Millai teidän miehet ...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vintturan venttura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vintturan venttura

Vieras
Oon raskaana,viikkoja 16.Mies ei ikinä kysy mitään vauvan liikkeistä,ei ole kiinnostunut mitenkään,sen elämään tää raskaus ei ole muuttuvia tekijöitä tuonut (juo olutta samalla tavalla mitä ennen,menee ja tekee "vapaasti" -jopa enemmän,mitä mun ollessa ei-raskaana),istuu pällöttää alvariinsa netissä..Meillä ei puhuta mitään mistään,ei ole hellyyttä,ei suukkoja,ei seksiä - kaikki on kuollutta!!Meillä ei oile mitään yhteistä!Minä oon se joka ramppautuu yksin joka hemmetin paikassa(siis neuvolat,lääkärit..)
Tiedän olevani ruma ja läski kasvavine vatsoineni..mutta molemmat tahtoi lapsen(mies etunenässä ehdotti tätä).

Miten kiinnostuneita/inoostuneita teidän miehet on olleet raskausaikana?

mun mies ei kertaakaan ole ollut neuvolassa raskaus aikana, lapsia on kaksi. On päivisin töissä eikä varmaan muutenkaan ois tullu, en näe tarpeelliseksi.

Ei ollut kiinnostunut, ei mies sitä koe samalla tavalla. Ei se kuulemma ole todellista vielä, sanoi mun mies. Ja synnytyksen jälkeenkin meni hetki ennenkuin tajus että nyt toi on meidän vauva oikeesti. puhu miehelle ja kysy siltä miltä siitä tuntuu!

seksistä, mies ainakin pelkäsi että jotain käy..

Esikoista odottaessa ainoa kerta kun mies kantoi huolta mun voinnista oli kun olin jotain viikolla 29-32 ja oltiin ruotsissa sen äidin porukoiden kanssa..eksyttiin kun oltiin kävellen pyörimässä jonnkkin ihan ihme paikkaan, alko sataa kaatamalla vettä jne...sillon tuli silittelemään kun näki että mua oikeesti sattu se monen tunnin kävely jne.
Ja kysy se aina neuvolan jälkeen miten meni, mutta ei vaikuttanu kiinnostuneelta kun vastasin. Ei miehet osaa samaistua siihen, ei ne ymmärrä että on kipuja yms.

Mun raskausaikana mies kävi joitain kertoja lääkärissä ja neuvolassa. Oli kiinnostunut vauvasta, kuvista ym. MUTTA seksiä ei suostunut harrastamaan, koska vauva saattaa nähdä...

Niin ja meillä oli kyllä seksiä aika loppuun asti..lisäksi mulla oli hirvee seksin nälkä että mies oli vaan onnellinen kun minä olin niin aloitteellinen..Kyllä mies toki varoi välillä ja kun maha kasvoi niin jotain asentoja jätti oma-aloitteisesti pois..ja tosiaan ihan viimesellä viikolla kun näki että kaikki mahollinen sattuu niin ei edes yrittänyt.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mies kävi ultrissa mukana ja lauleskeli vauvalle mahan läpi. Oli hellyyttä ja seksiä, ja kehui kauniiksi. Oli mukana muutenkin, kuunteli ja kyseli fiiliksiä. Ja antoi mulle myös omaa rauhaa. Ehkä paras raskauskumppani mitä olla voi :) Nyt isänä ihan yhtä osallistuva.

Puhu miehellesi sun fiiliksistä ja toiveistasi.

Ja noihin "ei miehet tunne samalla lailla" "ei miehet osaa samaistua". Ei kai samalla lailla tunnekaan, ei synnyttämättömät naišetkaan, mutta kyllä joku empatiakyky puuttuu, jos ei osaa milläänlailla asettua toisen asemaan. Ja kiinnostus omaa tulevaa lastaan kohtaan, minusta outoa jos kiinnostusta ei ole. "Miehet ei tajua kipuja" ei ehkä tiedä miltä ne tuntuu mutta kyllä mun mieheni ainakin puhetta ymmärtää ja uskoo, jos kerron hänelle että joku sattuu tai miten sattuu.

