Mistä voi johtua melkein päivittäinen päänsärky?

• Viestiketjun aloittaja Faelivrin
  • Ensimmäinen viesti
Faelivrin
Viikossa on varmaan yks tai kaks päivää ettei päätä säre. Muuten särkee joka päivä. Alkaa aina jo aamusta ja millään se ei lähde ennen kuin menee nukkumaan. Särkylääkkeetkään ei siis auta. Lääkärillä olen pariin otteeseen käynyt, mutta aina ne vain toteavat hartioiden olevan jumissa. Hierojallakin kävin lihasjumeja avaamassa, mutta silti ei auttanut. Enkä usko tuon säryn johtuvan edes nuista hartioista kun ei ne niin jumissa tunnu olevan. Millä mä pääsen tästä eroon?

Faelivrin
[QUOTE="kaveri";29488050]Juopottelu on tuohon se yleisin syy. Vähennä juomista, siitä on muutakin hyötyä.[/QUOTE]

No niin! Sehän se varmaan onkin. Viimeksi oon alkoholia juonut kaksi vuotta sitten.

fievelhiiri
Hartiajumit eivät lähde parilla hierontakerralla. Joka päivä jumppaa ja työasentoihin (ja nukkumisasentoon) tarkistus.

Suurin osa päänsäryistä mulla lähtee kun muistan juoda vettä riittävästi aamusta alkaen. Talvella kuiva huoneilma ja pakkanen verottaa nesteitä hirveästi, ja kun juo paljon kahvia niin se vielä pahentaa nestehukkaa.

Nukutko riittävästi? Säännöllinen elämänrytmi, syöminen ja kevyt liikunta voivat auttaa. Tai sitten ei. Yksi lääkäri on valaistanut minua myös ns särkylääkepäänsärystä. Eli liiallinen särkylääkkeiden syöminen aiheuttaa.

Faelivrin
Veden juonnista pidän kyllä huolen, mutta nukkunut en oo hetkeen mitenkään erityisen hyvin kun tuo 10 kuukautinen tyttö pitää siitä huolen. :)

No, mutta kenelle mä nyt oikein lähden tästä päänsärystä valittamaan, että saan oikeasti jotain apua?

vieras x
Mulla koski päätä 3½ kuukautta putkeen joka päivä ja kaikkea mahdollista epäilin ja tutkittiin ja kyllä vaan kaikki johtui niskojen lihasjumituksesta, en olisi millään uskonut. Kävin ensin surkealla hierojalla joka ei auttanut mitään, kunnes löysin paremman... Tää hyvä hieroja oli oikein tehokas, ihan pyörrytti kun nousi pöydältä ylös ja huomasi että jotain on todellakin tehty... kolmen käsittelyn jälkeen jo alkoi päänsäryt vähentyä.

Faelivrin
Mulla koski päätä 3½ kuukautta putkeen joka päivä ja kaikkea mahdollista epäilin ja tutkittiin ja kyllä vaan kaikki johtui niskojen lihasjumituksesta, en olisi millään uskonut. Kävin ensin surkealla hierojalla joka ei auttanut mitään, kunnes löysin paremman... Tää hyvä hieroja oli oikein tehokas, ihan pyörrytti kun nousi pöydältä ylös ja huomasi että jotain on todellakin tehty... kolmen käsittelyn jälkeen jo alkoi päänsäryt vähentyä.
Hmm... No kai se sitten on vielä kokeiltava sitä hierontaa. Kun vaan onnistuis löytämään oikeasti hyvän hierojan.

"hjkl"
Minä veikkaisin niskan jumeja... Kantelet varmaan 10kk vauvaa pitkin päivää ja aina ei niin ergonomisessa asennossa? 10 kk:n ikäinen ei ole enää mikään hentoinen pikkusintti.

Suosittelen naprapaatilla/kiropraktikolla käymistä. Minä kävin alaselkäongelmien vuoksi naprapaatilla kun kuopus oli vuoden vanha. Naprapaatti käsitteli koko selän ja sinne jäi hoitopöydälle alaselkä ongelmat... Ja yläselän käsittelyn jälkeen tuntui, että saan vedettyä ihan eri tavalla happea sisään kuin ennen ja pääkin tuntui kevyemmältä :D

Kuinka paljon jumppaat yläselkää ja niskaa? Vartinkin pikajumpalla (keppijumppa tmv.) saat jo ihmeitä aikaan ja venyttelyt siihen päälle.. Alkaa veri kiertää niskassa ja päässä.

kfkfkf
Voiko myös matala verenpaine aiheuttaa päänsärkyä? Itelläni tosi usein aamuisin päänsärkyä, joka ei välttämättä lähde millään lääkkeillä. Hemoglobiini on myös tosi korkea (noin 170)

Omat neuvoni päänsärkyyn, tässä järjestyksessä suunnilleen koitan itse hoitaa;
Kahvin juonti
Veden juonti
syöminen
särkylääkettä kahtaa eri sorttia, esim parasetamol ja burana
Ulkoilu
Nukkuminen

Osta sellainen joogpötkylä tai hierontarulla tai miksi sitä sanotaankaan ja rullaile aamulla niska ja selkäranka auki.

Tai käy kiropraktikolla, voin suositella kerrassaan mainiota (yyveellä) jos asut lähellä espoota.

Yhteistyössä