mene kauppaan
Tee ruokaa vaikka edellisenä iltana! Kiusaus tai keitto valmistuu helposti siinä kotitöiden ohella. Seuraavana päivänä sitten vain lämmitätte. Helppoa!
Siis WTF? Kyllä ne einekset on RUOKAA. Musta on todella häpeällistä sanoa että valmisruoka ei olisi ruokaa vaan suoraan sanottuna jotain peetä.ei einekset oo ruokaa. mutta mä ymmärrän sua ap. mä oon ollu pitkät ajat kotiäitinä ja sillon oli kyllä aikaa ja halua tehä ruokaa, mutta vaikka mä oon osa-aikasessa niin silti tuntuu että ei oo aikaa tehä kunnon ruokaa. varsinkaan niitä viittä ateriaa mitä pitäs.
mutta mulle on yks viiden eri-ikäsen lapsen äiti hehkuttanu crockpottia. mä en oikeen tiiä mikä se on, mutta se on jonkunlainen vati johon laitetaan ruokaa kypsymään ja kun se on valmis niin jokainen lapsi ottaa sieltä ruokaa ja lämmittää sen valmiiks seuraavalle syöjälle. tai se ruoka jotenki pysyy siinä valmiiks lämpösenä, en tiiä
mä oon taas tehny niin että jossain vaiheessa päivää paistan vaikka jauhelihat ja kasvikset, niin ettäm yöhemmin kotiin saapuvat lapsi ja mies saa sitten kiehauttaa spagetit, makaronit, perunat (kuutioituna) ja lämmittää sen aijemmin paisetun. aikaa menee yhtä paljon kun mikroruokaan mutta on oikeeta ruokaa.
kyllä niistä eineksistäkin saa terveellisempiä eri lisukkeilla mutta se vaatii mun mielestä enemmän kun ihan oikeen ruuan teko.
Komppaan. Monen illan pelastus on pamauttaa pakasteesta tuollainen valmis pussi kattilaan ja sekaan sitten pannun kautta jauheliha/kana tai loppuminuuteiksi lohipalat. 15-20 min ja porukka syömään, ei juuri vaadi enempää kun nuggettien tms. käryyttäminen uunissa.Perunoiden, riisin tai pastan keitto ei kauaa vie. Nopeasti saisit vaikka puolivalmisteista ruokaa. Broileri- tai kirjolohisuikaleita ja kerma "kastikkeeksi". Lisäksi sitten pakastekasviksia. Ja keitto syntyy nopeasti valmiista peruna-keittojuurespakasteesta.
Täysin samaa mieltä. Harrastukset pois ja sillä aikaa ruuanlaittoa, ja vaikka pihalla vähän happihyppelyä/leikkiä.Alkuperäinen kirjoittaja ei jösses;29545092:mä en ymmärrä ollenkaan, miks lapsilla pitäis viel pitkän tarhapäivän päätteeks olla jotain hlvetin satujumppia sunmuita? eiköhän ne pääse leikkimään jne ihan tarpeeks siellä päiväkodissakin. kotihoidetuilla päiväkoti ikäisillä mukuloilla ymmärrän harrastukset. eiköhän ne lapset kaipaa vaan rauhottumista kotona tohon aikaan illasta. jää sit sullakin aikaa kokkailla muutakin kun mikrohamppareita.
Valitettavasti liukuva työaika tämän tason hommissa käytännösä tarkoittaa sitä että tulet mahdollisimman aikaisin ja lähdet mahdollisimman myöhään. Liukumia pääsee harvoin käyttämään vaikka kuinka kertyisi. Kuka tahansa tällaisen työaikajärjestelyn omaava tietää tilanteen.En lukenut koko ketjua joten ehkä tätä kysyttiin jo ap:lta. Hän sanoi jossain kommentissaan että hänellä ja miehellään on liukuva työaika - ja tämä oli jotenkin selitys sille, miksi päivät ovat pitkiä. Mutta nyt en ymmärrä, jos on liukuva työaika niin siinä tapauksessa toinen vanhempi menee niin varhain kuin mahdollista esim klo6 ja toinen niin myöhään kuin mahdollista esim klo9. Lasten hoitopäivät jäävät lyhyeksi ja hyvin ehtii laittaa ruuan ennen harrastuksia kun on lasten kanssa kotona jo 3 aikaan.
Ei 9h:n päivät eroa kyllä juurikaan muiden työssäkäyvien päivistä, eiköhän tuo ole aika perussettiä. Ja mitä niihin koiriin tulee; anna ne oikeasti pois jos se estää terveellisen ruoan valmistuksen lapsillesi.Valitettavasti liukuva työaika tämän tason hommissa käytännösä tarkoittaa sitä että tulet mahdollisimman aikaisin ja lähdet mahdollisimman myöhään. Liukumia pääsee harvoin käyttämään vaikka kuinka kertyisi. Kuka tahansa tällaisen työaikajärjestelyn omaava tietää tilanteen.
Ja mitä salilla käyntiin tulee, en todellakaan ole mikään himotreenaaja. Lähinnä käyn siellä lihaskunnon ylläpitoa ajatellen. Tuskinpa ne nakit hukkaan heittää treenin.
Myös koirien omistajat tietävät, että oltuaan yksin 9 h koira todellakin tarvitsee liikuntaa ja aktivointia. Ja ajatella - koiratkin syö kuivaruokaa, joka on varmasti verrattaessa eineksiin. Pitäs varmaan jättää lenkit välistä ja keittää niillekin joku oma soppa. Sillähän sitä onnellisia ja terveitä ollaan.