Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

"mies"
Hehe, taisi osua ja upota ;) Mut kyllähän se nyt on ihmeellinen nainen, joka ei ole intuitiivinen ja tunteellinen. Sehän on enemmän eloton esine tai sitten tuollainen robotti.

Erotiikkaakaan on vaikea kuvitella ilman kiihkoa, unelmia, tms. Ei kai tämän pitäisi olla uutinen? Puutuin lähinnä siihen, kuinka vähän HG:n inhimillinen ja ei-natsimainen reaktio sai ymmärrystä kommentoijissa. Tuli vaikutelma, että naiset toivoisivat toisten naisten olevan ei-intuitiivisia ja ei-unelmoivia, mikä on tosi erikoista naiselta. Ei liiallisen järkevä nainen ole meille miehille yleensä upea nainen.
 
Peyote
[QUOTE="mies";29557113]Hehe, taisi osua ja upota ;) Mut kyllähän se nyt on ihmeellinen nainen, joka ei ole intuitiivinen ja tunteellinen. Sehän on enemmän eloton esine tai sitten tuollainen robotti.

Erotiikkaakaan on vaikea kuvitella ilman kiihkoa, unelmia, tms. Ei kai tämän pitäisi olla uutinen? Puutuin lähinnä siihen, kuinka vähän HG:n inhimillinen ja ei-natsimainen reaktio sai ymmärrystä kommentoijissa. Tuli vaikutelma, että naiset toivoisivat toisten naisten olevan ei-intuitiivisia ja ei-unelmoivia, mikä on tosi erikoista naiselta. Ei liiallisen järkevä nainen ole meille miehille yleensä upea nainen.[/QUOTE]

Tee palvelus kaikille maailman miehille ja lakkaa sanomasta "me miehet".
 
"..."
[QUOTE="mies";29557113]Hehe, taisi osua ja upota ;) Mut kyllähän se nyt on ihmeellinen nainen, joka ei ole intuitiivinen ja tunteellinen. Sehän on enemmän eloton esine tai sitten tuollainen robotti.
[/QUOTE]

Ei se mitään. Niin arvelinkin että sinuun osui ja upposi ja nyt alkoi kommenttien selittely ja korjailu :)

Niinpäniin, sellaisia tuskin tosiaan on paitsi mieleltään sairaat ihmiset jossain laitoksissa. Mutta sinunhan mielestäsi niitä on kaksplus palsta täynnä (lukuunottamatta kahta tapausta)
 
vierasa
Jos naisellisuus on sitä, että rakastuu toiseen videon perusteella tai on valmis pettämään miestään kun joku uskovainen hetken yrittää käännyttää, niin olen ihan mielelläni miehekäs.
 
"mies"
[QUOTE="...";29557124]Niinpäniin, sellaisia tuskin tosiaan on paitsi mieleltään sairaat ihmiset jossain laitoksissa. Mutta sinunhan mielestäsi niitä on kaksplus palsta täynnä (lukuunottamatta kahta tapausta)[/QUOTE]

Kyllähän tuollaiset kommentit ovat aika jäisiä kuitenkin, ilman sarvia ja hampaita. En kai liioittele, jos totean, että toiset naiset vähättelivät kanssasisaren haaveilua.

Sosiologisesti todella kiintoisaa, koska nämä vähättelijät lienevät pääosin perheenäitejä tai ainakin seurustelevia, ja sukupuolelta naisia. Eivät taida olla kovin romanttisia ihmisiä nämä :)

Eli siltä osin kuin ihmisyyteen kuuluu haaveilu jne., ovat he lähempänä psykopaatteja tai natseja, joka on irvokasta, jopa groteskia, naisessa ehkä miestäkin enemmän.
 
vierasa
[QUOTE="mies";29557138]Kyllähän tuollaiset kommentit ovat aika jäisiä kuitenkin, ilman sarvia ja hampaita. En kai liioittele, jos totean, että toiset naiset vähättelivät kanssasisaren haaveilua.

