Miksi juuri Audit aiheuttavat eniten kateuden tunteita?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelenpä vaan
  • Ensimmäinen viesti
En välitä automerkeistä niin paljoa, että kokisin kateutta tai alemmuudentunnetta niistä. En pidä autoa muuna kuin hyötytavarana, ja pidän vähän hassuna autolla brassailua. Tai toisaalta myös toisten automerkkien vähättelyä.

Täällä ei varmasti monikaan ole ajanut, ei ehkä edes livenä nähnyt sitä autoa, mikä minusta on oikeasti hieno, tyylikäs ja elegantti. Eikä siinä, en minäkään sellaista tule koskaan omistamaan :D
 
"viude"
En välitä automerkeistä niin paljoa, että kokisin kateutta tai alemmuudentunnetta niistä. En pidä autoa muuna kuin hyötytavarana, ja pidän vähän hassuna autolla brassailua. Tai toisaalta myös toisten automerkkien vähättelyä.

Täällä ei varmasti monikaan ole ajanut, ei ehkä edes livenä nähnyt sitä autoa, mikä minusta on oikeasti hieno, tyylikäs ja elegantti. Eikä siinä, en minäkään sellaista tule koskaan omistamaan :D
No tätähän Ap kysyi.
 
Miääää
Meillä ollu Audeja monia vuosia, voin sanoa että se on vaan hyvä auto. On ulkonäköä, vääntöö, kaikkee, ihan sama mitä muut sanoo :D Nytkin tallissa lepää 2 krt A5, aamulla taas mennää :D
 
muutama esimerkki
Audit herättää kateutta koska
- ne ovat tyylikkäimpiä, hienoimpia ja sporttisimpia perhe ja urheiluautoja.
- niissä on tehokkaat moottorit.
- hyvät varusteet.
- hyvä ajettavuus.
- ne ovat kalliita autoja joihin tuulipukukansalla ei ole varaa.
- audeissa on useimmiten neliveto joka on automaailman ylivoimaisin, audi lähtee talvella liikennevaloista kuin hauki rannasta ja se ärsyttää muita autoilijoita jotka jää liikennevaloihin sutimaan.
 
"tino"
Audit herättää kateutta koska
- ne ovat tyylikkäimpiä, hienoimpia ja sporttisimpia perhe ja urheiluautoja.
- niissä on tehokkaat moottorit.
- hyvät varusteet.
- hyvä ajettavuus.
- ne ovat kalliita autoja joihin tuulipukukansalla ei ole varaa.
- audeissa on useimmiten neliveto joka on automaailman ylivoimaisin, audi lähtee talvella liikennevaloista kuin hauki rannasta ja se ärsyttää muita autoilijoita jotka jää liikennevaloihin sutimaan.
Keskiverto audikuskin kuvitelmat osuvasti kiteytettynä :)
 
Meillä oli ennen vanha, vuoden 97 Toyota Corolla ja oli muuten hitokseen hyvä auto. Sitten kävi joku typerä aivopieru ja ostettiin Toyotan tilalle vuotta uudempi, mutta silti toki vanha, Audi A4. Voi luoja että se on romu. Koko ajan joku rikki, eikä oikeastaan koskaan täysin kunnossa. Rahaa on palanutremontteihin ja uusia tulossa. Kafun karvaadti sitä päivää kun auto vaihdettiin.

Ikinä en enää Audia hanki, en uutta enkä vanhaa. Ihan siksi, että Toyotat on miljoona kertaa laadukkaampia. Ihmettelen kyllä myös kovasti, että miten kukaan ikinä voi olla kateellinen jostain autosta? Sieltä niitä saa autokaupasta. Jos ei ole rahaa, niin ostaa velalla. Niin kai useimmat uuden auton omistajat tekee.
 
"Mese"
Näkee että täällä yritetään nostaa omaa ittiään, meidän perheellä on "hieno" audi... Kuvitteletko että joku on audista kade.. Kyllä ne mersut on luokkaa ylempänä..
 
"ei mulla muuta"
Meillä oli ennen vanha, vuoden 97 Toyota Corolla ja oli muuten hitokseen hyvä auto. Sitten kävi joku typerä aivopieru ja ostettiin Toyotan tilalle vuotta uudempi, mutta silti toki vanha, Audi A4. Voi luoja että se on romu. Koko ajan joku rikki, eikä oikeastaan koskaan täysin kunnossa. Rahaa on palanutremontteihin ja uusia tulossa. Kafun karvaadti sitä päivää kun auto vaihdettiin.

Ikinä en enää Audia hanki, en uutta enkä vanhaa. Ihan siksi, että Toyotat on miljoona kertaa laadukkaampia. Ihmettelen kyllä myös kovasti, että miten kukaan ikinä voi olla kateellinen jostain autosta? Sieltä niitä saa autokaupasta. Jos ei ole rahaa, niin ostaa velalla. Niin kai useimmat uuden auton omistajat tekee.
Yleistys eli stereotypia tarkoittaa joidenkin yksittäisten asioiden tai ilmiöiden käsittämistä ryhmäksi eli joukoksi, jonka jäsenillä on samankaltaisia piirteitä. Yleistys koetaan usein kielteiseksi, kun sillä muodostetaan liian samansisältöinen kuva kaikista jonkin ryhmän, esimerkiksi ihmisryhmän, jäsenistä vain pienen otoksen perusteella.
 
buahahaa
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29497476:
kuka nyt on niin tollo auton hankinnassakaan että tekee valinnan ulkonäön perusteella. :LOL:
Totta perkeleessä auton ulkonäöllä on isokin merkitys, varmaan pukeudut myös 80 luvun tuulipukuihin, vyölaukkuun ja salihousuihin.
 
