Kinkkua :p

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Kinkusta teenkin MONTA eri ruokaa. kutienkin on 8 kilon kinkku. Siitä saa hernekeittoa, kastiketta, pastaa, keittoa. Luun säästän ja keitän uudelleen kun teen keittoa, siitä tulee hyvää makua eikä trvitse käyttää lihaliemiä
kalastakin aina keitän päät ja ruodot ja nahat , edulliempaa ja paremman maukuista kalalientä

"heh"
Kinkusta teenkin MONTA eri ruokaa. kutienkin on 8 kilon kinkku. Siitä saa hernekeittoa, kastiketta, pastaa, keittoa. Luun säästän ja keitän uudelleen kun teen keittoa, siitä tulee hyvää makua eikä trvitse käyttää lihaliemiä
kalastakin aina keitän päät ja ruodot ja nahat , edulliempaa ja paremman maukuista kalalientä
Voi kuule, kyllä tuosta kalastakin tulee MONTA er ruokaa: uunikalan lisäksi teen myös pastaa, salaattia - ja sitä kalalientä.

Luulitko tosiaan olevasi ainoa, joka osaa kokata taloudellisesti?

Rollolainen
[QUOTE="heh";29486768]Voi kuule, kyllä tuosta kalastakin tulee MONTA er ruokaa: uunikalan lisäksi teen myös pastaa, salaattia - ja sitä kalalientä.

Luulitko tosiaan olevasi ainoa, joka osaa kokata taloudellisesti?[/QUOTE]

et maininnut asiaa puihuit van kalasta, mutta jos mulla on 8kilon kala se ei kyllä riitä moneen ruokaan, siitä saa sen uunikalan ja ruodoista ja päistä sopan. mutta samankokoisesa kinkussa on enemmän syömistä. siitä tekee useamman ruan, joten on edullisempi ostos. Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata.
kalaa syön isompia annoksia kuin lihaa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rollolainen
et maininnut asiaa puihuit van kalasta, mutta jos mulla on 8kilon kala se ei kyllä riitä moneen ruokaan, siitä saa sen uunikalan ja ruodoista ja päistä sopan. mutta samankokoisesa kinkussa on enemmän syömistä. siitä tekee useamman ruan, joten on edullisempi ostos. Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata.
en
lohi ainkin on niin hyvä että sitä tulee syötyä paljon, mieluummin sitä kalaa kuin niitä kovasti parjattuja pottuja. mutta jos katsoo ravitsemussuosituksia jotka ovat uudistuneet niin sinäkin on pottuja.

"heh"
en
Katsos, kun toiset kalastavat kalansa ihan itse. Jo on edullista!

Ja jos et saa 8 kilon kalasta tuon enempää ruokaa, olet todella nolo kokki.

Rollolainen
[QUOTE="harmuli";29486806]oi ihanaa kinkkua, hitsi oisikohan missään kaupassa enää jäljellä yhtään[/QUOTE]

on niitä varmaan monessakin vielä. meidän lähikaupassa on ainkin. Ne halvimmat 2,99/kilo maksavat olivat jo lopuneet mutta jos suostuu noin 4/kg maksamaan nii vielä saa. ja nää kaikki oli suomalaista atrian kinkkua

Rollolainen
[QUOTE="heh";29486814]Katsos, kun toiset kalastavat kalansa ihan itse. Jo on edullista!