Niin. Ei se raskaus muuta miehen elämää. Eikä synnytys. Älä ole miehellesi ankara, se on vain mies. Anna toisen tehdä mitä haluaa, sinun vuorosi tulee sitten viimeistään silloin kun lapset muuttavat pois kotoa.

Erittäin osallistuva ja kiinnostunut on ollut kaikissa raskauksissa, ja tulee aina mukaan neuvolaan ja ultriin jos vain mahdollista. Ja tähän mennessä on ollut aina mahdollista.

Jos saisitte jotenkin keskusteltua tuosta, että miksi mies ulkopuolistaa itsensä raskaudestasi, ja miltä se sinusta tuntuu.

:hug:

Ei miehet kanna lasta, joten voi olla hiukan hankalaa ymmärtää näitä tiineenä olevan juttuja. Miehellä ei ole raskaushormooneja, ei heille tule pesänrakennusviettiä tai osaa olla huolissaan sillä tavoin lapsesta, jos ei mitään syytä ole. Nyt sen ymmärrän....silloin raskaana ollessa näin (halusin nähdä) tämän asian toisin.:saint:

Toki jos mies on lukenut aiheesta, hän osaa mahdollisesti olla enemmän samalla aaltopituudella.

Oli kai minullakin tuollaisia samanlaisia tuntemuksia raskaana ollessani, vaikka mies olikin joskus mukana neuvolassa.
Ultrissa mies oli aina kuin nakutettu paikalla, kamera kädessä.

Se olis sitten palaverin paikka jos ei seksit sun muut kiinnosta!:kieh:
Tää nyt on vähän klisee, mutta eihän mies vain pelkää satuttavansa sinua seksin aikana?

Ei raskaana ollessa ole mikään sairas. Tehkää juttuja yhdessä.:)
Menkää shoppailemaan yhdessä vauvajuttuja. Luulis että miestä kiinnostais ainakin vaunut, turvakaukalot sun muut, niiden varjolla minä sain mieheni aina mukaan.:D

Mies kun saa vauvan syliin niin siitä se lähtee.:):heart:

Viimeksi muokattu:
Mies kävi kai kerran mukana neuvolassa kun esikoista odotettiin + niinä kertoina kun oltiin ultrassa molempia lapsia odotettaessa. En häntä mukaani pyytänytkään, neuvola-ajat kun olivat työaikana. Muutenkaan hän ei raskausaikoina ollut kiinnostunut syntymättömästä vauvasta, esikoista odottaessani kyseli kyllä minun vointiani (toisen kanssa oli jo "business as usual").

Ei haitannut minua lainkaan koska en itsekään kummassakaan raskaudessa juurikaan fiilistellyt/ymmärtänyt että mahassa on lapsi. Tein parhaani että tulevalla vauvalla on parhaat edellytykset elämään (söin terveellisesti jne), mutta vasta synnyttyään vauvat tulivat todellisiksi meille molemmille ja erittäin rakastaviavanhempia ollaan oltu alusta asti.

Sinä ap voit puhua miehellesi tuntemuksistasi ja voitte yhdessä läydä läpi neuvolasta saatua vihkosta missä kerrotaan viikottain vauvan kehityksestä. Siitä ehkä saa hiukan tuntumaa. Mutta minun mielestäni tärkeintä on se miten mies suhtautuu sitten kun vauva on syntynyt jolloin siitä pitää muidenkin kuin äidin huolehtia.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kyllä mun mies oli kiinnostunut, puhui vauvasta ja mietti aina minkä kokoinen se on milloinkin. Tuli neuvolaan mukaan aina kun pääsi, yritti järjestää työt niin.

[QUOTE="Wieras";29490706]Niin. Ei se raskaus muuta miehen elämää. Eikä synnytys. Älä ole miehellesi ankara, se on vain mies. Anna toisen tehdä mitä haluaa, sinun vuorosi tulee sitten viimeistään silloin kun lapset muuttavat pois kotoa.[/QUOTE]

Miten ihmeessä ei muuta miehen elämää kun odotetaan lasta? En tajua. Yhteinen asia.