Sosiologisesti todella kiintoisaa, koska nämä vähättelijät lienevät pääosin perheenäitejä tai ainakin seurustelevia, ja sukupuolelta naisia. Eivät taida olla kovin romanttisia ihmisiä nämä :)

Eli siltä osin kuin ihmisyyteen kuuluu haaveilu jne., ovat he lähempänä psykopaatteja tai natseja, joka on irvokasta, jopa groteskia, naisessa ehkä miestäkin enemmän.[/QUOTE]

Eihän kukaan ole sitä haaveilua tuominnut vaan sitä toimintaa.
 
hormonit mormonillakin
[QUOTE="mies";29557113]Hehe, taisi osua ja upota ;) Mut kyllähän se nyt on ihmeellinen nainen, joka ei ole intuitiivinen ja tunteellinen. Sehän on enemmän eloton esine tai sitten tuollainen robotti.

Erotiikkaakaan on vaikea kuvitella ilman kiihkoa, unelmia, tms. Ei kai tämän pitäisi olla uutinen? Puutuin lähinnä siihen, kuinka vähän HG:n inhimillinen ja ei-natsimainen reaktio sai ymmärrystä kommentoijissa. Tuli vaikutelma, että naiset toivoisivat toisten naisten olevan ei-intuitiivisia ja ei-unelmoivia, mikä on tosi erikoista naiselta. Ei liiallisen järkevä nainen ole meille miehille yleensä upea nainen.[/QUOTE]

Arvelen, että HG:n nykyisen miehen kengissä miehet yleensä, nekin jotka rakastavat intuitiivisia ja tunteellisia naisia, toivoisivat naiselta juuri sitä järkevyyttä eivätkä "intuitiota", joka tässä tapauksessa tarkoittaa treffejä vieraan miehen kanssa keinona paeta parisuhteen arkea tai ongelmia.
 
vieraas
Ja mitä mormoneihin tulee niin olen seurustellut tovin mormonin kanssa. Käännyttäähän hän yritti sitkeästi ja saikin minut kirkkoon. Ihan ihme touhua.
yllätys yllätys, seksiä harrastimme vaikka vain seurustelimme.
 
vierasa
Arvelen, että HG:n nykyisen miehen kengissä miehet yleensä, nekin jotka rakastavat intuitiivisia ja tunteellisia naisia, toivoisivat naiselta juuri sitä järkevyyttä eivätkä "intuitiota", joka tässä tapauksessa tarkoittaa treffejä vieraan miehen kanssa keinona paeta parisuhteen arkea tai ongelmia.
Siis miten niin? Kyllä mun mies ainakin niin kovasti toivos, että mä lähtisin jahtaamaan Jere Karalahtea sen sijaan, että ihan vain salaisesti haaveilen hänestä. Kun olisinhan mä silloin ihanan tunteellinen ja naisellinen, sen sijaan, että olen tällainen tylsä natsi/psykopaatti, joka jättää fantasiat fantasioiksi :D
 
"mies"
Eihän kukaan ole sitä haaveilua tuominnut vaan sitä toimintaa.
No luitko esim. kommentin, jossa joku nainen vetosi puhumisen kestoon perusteena sille, että ei saa haaveilla? Kamalan analyyttista ja arkipäiväistä. Ei naiselle sellainen yleisesti sovi, jos asiaa miehiltä kysyy. Naiselle kuuluu tunteilu, yms., tietty erilaisuus miehestä on upeaa.

TOKI on myös miehiä Suomessa, jotka painostavat naista eroon herkkyydestä sun muusta. Mutta varmasti on paljon muunkinlaisia miehiä eli heitä, jotka antavat naisen olla erilainen eivätkä käytä naisen heikkoutta hyväksi tai kilpa-asetelmassa vaan vaalivat häntä kuin kukkaa kämmenellä.

