Kaveri ostaa lapselleen 17 000 euron mopoauton, MITÄ V*TTUA??!

  • Viestiketjun aloittaja "Mitvit"
  • Ensimmäinen viesti
onneks ei
Onneksi meillä päin mopoautoja ei ole näkynyt. Muualla ajellessa niitä on näkynyt jonkin verran ja aika turvaton olo tulee niitä katsellessa etenkin maantiellä. Toivottavasti kaverin lapselle ei satu mitään.

Mopoauto voi olla hyväkin hankinta, vaikkakin turhan kallis, jos sen tarvitsee koulu-, harrastus tai työmatkojen vuoksi. Joka paikassa julkisilla ei pääse liikkumaan.
 
jonne-teini
Mopoauto on turhuuksista turhin. Sen saa siis 15-vuotiaana ja 16-vuotiaana on mahdollisuus saada kevari. Mopon vielä ymmärrän kun niillähän oikeasti ajellaan 13-kesäisestä pojanklopista alkaen, mutta mopoautolla sitä harva uskaltaa tehdä. Miksi siis hankkia vuodeksi "leikkiauto" jolla pääsee viittäkymppiä, kun kaverit ajaa kevarilla ensi kesänä ohi 110-120km/h.
 
  • Tykkää
Reactions: krut
itsekin mopoautoiässä oleva
mopoautot on kyllä aivan järettömän kalliita, varmaan sen nuoren mielestäkin olis viisaampi oottaa kolme vuotta ja laittaa niillä rahoilla kortti ja auto
Ei ne mopoautot nyt niin järjettömästi maksa kun miettii...no joo kyllähän se hinta voi olla kova esim jos ollaan pienituloinen perhe ja näin. Katsokaas kun mopoautoja saa käytettynä esim tonnilla! Ei aina tarvitse ostaa sitä 17 000 uutta koppimopoa kun niitä saa käytettynäkin. Minä itse näen mopoauton hyödyllisenä kulkuneuvona jos sitä käytetään "oikein". Tiedän niiiin niiin monia ikäisiäni jotka ryyppäävät ja rellestävät, ajavat mopoautollansa kolarin ja voivat hyvin satuttaa itsensä ja kyydissä olijat. Ja jos luulette että mopoautoissa kulkee aina ne 1-2 henkilöä, ei ei, konttiin mahtuu vielä 2-3 lisää. Vaikka se tosiaan onkin laitonta. Tosin, sitten löytyy näitä jotka ovat esim maksanut itse osan tai kokonaan mopoautonsa, pitävät siitä huolta, eivät ota kyytiin ylimääräisiä, eivätkä todellakaan mene kännissä rattiin! Sori, heitti nyt aika offtopiciksi mutta hyvähän se näin itse 15kesäsenä on teitä huoltajia "valistaa"!
 
har
Ovat kuulemma paikoitellen kovastikin lätkänpelaajien suosiossa. Kevarin kyydissä ei paljon lätkäkassia kuskata talvipakkasilla mutta mopoauto keventää vanhempien kuskausrumbaa ihan mukavasti.
 
"Tara"
Tytölle kun jokapäiväinen kuskaaminen ei oikein nappaa. Meil neljä lasta, kulkee sit Perintönä nuoremmille. Tyttö ajelee omat harkat ja kuskaa sisaruksiaan välillä. Kyllä kuulkaa helpotti!!! Harkkoja on meillä pahimmillaan neljät samana iltana, kaik eri paikoissa ja vähän eri aikaan. Sisaruskyytsäys oli mopoauton ehto. En ostanut uutena. Ei noita kyl kovin vanhoja vielä oo. Hyvä peli, itekin olen ajellut kauppaan välillä.
 
asf
Mopoauto on turhuuksista turhin. Sen saa siis 15-vuotiaana ja 16-vuotiaana on mahdollisuus saada kevari. Mopon vielä ymmärrän kun niillähän oikeasti ajellaan 13-kesäisestä pojanklopista alkaen, mutta mopoautolla sitä harva uskaltaa tehdä. Miksi siis hankkia vuodeksi "leikkiauto" jolla pääsee viittäkymppiä, kun kaverit ajaa kevarilla ensi kesänä ohi 110-120km/h.
Eiköhän 17000 euron mopoauton ostajilla ole varaa ostaa myös se kevari sitten vuoden päästä :) eikä sillä kevarilla talvella ajella.
 
"heh"
[QUOTE="Mitvit";29555965]Meillä maksa autokaan noin paljoa.
Mitä 15 vuotias tekee noin kalliilla lelulla? Sitten kun ajokortti ajetaan, autolla on varmasti hintaa 60 000 euroa...[/QUOTE]

juu juu, en minä kateellinen mutta ;) :D :D
 
Mopoauto on turhuuksista turhin. Sen saa siis 15-vuotiaana ja 16-vuotiaana on mahdollisuus saada kevari. Mopon vielä ymmärrän kun niillähän oikeasti ajellaan 13-kesäisestä pojanklopista alkaen, mutta mopoautolla sitä harva uskaltaa tehdä. Miksi siis hankkia vuodeksi "leikkiauto" jolla pääsee viittäkymppiä, kun kaverit ajaa kevarilla ensi kesänä ohi 110-120km/h.
Ei kaikki halua kevaria!
 

Yhteistyössä