Yökerhot kiinni jo 02.00 - uusi lakiehdotus käsittelyyn! Mielenosoitus la-su yönä

• Viestiketjun aloittaja Discofever
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Kannatan ajatusta lämpimästi! Kyllä sitä ennenkin ehdittiin olla diskoissa ja yökerhoissa riittävästi vaikka ne aiemmin menikin kiinni. Uskon, että ihmiset oppisivat menemään aiemmin ravintolaan eikä yrittäjät siitä kärsisi. Olen kuullut useilta alan parissa työskentekeviltä tuttavilta, kuinka nimenomaan artistit toivovat aikaisempia esiintymisaikoja.

vierass
Eipä omaan elämään vaikuta kun ei juuri tuu ravintoloissa käytyä. Mutta jos itseä ajattelee, ni ois kiva mennä jo vaikka klo 22.00 ravintolaan ja lähteä hyvissä ajoin, klo 02 on jo melko myöhään muutenkin, pääsis ainakin ajoissa nukkumaan :)

Saattaa tosin lisätä nuorisossa biletystä kotona.

kello kuysi lyö
Lauantai- ja sunnuntaiaamuisin kuppilat voisivat olla auki kello kuuteen asti, idiootit eivät ryntää yhtä aikaa kadulle riehumaan, mutta muina viikonpäivinä kello kaksi on hyvä sulkemisaika.

Ei tämä minusta yhtä typerältä muutokselta kuulosta kuin nuo ainaiset alkoholiveron korotukset. Pidemmillä aukioloajoilla on kuitenkin positiivista (taloudellista) vaikutusta moneen muuhunkin asiaan. Porukka voi kuluttaa pidempään ja taksibisnes nauttii, kun väki käyttää hyvin hinnoiteltua palvelua. Mutta toisaalta, mikä estää väkeä menemästä baariin jo aikaisemmin? Aiemmin väitetystä poiketen, monessa maassa nimenomaan "kulttuuriin" kuuluu, että baariin mennään jo 21-22, eikä aikaisintaan 24 kuten Suomessa. Sama ryyppäysaika siihen jää.

Henk. koht. minulle asia on ihan sama, mutta ymmärrän mikä porukkaa jyrsii. Vähän typeriä ideoita nämä.

"Sari"
Kannatan, hyvä idea. Itse olin nuori 80-luvulla, jolloin monet ravintolat menivät kiinno jo klo 1. Pisimmilllään saivat olla auki kahteen asti. Silloin lähdettiin ajoissa liikkeelle, joten ehdittiin viettää ihan riittävästi aikaa ravintolassa ja päästiin myös inhimilliseen aikaan nukkumaan, joten ei mennyt koko seuraava päivä harakoille.

Nykyisissä aamuyölle asti ulottuvissa aukioloajoissa ei ole mitään järkeä.

wierääs
Meinasin sanoa, että ei vaikuta, ei kiinnosta, mutta tuo artisti-pointti olikin hyvä. Toivottavasti tosiaan alkavat esiintyä aikaisemmin, niin jaksaisin minäkin käydä katsomassa. Yhden uuden asiakkaan saisivat yökerhot siis ainakin.

Aijaaha
[QUOTE="Sari";29505075]Kannatan, hyvä idea. Itse olin nuori 80-luvulla, jolloin monet ravintolat menivät kiinno jo klo 1. Pisimmilllään saivat olla auki kahteen asti. Silloin lähdettiin ajoissa liikkeelle, joten ehdittiin viettää ihan riittävästi aikaa ravintolassa ja päästiin myös inhimilliseen aikaan nukkumaan, joten ei mennyt koko seuraava päivä harakoille.

Nykyisissä aamuyölle asti ulottuvissa aukioloajoissa ei ole mitään järkeä.[/QUOTE]

Samaa muistelen. Eivät ne työntekijät ilmaiseksi siellä aamuun asti töitään tee, ja onko todella niin, että loppuillan tai -yön myynti kattaa kaikki kulut? Olisi kiva kuulla ihan näiden ravintoloitsijoiden näkemys asiasta, eikä vain hallitusta aina ja kaikessa haukkuvien huutelua.

Muuten minulle ei henkilökohtaisesti ole tuolla asialla väliä.

Aijaaha
Siellä ei olekaan niin paljoa vihervasureita ja demareita öykkäröimässä.
Tuo on niin väsynyttä jo. Yrittäisit edes keksiä jotakin uutta :)

Olet jotenkin niin liikuttavan hyväuskoinen, kun kuvittelet, että jos rakastamasi ja palvomasi persut olisivat hallituksessa, tässä maassa kaikki olisi hyvin.. Poliitikot ovat mitä ovat, yli puoluerajojen. Eivät mitään yli-ihmisiä, jotka voisivat tehdä koko kansan onnelliseksi. Ei missään päin maailmaa.

Aijaaha
[QUOTE="vierailija";29505103]Jep, joudun töissä katselemaan tuota aivokuollutta sakkia 3na päivänä viikossa ja siinä on 3 päivää liikaa. Toivottavasti menee tuo laki läpi![/QUOTE]

No niin, kiitos, olikin hyvä kuulla alalla työskentelevän näkemys :)

Aijaaha
Sun on kovin vaikea ymmärtää sitä, että Suomen eduskunnassa on vain yksi puolue, hallituksessa istuva kristillisdemokraatit, mikä tekee politiikkaa uskiskylki edellä. Mikään muu puolue ei sitä tee, vaikka muuta väittäisit.
Totta kai puolueena, mutta.. sun on vaikea myöntää sitä, että erään oppositiopuolueen keulahahmon arvot vaikuttavat ko. puolueen toimintaan..

kultainen 80-luku
[QUOTE="Sari";29505075]Kannatan, hyvä idea. Itse olin nuori 80-luvulla, jolloin monet ravintolat menivät kiinno jo klo 1. Pisimmilllään saivat olla auki kahteen asti. Silloin lähdettiin ajoissa liikkeelle, joten ehdittiin viettää ihan riittävästi aikaa ravintolassa ja päästiin myös inhimilliseen aikaan nukkumaan, joten ei mennyt koko seuraava päivä harakoille.

Nykyisissä aamuyölle asti ulottuvissa aukioloajoissa ei ole mitään järkeä.[/QUOTE]

Kuudelta ängettiin kuppilaan, vikalla dösällä ehti himaan ja seuraavana aamuna jaksoi herätä jo ysiltä uuteen päivään.

vierass
Minua ei haittaisi tippaakaan. Paremminkin päinvastoin, voisin ehkä joskus mennäkin, jos esiintymiset olisivat ihmismäiseen aikaan. Esiintyjäbisnes voisi jopa kasvaakin. Veikkaan, että ravintoloissa käytetään aika vakisumma, oli ne sitten auki vähän vähemmän tai enemmän.

Harvinaisen typerä ehdotus. Reykjavikissa, jossa tätä kokeiltiin vuosituhannen vaihteessa ja mitä tapahtui, kun ihmiset purkautuivat ulos yökerhoista yhtäaikaa? Niin kotihälytykset kuin taksijonotappelutkin räjähtivät käsiin ja sitä myötä poliisien työmäärä lisääntyi huomattavasti. Uusista aukioloajoista luovuttiin hyvin vilkkaasti ja aukioloajat vapautettiin.

Suomalaisetkin osaavat kyllä jatkaa juomista ravintoloiden ulkopuolella, mutta ilmeisesti se on joidenkin mielestä parempi että juhlakansa valuu kahdelta naapuriin ryyppäämään.

Yhteistyössä