Niin olis varmaan pitäny sillon esikkoa odotellessa puhua..puhuin vasta jälkeenpäin. :D Nyt kun toista odotan ja olen ollut todella huonovointinen (ekassa mulla ei ollut mitään normaaleita oireita) on kyllä huomaavaisempi..eli muistaa sen keskustelun silloin kaksi vuotta sitten. :)

Mun mielestä on hassua ettei mies muka voisi osata olla raskaudessa mukana kun ei itse kanna lasta. (Enkä nyt viittaa tuohon sarkastiseen kommenttiin). Meillä jopa 1v nostaa usein paitaani, sanoo vauva, ja alkaa pusuttelemaan mahaani, vaikken koskaan ole sanonut mitään sinne päinkään että pussaa vauvaa. Toki olen sanonut että siellä on vauva.

Mutta aika usein siis varmaan voi laittaa miehen itsekkyyden piikkiin sellaisen ettei ole oman lapsensa kavusta ja kehityksestä kiinnostunut raskausvaiheessa, eikä naisen hyvinvoinnista, kuka lastaan kantaa.

Mutta aika usein siis varmaan voi laittaa miehen itsekkyyden piikkiin sellaisen ettei ole oman lapsensa kavusta ja kehityksestä kiinnostunut raskausvaiheessa, eikä naisen hyvinvoinnista, kuka lastaan kantaa.

Näin minustakin. Ylipäänsä, miksi niitä miehiä pitää pitää aina niin hölmöinä? Miksi haluatte pitää? Onko siten tiettyjen asioiden kanssa helpompi elää, vai kuinka? Kyllä "ne miehet" "ymmärtää" ja "tajuaa".

Mun mielestä on hassua ettei mies muka voisi osata olla raskaudessa mukana kun ei itse kanna lasta. (Enkä nyt viittaa tuohon sarkastiseen kommenttiin). Meillä jopa 1v nostaa usein paitaani, sanoo vauva, ja alkaa pusuttelemaan mahaani, vaikken koskaan ole sanonut mitään sinne päinkään että pussaa vauvaa. Toki olen sanonut että siellä on vauva.

Sä olet varmaan ihan oikeassa.:rolleyes::laugh:

http://www.nettineuvo.fi/index.asp?language=1
(nettineuvo isä ja raskaus)

Isä ja raskaus

Raskaus on myös miehelle kriittinen kausi, jonka aikana kasvetaan lapsen tuloon liittyviin muutoksiin. Raskauden aikaiset puolison tai lapseen liittyvät riskitekijät voivat vaikuttaa isään voimakkaastikin. Isän kannalta raskauden aikaiset muutokset ovat lähinnä psyykkisiä, koska fyysiset muutokset tapahtuvat hänen ulkopuolellaan. Isän raskauden aikaisia oireita voivat olla kivut, ahdistus, pelot, univaikeudet tai mahdollisesti lihominen. Isän kannattaa mennä rohkeasti äidin mukaan äitiysneuvolaan, koska se on myös isää varten. Kotona isä voi jutella äidin pyöristyneelle vatsakummulle ja silitellä sitä varovasti, näin tuleva lapsi tottuu kuulemaan isän ääntä.

Miehen "raskaus" voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen:

1. Alkuinnostus. Kesto voi olla tunneista viikkoihin. Isät voivat ottaa "raskausuutisen" monella tavalla. Alkuinnostuksen jälkeen raskaus ja isäksi tuleminen voivat jäädä taka-alalle useiksi viikoiksi. Mies kokee raskauden niiden muutosten perusteella, joita ilmenee vaimon reagointi- ja toimintatavoissa, ja nämä viestit voivat olla hyvinkin ristiriitaisia.

