Kinkkua :p

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
on varmaan en mä niin oo väittänytkään, mutta miksi TERVEELLISEN ruuan pitää olla kalliimpaa, jos halutaan että ihmiset söis terveellistä ruokaa niin silloin sen pitäisi olla sen hintaista että kaikilla on varaa siiehn.
On sullakin varaa, mutta jos sä haluat syödä PALJON, niin silloin ostat mieluummin sitä halpaa kinkkua..
2,5 kiloa kalaa vai 8 kiloa kinkkua?

Rollolainen
On ne maistaneet, mutta eivät oikein tykkää. Jossain ruoan seassa menee, mutta en viitti joulukinkusta tehdä mitään ruokia, kun ite en syö niitä ollenkaan. Mies saa syödä kinkkunsa niin ja teen sitten naudanlihasta ne ruoat :)

Just heitin pakkasesta muovikassillisen possunlihaa menemään :D ois ne kai kissoille kelvannut, mutta päivämäärä oli 2012, joten ei taida enää olla hyvää edes
tyhmästi teit. ne olis ollut vielä ihan syötäviä. Monelle köyhälle olis kelvannut ja väittäiisn että tauteja ei olia tullut.

Rollolainen
On sullakin varaa, mutta jos sä haluat syödä PALJON, niin silloin ostat mieluummin sitä halpaa kinkkua..
2,5 kiloa kalaa vai 8 kiloa kinkkua?
täh, etkö sä nyt tajunnut? kun on kalaa syön isompia annoksia. kala kun on terveellisempää ja tykätään kalasta. 2,5 kilonkinkku ei todellakaan riitä meidän perheelle uunikalaksi, ei mitenkään, vaikka meitä onkin vaan neljä. kun ottaa pään jha ruodot pois ei sitiä jää enää mitään. no keittoa pystyn tästä määrästä tekemään kaksi kertaa koska mun kalakeitossa on PALJON kalaa ja sipulia ja pottua, ei mutia vihanneksia

kfkfkf
täh, etkö sä nyt tajunnut? kun on kalaa syön isompia annoksia. kala kun on terveellisempää ja tykätään kalasta. 2,5 kilonkinkku ei todellakaan riitä meidän perheelle uunikalaksi, ei mitenkään, vaikka meitä onkin vaan neljä. kun ottaa pään jha ruodot pois ei sitiä jää enää mitään. no keittoa pystyn tästä määrästä tekemään kaksi kertaa koska mun kalakeitossa on PALJON kalaa ja sipulia ja pottua, ei mutia vihanneksia
Sä oot kyl uskomaton. Miks sitä kalaa pitää syödä PALJON? Mikset voi syödä sitä ihan normaalia määrää ja useammin? Ootko koskaan kattonu millaisia määriä esim sitä kalaa ois hyvä syödä kerrallaan, tai vaikkapa kanaa?
Ihmisen annoskoko on oikeesti aika pieni, sitä kalaa ei kuulukkaan olla puolet lautasesta

Evira
Rollolaisen kinkku ja yleensäkin teollisesti pakastetut tuotteet säilyvät pidempään pakastettuina, koska ne pakastetaan nopeasti ja kylmemmässä lämpötilassa kuin mihin kotipakastimet kykenevät.
Eiköhän tuo nyt ole päivänselvää? (muille kuin rollolle)
En vain jaksanut alkaa viestitolkulla sitä hänelle selvittämään, kun ei sekään olisi auttanut.

ja vielä alkuvuosi 2012 :D tuonne pakastimen pohjalle unohtuneita lihoja.
Mutta miten ne on piloilla? Uskaltaako eläimille syöttää? Kissat vetelisivät varmasti ainakin aivan onneissaan raakana :)
En minä syöttäisi enää edes eläimille. Ei kotipakastin kuitenkaan aikaa pysäytä.
Arkkupakastimeen kyllä helposti jää pohjalle vuosikertaruokia. Minäkin joulun aikaan dumppasin roskiin edellsen joulun lanttulaatikoita :D

ja vielä alkuvuosi 2012 :D tuonne pakastimen pohjalle unohtuneita lihoja.
Mutta miten ne on piloilla? Uskaltaako eläimille syöttää? Kissat vetelisivät varmasti ainakin aivan onneissaan raakana :)
Kyllä mä kissoille ainakin uskaltaisin kokeilla. Kissojen vatsa ja suolisto on aikamoisen järeä, kun se selättää salmonellankin lukemani mukaan.

Ja siis kyllähän rasva härskiintyy myös pakkasessa, ravintoaineet häviävät ja rakenne kärsii.

Viimeksi muokattu:
Rollolainen
Eiköhän tuo nyt ole päivänselvää? (muille kuin rollolle)
En vain jaksanut alkaa viestitolkulla sitä hänelle selvittämään, kun ei sekään olisi auttanut.
nuokin päivämäärät on joku vaan laatinut. Esim rasvattomassa maidossa olen huommannut sen että se säilyy vaikka kuinka pitkään. Eihän se pilaannu kun siinä ei o sitä rasvaa. jugurteissa/ viileissäkin on vaan ohjeelline tuo päivä, monta päivääjoap viikonkin viimeisen myyntipäiävn jälkeen syönyt eikä ole kärisnyt mitenkään. Pakastaminen on oiva keino saada säilymään just lihat ym pidempään.

Yhteistyössä