Siitä olen samaa mieltä, että käytännön toiminta pitää miettiä järjellä kun seurustelee noin vakavasti. Puutuin lähinnä tuohon teoriatason unelmointiin. Minulle asia on niin olennainen osa naista, että en oikein tiedä mitä sanoa naisesta, joka ei ole tunteellinen, fantasioiva, ym. Psykopaatti on valitettavasti ensiassosiaatio. Tunteet tekevät meistä ihmisiä, ja naisessa ne liittyvät lämpöön, toisista huolehtimiseen ja kauneuteen.
 
"..."
[QUOTE="mies";29557138]Kyllähän tuollaiset kommentit ovat aika jäisiä kuitenkin, ilman sarvia ja hampaita. En kai liioittele, jos totean, että toiset naiset vähättelivät kanssasisaren haaveilua.

Sosiologisesti todella kiintoisaa, koska nämä vähättelijät lienevät pääosin perheenäitejä tai ainakin seurustelevia, ja sukupuolelta naisia. Eivät taida olla kovin romanttisia ihmisiä nämä :)

Eli siltä osin kuin ihmisyyteen kuuluu haaveilu jne., ovat he lähempänä psykopaatteja tai natseja, joka on irvokasta, jopa groteskia, naisessa ehkä miestäkin enemmän.[/QUOTE]

Sulla on joku natsifobia selkeesti :( Voi sua...
Mä oon ainakin romanttinen perheenäiti ja siitä sä et tiiä yhtään mitään, joten turhaa analis..analysointia sulta tollanen kyllä on.

Aika sairastahan se ois ihmisen olla haaveilua vastaan, mun tietojen mukaan jopa lobotomian kokeneet ihmiset pystyvät yhä haaveilemaan ja varmasti haaveilevat. KAIKKI ihmiset haaveilevat, naiset sekä miehet.

Kukaanhan ei sitä tuominnut, vaan lähinnä sitä kahville lähtöä kritisoivat siinä mielessä kun ap:lla ei ollut aikomustakaan kertoa seurustelukumppanilleen puuhiaan.

Eli sinä näyt fanittavan tuollaista tunneperäistä hyppelyä suuntaan ja toiseen, on aivan sama vaikka lähtee muutaman minuutin jutustelun perusteella ihastuneena vieraan miehen kanssa kaljalle... Se on miehessä todella irvokas ja inhottava piirre, mies joka ajattelee kuin taivaanrannan maalari ja jota ei kiinnosta tippaakaan oman naisen tekemiset, ei ole kenties tippaakaan mustasukkainen. Terve mustasukkaisuus on miehekästä ja kiihottavaa, siinä mies osoittaa että nainen on tälle todella tärkeä.
Sinunkaltaisesi tunteillaeläjä, taivaanrannanmaalari, puunhalaaja hippiäinen lähinnä etoo meitä naisia. Aivan kuin yrittäisi toisesta naisesta saada itselleen miestä, jonka pitäisi tehdä olo turvalliseksi...
 
"mies"
Arvelen, että HG:n nykyisen miehen kengissä miehet yleensä, nekin jotka rakastavat intuitiivisia ja tunteellisia naisia, toivoisivat naiselta juuri sitä järkevyyttä eivätkä "intuitiota", joka tässä tapauksessa tarkoittaa treffejä vieraan miehen kanssa keinona paeta parisuhteen arkea tai ongelmia.
Puhutaan kahdesta eri asiasta. Suhteessa on velvollisuuksia, toki tapailusuhde on vähän lievempi. Mutta ei kai suhteessakaan pidä olla aina järkevä vaan sama ihminen voi ihastua muihinkin mutta muistaa kumppaninsa ja pysyä uskollisena tälle - hänhän on elämän valittu. Eri tietysti jos päättää erota nykyisestä, mutta sitä en kannata.

Hyvässä suhteessa on tavallaan koko ajan hyvä henki toisesta eli toiseen liittyy koko ajan kuvitelmia ja kuvitteellisia myönteisiä odotuksia ja arvoja. Jalat ovat jatkuvasti ainakin vähän irti maasta.
 