2. Tekeytymisvaihe. Koska raskaus ei vielä näy ulospäin, miehellä ei ole näkyviä todisteita isyydestään. Sikiön liikkeiden alkaessa äiti ja lapsi integroituvat uudella tavalla, jolloin isä saattaa tuntea itsensä enemmän ulkopuoliseksi. Tässä vaiheessa mies on emotionaalisesti etäällä raskaudesta ja keskittyy esimerkiksi työhön ja harrastuksiin ja saattaa unohtaa sen päiväkausiksi. Vaihe voi aiheuttaa stressiä parisuhteeseen. Miehen omien kommenttien mukaan vaihe päättyy, kun huomaa vaimon vatsan, kuulee vauvan sydänäänet, tunnustelee lapsen liikkeitä tai ryhtyy maalaamaan lastenhuonetta.

3. Valmistumisvaiheessa mies havaitsee raskauden elämässään todellisena ja tärkeänä. Tämä vaihe voi tuoda erilaisia pelkotiloja molemmille puolisoille, jotka liittyvät synnytykseen ja taloudelliseen tilanteeseen. Tuleva synnytys yhdistää yleensä puolisoita ja tämä vaihe on parisuhteen kannalta myönteistä aikaa. Tässä vaiheessa mies lukee mielellään vanhemmuudesta, lapsista ja lastenhoidosta ja pohtii, mitä raskaus merkitsee hänelle itselleen sekä hänelle ja vaimolle yhdessä. Mies muistelee omia lapsuuden aikaisia kokemuksiaan isästään ja vertaa niitä omiin odotuksiin.

Mutta meitä on moneen lähtöön.
Ei kaikki naisetkaan tunne samoin raskausaikaa.

muoks: ei toimi ossa

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="...";29490794]Näin minustakin. Ylipäänsä, miksi niitä miehiä pitää pitää aina niin hölmöinä? Miksi haluatte pitää? Onko siten tiettyjen asioiden kanssa helpompi elää, vai kuinka? Kyllä "ne miehet" "ymmärtää" ja "tajuaa".[/QUOTE]

Miehiä ja naisia on erilaisia. On myös naisia jotka eivät vouhota raskaudesta ollenkaan.

Suhteessa voi olla jo ennen raskautta ongelmia, puhumattomuutta etc.

Syitä on monia.

Miehiä ja naisia on erilaisia. On myös naisia jotka eivät vouhota raskaudesta ollenkaan.

Suhteessa voi olla jo ennen raskautta ongelmia, puhumattomuutta etc.

Syitä on monia.

Juujuu, nimenomaan. Lähinnä kritisoiminkin tuota ajatusta, että "miehet" ei voi/osaa/pysty tuntemaan ja samaistumaan ja myötäelämään ja odottamaan lasta, samoilla variaatioilla kuin naisetkin. Ihmeellinen lupa annetaan olla välittämättä, miksi?

[QUOTE="...";29490830]Juujuu, nimenomaan. Lähinnä kritisoiminkin tuota ajatusta, että "miehet" ei voi/osaa/pysty tuntemaan ja samaistumaan ja myötäelämään ja odottamaan lasta, samoilla variaatioilla kuin naisetkin. Ihmeellinen lupa annetaan olla välittämättä, miksi?[/QUOTE]

Olisko tuosta mun linkkaamasta tekstistä mitään hyötyä:
#20, tekstin kohta 1. :rolleyes:

Ja...Tottakai pystyy olla mukana raskaudessa, mutta hormoonien puuttuessa tunnepuoli on erilaatua!

Mä luulen että miehet reagoi osaamallaan tavalla:
myös miehelle koituu mahdollisesti paineita raskaudesta. Jos näitä asioita on tottunut puimaan itsekseen, niin se varmaan tehdään näin myös puolison ollessa raskaana. Kommunikaation pitäisi olla kunnossa myös ennen raskautta.

Vähän hankala asia keskustella, kun ei ole aapeen suhteesta tuon kummempaa taustatietoa.

Yleisestiottaen pidän ihanteena että molemmat ovat mukana raskaudessa, ja sitä jäätelöä haetaan huoltsikalta vaikka keskellä yötä, tai silloin kun pallomaha niin haluaa.:saint:

Yhteistyössä