Ja jos et saa 8 kilon kalasta tuon enempää ruokaa, olet todella nolo kokki.[/QUOTE]
saisihan sitiä mutta kun me tykätään kalasta kaikki niin silloin kun sitä on niin sitä tulee kyllä syötyä PALJON, lohi varsinkin on tois hyvää.
Tokis siitä saisi vaikka mitä, mutta sitten joutis syömään niin kauhena vähän sitä kalaa. mikä se sellainenkin keitto on josta joutuu hakeman niitä kalanpaloja sattumia pitää olla ja runsaasti.

kyllä mekin kalastetaan keäsikan paljon, mutta jos ne Lohet ei tuosta joenpenkalta mato-onkeen tartu niin sile ei voi mitään.
Haukia on pari kertaa saatu.
Pilkillä ei tykätä istua, eikä sekään ole tae että sieltä aina saalista tulee. On mulla pakasteesa haukia ja lohta, mutta nyt ei ole kalapäivä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"heh"
saisihan sitiä mutta kun me tykätään kalasta kaikki niin silloin kun sitä on niin sitä tulee kyllä syötyä PALJON, lohi varsinkin on tois hyvää.
Tokis siitä saisi vaikka mitä, mutta sitten joutis syömään niin kauhena vähän sitä kalaa. mikä se sellainenkin keitto on josta joutuu hakeman niitä kalanpaloja sattumia pitää olla ja runsaasti.
Sä et vaan osaa :D.

Eikös sulla ole tapana säännöstellä lastesi ruokailua muuten, mutta lohen kohdallako se ei päde?

kfkfkf
lohiko ei ole terveellistä? haloo
En syö kinkkua yhtä paljon kuin lohta kerta-annoksena. Kun on sitä lohta, ei tarvii laittaa pottumuusia niin paljon.
Viittasin nyt lähinnä tähän; "Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata."

Sitten sitä kalaa ostetaan vähemmän :) Samalla rahalla mikä meni 8 kilon kinkkuun, ois saanut sitä kalaa varmasti sen verran, että koko perhe saa ruokaa.
Näin minä ajattelen "määrä korvaa laadun"
Itse ostan siis mieluummin sitä kalliimpaa ja parempaa vähemmän, kuin halpaa paljon :)

kalaa syön isompia annoksia kuin lihaa
Tää on jännä ajatuskuvio. 8 kilon lohen pää ja ruodot soppaan ja muusta uunikalaa. Jos ajatellaan, että pää ja ruodot painavat vaikkapa pari kiloa, niin 6 kiloa jää siltikin uuniloheksi. Toki riippuu syöjien määrästäkin, että paljonko - mutta meidän perheelle (5-7 henkeä, riippuu siitä, onko tyttökaveritkin syömässä), tuosta jäisi ainakin neljä kiloa syömättä =)

No, tämä nyt oli tämmöistä pölijää pohdintaa vaan :)

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Missä monipuolisuus?;29486938:
Justhan sä paistoit kinkun, joko sen söittekö? Montako krt viikossa teillä syödään ruokaa, missä on joulukinkkua???
viimeksi olen kinkkua paistanut jouluaattona, mistä sinä tuollaista olet lukenut?
edellisestä kinkusta ei jäänyt yli

Rollolainen
Viittasin nyt lähinnä tähän; "Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata."

Sitten sitä kalaa ostetaan vähemmän :) Samalla rahalla mikä meni 8 kilon kinkkuun, ois saanut sitä kalaa varmasti sen verran, että koko perhe saa ruokaa.
Näin minä ajattelen "määrä korvaa laadun"
Itse ostan siis mieluummin sitä kalliimpaa ja parempaa vähemmän, kuin halpaa paljon :)
no kyllä varmasti tuosta kalasta saa kaikki ruokaa, oli se siten 5 tai 10 kiloa.

kfkfkf
onko lapset saaneet edes maistaa?
On ne maistaneet, mutta eivät oikein tykkää. Jossain ruoan seassa menee, mutta en viitti joulukinkusta tehdä mitään ruokia, kun ite en syö niitä ollenkaan. Mies saa syödä kinkkunsa niin ja teen sitten naudanlihasta ne ruoat :)

Just heitin pakkasesta muovikassillisen possunlihaa menemään :D ois ne kai kissoille kelvannut, mutta päivämäärä oli 2012, joten ei taida enää olla hyvää edes

Yhteistyössä