"vieras."
Arvelen, että HG:n nykyisen miehen kengissä miehet yleensä, nekin jotka rakastavat intuitiivisia ja tunteellisia naisia, toivoisivat naiselta juuri sitä järkevyyttä eivätkä "intuitiota", joka tässä tapauksessa tarkoittaa treffejä vieraan miehen kanssa keinona paeta parisuhteen arkea tai ongelmia.
Järkevä ja kaikissa tilanteissa uskollinen nainen on tappavan tylsä. Ei-järkevä nainen vaatii hyvän itsetunnon mieheltä mutta palkintona on peto sängyssä.
 
vierasa
[QUOTE="mies";29557165]No luitko esim. kommentin, jossa joku nainen vetosi puhumisen kestoon perusteena sille, että ei saa haaveilla? Kamalan analyyttista ja arkipäiväistä. Ei naiselle sellainen yleisesti sovi, jos asiaa miehiltä kysyy. Naiselle kuuluu tunteilu, yms., tietty erilaisuus miehestä on upeaa.

TOKI on myös miehiä Suomessa, jotka painostavat naista eroon herkkyydestä sun muusta. Mutta varmasti on paljon muunkinlaisia miehiä eli heitä, jotka antavat naisen olla erilainen eivätkä käytä naisen heikkoutta hyväksi tai kilpa-asetelmassa vaan vaalivat häntä kuin kukkaa kämmenellä.

Siitä olen samaa mieltä, että käytännön toiminta pitää miettiä järjellä kun seurustelee noin vakavasti. Puutuin lähinnä tuohon teoriatason unelmointiin. Minulle asia on niin olennainen osa naista, että en oikein tiedä mitä sanoa naisesta, joka ei ole tunteellinen, fantasioiva, ym. Psykopaatti on valitettavasti ensiassosiaatio. Tunteet tekevät meistä ihmisiä, ja naisessa ne liittyvät lämpöön, toisista huolehtimiseen ja kauneuteen.[/QUOTE]

Haaveilla nyt saa ihan mistä tahansa. Vaikka prinsessana olosta tai yksisarvisen omistamisesta. Kyseisen viestin pointti kai oli enemmänkin se, että ne haaveet ei välttämättä kohtaa todellisuutta. Haaveissa mies voi olla täydellinen mies, mutta oikeasti sitä on mahdotonta sanoa lyhyen keskustelun perusteella ja sen takia ei kannatakaan heittää koko nykyistä elämää ja parisuhdetta nurkkaan yhden lyhyen keskustelun takia.
 
brrrr
[QUOTE="mies";29557165]No luitko esim. kommentin, jossa joku nainen vetosi puhumisen kestoon perusteena sille, että ei saa haaveilla? Kamalan analyyttista ja arkipäiväistä. Ei naiselle sellainen yleisesti sovi, jos asiaa miehiltä kysyy. Naiselle kuuluu tunteilu, yms., tietty erilaisuus miehestä on upeaa.

TOKI on myös miehiä Suomessa, jotka painostavat naista eroon herkkyydestä sun muusta. Mutta varmasti on paljon muunkinlaisia miehiä eli heitä, jotka antavat naisen olla erilainen eivätkä käytä naisen heikkoutta hyväksi tai kilpa-asetelmassa vaan vaalivat häntä kuin kukkaa kämmenellä.

Siitä olen samaa mieltä, että käytännön toiminta pitää miettiä järjellä kun seurustelee noin vakavasti. Puutuin lähinnä tuohon teoriatason unelmointiin. Minulle asia on niin olennainen osa naista, että en oikein tiedä mitä sanoa naisesta, joka ei ole tunteellinen, fantasioiva, ym. Psykopaatti on valitettavasti ensiassosiaatio. Tunteet tekevät meistä ihmisiä, ja naisessa ne liittyvät lämpöön, toisista huolehtimiseen ja kauneuteen.[/QUOTE]

Voisitkohan millään lopettaa sen yleistämisen oikeasti? Sun mielipiteesi ei todellakaan ole yhtäkuin kaikkien miesten, ees suurimman osan, mielipide.
Et sä täällä kaksplussalla kirjottelis tähän aikaan jonku häpigööl ysiykkösen ketjuun noin suu vaahdossa, jos sä ihan aidosti ja oikeasti tietäisit mitään naisista tai niiden haluista.

