestaan ihmistä, joka ajattelee vain järjellä.
Hmm, osittain samaa mieltä, mutta en voi allekirjoittaa näkemystäsi, että sukupuolet olisivat identtisiä (argumentti on ns. non sequitur).

Tilannesidonnaisuuskaan ei ole itseisarvo: itsetunnoltaan hyvä ihminen ei ole kameleontti eikä pelkkä peluri, kasa naamioita.
 
vierasa
[QUOTE="mies";29557222]Hmm, osittain samaa mieltä, mutta en voi allekirjoittaa näkemystäsi, että sukupuolet olisivat identtisiä (argumentti on ns. non sequitur).

Tilannesidonnaisuuskaan ei ole itseisarvo: itsetunnoltaan hyvä ihminen ei ole kameleontti eikä pelkkä peluri, kasa naamioita.[/QUOTE]


En usko kovinkaan monen miehen innostuvan naisesta, joka ostaa tunteella hetken mielijohteesta talon kun se oli niin nätti ja siitä jäi hyvä viba, niin mitä sitä turhaan tekee kuntotarkastusta tai miettii tarkemmin oliko nyt järkevää ostaa taloa, mutta moni mies taas saattaa tykätä naisesta, joka hyppää parisuhteeseen tunteella eikä mieti asiaa liikaa järjellä. Tilanteella on väliä.
 
"mies"
En usko kovinkaan monen miehen innostuvan naisesta, joka ostaa tunteella hetken mielijohteesta talon kun se oli niin nätti ja siitä jäi hyvä viba, niin mitä sitä turhaan tekee kuntotarkastusta tai miettii tarkemmin oliko nyt järkevää ostaa taloa, mutta moni mies taas saattaa tykätä naisesta, joka hyppää parisuhteeseen tunteella eikä mieti asiaa liikaa järjellä. Tilanteella on väliä.
Tilanteella on ilman muuta väliä, mutta persoonaa ei voi palauttaa tilanteeseen. Itse asiassa on olemassa kokonainen etiikan teoria, jonka mukaan persoona on jotain muutakin kuin tilanteellisuutta tai kontekstinsa.

En ole eri mieltä kanssasi :) Moni mies pitää naisesta, jolla on intuitiota. Eikä sitä mieheltäkään tarvitse puuttua. Viittaan tutkimukseen, jossa parhaat suhteet olivat niitä, joissa toisesta oli koko ajan myönteisiä kuvitelmia, vuodesta toiseen. Olen ainakin itse myös huomannut, että tämä toimii hyvässä ihmissuhteessa. Siksi esimerkiksi itse en edes tutustu, ellei toinen todella tunnu hyvältä jo intuitiossa. Toki on myös miehiä, jotka tutustuvat lähes kaikkiin naisiin.
 
"mies"
Suomessahan ei kannusteta lainkaan kuvitelmiin suhteesta, ja se on ikävä asia. Toinen pitäisi aina nähdä parempana kuin hän oikeasti edes on ihan tietoisesti, ja samalla toiseen pitäisi aina asennoitua tällä tavalla. Eli yhtäältä pitäisi ehdoin tahdoin elää osaksi "haavemaailmassa", ja toisaalta pitäisi suhtautua toiseen kunnioituksella. Molemmat ovat suomalaiselle vaikeita rasteja, koska sekä haaveilu että "pokkurointi" ovat - monilla naisillakin - vähän out (ks. sosialismi, feminismi...). Toki tilanne on ehkä vähän parantunut eli tuntuu että romantiikka on pienessä kasvussa.

Ehkä erityisesti miehet tyytyvät "ihan ok" -suhteeseen turhan helposti eri syistä. Se voisi selittää, miksi moni mies ei ole eroottinen tai romanttinen naisestaan, ja miksi moni mies ei kunnioita naistaan. Mutta omakohtaisesti olen kokenut myös naiselta vastaavaa valitettavaa "varmistelua". Emme ole rohkea kansa, olemme eräänlaisia anti-Teräsmiehiä ja -naisia.
 
"mies"
[QUOTE="orion";29557233]Intuitio ei ole yhtä kuin tunteet.[/QUOTE]

Intuitio on kuitenkin tunteisiin perustuvaa. Prosessit eivät ole intuitiivisia. Eli jos kielletään intuitioiden tunteellisuus, kielletään kategorisesti mm. ihmisen vapaa tahto ja tietoisuus entiteettinä.
 
