Voi kuule, kyllä tuosta kalastakin tulee MONTA er ruokaa: uunikalan lisäksi teen myös pastaa, salaattia - ja sitä kalalientä.Kinkusta teenkin MONTA eri ruokaa. kutienkin on 8 kilon kinkku. Siitä saa hernekeittoa, kastiketta, pastaa, keittoa. Luun säästän ja keitän uudelleen kun teen keittoa, siitä tulee hyvää makua eikä trvitse käyttää lihaliemiä
kalastakin aina keitän päät ja ruodot ja nahat , edulliempaa ja paremman maukuista kalalientä
lohi ainkin on niin hyvä että sitä tulee syötyä paljon, mieluummin sitä kalaa kuin niitä kovasti parjattuja pottuja. mutta jos katsoo ravitsemussuosituksia jotka ovat uudistuneet niin sinäkin on pottuja.et maininnut asiaa puihuit van kalasta, mutta jos mulla on 8kilon kala se ei kyllä riitä moneen ruokaan, siitä saa sen uunikalan ja ruodoista ja päistä sopan. mutta samankokoisesa kinkussa on enemmän syömistä. siitä tekee useamman ruan, joten on edullisempi ostos. Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata.
en
Katsos, kun toiset kalastavat kalansa ihan itse. Jo on edullista!et maininnut asiaa puihuit van kalasta, mutta jos mulla on 8kilon kala se ei kyllä riitä moneen ruokaan, siitä saa sen uunikalan ja ruodoista ja päistä sopan. mutta samankokoisesa kinkussa on enemmän syömistä. siitä tekee useamman ruan, joten on edullisempi ostos. Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata.
en
Sä et vaan osaa .saisihan sitiä mutta kun me tykätään kalasta kaikki niin silloin kun sitä on niin sitä tulee kyllä syötyä PALJON, lohi varsinkin on tois hyvää.
Tokis siitä saisi vaikka mitä, mutta sitten joutis syömään niin kauhena vähän sitä kalaa. mikä se sellainenkin keitto on josta joutuu hakeman niitä kalanpaloja sattumia pitää olla ja runsaasti.
lohiko ei ole terveellistä? halooRollolla selkeestikkin määrä korvaa laadun
Itse mieluummin syön vähän jotain laadukasta, kuin paljon jotain ei niin laadukasta
Poistathan kuitenkin kidukset ennen keittämistä?...kalastakin aina keitän päät ja ruodot ja nahat
Viittasin nyt lähinnä tähän; "Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata."lohiko ei ole terveellistä? haloo
En syö kinkkua yhtä paljon kuin lohta kerta-annoksena. Kun on sitä lohta, ei tarvii laittaa pottumuusia niin paljon.
Tää on jännä ajatuskuvio. 8 kilon lohen pää ja ruodot soppaan ja muusta uunikalaa. Jos ajatellaan, että pää ja ruodot painavat vaikkapa pari kiloa, niin 6 kiloa jää siltikin uuniloheksi. Toki riippuu syöjien määrästäkin, että paljonko - mutta meidän perheelle (5-7 henkeä, riippuu siitä, onko tyttökaveritkin syömässä), tuosta jäisi ainakin neljä kiloa syömättä =)et maininnut asiaa puihuit van kalasta, mutta jos mulla on 8kilon kala se ei kyllä riitä moneen ruokaan, siitä saa sen uunikalan ja ruodoista ja päistä sopan. mutta samankokoisesa kinkussa on enemmän syömistä. siitä tekee useamman ruan, joten on edullisempi ostos. Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata.
kalaa syön isompia annoksia kuin lihaa
viimeksi olen kinkkua paistanut jouluaattona, mistä sinä tuollaista olet lukenut?Alkuperäinen kirjoittaja Missä monipuolisuus?;29486938:Justhan sä paistoit kinkun, joko sen söittekö? Montako krt viikossa teillä syödään ruokaa, missä on joulukinkkua???
no kyllä varmasti tuosta kalasta saa kaikki ruokaa, oli se siten 5 tai 10 kiloa.Viittasin nyt lähinnä tähän; "Toki ostaisin kalaa useammin jos se olis halvempaa, muttta kun se on kilohoinnaltaan kalliimpaa kuin liha niin ei se kannata."
Sitten sitä kalaa ostetaan vähemmän Samalla rahalla mikä meni 8 kilon kinkkuun, ois saanut sitä kalaa varmasti sen verran, että koko perhe saa ruokaa.
Näin minä ajattelen "määrä korvaa laadun"
Itse ostan siis mieluummin sitä kalliimpaa ja parempaa vähemmän, kuin halpaa paljon
onko lapset saaneet edes maistaa?Jos possusta tykkää niin joulukinkusta saa kyllä paljon eri ruokia. Meillä sitä ei syö kuin mies ja se vetää kinkun ihan sellaisenaan sinapin kera
no toki sen tiedän etä kidukset pitää poistaaAlkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29486960:Poistathan kuitenkin kidukset ennen keittämistä?
On ne maistaneet, mutta eivät oikein tykkää. Jossain ruoan seassa menee, mutta en viitti joulukinkusta tehdä mitään ruokia, kun ite en syö niitä ollenkaan. Mies saa syödä kinkkunsa niin ja teen sitten naudanlihasta ne ruoatonko lapset saaneet edes maistaa?