Ainii mutta kun ethän sä niiden haluista puhukkaan tässä..,vaan "teidän miesten"
Joten jakta ihan vaan vaikka niissä piireissäs :D
 
"mies"
Haaveilla nyt saa ihan mistä tahansa. Vaikka prinsessana olosta tai yksisarvisen omistamisesta. Kyseisen viestin pointti kai oli enemmänkin se, että ne haaveet ei välttämättä kohtaa todellisuutta. Haaveissa mies voi olla täydellinen mies, mutta oikeasti sitä on mahdotonta sanoa lyhyen keskustelun perusteella ja sen takia ei kannatakaan heittää koko nykyistä elämää ja parisuhdetta nurkkaan yhden lyhyen keskustelun takia.
Ei toki. Mutta toisaalta, jos ihminen ei ole alkanut vakavaan seurusteluun ihmisen kanssa, joka ihan oikeasti on elämän upein vastakkaisen sukupuolen edustaja, niin silloin puutteellisesta valinnasta voi kärsiä myöhemmin.

Siksi juuri itse valitettavasti annan paljon enemmän pakkeja kuin myöntäviä vastauksia naisille. Naiseni täytyy aina olla minulle vaikutelmissa JA kanssakäymisen pohjalta aivan erityinen nainen (eri asia kuin täydellinen!) eli sellainen, josta tiedän, että hänestä eniten haaveilen, hänelle olen uskollisin, ym. Itseä epätyydyttävän kumppanin valinta on siis lyhytnäköinen ja vaikeuksia tuova valinta verrattuna harkittuun mutta samalla nautinnolliseen ja uskolliseen kumppanuuteen epätäydellisyyksineenkin upean ihmisen kanssa.
 
vierasa
[QUOTE="mies";29557193]Ei toki. Mutta toisaalta, jos ihminen ei ole alkanut vakavaan seurusteluun ihmisen kanssa, joka ihan oikeasti on elämän upein vastakkaisen sukupuolen edustaja, niin silloin puutteellisesta valinnasta voi kärsiä myöhemmin.

Siksi juuri itse valitettavasti annan paljon enemmän pakkeja kuin myöntäviä vastauksia naisille. Naiseni täytyy aina olla minulle vaikutelmissa JA kanssakäymisen pohjalta aivan erityinen nainen (eri asia kuin täydellinen!) eli sellainen, josta tiedän, että hänestä eniten haaveilen, hänelle olen uskollisin, ym. Itseä epätyydyttävän kumppanin valinta on siis lyhytnäköinen ja vaikeuksia tuova valinta verrattuna harkittuun mutta samalla nautinnolliseen ja uskolliseen kumppanuuteen epätäydellisyyksineenkin upean ihmisen kanssa.[/QUOTE]

Totta kai, mutta jos on valinnut huonon puolison niin sitten hänelle kerrotaan, että haluaa eron ja vasta sitten aletaan etsimään uutta puolisoa. Jos taas on vain vähän huono kausi menossa parisuhteessa niin sitten jutellaan sen puolison kanssa ja yritetään selvittää asioita ja annetaan niiden ihastusten pysyä haaveiden tasolla eikä lähdetä ihastuksen kohteen kanssa kahville.
 
"mies"
Voisitkohan millään lopettaa sen yleistämisen oikeasti? Sun mielipiteesi ei todellakaan ole yhtäkuin kaikkien miesten, ees suurimman osan, mielipide.
Et sä täällä kaksplussalla kirjottelis tähän aikaan jonku häpigööl ysiykkösen ketjuun noin suu vaahdossa, jos sä ihan aidosti ja oikeasti tietäisit mitään naisista tai niiden haluista.