[QUOTE="ei mulla muuta";29497459]Yleistys eli stereotypia tarkoittaa joidenkin yksittäisten asioiden tai ilmiöiden käsittämistä ryhmäksi eli joukoksi, jonka jäsenillä on samankaltaisia piirteitä. Yleistys koetaan usein kielteiseksi, kun sillä muodostetaan liian samansisältöinen kuva kaikista jonkin ryhmän, esimerkiksi ihmisryhmän, jäsenistä vain pienen otoksen perusteella.[/QUOTE]

Joo, totta. Puhun vain omasta kokemuksestani. Kolme hyvää Toyotaa, yksi umpipaska Audi. Toisaalta Toyotat on kyllä aina kärkisijoilla kun hyviä autoja listataan. Toki Auditkin.

Ei meille koskaan tule Pösöä tai Relluakaan. Niistäkin riitti yhdet huonot kokemukset.
 
buahaa
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29497491:
en ole koskaan omistanut noita -80 luvun asusteita. mutta yli 100 erilaista ja erimerkkistä autoa.
Kovasti sulla näyttää käyvän kateeksi ja kiukuttavan audien ylivoimaisuus kun pitää tänne ketjuun tulla koko ajan provoilemaan samoja juttuja, olet koko illan toistanut itseäsi. :D
 
Autoilija
Isälläni on Audi Q7 ja on maksanut kaikkineen reilusti yli 100 tuhatta. Ihan kiva auto ajaa, mutta en tiedä haluaisinko itselleni, vaikka ilmaiseksi saisin. On liian iso.

Veljelläni on bemarin rättikatto ja kyllä sillä kelpaa kesällä ajaa.

Olen aina tykännyt ajella mieluiten bemareilla, jos pitäisi valita hinnasta välittämättä. Itselläni uudehko Ford ja miehelläni upouusi Seat. Ihan sama millä itse ajan ja ikinä en lainaa autoihin ota! Muutenkin löydän rahoilleni parempia tapoja tuhlata.
 
Mä haluan audin, koska se on hyvä ajaa ja komea näky. Mä tykkään sen ulkomuodosta, sisätiloista, siitä luksuksen tunteesta, mitä koen kun istun audin ratissa. Auton pitää kiihtyä nopeempaa kuin kuskin, olla luotettava ja tehokas. Mua ei yhtään kiinnosta onko joku kade mulle mun autosta vai ei.
Valitettavasti mulla ei nyt antanu varallisuus periksi ostaa audia, mutta kyllä tolla vm 2005 golf gti:lläkin kulkee.... Seuraava auto vois olla sit vaikka A4, punanen :)
 
Audit herättää kateutta koska
- ne ovat tyylikkäimpiä, hienoimpia ja sporttisimpia perhe ja urheiluautoja.
- niissä on tehokkaat moottorit.
- hyvät varusteet.
- hyvä ajettavuus.
- ne ovat kalliita autoja joihin tuulipukukansalla ei ole varaa.
- audeissa on useimmiten neliveto joka on automaailman ylivoimaisin, audi lähtee talvella liikennevaloista kuin hauki rannasta ja se ärsyttää muita autoilijoita jotka jää liikennevaloihin sutimaan.
Näin se keski-ikäinen audikuski tuntuu myös itsestään ajattelevan, välillä vähän sääliksi käy :D

Totta perkeleessä auton ulkonäöllä on isokin merkitys, varmaan pukeudut myös 80 luvun tuulipukuihin, vyölaukkuun ja salihousuihin.
Tän kauemmas ei voi enää mennä metsään päättömän pukeutumisesta :LOL: Mä voin kyllä kuvitella päättömän noissakin vermeissä, hivenen pistää hymyilyttää :D
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
"Alli"
Minulla on Audi A6. Tykkään siitä. Sillä on tosi hyvä ajaa ja vääntöä riittää. Tyylikäskin se on. Mutta vain auto.

On eräs hauska piirre, minkä olen huomannut työmatkoillani. Lähes aina, jos ole risteyksessä isommalla tiellä vasemmalla kaistalla lähdössä liikennevaloista, saisin ajella kilpaa viereisen kaistan auton kanssa. Hieno auto ja nainen ratissa ärsyttää monia. Olenkin ottanut tavakseni lähteä valoista tooooosi rauhallisesti liikkeelle, että viereisen kaistan auto pääsee reippaasti ohi. Voitte arvata ovatko nämä kilpa-ajoa harrastavat viereisen kaistan kuskit miehiä vai naisia?
 

Yhteistyössä