"orion"
[QUOTE="mies";29557236]Intuitio on kuitenkin tunteisiin perustuvaa. Prosessit eivät ole intuitiivisia. Eli jos kielletään intuitioiden tunteellisuus, kielletään kategorisesti mm. ihmisen vapaa tahto ja tietoisuus entiteettinä.[/QUOTE]

Olen eri mieltä. Intuitio ei perustu tunteisiin, vaan johonkin "korkeampaan". Jokainen ihminen ei välttämättä "kuule" intuitiivisesti, mutta harjoittelemalla sitä voi oppia kuuntelemaan.
 
hekoheko
Mene pois "mies", kukaan ei kysynyt taas sun mielipiteitäs. Vai vielä annat pakkeja naisille, hahhah. Sun katkeruutes on niin käsin kosketeltavaa että voisin vaikka lyödä vetoa että sä oot vielä neitsyt. :LOL: muistakaa kaikki että tää pelle onitsekin myöntänyt että hän on hankkinut mahtavat tietonsa nnaisista pelkästään netin eri keskustelupalstoilta, ja ilmeisesti sitä myötä tehnyt myös tulkintansa siitä mitä miehet naisilta toivoo, kuvitellen että hänen erakoituneet ja katkeroituneet ajatuksensa ovat ihan normaaleita ts. kaikkien miesten mielipide. Oikeasti mies on siis yksiöönsä limupullojen ja pizzalaatikoiden sekaan hautautunut, todellisuudesta vieraantunut nyhvö, joka ei vielä kolmikymppisenäkään oo uskaltanut puhua naiselle.
 
Vierasmies
[QUOTE="mies";29557165]No luitko esim. kommentin, jossa joku nainen vetosi puhumisen kestoon perusteena sille, että ei saa haaveilla? Kamalan analyyttista ja arkipäiväistä. Ei naiselle sellainen yleisesti sovi, jos asiaa miehiltä kysyy. Naiselle kuuluu tunteilu, yms., tietty erilaisuus miehestä on upeaa.

TOKI on myös miehiä Suomessa, jotka painostavat naista eroon herkkyydestä sun muusta. Mutta varmasti on paljon muunkinlaisia miehiä eli heitä, jotka antavat naisen olla erilainen eivätkä käytä naisen heikkoutta hyväksi tai kilpa-asetelmassa vaan vaalivat häntä kuin kukkaa kämmenellä.

Siitä olen samaa mieltä, että käytännön toiminta pitää miettiä järjellä kun seurustelee noin vakavasti. Puutuin lähinnä tuohon teoriatason unelmointiin. Minulle asia on niin olennainen osa naista, että en oikein tiedä mitä sanoa naisesta, joka ei ole tunteellinen, fantasioiva, ym. Psykopaatti on valitettavasti ensiassosiaatio. Tunteet tekevät meistä ihmisiä, ja naisessa ne liittyvät lämpöön, toisista huolehtimiseen ja kauneuteen.[/QUOTE]

Kovin kaunovetelästi ja filosofisesti väännät, mutta sä taidat olla yhtä huonoitsetuntoinen kuin ne naiset jotka tarvitsevat kiksejä muiden miesten huomiosta parisuhteessakin. Koitat nostaa itseäsi mies-korokkeelle sillä että naisen olisi syytä olla tunteileva herkkis joka mieluusti tekee päättömiä ratkaisuita.
 
Jaahas, Häbbäri...It's tuesday...:heart: :heart: :heart:

sydämet kilpaa lyö
nurkassa kahvilan toisiaan ne syö
edessä kimaltaa ilta, ehkäpä yö...



luin ketjua silloin kun se ilmestyi :D kyllä ketutti, kun OLI PAKKO LUKEA :D - piti siinä samaan aikaa veivata pullataikinaa, joka on minulle vaativa homma...hyydyin sivulle 12 sitten. Enempää en ole kerinnyt.:cool:
 
[QUOTE="mies";29557234]Suomessahan ei kannusteta lainkaan kuvitelmiin suhteesta, ja se on ikävä asia. Toinen pitäisi aina nähdä parempana kuin hän oikeasti edes on ihan tietoisesti, ja samalla toiseen pitäisi aina asennoitua tällä tavalla. Eli yhtäältä pitäisi ehdoin tahdoin elää osaksi "haavemaailmassa", ja toisaalta pitäisi suhtautua toiseen kunnioituksella. Molemmat ovat suomalaiselle vaikeita rasteja, koska sekä haaveilu että "pokkurointi" ovat - monilla naisillakin - vähän out (ks. sosialismi, feminismi...). Toki tilanne on ehkä vähän parantunut eli tuntuu että romantiikka on pienessä kasvussa.

Ehkä erityisesti miehet tyytyvät "ihan ok" -suhteeseen turhan helposti eri syistä. Se voisi selittää, miksi moni mies ei ole eroottinen tai romanttinen naisestaan, ja miksi moni mies ei kunnioita naistaan. Mutta omakohtaisesti olen kokenut myös naiselta vastaavaa valitettavaa "varmistelua". Emme ole rohkea kansa, olemme eräänlaisia anti-Teräsmiehiä ja -naisia.[/QUOTE]
Elä ala yleistää. Ei pidä paikkansa mun kohdalla.
Puhu itsestäs vaan. Muita et tunne niin kuin itsesi tunnet.
 