Ainii mutta kun ethän sä niiden haluista puhukkaan tässä..,vaan "teidän miesten"
Joten jakta ihan vaan vaikka niissä piireissäs :D
Väitätkö nyt, ihan tosissasi, että miesten enemmistölle naisessa on plussaa, jos hän on perinteisen maskuliininen eli "natsimaisen" järkevä ja viileä? :)
 
hormonit mormonillakin
[QUOTE="mies";29557177]Puhutaan kahdesta eri asiasta. Suhteessa on velvollisuuksia, toki tapailusuhde on vähän lievempi. Mutta ei kai suhteessakaan pidä olla aina järkevä vaan sama ihminen voi ihastua muihinkin mutta muistaa kumppaninsa ja pysyä uskollisena tälle - hänhän on elämän valittu. Eri tietysti jos päättää erota nykyisestä, mutta sitä en kannata.

Hyvässä suhteessa on tavallaan koko ajan hyvä henki toisesta eli toiseen liittyy koko ajan kuvitelmia ja kuvitteellisia myönteisiä odotuksia ja arvoja. Jalat ovat jatkuvasti ainakin vähän irti maasta.[/QUOTE]

Tuo on sellaista toisaalta ja toisaalta -löpinää. Ketjuun vastanneet ovat reagoineet tähän tarinaan kyseisen palstahahmon aiempien kirjoitusten kontekstissa (jyrkkä ei pettämiselle, mies ei saa käydä yksin baarissa, HG haluaa lapsen nyt heti jne.), sinä puhut asiasta abstraktilla ja ideaalisella tasolla.
Eihän kukaan ole tuominnut ihastusta, vaan juuri sitä, että HG on valmis kokeilemaan, mitä tämän 20 minuutin tuttavuuden kanssa tapahtuu. Intuitiivisuus on ihanaa, mutta jos sitä toteuttaa joka ihastuksen kohdalla, tuloksena on kukasta kukkaan lentävä heitukka. Eikä siinäkään ole mitään vikaa, mutta se on ristiriidassa HG:n toitottamien arvojen kanssa.
 
vierasa
[QUOTE="mies";29557199]Väitätkö nyt, ihan tosissasi, että miesten enemmistölle naisessa on plussaa, jos hän on perinteisen maskuliininen eli "natsimaisen" järkevä ja viileä? :)[/QUOTE]

Mä uskon, että suurin osa miehistä haluaa naisten olevan sekä järkeviä, että tunteellisia aivan kuten suurin osa naisista haluaa miesten olevan sekä järkeviä, että tunteellisia. Tilanteen mukaan on hyvä olla järkevä tai tunteellinen. Ei kukaan, ei mies eikä nainen, jaksa ihmistä, joka ei ajattele koskaan järjellä tai puolestaan ihmistä, joka ajattelee vain järjellä.
 
"mies"
Totta kai, mutta jos on valinnut huonon puolison niin sitten hänelle kerrotaan, että haluaa eron ja vasta sitten aletaan etsimään uutta puolisoa. Jos taas on vain vähän huono kausi menossa parisuhteessa niin sitten jutellaan sen puolison kanssa ja yritetään selvittää asioita ja annetaan niiden ihastusten pysyä haaveiden tasolla eikä lähdetä ihastuksen kohteen kanssa kahville.
Kyllä, samaa mieltä.

On kyllä tosi harmi kuinka ihmiset eivät aina valitsekaan sitä itselleen parhaalta tuntuvaa ihmistä puolisokseen. Olen usein ihmetellyt, miksi eivät. En oikein näe järkevänä seurustelua, joka ei _perustu_ maksimaalisen hyvään oloon ja onneen. Toki on niin, että näitä suhteita ei läheskään aina ole ihan joka kulman takana. Mutta hyvää kannattaa odottaa :) Ihmisen pitäisi olla tarpeeksi sinut itsensä kanssa pärjätäkseen ilman "henkipussia" mutta samaan aikaan avoin kokemaan suurta rakkautta.
 

Yhteistyössä