Caleb
Mä ainaki ymmärsin että treffit on voimassa. Mut sitä mä en tiiä monelta ne on ja tuleehan ap varmasti kertomaan meille tiedonjanoisillle treffien kulun?? Miten tän päivän ny jaksaa...
 
Tää ketju on kyllä käsittämätön :D Mutta joo, ei ihan tasapainoiselta toi ap kuulosta... Tosiaan nuorelta ja naiivilta kuulostaa...Ja väärinhän toi on, ei ihastuminen, mutta ihastuksen tapaaminen ja sen salaaminen. Ite pidän sääntönä sitä että se on jo luottamuksen pettämistä jos sitä pitää salailla.
Ja mua naurattaa suunnattomasti to ap:n varmuus siitä että tää poitsu on nimenomaan siinä mielessä kiinnostunut hänestä, vaikka todennäköisesti kyseessä on just vaan siitä että ap on sille käännytyskohde :D
Mutta kyllä mä tahon tietää miten tää päättyy :D
 
Peyote
[QUOTE="vieras.";29558309]Ihastumisen jälkeen on ihan sama tapaako vai ei koska vahinko on jo sattunut ja puolisolla on syytä loukkaantua.[/QUOTE]

Ei ihastumista voi aina estää, mutta tapaamista voi. Sen takia ihastumisesta ei kannata loukkaantua. Ihastuminen on kevyttä ja ohimenevää ja voi pian vaihtua ihmetykseen.
 
Tää ketju on kyllä käsittämätön :D Mutta joo, ei ihan tasapainoiselta toi ap kuulosta... Tosiaan nuorelta ja naiivilta kuulostaa...Ja väärinhän toi on, ei ihastuminen, mutta ihastuksen tapaaminen ja sen salaaminen. Ite pidän sääntönä sitä että se on jo luottamuksen pettämistä jos sitä pitää salailla.
Ja mua naurattaa suunnattomasti to ap:n varmuus siitä että tää poitsu on nimenomaan siinä mielessä kiinnostunut hänestä, vaikka todennäköisesti kyseessä on just vaan siitä että ap on sille käännytyskohde :D
Mutta kyllä mä tahon tietää miten tää päättyy :D
No miksi aina tarvitsee edes olla tasapainoinen? Miksi aina pitää olla järkevä ja realisti? Minusta sekin on yliarvostettua, elämään kuuluu kaikki tunteet. Mä ainakin olen tän puolen vuoden ajan tullut siihen tulokseen, että juurikin ne huonot hetket tekee niistä hyvistä ajoista paljon parempia.<3

Tässä odottelen herran tekstaria, voi myös olla et hän laittaa viestiä torstaina että jos nähdään silloin kun sanoin et mun vapaapäivät on tiistai ja torstai :/ Se tilanne meni niin nopeasti, mutta tietysti toivon et hän laittais kun en kehtais itse laittaa viestiä :D Toisaalta ehkä tossa iltapäivällä vois laittaa mukamas ohimennen et tosiaan katellaanko tänään? ;)
 
[QUOTE="vieras.";29558309]Ihastumisen jälkeen on ihan sama tapaako vai ei koska vahinko on jo sattunut ja puolisolla on syytä loukkaantua.[/QUOTE]

No eikä. Kyllä sitä ihastua saa vaikka suhteessa olisikin. Mutta ihastuksen ruokkiminen tapaamisella on väärin.


Tai no sen myönnän ettei tuo ihan normaalia ole, muistaakseni ap:n suhde ei ole kovinkaan pitkään kestänyt ni tuntuu hassulta että noin äkkiä ihastuu toiseen.
 
Peyote
No miksi aina tarvitsee edes olla tasapainoinen? Miksi aina pitää olla järkevä ja realisti? Minusta sekin on yliarvostettua, elämään kuuluu kaikki tunteet. Mä ainakin olen tän puolen vuoden ajan tullut siihen tulokseen, että juurikin ne huonot hetket tekee niistä hyvistä ajoista paljon parempia.<3

Tässä odottelen herran tekstaria, voi myös olla et hän laittaa viestiä torstaina että jos nähdään silloin kun sanoin et mun vapaapäivät on tiistai ja torstai :/ Se tilanne meni niin nopeasti, mutta tietysti toivon et hän laittais kun en kehtais itse laittaa viestiä :D Toisaalta ehkä tossa iltapäivällä vois laittaa mukamas ohimennen et tosiaan katellaanko tänään? ;)
Ai miks tarvii olla tasapainoinen? Koska muuten on tasapainoton, hullu, mielenterveysongelmainen. Sitten käy just noin että ei kykene parisuhteeseen kun koko ajan on joku ihme säätö menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya

Yhteistyössä